5 ja 4vaihteiset sierran laatikot...

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

5 ja 4vaihteiset sierran laatikot...

Viesti Kirjoittaja tanari » To Joulukuu 9. 23:57:08 2004

eli jos auto on alkuperäinen 2.0 4vaihteinen, voiko tilalle tunkea 5vaihteisen ihan suoraan? onko laatikot saman mittasia, käykö sama kardaani?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Joulukuu 10. 0:13:48 2004

sierraan pitää laittaa myös 5v.palkki ja taneenkin saa kun muuttaa palkkia. Pituus sama. Hännästä typistetty.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Joulukuu 10. 0:29:22 2004

Tuota, ei mun muistaakseni kaverin sierrasta palkkia vaihdettu kun sinne 5v loota lykättiin paikalleen. Sierrassahan on sen vaihteiston alapalkin kiinnityspaikka koriin sellainen että siinä on senttitolkulla pelivaraa siirrellä eteen tai taakse.

Voihan olla tietysti että siinä oli se alapalkki kiinni valmiina siinä loodassa, mutta ei sen kanssa mitään ongelmia ainakaan ollut. En muista varmaks.
Jäsen #606

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Pe Joulukuu 10. 8:15:14 2004

okei eli kytkin rempan yhteydessä vois helposti vaihtaa myös laatikon :wink:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Joulukuu 10. 10:51:17 2004

olafu kirjoitti:Tuota, ei mun muistaakseni kaverin sierrasta palkkia vaihdettu kun sinne 5v loota lykättiin paikalleen. Sierrassahan on sen vaihteiston alapalkin kiinnityspaikka koriin sellainen että siinä on senttitolkulla pelivaraa siirrellä eteen tai taakse.
joo eli ihan ekoissa sierroissa oli hantinpuolen vaihteisto kisko lyhyempi ja tunneli suppeampi eli näissä tarvii olla .. vm >83 ainaskin.
85 oli jo isompi kardaanitunneli tossa kohtaa.
edit. no selvennystä vielä että kaikki laatikot mahtuvat silti myös tohon "suppeampaankin" palkki vaan tarvii olla just oikea lyhyemmän liukukiskon takia :wink:
Viimeksi muokannut puuhapete, Pe Joulukuu 10. 14:22:53 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Pe Joulukuu 10. 11:19:46 2004

puuhapete kirjoitti:
olafu kirjoitti:Tuota, ei mun muistaakseni kaverin sierrasta palkkia vaihdettu kun sinne 5v loota lykättiin paikalleen. Sierrassahan on sen vaihteiston alapalkin kiinnityspaikka koriin sellainen että siinä on senttitolkulla pelivaraa siirrellä eteen tai taakse.
joo eli ihan ekoissa sierroissa oli hantinpuolen vaihteisto kisko lyhyempi ja tunneli suppeampi eli näissä tarvii olla .. vm >83 ainaskin.
85 oli jo isompi kardaanitunneli tossa kohtaa.
ei -84 ollu ainakaan mitään ongelmii tilan kanssa
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Vastaa Viestiin