1.8 Escort ei kierrä yli 4000
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
1.8 Escort ei kierrä yli 4000
Tommosen tempun tuo -94 XR3i teki nyt aamulla. Kuten tavallista, "kyllä se vielä eilen kävi normaalisti".
Jotain 1000-1500km sitten vaihdettu tulpat, tulpanjohdot ja polttoainesuodatin. Tuntuu käyvän neljällä, ei täristä eikä kuulosta tyhjäkäynnillä epänormaalilta. Alkaa ökeltää n. 3200 kierroksesta ylöspäin.
Jotain ajatusta viasta kellään?
Tänk juu.
Jotain 1000-1500km sitten vaihdettu tulpat, tulpanjohdot ja polttoainesuodatin. Tuntuu käyvän neljällä, ei täristä eikä kuulosta tyhjäkäynnillä epänormaalilta. Alkaa ökeltää n. 3200 kierroksesta ylöspäin.
Jotain ajatusta viasta kellään?
Tänk juu.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: 1.8 Escort ei kierrä yli 4000
Kerro lisää "ökellyksestä" eli tekee mitä??Winx kirjoitti:Tommosen tempun tuo -94 XR3i teki nyt aamulla. Kuten tavallista, "kyllä se vielä eilen kävi normaalisti".
Jotain 1000-1500km sitten vaihdettu tulpat, tulpanjohdot ja polttoainesuodatin. Tuntuu käyvän neljällä, ei täristä eikä kuulosta tyhjäkäynnillä epänormaalilta. Alkaa ökeltää n. 3200 kierroksesta ylöspäin.
Jotain ajatusta viasta kellään?
Tänk juu.
Puutumisen voisi aiheuttaa esim. tukkeutunut pönttö putkessa, viallinen hall triggeri (sytkän herättely takeltaa) vaihtoehtoja on monta, rötääkö se vai ei vaan ota jenkaa?? onko muita oireita??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
Re: 1.8 Escort ei kierrä yli 4000
No keskipöntöstä taitaa olla sisukset irti, ku rämisee tietyillä kierroksilla niin maan helvetisti. Se menee vaihtoon tuotapikaa jo tuon räminän vuoksi ja pirustako tietää, jos vaikka nyt olis menny tukkoon.PasiZ kirjoitti:
Kerro lisää "ökellyksestä" eli tekee mitä??
Puutumisen voisi aiheuttaa esim. tukkeutunut pönttö putkessa, viallinen hall triggeri (sytkän herättely takeltaa) vaihtoehtoja on monta, rötääkö se vai ei vaan ota jenkaa?? onko muita oireita??
Pientä pätkimistä on tuosta 3000 kierroksesta ylöspäin ja kylläpä se sielä 4000 kierroksen jälkeen taitaa sittenkin alkaa täristä. Eli pätkii hivenen, ei pahasti ja teho on kateissa.
Itse mietin niinkin yksinkertaista asiaa kuin hajonnutta tulppaa (tuohon kierrosalueen tärinään viitaten). Pitää vilkaista illalla ne näin aluksi.
-
- Ylläpitäjä
Pohtimisia näin joutavan päivän päälle:
Semmonenkin mahdollisuus, että katalysaattori tukossa ja räminä kuuluis sieltä. Laittoi tämmönen aihe silmään motonetin foorumis. Vois koittaa myös mitä arvoja imuilman anturi antaa.
Noo tuota pidemmälle ei meikä asiassa sitten pääsekään... Triggeri ja muuta anturit jää ammattilaisille.
Semmonenkin mahdollisuus, että katalysaattori tukossa ja räminä kuuluis sieltä. Laittoi tämmönen aihe silmään motonetin foorumis. Vois koittaa myös mitä arvoja imuilman anturi antaa.
Noo tuota pidemmälle ei meikä asiassa sitten pääsekään... Triggeri ja muuta anturit jää ammattilaisille.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Kuten jo sanoin, oireet viittaavat vahvasti jonkin pöntön tukkeutumiseen...Winx kirjoitti:Pohtimisia näin joutavan päivän päälle:
Semmonenkin mahdollisuus, että katalysaattori tukossa ja räminä kuuluis sieltä.
Kas vain, motonetillä on myös foorumi, enpä usko että olisi ilmanlämpöanturi, edelleen epäilen tukkoisuutta tai sytytystriggausta...Winx kirjoitti: Laittoi url=http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3731]tämmönen[/url] aihe silmään motonetin foorumis. Vois koittaa myös mitä arvoja imuilman anturi antaa.
Noo tuota pidemmälle ei meikä asiassa sitten pääsekään... Triggeri ja muuta anturit jää ammattilaisille.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
Juu neuvosi osui kohdalleen ja kiitokset siitä.
Näytin kotteron Tampereen Autosähköllä ja katalysaattorista elementti irti. Uusi 405€+jotain työtä ja tarvike 200€+2,5h töitä (hitsaus ja asennus).
Ajelen kotopuoleen viikonloppuna ja sovitetaan isännän kanssa 2" yleismallinen katti tilalle. Hintaa huimat 100€ (Bosalin bolt-on olis pienellä alennuksella vajaa 400€). Oma putki on kai se 51mm tai 54mm, joten kai tuo halkaisijaltaan passaa. Saas kattoo minkälainen vääntö on sovitukses.
Näytin kotteron Tampereen Autosähköllä ja katalysaattorista elementti irti. Uusi 405€+jotain työtä ja tarvike 200€+2,5h töitä (hitsaus ja asennus).
Ajelen kotopuoleen viikonloppuna ja sovitetaan isännän kanssa 2" yleismallinen katti tilalle. Hintaa huimat 100€ (Bosalin bolt-on olis pienellä alennuksella vajaa 400€). Oma putki on kai se 51mm tai 54mm, joten kai tuo halkaisijaltaan passaa. Saas kattoo minkälainen vääntö on sovitukses.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
No hyvä, taistelin vaan tuossa kesällä volkkarin kanssa, jossa täsmälleen sama oireyhtymä...Winx kirjoitti:Juu neuvosi osui kohdalleen ja kiitokset siitä.
Näytin kotteron Tampereen Autosähköllä ja katalysaattorista elementti irti. Uusi 405€+jotain työtä ja tarvike 200€+2,5h töitä (hitsaus ja asennus).
Ajelen kotopuoleen viikonloppuna ja sovitetaan isännän kanssa 2" yleismallinen katti tilalle. Hintaa huimat 100€ (Bosalin bolt-on olis pienellä alennuksella vajaa 400€). Oma putki on kai se 51mm tai 54mm, joten kai tuo halkaisijaltaan passaa. Saas kattoo minkälainen vääntö on sovitukses.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line