1.8 Escort ei kierrä yli 4000

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Winx
Ylläpitäjä

1.8 Escort ei kierrä yli 4000

Viesti Kirjoittaja Winx » Ma Joulukuu 13. 8:34:53 2004

Tommosen tempun tuo -94 XR3i teki nyt aamulla. Kuten tavallista, "kyllä se vielä eilen kävi normaalisti".

Jotain 1000-1500km sitten vaihdettu tulpat, tulpanjohdot ja polttoainesuodatin. Tuntuu käyvän neljällä, ei täristä eikä kuulosta tyhjäkäynnillä epänormaalilta. Alkaa ökeltää n. 3200 kierroksesta ylöspäin.

Jotain ajatusta viasta kellään?

Tänk juu.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: 1.8 Escort ei kierrä yli 4000

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Joulukuu 13. 10:02:12 2004

Winx kirjoitti:Tommosen tempun tuo -94 XR3i teki nyt aamulla. Kuten tavallista, "kyllä se vielä eilen kävi normaalisti".

Jotain 1000-1500km sitten vaihdettu tulpat, tulpanjohdot ja polttoainesuodatin. Tuntuu käyvän neljällä, ei täristä eikä kuulosta tyhjäkäynnillä epänormaalilta. Alkaa ökeltää n. 3200 kierroksesta ylöspäin.

Jotain ajatusta viasta kellään?

Tänk juu.
Kerro lisää "ökellyksestä" eli tekee mitä??

Puutumisen voisi aiheuttaa esim. tukkeutunut pönttö putkessa, viallinen hall triggeri (sytkän herättely takeltaa) vaihtoehtoja on monta, rötääkö se vai ei vaan ota jenkaa?? onko muita oireita??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Winx
Ylläpitäjä

Re: 1.8 Escort ei kierrä yli 4000

Viesti Kirjoittaja Winx » Ma Joulukuu 13. 10:24:21 2004

PasiZ kirjoitti:
Kerro lisää "ökellyksestä" eli tekee mitä??

Puutumisen voisi aiheuttaa esim. tukkeutunut pönttö putkessa, viallinen hall triggeri (sytkän herättely takeltaa) vaihtoehtoja on monta, rötääkö se vai ei vaan ota jenkaa?? onko muita oireita??
No keskipöntöstä taitaa olla sisukset irti, ku rämisee tietyillä kierroksilla niin maan helvetisti. Se menee vaihtoon tuotapikaa jo tuon räminän vuoksi ja pirustako tietää, jos vaikka nyt olis menny tukkoon.

Pientä pätkimistä on tuosta 3000 kierroksesta ylöspäin ja kylläpä se sielä 4000 kierroksen jälkeen taitaa sittenkin alkaa täristä. Eli pätkii hivenen, ei pahasti ja teho on kateissa.

Itse mietin niinkin yksinkertaista asiaa kuin hajonnutta tulppaa (tuohon kierrosalueen tärinään viitaten). Pitää vilkaista illalla ne näin aluksi.

Winx
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Winx » Ma Joulukuu 13. 13:01:14 2004

Pohtimisia näin joutavan päivän päälle:

Semmonenkin mahdollisuus, että katalysaattori tukossa ja räminä kuuluis sieltä. Laittoi tämmönen aihe silmään motonetin foorumis. Vois koittaa myös mitä arvoja imuilman anturi antaa.

Noo tuota pidemmälle ei meikä asiassa sitten pääsekään... Triggeri ja muuta anturit jää ammattilaisille.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Joulukuu 14. 12:42:00 2004

Winx kirjoitti:Pohtimisia näin joutavan päivän päälle:

Semmonenkin mahdollisuus, että katalysaattori tukossa ja räminä kuuluis sieltä.
Kuten jo sanoin, oireet viittaavat vahvasti jonkin pöntön tukkeutumiseen...
Winx kirjoitti: Laittoi url=http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3731]tämmönen[/url] aihe silmään motonetin foorumis. Vois koittaa myös mitä arvoja imuilman anturi antaa.

Noo tuota pidemmälle ei meikä asiassa sitten pääsekään... Triggeri ja muuta anturit jää ammattilaisille.
Kas vain, motonetillä on myös foorumi, enpä usko että olisi ilmanlämpöanturi, edelleen epäilen tukkoisuutta tai sytytystriggausta...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Winx
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Winx » Ti Joulukuu 14. 19:04:11 2004

Juu neuvosi osui kohdalleen ja kiitokset siitä.

Näytin kotteron Tampereen Autosähköllä ja katalysaattorista elementti irti. Uusi 405€+jotain työtä ja tarvike 200€+2,5h töitä (hitsaus ja asennus).

Ajelen kotopuoleen viikonloppuna ja sovitetaan isännän kanssa 2" yleismallinen katti tilalle. Hintaa huimat 100€ (Bosalin bolt-on olis pienellä alennuksella vajaa 400€). Oma putki on kai se 51mm tai 54mm, joten kai tuo halkaisijaltaan passaa. Saas kattoo minkälainen vääntö on sovitukses.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Joulukuu 15. 8:35:48 2004

Winx kirjoitti:Juu neuvosi osui kohdalleen ja kiitokset siitä.

Näytin kotteron Tampereen Autosähköllä ja katalysaattorista elementti irti. Uusi 405€+jotain työtä ja tarvike 200€+2,5h töitä (hitsaus ja asennus).

Ajelen kotopuoleen viikonloppuna ja sovitetaan isännän kanssa 2" yleismallinen katti tilalle. Hintaa huimat 100€ (Bosalin bolt-on olis pienellä alennuksella vajaa 400€). Oma putki on kai se 51mm tai 54mm, joten kai tuo halkaisijaltaan passaa. Saas kattoo minkälainen vääntö on sovitukses.
No hyvä, taistelin vaan tuossa kesällä volkkarin kanssa, jossa täsmälleen sama oireyhtymä...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin