Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Dob
- Viestit: 361
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja Dob » To Joulukuu 16. 13:15:22 2004
Kyseessä -86 2.0 ohc sierra ilmeisesti weber-kaasuttimella johon liittyy nippu sähköjohtoja. Kylmä käynnistyksessä esiintyy seuraavanlainen ongelma: Auto lähtee käyntiin, mutta käy hirmuisesti hörskyttäen ja epätasasesti. Jos autolla lähtee ajamaan, se sammuu hetken päästä kun painaa kytkimen pohjaan. Jos antaa käydä paikallaan sammuu itsestään ja sen jälkeen ei suostu enää lähtemään käyntiin. Ongelmaa esiintyy sekä plus-kelillä että kunnon pakkasella. Aluksi ongelmaa ei ollut, mutta nyt koko ajan huonompaa suuntaan toimivuus menny.
Tuntuisi että auto käy liian rikkaalla ja liiallinen bensa määrä tukahduhtaa motin ja kastelee tulpat. Toisaalta auto on seissyt 1.5 tuntiankin eikä suostunut vieläkään inahtamaan... Vetämällä lähtee laakista käyntiin, eikä ongelmia ole enää sen jälkeen ilmennyt (paitsi eilen...). Vaihdoin jo tulpat/johot/puolan johdon paremman kipinän toivossa, mutta tuloksetta. Nyt auto seisoo pihassa hinausta vaille ja tilalle tuli pakon sanelemana 200€ farmari dx jo hankittua

.
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » To Joulukuu 16. 13:32:45 2004
Dob kirjoitti:Kyseessä -86 2.0 ohc sierra ilmeisesti weber-kaasuttimella johon liittyy nippu sähköjohtoja. Kylmä käynnistyksessä esiintyy seuraavanlainen ongelma: Auto lähtee käyntiin, mutta käy hirmuisesti hörskyttäen ja epätasasesti. Jos autolla lähtee ajamaan, se sammuu hetken päästä kun painaa kytkimen pohjaan. Jos antaa käydä paikallaan sammuu itsestään ja sen jälkeen ei suostu enää lähtemään käyntiin. Ongelmaa esiintyy sekä plus-kelillä että kunnon pakkasella. Aluksi ongelmaa ei ollut, mutta nyt koko ajan huonompaa suuntaan toimivuus menny.
Tuntuisi että auto käy liian rikkaalla ja liiallinen bensa määrä tukahduhtaa motin ja kastelee tulpat. Toisaalta auto on seissyt 1.5 tuntiankin eikä suostunut vieläkään inahtamaan... Vetämällä lähtee laakista käyntiin, eikä ongelmia ole enää sen jälkeen ilmennyt (paitsi eilen...). Vaihdoin jo tulpat/johot/puolan johdon paremman kipinän toivossa, mutta tuloksetta. Nyt auto seisoo pihassa hinausta vaille ja tilalle tuli pakon sanelemana 200€ farmari dx jo hankittua

.
Haiseeko se bensa?? Jos kunnolla kastuu, ei kuivu ilman uunia juuri millään...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
Miku
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Viesti
Kirjoittaja Miku » To Joulukuu 16. 20:46:40 2004
Säätelehän sitä ryyppyä siitä kaasarista. Kuulostaisi, että vika olis sen toiminnassa eli on joku säätö viturallaan. Samalla kannattaa vilkuilla, että alipaineletku on kunnolla kiinni. Sekin sotkee vähän käyntiä jos on irti.
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » To Joulukuu 16. 20:59:28 2004
katsoppas että sinne ryypyn kelalle tulee jännite, 7 volttia. eli se pyöreä mollukka, jossa on keskellä sellainen 5-6 milliä vahva tappi, jossa on kierre. siihen tulee yksi johto, ja siinä pitäisi olla se 7V. jos ei tule, laita siihen etuvastuksen ja releen kautta sähkö, tai laita alkuperäinen johto paikoilleen, jos se toimii ja siihen tulee virta.
otappas se ilmanputsarin kotelo auki ja katso missä asennossa ne läpät on kun on kylmä ja liikkuuko ne herkästi. pitäisi olla kiinni. sitten kun pistät sen käymään, katsot että ne läpät aukeaa, auta tarvittaessa vaikka sormella. lämpimänä läpän pitäisi olla täysin auki.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
Arto65FB
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Arto65FB » Pe Joulukuu 17. 11:06:35 2004
Olisko sama kaasari kuin tuossa Tanarinkin kysymyksessä? Jos se nippu sähköjohtoja tulee siihen tyhjäkäynnin säätömoottoriin, niin otapa kokeeksi liitin irti. Vaikka kyllä tuo oire kuulostaa kyllä ryypyn ongelmilta, minulla oli ryypyn bi-metallijousi poikki ja temppuili sillä tavalla, että lähti kyllä käyntiin, mutta sammui, kun kone lämpeni. Homma loppui, kun otin ryyppyläpänkin irti.
-
_pexi
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Viesti
Kirjoittaja _pexi » Ti Maaliskuu 7. 12:49:11 2006
Hectori kirjoitti:katsoppas että sinne ryypyn kelalle tulee jännite, 7 volttia. eli se pyöreä mollukka, jossa on keskellä sellainen 5-6 milliä vahva tappi, jossa on kierre. siihen tulee yksi johto, ja siinä pitäisi olla se 7V. jos ei tule, laita siihen etuvastuksen ja releen kautta sähkö, tai laita alkuperäinen johto paikoilleen, jos se toimii ja siihen tulee virta.
Minkä kokoinen etuvastuksen on oltava, että jännite laskee tuohon 7 volttiin?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
ParDe
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja ParDe » Pe Maaliskuu 17. 23:23:53 2006
U=R*I
U=jännite(lataus jännitteen ja lepo jännitteen keskiarvoa kokeilisin)
R=Resistannsi, eli vastus ohmeina
I=käyttövirta.
eli r=u/i
-
Nsa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Nsa » Pe Maaliskuu 31. 4:01:20 2006
Jos kyseessä on DFTH-kaasari (iso ohjausboksi johon menee yksi letku ja nippu piuhoja) niin paskan möivät. Itellä oli tuollainen aikaisemmin ja toimii kuin unelma, silloin kun toimii. Itellä autto kun otin kaasarin irti koneesta ja pistelin paineilmalla joka väliin. Pitää siis ruuvaa ne suutintapit irti ennen ko. toimenpidettä. Menevät ilmeisesti ajan myötä jostain syystä tukkoon tai ainakin itsellä olivat tukossa. Ne kaksi pidempää ovat kai hiukan erilaiset tai sitten omassa oli jengat kuluneet, joten kannattaa laittaa ylös mikä mistäkin. Jossain kanavissa oli kanssa jotain karstaa. Huomasi kun yhtäkkiä alko ilma päästä läpi ja jostain kanavasta singahti jotain sheisseä. No mutta onnea yritykseen.
P.S. Oireet olivat juurikin samat ja kävin läpi niin sytytyksen kuin bensapuolen vikaa etsiessä. Kaasarissa oli siis omassa tapauksessa vika.