Mondeon lämppärin puhallin pysähtyy välillä, missä vika.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

HannuR
Viestit: 668
Liittynyt: La Joulukuu 22. 6:42:59 2001
Paikkakunta: LOIMAA

Mondeon lämppärin puhallin pysähtyy välillä, missä vika.

Viesti Kirjoittaja HannuR » Pe Joulukuu 17. 7:39:54 2004

Auto on -97 TD mondeo manuaalisella ilmastoinnilla, aj.280tkm.

Mikäs siinä mahtaa oikein preikata, kun välillä lakkaa puhallin toimimasta kokonaan ja kun vääntää säätönamikan 1 asentoon, eli pienimmälle ja antaa olla siinä tovin ja kääntää isommalle, niin yleensä virkoaa siitä sit taas. Jos on antanut olla pienimmällä liian vähän aikaa, niin ei lähde.

Kytkimessä ei tuntuis vika olevan, kun se ei tunnu vaikuttavan mitenkään, vaikka kytkintä "liikuttelee". Oliskos toi puhaltimen moottorissa, jos jäähtyessään taas lähtis pelittään. Mielestäni toi ei viittaa siihen vastus systeemiin, joka on siinä moottorin kyljessä.

Onkos jonkulle tuttu ongelma?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Mondeon lämppärin puhallin pysähtyy välillä, missä vika.

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Joulukuu 17. 8:24:17 2004

HannuR kirjoitti:Auto on -97 TD mondeo manuaalisella ilmastoinnilla, aj.280tkm.

Mikäs siinä mahtaa oikein preikata, kun välillä lakkaa puhallin toimimasta kokonaan ja kun vääntää säätönamikan 1 asentoon, eli pienimmälle ja antaa olla siinä tovin ja kääntää isommalle, niin yleensä virkoaa siitä sit taas. Jos on antanut olla pienimmällä liian vähän aikaa, niin ei lähde.

Kytkimessä ei tuntuis vika olevan, kun se ei tunnu vaikuttavan mitenkään, vaikka kytkintä "liikuttelee". Oliskos toi puhaltimen moottorissa, jos jäähtyessään taas lähtis pelittään. Mielestäni toi ei viittaa siihen vastus systeemiin, joka on siinä moottorin kyljessä.

Onkos jonkulle tuttu ongelma?
Tarkista hiilisillan kunto ja puhaltimen vastus...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Joulukuu 17. 13:45:38 2004

Vanha- ja välikoppa Mondeoihin myydään tuhottomasti lämppärinmoottorin vastusta ja johtosarjan korjaus-sarjaa. Liitin sulaa aikaa myöden. Vastusvika ilmenee niin että moottori ei toimi kuin täysnopudella. Tosin en sulje sitäkään pois että koko moottori olisi viallinen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Joulukuu 17. 13:51:08 2004

Vastus on onneksi helppo vaihtaa.

näyttää varmaan jotenkin tältä jos ei toimi: http://www.siipicossu.com/vastus.jpg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

teme_l
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja teme_l » La Joulukuu 18. 20:09:43 2004

MouTine kirjoitti:Vanha- ja välikoppa Mondeoihin myydään tuhottomasti lämppärinmoottorin vastusta ja johtosarjan korjaus-sarjaa. Liitin sulaa aikaa myöden. Vastusvika ilmenee niin että moottori ei toimi kuin täysnopudella. Tosin en sulje sitäkään pois että koko moottori olisi viallinen.
Toimii ykösellä ja täydellä tuolloin ja jos joskus on huomannut jonkun käryn hajun tms. autossa niin tuosta löytyy se vika todennäköisimmin.

HannuR
Viestit: 668
Liittynyt: La Joulukuu 22. 6:42:59 2001
Paikkakunta: LOIMAA

Viesti Kirjoittaja HannuR » Ma Joulukuu 20. 8:42:41 2004

Joo, tilanne on nyt edennyt niin, että kun lätee ajamaan, niin puhallin toimii täydellä teholla n.1minuutin ja sen jälkeen ei suostu vähään aikaan käynnistymään millään nopeudella. Eli toiminta-aika on vaan pienentynyt lähiaikoina. Jos ajoon lähdettäessä taas pistää puhaltimen 1-nopeudelle puhaltamaan hiljaa, niin saattaa toimia jopa jatkuvasti.

Jotenkin siihen lämpenemiseen toi viittaa, täytyy ottaa se huomenna ehtoolla auki ja kattoo mitä se on syönyt.

Olen taannoin escoon ton vastuksen kyllä vaihtanut juurikin sen takia, kun ei toiminut suurimmalla nopeudella.

HannuR
Viestit: 668
Liittynyt: La Joulukuu 22. 6:42:59 2001
Paikkakunta: LOIMAA

Viesti Kirjoittaja HannuR » Ke Joulukuu 22. 10:08:43 2004

Hiilethän sieltä oli loppu.

Elvytin puhaltimen toistaiseksi toimimaan tunkemalla hiilen "taskuun" vähän tolloo sain niitä jäämään hieman ulommas. Täytyy kysellä paikalliselta fordilta ja autosähköihmeeltä mahtaaks siihen saada hiiliä.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Joulukuu 22. 15:04:25 2004

HannuR kirjoitti:Hiilethän sieltä oli loppu.

Elvytin puhaltimen toistaiseksi toimimaan tunkemalla hiilen "taskuun" vähän tolloo sain niitä jäämään hieman ulommas. Täytyy kysellä paikalliselta fordilta ja autosähköihmeeltä mahtaaks siihen saada hiiliä.
Niitä hiiliä saa vähän joka sähköliikkeestä...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

HannuR
Viestit: 668
Liittynyt: La Joulukuu 22. 6:42:59 2001
Paikkakunta: LOIMAA

Viesti Kirjoittaja HannuR » Ke Joulukuu 22. 16:22:07 2004

No, eipä tälläisessä normi sähköpuljussa hiiliä paljoo ole. Meilläkin on sentään henkilöstöä yhteensä reilut 80kpl, eikä meilläkään sopivia ole. Vesivoimalaitostenkin generaattorien magnetoinnin hiilet on hiukan liian isot, about 20*.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Joulukuu 23. 11:44:17 2004

HannuR kirjoitti:No, eipä tälläisessä normi sähköpuljussa hiiliä paljoo ole. Meilläkin on sentään henkilöstöä yhteensä reilut 80kpl, eikä meilläkään sopivia ole. Vesivoimalaitostenkin generaattorien magnetoinnin hiilet on hiukan liian isot, about 20*.
Puhuin kuluttajille suunnatusta, en imatran voimalta niitä käskenyt tilaamaan...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

HannuR
Viestit: 668
Liittynyt: La Joulukuu 22. 6:42:59 2001
Paikkakunta: LOIMAA

Viesti Kirjoittaja HannuR » Ke Tammikuu 5. 10:09:03 2005

Herneet

Ja mää puhuin meiän yhtiöstä, jossa sentään on sisäasennusta jonkin verran. Sisäasentajia on 15kpl ja itse toimin asennussuunnittelijana. Ollaanhan me tietty hieman erilainen "Imatran voima"

Mutta harvassa normi sähköasennusliikkeessä on hiiliä valikoimat hyllyssä. Autosähkärit on erikseen.

Vastaa Viestiin