kupan korjausta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

JussiK
Ylläpitäjä

kupan korjausta

Viesti Kirjoittaja JussiK » Ke Joulukuu 22. 10:21:00 2004

Onkos kukaan ostanu motonetistä sivuhelmapeltejä(25-50011/2)?
Onko noi minkälaista tavaraa eli joutuuko niitä kuitenkin sovitteleen vai vääntääkö suorasta pellistä?

Meinaa sierran helmat ottaa ruostetta kumpaankin takanurkkaan! Tämä on varmaan poikkeustapaus, koska eihän voortit ruostu :lol: :wink:

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Joulukuu 22. 12:00:00 2004

Edit: höhö :P
Viimeksi muokannut qreippi, Ke Joulukuu 22. 12:24:47 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

cosaani
Viestit: 35
Liittynyt: La Elokuu 28. 21:56:37 2004

Viesti Kirjoittaja cosaani » Ke Joulukuu 22. 12:00:41 2004

ennenkuulumatonta,että voortist löytyy kuppaa!

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: kupan korjausta

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Joulukuu 22. 12:15:40 2004

JussiK kirjoitti:Onkos kukaan ostanu motonetistä sivuhelmapeltejä(25-50011/2)?
Onko noi minkälaista tavaraa eli joutuuko niitä kuitenkin sovitteleen vai vääntääkö suorasta pellistä?

Meinaa sierran helmat ottaa ruostetta kumpaankin takanurkkaan! Tämä on varmaan poikkeustapaus, koska eihän voortit ruostu :lol: :wink:
Ei kannata, ei ne motonetin apinat osaa peltiä väännellä :) Oikeesti, samaa Klokkerholmin peltiä ne on kuin muissakin tarvikeliikkeissä. Vai pitääkö pistää oikein Motorcraftin peltiä, jos se tekee autuaaksi?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Joulukuu 22. 12:19:42 2004

Valitettavasti samaa klokkerholmia juu...

Sierran pellit voi olla ihan kohtuulliset, kuitenkin melko tuore auto -73 taunukseen verrattuna. Siihen ei ainakaan mikään korjauspala ollut oikean muotoinen...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

JussiK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja JussiK » Ke Joulukuu 22. 12:44:22 2004

eli taitaa olla parempi kun säästää nekin rahat asennuskaljaan(sitä menee tossa projektissa luultavasti aika reippaasti) ja nappaa puolivälistä helman pois ja rupiaa mallailemaan :wink:

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Re: kupan korjausta

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ke Joulukuu 22. 17:34:20 2004

Ei kannata, ei ne motonetin apinat osaa peltiä väännellä :) Oikeesti, samaa Klokkerholmin peltiä ne on kuin muissakin tarvikeliikkeissä. Vai pitääkö pistää oikein Motorcraftin peltiä, jos se tekee autuaaksi?[/quote]

mä ainaki sain escoon embot etuloksut eikä istu nätisti sitten kirveelläkään :twisted:

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: kupan korjausta

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Joulukuu 22. 18:46:19 2004

m_pajula kirjoitti:Ei kannata, ei ne motonetin apinat osaa peltiä väännellä :) Oikeesti, samaa Klokkerholmin peltiä ne on kuin muissakin tarvikeliikkeissä. Vai pitääkö pistää oikein Motorcraftin peltiä, jos se tekee autuaaksi?
mä ainaki sain escoon embot etuloksut eikä istu nätisti sitten kirveelläkään :twisted:[/quote]

Kannattaa käyttää lekaa, kirves uppoo vähän huonosti tohon peltiin. :wink:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ke Joulukuu 22. 19:23:33 2004

voihan sitä sipasta hamara puolella :wink:

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Joulukuu 22. 20:00:15 2004

ei tommosiin 30 vuotta vanhoihin koreihin 20 vuotta vanhoilla muoteilla tehtyjä peltejä ole tarkoituskaan sovittaa, ne on vaan suuntaa antamassa :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

JussiK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja JussiK » Ke Joulukuu 22. 21:49:27 2004

kyllä sitä suuntaa saa asennusjuomistakin ja kai niillä helmoilla vois sitten päästä vaikka gti:in :lol:

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Joulukuu 23. 12:51:17 2004

Hartza kirjoitti:ei tommosiin 30 vuotta vanhoihin koreihin 20 vuotta vanhoilla muoteilla tehtyjä peltejä ole tarkoituskaan sovittaa, ne on vaan suuntaa antamassa :)
Ei se korikaan taida olla enää samanmuotoinen kuin tehtaalta lähteissä...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Joulukuu 23. 13:29:28 2004

PasiZ kirjoitti:
Hartza kirjoitti:ei tommosiin 30 vuotta vanhoihin koreihin 20 vuotta vanhoilla muoteilla tehtyjä peltejä ole tarkoituskaan sovittaa, ne on vaan suuntaa antamassa :)
Ei se korikaan taida olla enää samanmuotoinen kuin tehtaalta lähteissä...
Miksei olisi?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Joulukuu 23. 13:31:21 2004

Jallu kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:
Hartza kirjoitti:ei tommosiin 30 vuotta vanhoihin koreihin 20 vuotta vanhoilla muoteilla tehtyjä peltejä ole tarkoituskaan sovittaa, ne on vaan suuntaa antamassa :)
Ei se korikaan taida olla enää samanmuotoinen kuin tehtaalta lähteissä...
Miksei olisi?
No jos ei kertaakaan kolisteltu mihkään niin voin uskoa... Sellaiset helmet vaan on harvassa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » To Joulukuu 23. 13:36:14 2004

Jallu kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:
Hartza kirjoitti:ei tommosiin 30 vuotta vanhoihin koreihin 20 vuotta vanhoilla muoteilla tehtyjä peltejä ole tarkoituskaan sovittaa, ne on vaan suuntaa antamassa :)
Ei se korikaan taida olla enää samanmuotoinen kuin tehtaalta lähteissä...
Miksei olisi?
Ei se ainakaan ollut ;)

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Joulukuu 27. 8:42:17 2004

Mihinkäs sen helmoja muka oli kolisteltu? Joku onneton peltiseppä vaan oli niitä kaaria hitsaillut ja siten pilannut muodot ;)
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Tiina Wälicoppa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Tiina Wälicoppa » Ma Joulukuu 27. 12:31:12 2004

Onhan ne Embon lokarit monikäyttöisiä? Sopivat yhtä hyvin lähes autoon kuin autoon, merkistä riippumatta. Totta on sekin, että moni klassikko alkaa olla pois mitoiltaan. Toisaalta ilman asiallisia korjauspeltejä hyvä lopputulos on todella kaukana. Kyllä Esconkin keula kummasti asettuu kun järjen valossa ( ei lekan voimalla) siihen istuttaa kunnon lokasuojat ja naamapellin. Kummasti löytyy oikea paikka niin maskille, konepellille kuin ovillekin.

Niitä kunnon lokasuojia vaan on harvoin enää kaupan eikä halvalla lainkaan.

Vastaa Viestiin