Escortin öljynpaineet hävisi

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Escortin öljynpaineet hävisi

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ti Joulukuu 28. 21:58:15 2004

Eli tollanen vika tuli tohon escoon, että öljynpainevalo ei sammu kun laittaa koneen käyntiin. Ekana tuli mieleen tietysti, että huohotinputki on menny tukkoon ja öljyt lentäny pihalle. Konepelti ylös -> Öljyt pysyny koneessa. Sitten ei vissiin jää vaihtoehdoiks kun että öljynpainekello on sökö tai sitten öljypumppu? Huomasin, että valo sammuu n. sekunniks kun laittaa koneen käyntiin, mutta syttyy sit uudestaan. Mistä päästä tota kannattais lähtee selvittään ja miten? Kyseessähän on siis 1.6 CVH. Kiitos vinkeistä jo etukäteen!

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Joulukuu 28. 22:08:01 2004

öljynpainemittari kiinni ja mittaat ne paineet. jos hyvät, vaihdat anturin, jos ei, etsit vian ja teet tarvittavan konerempan.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ke Joulukuu 29. 8:36:05 2004

Missäs tossa on se öljynpaineanturi? Eikös se mittari yleensä laiteta siihen kylkeen kiinni vai mistäs sen saa helpoiten mitattua? Ja mistä se öljypumppu ottaa käyttövoiman?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Joulukuu 29. 9:34:29 2004

Miksu kirjoitti:Missäs tossa on se öljynpaineanturi? Eikös se mittari yleensä laiteta siihen kylkeen kiinni vai mistäs sen saa helpoiten mitattua? Ja mistä se öljypumppu ottaa käyttövoiman?
Koneen takapuolella, lähellä öljypumppua on ö-kello, kierrät sen irti ja mittarin letku siihen kierteisiin...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ke Joulukuu 29. 21:49:44 2004

No nii, kävin hakemassa Motonetistä mittarin ja laitoin sen painekellon siihen alkuperäsen anturin tilalle ja siitä johdot mittarille. Se alkuperänen anturi tais sitte olla sökö, kun painetta näyttäis olevan melkein liikaakin. Mitäs sen pitäis muuten olla, kun toi näyttää jotain 4-5 kiloa. Eikös sen pitäis olla vahän matalampi?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Joulukuu 29. 22:18:13 2004

se on ihan passeli paine IMO. uus kello maksaa n 5-6eur tarvikeliikkeessä.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Joulukuu 30. 22:42:02 2004

se on passeli paine kylmälle koneelle. mutta öljynpainehan mitataan käyntilämpöisestä moottorista. mun mielestä ehkä hieman isot paineet jos käyntilämpötilassa, koska pumpun ohivirtausventtiili aukeaa 4Bar kohdalla.

öljynpaineet 80C lämpötilassa.
750RPM = 1 Bar minimissään.
2000RPM = 2.8 Bar minimissään.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin