Puskurien maalaus?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 2. 14:31:19 2003
- Paikkakunta: Nummela
Puskurien maalaus?
Milläs konstilla kys. homma kannattais toteuttaa? Kannattaako pohjalle ruiskuttaa jokin tartuntaväri ja sitten lisätä itse maaliin jotain elastista ainetta jotta maali pysyy? Minkäslaista/mitä tököttiä se elastinen aine on, saako ihan maalikaupasta?
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Kunnollinen vesi/saippuapesu ensin, seuraavaksi huolellinen rasvanpoisto. Virheiden korjaus, kolhut esim puskurikitillä ja pinnan karhennus vaikkapa karhunkielellä. Seuraavaksi muovintartunta-aine ja sen päälle maali johon on sekoitettu joustoainetta sopivasti, riippuu muovilaadusta, kysy myyjältä sekoitusohjeet.
Nämä siis ennen maalaamattomalle muoville.
Nämä siis ennen maalaamattomalle muoville.
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Mulla sierran puskureihin vedettiin muovitartunta-aine pesun/rasvanpoiston jälkeen, seuraavaksi ohut kerros pohjamaalia ja sitten väri päälle. Harmi vaan kun ei tasoitettua pintaa esim hiomalla, vaan maalin kuivuttua ns. muovin röpelöpinta tuli esiin. Muuten tuli hyvät, eikä maali lähtenyt lohkeilemaan.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
- Ylläpitäjä
rieskan puskureihin rasvan poistoaineella rasvat/vahat pois,sen jälkeen muovitartunta,pohjaväri,hionta ja väri pintaan ja hyvä tuli siihen nähden paljoko oli tullut maalailtua ennempää.eli aiemmin parit lasikuitupuskurit ,pohjatyöt peltiin sitten mielestäni jo paljo paskemmat saada onnistuun nimimerkillä siitäki kokemusta on
ei miellyttäny jälki>tosin harjotus tekee mestarin 


-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
siis et hionu vanhoja maaleja ollenkaan ja vedit siihen päälle muovitartunnan ? ymmärsinkö nyt oikein.. (en kai)rs11 kirjoitti:rieskan puskureihin rasvan poistoaineella rasvat/vahat pois,sen jälkeen muovitartunta,pohjaväri,hionta ja väri pintaan ja hyvä tuli siihen nähden paljoko oli tullut maalailtua ennempää.eli aiemmin parit lasikuitupuskurit ,pohjatyöt peltiin sitten mielestäni jo paljo paskemmat saada onnistuun nimimerkillä siitäki kokemusta onei miellyttäny jälki>tosin harjotus tekee mestarin

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
samaa mieltä. vesi/saippua on siitäkin hyvä, kun poistaa sähköisyyden=vähemmän roskia..lauri kirjoitti:Kunnollinen vesi/saippuapesu ensin, seuraavaksi huolellinen rasvanpoisto. Virheiden korjaus, kolhut esim puskurikitillä ja pinnan karhennus vaikkapa karhunkielellä. Seuraavaksi muovintartunta-aine ja sen päälle maali johon on sekoitettu joustoainetta sopivasti, riippuu muovilaadusta, kysy myyjältä sekoitusohjeet.
Nämä siis ennen maalaamattomalle muoville.
joskus on kokeiltu maadotusta lattia ritilään. eli vaikka akkukaapeli puskuriin ja lattiaritilään.. muistaakseni ei Riegerin muovipuskuriin tullut ainuttakaan roskaa...



EDIT: sen huomaa esim. hiotessa kuivana karhunkielellä kuinka sähköiseksi tulee. ja märkänä ei ollenkaan..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Ylläpitäjä
etupuskurista ku oli hyvä pintaväri,joka vaan karhennettiin>pohjamaali>hionta ja pintaväri ja takapuskuriin yllä mainittuqreippi kirjoitti:siis et hionu vanhoja maaleja ollenkaan ja vedit siihen päälle muovitartunnan ? ymmärsinkö nyt oikein.. (en kai)rs11 kirjoitti:rieskan puskureihin rasvan poistoaineella rasvat/vahat pois,sen jälkeen muovitartunta,pohjaväri,hionta ja väri pintaan ja hyvä tuli siihen nähden paljoko oli tullut maalailtua ennempää.eli aiemmin parit lasikuitupuskurit ,pohjatyöt peltiin sitten mielestäni jo paljo paskemmat saada onnistuun nimimerkillä siitäki kokemusta onei miellyttäny jälki>tosin harjotus tekee mestarin

-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Mulla oli tosiaan joku vanha puskuri, joka oli jo maalissa. Maalin karhensin/hioin mataksi, pesu ja vaharätillä loput roskat poies, metalliväri pintaan pari kertaa, lakka päälle ja maalit on pysyny tähän mennessä. En siis edes laittanu pohjaväriä. Parissa harjapesussa on käyty ja maalit on pysyny. Pinnasta tuli myös lähes uutta vastaava. En myöskään laittanu maalin sekaan elastisuusainetta, koska itse maali jo sisälsi sitä.rs11 kirjoitti:etupuskurista ku oli hyvä pintaväri,joka vaan karhennettiin>pohjamaali>hionta ja pintaväri ja takapuskuriin yllä mainittuqreippi kirjoitti:siis et hionu vanhoja maaleja ollenkaan ja vedit siihen päälle muovitartunnan ? ymmärsinkö nyt oikein.. (en kai)rs11 kirjoitti:rieskan puskureihin rasvan poistoaineella rasvat/vahat pois,sen jälkeen muovitartunta,pohjaväri,hionta ja väri pintaan ja hyvä tuli siihen nähden paljoko oli tullut maalailtua ennempää.eli aiemmin parit lasikuitupuskurit ,pohjatyöt peltiin sitten mielestäni jo paljo paskemmat saada onnistuun nimimerkillä siitäki kokemusta onei miellyttäny jälki>tosin harjotus tekee mestarin
Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
ei se pohjavärii tarvi jos vanha maalipinta on hyvässä kunnossa..
jos on kunnolla matattu ja vanhan maalin alla on hyvät pohjat, ni ei pitäs lähtee mihinkään..
mutta varjele jos alla ei ole tartuntaa ja esim. lohkeaa maalia pala puskurin kulmasta ja puhallat paineilmalla tai painepesurilla, ni sit saatkin alkaa väistellä maalin palasia....
oli kerran työn alla sellanen jenkki johon oli jenkeissä neekerit halvalla vetässy odottaessa uuden maalin auton yli vanhan päälle karhentamatta sitä, vain pelkällä tartunta-aineella pohjat. eli siis KIILLON päälle.. tälläistä kuulemma harrastetaan paljon siellä ja tienaavatkin vissiin jotai muutakun leipää..
oli helppoa kun puhalsin ilmaa maalipinnan alle, ni johan lähti maalit lentoon...

jos on kunnolla matattu ja vanhan maalin alla on hyvät pohjat, ni ei pitäs lähtee mihinkään..
mutta varjele jos alla ei ole tartuntaa ja esim. lohkeaa maalia pala puskurin kulmasta ja puhallat paineilmalla tai painepesurilla, ni sit saatkin alkaa väistellä maalin palasia....
oli kerran työn alla sellanen jenkki johon oli jenkeissä neekerit halvalla vetässy odottaessa uuden maalin auton yli vanhan päälle karhentamatta sitä, vain pelkällä tartunta-aineella pohjat. eli siis KIILLON päälle.. tälläistä kuulemma harrastetaan paljon siellä ja tienaavatkin vissiin jotai muutakun leipää..





Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
juuh.. itellä tarkotus vetää huomena pohjamaalit ja sitten vaan karhentaa karhunkielellä ja pinta päälle.
onkohan tuosta haittaa jos vetää esim 30% tuota elastoa sekaan?
kun helmat ja etu ja taka rs "levikkeet" haluaisivat vähän reilummin tuota, kun ovat taipuisaa muovia.
puskuriin tuo 15-20% riittäisi.. remonttiia kumminkin tulee jos kolarin pamauttaa
onkohan tuosta haittaa jos vetää esim 30% tuota elastoa sekaan?
kun helmat ja etu ja taka rs "levikkeet" haluaisivat vähän reilummin tuota, kun ovat taipuisaa muovia.
puskuriin tuo 15-20% riittäisi.. remonttiia kumminkin tulee jos kolarin pamauttaa

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Joo se on totta että ne alkuperäset rs-muovit on sellasta aika "letkeetä" tavaraa. Oon ite muutamat hionu ja kitannu. Kannattaa niihin tosiaan laittaa ehkä just joku 25-30% sitä elastista ainetta, voi laittaa enempikin..qreippi kirjoitti:juuh.. itellä tarkotus vetää huomena pohjamaalit ja sitten vaan karhentaa karhunkielellä ja pinta päälle.
onkohan tuosta haittaa jos vetää esim 30% tuota elastoa sekaan?
kun helmat ja etu ja taka rs "levikkeet" haluaisivat vähän reilummin tuota, kun ovat taipuisaa muovia.
puskuriin tuo 15-20% riittäisi.. remonttiia kumminkin tulee jos kolarin pamauttaa
Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
ite ei o tarvinu käyttää 30-35% enempää.. pahin kumiosa tähän mennessä on uudemman Passatin ovin alareunassa olevat kumit.. on melkein niin löysää että taipuu ympäri..qreippi kirjoitti:niin tätä juuri pelkäsinkin, joten taidampa maalata puskurit ensin jollai 15% seoksella ja sitten tuninG osat jollain 30%Laze kirjoitti:HUOM!![]()
ei liikaa... muuten seuraa ikävyyksiä kun kovetin ja elastisoija alkavat tappelemaan..

Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Uretaanikumivaahtospoilereiden yms maalaukseen käytetään jopa 100% lisäystä joustoainetta. Moinen ohje löytyy ainakin Spies Heckerin vihkosesta. Ja toimii ihan ok, ei kiehu/kupli.
edit: korjattu pilkun puutteessa oleville
edit: korjattu pilkun puutteessa oleville

Viimeksi muokannut lauri, Ke Joulukuu 29. 10:00:09 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Ja vähän maaliakin sekaan, vai pelkällä elastollako meinasit vedellälauri kirjoitti:Uretaanikumivaahtospoilereiden yms maalaukseen käytetään jopa 100% joustoainetta. Moinen ohje löytyy ainakin Spies Heckerin vihkosesta. Ja toimii ihan ok, ei kiehu/kupli.

Noeivaan, toimii hienosti, eikä lohkeile
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: Pe Syyskuu 10. 0:07:54 2004
- Paikkakunta: Kustavi
Tossa alussa olikin hyviä ohjeita maalaukseen!!
Tietoa sen sijaan kaipaisi maalin poistosta orkkis muovipuskureista.
Ilmeisesti siinä on jotain melko "tavallista" maalia ja pohjat päästänyt maalin irtoamaan muovista.
Siis:
Käykö esim. Nitro Mors, vai onko liian tuhtia tavaraa muoville? Tarkoitus olisi paljastaa alkuperäinen väri alta!!
Vai onko hionta ainoa oikea tapa tässä tilanteessa? Sitten pitää maalata ja sitä en haluaisi.
Tietoa sen sijaan kaipaisi maalin poistosta orkkis muovipuskureista.
Ilmeisesti siinä on jotain melko "tavallista" maalia ja pohjat päästänyt maalin irtoamaan muovista.
Siis:
Käykö esim. Nitro Mors, vai onko liian tuhtia tavaraa muoville? Tarkoitus olisi paljastaa alkuperäinen väri alta!!
Vai onko hionta ainoa oikea tapa tässä tilanteessa? Sitten pitää maalata ja sitä en haluaisi.
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Kun cossusta takapuskimen maalasin, niin pesujen, karhennusten ja tartunta-aineen jälkeen ruiskutin pohjamaaliksi hiontavärin (ruiskukitin). Annoin yön yli kuivua ja sit vaan hiomaan. Hionnan jälkeen pintaväri. Työläämpi homma mut tulos oli hyvä, kun puskurin röpelöpinta on poissa ja kiilto on kuin peltipinnalla.
Hyvä se on!