Sierran lämmityslaite oireilee

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MPK
Ylläpitäjä

Sierran lämmityslaite oireilee

Viesti Kirjoittaja MPK » Ke Joulukuu 29. 11:08:26 2004

Tervehdys!

Sierrani (vm. 1990 2.0i dohc 4x4) lämmityslaite ei kakkosasennolla puhalla lainkaan. Asennot 1 ja 3 sekä lämpötilan säätö toimivat kuten pitääkin.

Mikä mahtaa olla vikana, ja kuinka se korjataan.

Kiitos ja kumarrus!

Matti

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Joulukuu 29. 11:09:47 2004

vastuksen lanka rikki
vaihda vastus yksikkö
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

MPK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja MPK » Ke Joulukuu 29. 11:10:39 2004

sierra friikki kirjoitti:vastuksen lanka rikki
vaihda vastus yksikkö
Olipas nopea! Kiitos.

Matti

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Joulukuu 29. 11:15:01 2004

nin voihan se olla katkaisijakin :D
mutta noista se vika varmaan löytyy kun ei ole muuta laitetta järjestelmässä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

MPK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja MPK » Ke Joulukuu 29. 11:57:15 2004

sierra friikki kirjoitti:nin voihan se olla katkaisijakin :D
mutta noista se vika varmaan löytyy kun ei ole muuta laitetta järjestelmässä
Niin muuten voikin.

Kävin jo hakemassa Fusti Oy:stä vastuksen, hinta oli järkyttävät 5 euroa, ei paha. Täytyy illalla kokeilla auttaa vaihto, vai käynkö viemässä vastuksen takaisin ja otan katkaisijan tilalle.

Matti

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Joulukuu 29. 15:50:48 2004

MPK kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:nin voihan se olla katkaisijakin :D
mutta noista se vika varmaan löytyy kun ei ole muuta laitetta järjestelmässä
Niin muuten voikin.

Kävin jo hakemassa Fusti Oy:stä vastuksen, hinta oli järkyttävät 5 euroa, ei paha. Täytyy illalla kokeilla auttaa vaihto, vai käynkö viemässä vastuksen takaisin ja otan katkaisijan tilalle.

Matti
sinuna jättäisin sen uuden vastuksen avikka oliski vanha ehjä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Joulukuu 29. 22:20:46 2004

Huuuuullu.

Meilläkin esiintynyt vastus onkelmia.

Mitään uusia ostanu.

Kolvilla vanhakin eheäksi...tuli.


:)
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Joulukuu 30. 22:51:49 2004

se on kytkinmessä se vika.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

MPK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja MPK » Pe Joulukuu 31. 11:46:30 2004

Hectori kirjoitti:se on kytkinmessä se vika.
Jos näin on, niin lähteekö kytkin vetämällä irti etukautta vai puretaanko keskikonsolin sisäpuolelta?

Matti

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Joulukuu 31. 12:15:39 2004

Hectori kirjoitti:se on kytkinmessä se vika.
0,1 ja 3 toimi kans isännän autossa. Hetkeäkään en epäillyt että olis kytkimessä! Vastuksen hommasin(käytetyn 8) ) ja vaihdoin ja taas toimii 2 nopeus 8)

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Joulukuu 31. 12:30:20 2004

Hectori kirjoitti:se on kytkinmessä se vika.
No se on harvinaista... lähes aina vastus, tai sitten sitä kytkintä on rutkutettu koko rahan edestä 24h7
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Joulukuu 31. 12:32:46 2004

painat takaa kun oot nupin ja suojamuovi neliön poistanut ensin.
joskun oon nähnyt ruuvin muovisuojassa mut taitaa yleisemmin olla painettava.
sitkun oot saanut katkaisijan näkyviin niin klipsit näkyy jo ylä ja alapuolella
eli nuppi pois
suoja muovi pois
ja katkaisija irti
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Joulukuu 31. 12:34:12 2004

PasiZ kirjoitti:
Hectori kirjoitti:se on kytkinmessä se vika.
No se on harvinaista... lähes aina vastus, tai sitten sitä kytkintä on rutkutettu koko rahan edestä 24h7
Ei v**tu mä repesin :lol:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Joulukuu 31. 22:00:46 2004

mun kokemuksen mukaan on yleensä ollut enemmän useita vaiheita pimeänä jos on etuvastus paskana, yleensä vielä vain suurin nopeus toimii. lähes poikkeuksetta on korjaantunut kytkimellä kun on vain yksi vaihe pimeenä ja useiten kakkonen on se joka pimeänä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin