Focuksessa ongelmia

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Nevada
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Syyskuu 10. 0:07:54 2004
Paikkakunta: Kustavi

Focuksessa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Nevada » La Tammikuu 1. 23:14:52 2005

Autona on -99 1.8i Tred farkku ja siinä on käyntihäiriö seuraavanlainen:
Kytkintä painettaessa alkaa kierrokset nousta vaiheittain n. 5000 rpm:ään ja ne saa alas kaasua reippaasti painellen?! (Jalka ei ollut tällöin kaasupolkimella!)
Mahtaisiko vika olla ohjausyksikössä ja korjaantuisiko se ohjelmoinnilla??

Toinen kysymys:
Mistä mahtaa johtua etupäästä kuuluva ääni, joka muuttuu nopeuden mukaan? Vetareita en epäile, koska ratti ei täristä vedätettäessä. Voisiko olla etupyörien laakerit lopussa :?:

Tietoa kaipailee kenties Focuksen tuleva omistaja :P

jive
Ylläpitäjä

Re: Focuksessa ongelmia

Viesti Kirjoittaja jive » Su Tammikuu 2. 12:49:25 2005

Nevada kirjoitti:Autona on -99 1.8i Tred farkku ja siinä on käyntihäiriö seuraavanlainen:
Kytkintä painettaessa alkaa kierrokset nousta vaiheittain n. 5000 rpm:ään ja ne saa alas kaasua reippaasti painellen?! (Jalka ei ollut tällöin kaasupolkimella!)
Mahtaisiko vika olla ohjausyksikössä ja korjaantuisiko se ohjelmoinnilla??
Onkos autossa vakionopeuden säädin? Kaverin Mondeo tekee vähän samaa,
Toinen kysymys:
Mistä mahtaa johtua etupäästä kuuluva ääni, joka muuttuu nopeuden mukaan? Vetareita en epäile, koska ratti ei täristä vedätettäessä. Voisiko olla etupyörien laakerit lopussa :?:

Tietoa kaipailee kenties Focuksen tuleva omistaja :P
Voipi olla vaihteistokin. Ei minulla vetarit ravistaneet, vaikka loppu olivatkin.

Nevada
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Syyskuu 10. 0:07:54 2004
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Nevada » Su Tammikuu 2. 18:28:01 2005

Vakionopeussäädintä ei ole.
Moottorijarrutusta ei ole ollenkaan, eikä kaasuvaijerin liikkeessä ole takertelua. Siis palauttaa oikein hyvin.
Mystistä :evil:

Kokeilin tänään jarrujen vaikutusta ääneen. Pieni ero siinä oli, muttei merkittävä.
Olikos vetareissa käsin koitellen löysää?? Mulla on sivuttaisvälystä vähän. On tuo akselin juurikin kyllä jonkun verran märkä :oops: Kumipalkeen välistä ei tule rasvaa. Onko tuollaiset pihdeillä kiristettävät klemmarit just niitä jotka tulee nivelen mukana vai onko ne orkkiksia?!?

Lisäkysymys:
Onko nuo ajovalojen pesuripumput herkkiäkin hajoamaan. Sulake on ehjä, releestä en osaa sanoa. Lasin pesurit ainakin toimii normaalisti.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Su Tammikuu 2. 18:44:34 2005

Nevada kirjoitti: Lisäkysymys:
Onko nuo ajovalojen pesuripumput herkkiäkin hajoamaan. Sulake on ehjä, releestä en osaa sanoa. Lasin pesurit ainakin toimii normaalisti.
Monet ottaa ne letkut irti / tukkii sen että lasille tulis enemmän painetta & vettä. Mäkin teen näin aina jos se on autoon helposti toteutettavissa, et tsekkaa noi vesilinjat...

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ti Tammikuu 4. 21:11:02 2005

Kaverilla on juuri sama vika '97 farkussa mutta auto on Escort. Eivät saaneet tuota kierrostennousu ongelmaa ainakaan Oulun Viescarissa kuntoon, sanoivat vaan että pitäisi vaihtaa joku yli 500 euron ohjausyksikkö mutta takeita vian korjaantumiseen eivät siltikään antaneet :(
Minä epäilisin että joku kaasupolkimen tunnistusanturi tms takeltelee tai sitte jossain sähköpuolella on hapettuneita liitoksia, todella harmillinen vika tuo kaikenkaikkiaan on.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

Peke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Tammikuu 5. 15:24:06 2005

Mulla oli -98 Eskossa (1.8) vähän samantyyppistä ongelmaa, niin vika löyty
Lambda-anturista - yksi johto poikki.

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ke Tammikuu 5. 15:46:43 2005

Hieman off topic, mutta onko focuksessa joku kierrosluvun mukaan säätyvä ohjaus? Koska maantienopeuksia ajettaessa ohjaus tuntuu tarttuvan ja tuntuu todella kulmikkaalta. Niinkuin olis jotkut pykälät ohjauksessa. Mistähän voisi johtua?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Tammikuu 6. 13:25:20 2005

DiiJayJay kirjoitti:Hieman off topic, mutta onko focuksessa joku kierrosluvun mukaan säätyvä ohjaus? Koska maantienopeuksia ajettaessa ohjaus tuntuu tarttuvan ja tuntuu todella kulmikkaalta. Niinkuin olis jotkut pykälät ohjauksessa. Mistähän voisi johtua?
Sanotaan progressiiviseksi tehostimeksi, kierrosluku ei tuohon vaikuta, vaan ajonopeus...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » To Tammikuu 6. 16:53:59 2005

PasiZ kirjoitti:
DiiJayJay kirjoitti:Hieman off topic, mutta onko focuksessa joku kierrosluvun mukaan säätyvä ohjaus? Koska maantienopeuksia ajettaessa ohjaus tuntuu tarttuvan ja tuntuu todella kulmikkaalta. Niinkuin olis jotkut pykälät ohjauksessa. Mistähän voisi johtua?
Sanotaan progressiiviseksi tehostimeksi, kierrosluku ei tuohon vaikuta, vaan ajonopeus...
No onko se kaikissa focuksissa tuommonen? Vaatii varmaan vaan totuttelua?

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » To Tammikuu 6. 20:40:02 2005

DiiJayJay kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:
DiiJayJay kirjoitti:Hieman off topic, mutta onko focuksessa joku kierrosluvun mukaan säätyvä ohjaus? Koska maantienopeuksia ajettaessa ohjaus tuntuu tarttuvan ja tuntuu todella kulmikkaalta. Niinkuin olis jotkut pykälät ohjauksessa. Mistähän voisi johtua?
Sanotaan progressiiviseksi tehostimeksi, kierrosluku ei tuohon vaikuta, vaan ajonopeus...
No onko se kaikissa focuksissa tuommonen? Vaatii varmaan vaan totuttelua?
Aijjaa... :shock:

Noh, ei se kait totuttelua vaadi ku oo koskaa moista huomannukkaa... :roll:
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

Vastaa Viestiin