Fiestan rakenteelliset erot..

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

vaide
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Syyskuu 30. 10:41:23 2002
Paikkakunta: Tuusula

Fiestan rakenteelliset erot..

Viesti Kirjoittaja vaide » Su Tammikuu 2. 18:44:57 2005

Oliko täällä jossain (tai jollain..) tallessa se mk1 Fiestan
tärkeimmät rakenteelliset erot-lappu..? Haulla koitin etsiä mut
enpä löytänyt.. :roll: Joskus vaan muistan semmosen nähneeni...

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Su Tammikuu 2. 18:53:38 2005

En muista nähneeni, mutta mitä haluaisit tietää? XR2:ssa on jäähdytetyt laikat ja takavakaaja, muuten alusta on karkeasti ottaen sama kaikissa.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

vaide
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Syyskuu 30. 10:41:23 2002
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja vaide » Su Tammikuu 2. 19:26:18 2005

Tarkoitus on vaihtaa 1100 Fiestaan 1300 etuvetokentti,(tai se on jo vaihdettu.. :oops: ..),en vaan muista oliko siinä lapussa muuta eroa
kuin ne 17,5 mm takajarrusylinterit..?

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Su Tammikuu 2. 21:50:52 2005

vaide kirjoitti:Tarkoitus on vaihtaa 1100 Fiestaan 1300 etuvetokentti,(tai se on jo vaihdettu.. :oops: ..),en vaan muista oliko siinä lapussa muuta eroa
kuin ne 17,5 mm takajarrusylinterit..?
Esim. Motonetin nettiluettelosta on helppo luntata mitä osia tulee mihinkin malliin, en nopeasti keksinyt muuta eroa kuin tuo takasylinterin koko. XR-mallit on sitten asia erikseen, siitä on lista Motonetin kerskustelupalstalla.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Tammikuu 3. 0:01:47 2005

Mulla on se paperi tässä näppylöissä, ja eipä siinä muuta eroa ole.
Mutta lisäksi tässä lukee seuraavaa:

Lisäksi on 1.3 ja 1.6 l Fiestoissa erillinen kiinnitys vaihteistoon/alustaan
sekä oikeanpuoleisalla vetoakselilla tukilaakeri
*) Jarrupaineen tasaus venttiilillä varustettu

*-merkki on juuri 1.3:sen takajarrusylinterin kohdassa näin:
15.0*) 17.5

Elikkä jos sulla on siellä taka-akselilla ne jarrupaineen rajottimet, niin et tarte edes isompia sylinterejä... :wink:
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

vaide
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Syyskuu 30. 10:41:23 2002
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja vaide » Ma Tammikuu 3. 17:01:19 2005

No joo,just kipaisin hakemassa Malmilta sen lapun..samat tiedot
siinäkin..tosin lapussa on väärän Fiestan kuva eli mk2.. :?: ,mutta
tiedot on kyllä ykkösen. Eli onkohan toi vetoakselihomma se kuuluisa
kaksiosainen tapaus mitä ei tietysti saa mistään...prkl!!,no,toivottavasti
toi kelpais omilla vetareilla.. :roll:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Tammikuu 3. 17:52:13 2005

vaide kirjoitti:No joo,just kipaisin hakemassa Malmilta sen lapun..samat tiedot
siinäkin..tosin lapussa on väärän Fiestan kuva eli mk2.. :?: ,mutta
tiedot on kyllä ykkösen.
Aivan sama homma jos yrittää hakea mk3 escortin lappua. Kuva on mk3:sen ja tiedot lähinnä mk4:sen. Vai oliko se toisinpäin... Sekaisin kaikki kuitenkin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ma Tammikuu 3. 17:55:25 2005

Fullspeed kirjoitti:Mulla on se paperi tässä näppylöissä, ja eipä siinä muuta eroa ole.
Mutta lisäksi tässä lukee seuraavaa:

Lisäksi on 1.3 ja 1.6 l Fiestoissa erillinen kiinnitys vaihteistoon/alustaan
sekä oikeanpuoleisalla vetoakselilla tukilaakeri
*) Jarrupaineen tasaus venttiilillä varustettu

*-merkki on juuri 1.3:sen takajarrusylinterin kohdassa näin:
15.0*) 17.5

Elikkä jos sulla on siellä taka-akselilla ne jarrupaineen rajottimet, niin et tarte edes isompia sylinterejä... :wink:
Vai oisko se että kun on isommat sylinterit niin silloin tarvii jarrupaineen rajoittimen. Näin se ainaki volkkarissa toimii.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ma Tammikuu 3. 18:49:34 2005

Tuossa kerrotaan CVH:n asentamisen lisäksi myös yleispätevää tietoa Mk1:n koneenvaihtohommien vaatimuksista:

http://www.76s.net/cvhfin.html
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Tammikuu 3. 23:28:09 2005

nprteam kirjoitti:
Fullspeed kirjoitti:Mulla on se paperi tässä näppylöissä, ja eipä siinä muuta eroa ole.
Mutta lisäksi tässä lukee seuraavaa:

Lisäksi on 1.3 ja 1.6 l Fiestoissa erillinen kiinnitys vaihteistoon/alustaan
sekä oikeanpuoleisalla vetoakselilla tukilaakeri
*) Jarrupaineen tasaus venttiilillä varustettu

*-merkki on juuri 1.3:sen takajarrusylinterin kohdassa näin:
15.0*) 17.5

Elikkä jos sulla on siellä taka-akselilla ne jarrupaineen rajottimet, niin et tarte edes isompia sylinterejä... :wink:
Vai oisko se että kun on isommat sylinterit niin silloin tarvii jarrupaineen rajoittimen. Näin se ainaki volkkarissa toimii.
No... niin. Tietysti niinpäinhän sen pitäisi olla. Suurempi mäntä -> suurempi voima työsylinterissä. :roll: Eli jos ottaa rajottimet pois niin ei tarvii isompia sylinterejä!?!?!?!? :shock: :shock:
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

vaide
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Syyskuu 30. 10:41:23 2002
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja vaide » Ti Tammikuu 4. 18:32:00 2005

Eipä oo tullu katsottua onko siellä rajoittimia vai ei...?.no,eipä toi
sylinterien vaihto kovin iso homma ole,kunhan ei toi vetarihomma
ala tökkiä...eli Krissen fiesta kelpasi omilla vetareilla 1.4 ja 1.6 cvh
muutoksessa eli luulis ton kelpaavan koska onhan jo 1.4 cvh (ainakin
virallisesti..) tehokkaampi ku 1300 kentti.. 8)

Micky
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Micky » Ma Helmikuu 14. 19:17:47 2005

etuveto escon vetari oli muistaakseni saman mittanen mut en muista varmaks kun on vuosia mittailusta...oliskos jollain mittoja molemmista tai toisesta...ilman niveliä ja nivelten kanssa...jotkin nivelet sopi siten myös ristiin ettei tarvi eri napoja :roll:

edit: ne takajarru sylinterit voi suoraan ostaa isot vaikka olisi potikat välissä tai ei koska uusiksi ne on tossa rakenteluvaiheessa laittaa kun ei hintakaan päätä huimaa...ja samaan reissuun kannattaa ostaa jarruputket sylinterin ja letkun väliin jos hiukankin epäilee...tiedän kyllä mitä fiestan originaali tehostamattomat jarrut hidastaa isosta vauhdista tiputettaessa...eli eipä juuri lainkaan...tosin ei ne sylinteritkään viäl ihmeitä tee...jarrutehostin on myös tarpeelinen isommilla koneilla tai pienen (1.0 tai 1.1) viilatun kanssa...

vaihdelaatikko kannattaa laittaa litrasesta tai 1.1 koneisesta riippuen käytöstä vertaappa välityksiä vaikkapa alkuun...

Vastaa Viestiin