ohc efi lisäilmaventtiili ongelma!

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

ohc efi lisäilmaventtiili ongelma!

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Tammikuu 3. 22:01:26 2005

siis tyhjä käynti oli semmosta tyyliin kiihytys-naps kierrokset pois-kiihytys..jne. otin lisäilma venttiilin johot irti rauhottu kävi ihan nätisti mut sit kun sillä ajo jonku matkaa alko uudelleen,mut ei yhtä pahasti.. onko siitä mitään haittaa ettei piuhat oo kiinni? ja mikähän mättää??

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Tammikuu 4. 21:45:45 2005

eikö kukaan tosiaan tiedä?? :?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Tammikuu 4. 21:56:05 2005

Eli humputtaa.

Likainen lisäilmaventtiili. Ota se irti ja puhdista. OHC malli taitaa vain olla hankalasti purettavissa.

http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=79031

Ei sen piuhan irtiolo ainakaan cossussa haitannut muuta kuin että tuppasi kylmänä olemaan aikas pienet kierrokset tyhjäkäynnillä. OHC on siinäkin erilainen kun taitaa sammua koko peli kun johdon irroittaa?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Tammikuu 4. 22:10:11 2005

OHC:ssa on kuitenkin se ruuvi, mikä on muissakin ruiskun kaasuläpissä. Eli se ruuvi jolla saadaan se läppä jäämään sen verran raolleen, ettei se hirtä runkoon kiinni. Siitä saa ruuvattua läppää sen verran raolleen että siinä on tyhjäkäynnit.
Jäsen #606

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ke Tammikuu 5. 16:52:27 2005

mulla ei sammunu ku otin piuhat irti tyhjä käynti~1000rpm ja se ei silleen "normaalisti" humputa vaa pätkii ihan jyrkästi ja sit taas kaasuttaa..

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Tammikuu 6. 7:38:50 2005

Toi lisäilmaventtiili on tod. näk. paskana. Itellä teki samaa ja ei puhdistus auttanut ollenkaan. Johdot irti toimi ihan nätisti ja sai käynninkin läpästä säätämällä kohdilleen. Sitten kun tökkäs liittimen kiinni niin tyhjäkäynti hyppäs n. tonnista n. kahteen. Vaihdon ehjän lisäilmaventtiilin ja toimi taas ihan normaalisti.
Sitä en osaa sanoa, mikä sieltä oli rikki, mutta epäilen sitä bimetallivastusta.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Tammikuu 6. 13:14:59 2005

olafu kirjoitti:OHC:ssa on kuitenkin se ruuvi, mikä on muissakin ruiskun kaasuläpissä. Eli se ruuvi jolla saadaan se läppä jäämään sen verran raolleen, ettei se hirtä runkoon kiinni. Siitä saa ruuvattua läppää sen verran raolleen että siinä on tyhjäkäynnit.
Se ei ole tarkoitettu tyhjäkäyntisäätöön, poratkaa reikiä läppään jos ei muuten käy...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Tammikuu 6. 15:20:44 2005

PasiZ kirjoitti:Se ei ole tarkoitettu tyhjäkäyntisäätöön, poratkaa reikiä läppään jos ei muuten käy...
No sitten on läppä seulana kun jossain vaiheessa haluaa laittaa sen takasin venttiilillä toimivaks. Kyllähän se nyt on yleisessä tiedossa ettei se ole tarkotettu tyhjäkäynnin säätöön, mutta sitä on väärinkäytetty ainakin täälläpäin ihan huoletta ilman että ainakan mitään on menny rikki.
Jäsen #606

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » To Tammikuu 6. 21:31:18 2005

MikkoT kirjoitti:Toi lisäilmaventtiili on tod. näk. paskana. Itellä teki samaa ja ei puhdistus auttanut ollenkaan. Johdot irti toimi ihan nätisti ja sai käynninkin läpästä säätämällä kohdilleen. Sitten kun tökkäs liittimen kiinni niin tyhjäkäynti hyppäs n. tonnista n. kahteen. Vaihdon ehjän lisäilmaventtiilin ja toimi taas ihan normaalisti.
Sitä en osaa sanoa, mikä sieltä oli rikki, mutta epäilen sitä bimetallivastusta.
mites kun sen piuhat on irti niin.. :?
ainoastaan tekee tota lämpimänä, ja kun antaa käydä paikallaan ~puol minsaa ni tasaantuu.. :?: :?:

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Tammikuu 7. 7:51:35 2005

No mulla oli hirveetä hyppimistä kylmänä ja ei se tainnu kokonaan tasaantua edes lämpimänäkään. En tarkkaan muista mitenpäin toi nyt toimi, mutta se vastus muuttaa sen asentoa kylmänä/lämpimänä ja juosi ohjaa sen kiinni (muistaakseni) ilman, että johdot on kiinni.

Vastaa Viestiin