4wd hytti lämpimäks?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jyrkkä
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005

4wd hytti lämpimäks?

Viesti Kirjoittaja jyrkkä » Ti Tammikuu 11. 19:02:59 2005

onko kokemusta ja/tai tietoo miten sais sierra 4wd cossun hytin lämpimäks?termari vaihdettu uuteen 82:seen,kenno ja lämppäri kotelo tark.eivät tukossa.arvaako termarin asteita muuttaa,88-92?ilman riskejä?Siipicossu ja is. olivat tosi lämpimiä...tosin 4wd:ssä eri termari ja kierrot erilaisia.noikohan toi on perustaltaan jääkaappi,en oikein usko. 8)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Tammikuu 11. 21:57:40 2005

Voi varmaan laittaa lämpöisemmän kuin 82 ast. Tuo nelarin termari on ihmeen kylmä vakiona. Takavedossa on kuitenkin 88 vakiona.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Ti Tammikuu 11. 22:02:56 2005

Ei ole lämpimempää termaria nelikkoon...ainkaan fordilla ja terviketorilla ei ollut

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Tammikuu 11. 22:39:28 2005

Jostain muusta fordista varmaan käy?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ti Tammikuu 11. 23:18:22 2005

Noinkohan kannattaa laittaa kuumempaa termaria ettei lämpene kone liikaa..Onko suomi-cossu vai tuotu jälkeenpäin? Euroopan malleissa ollut harvempia lämppärin kennoja! Toi mun cossu on suomi-auto ja lämpimin auto mikä mulla on ollut, puski pirusti lämmintä sen kerran ku ajoin toissa talvena 20 asteen pakkasella.
Mut toisaalta..mun 2. nelikko-DOHC oli taas kylmä, ei auttanu 92 termari eikä mikään 20-pakkasella just ja just tarkeni..Eka taas oli lämmin ja molemmat oli kyl uutena tuotuja..
Nii ja katoppa et lämppärin letkut menee oikeinpäin eli kannesta kennon alempaan lähtöön ja ylemmästä öljynlauhduttimelle..
#350

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ke Tammikuu 12. 0:40:03 2005

Velipojan cossu 4x4:jään vaihdettiin kenno maanantaina. Vanhasta menee kyllä neste läpi, ainakin puhaltamalla putkeen alkaa toisesta tulla nestettä :roll: mutta puhalsi ihan kylmää.

Kennon vaihdon jälkeen tulee niin kuumaa ettei kärsinyt pitää irtonaista ahtomittaria kädessä keskisuulakkeen edessä.

Kenno vaihtoon, tulee hyvä.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Tammikuu 12. 7:40:55 2005

siipicossu kirjoitti:Jostain muusta fordista varmaan käy?
Toi on vaikeempi juttu kun nelikossa on kaksitoiminen termari. Toinen on syylärin kierto ja toinen jota en nyt varmaksi muista (turbo tai lämppäri). :oops:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

jyrkkä
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005

Viesti Kirjoittaja jyrkkä » Ke Tammikuu 12. 10:21:34 2005

jep.transitin termari sopii.jämpti sama ja löytyy 82 ja 88.En kuitenkaan arvaa vaihtaa kuumempaa,riski just ylilämmöistä kannessa ym.kone käy kuitenkin normaali lämpöisenä.taunus aikoina oli eri kennoja suomi ja eu autoissa,nykysellään pitkälti samoja,poisluettuna arabimaat.letkut ok.todennäköisesti kenno kivestää.vaihdanpa sen ja kerron miten kävi.kiitokset kannanotoista.ps.4wd on saksan malli ja aikasemmat pirssit org.suomi.

Vastaa Viestiin