Rst tekniikan vaihto.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jani
Viestit: 201
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
Paikkakunta: halikko

Viesti Kirjoittaja Jani » Ti Tammikuu 11. 22:32:29 2005

Ei kannata kauheasti kusettaa nois tekn. vaihdois, varsinkin jos menee lähel 50%. ihmettelivät aken miehet miten on vuonna 97 katsastettu 1.3 laatikol. tarkastuksen jälkeen ajokieltoon ja kuka on prosentit ylittänyt niin hänelle tulee vuoden 97 vastaavan auton verot maksettavaksi
Lancia Delta Integrale 8v
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Tammikuu 11. 22:48:02 2005

Vaatii jo taitoa ja kekseliäisyyttä jos aikoo yli 50% osista vaihtaa etuvetoescortista.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Ke Tammikuu 12. 0:05:03 2005

Ekan muutoskatsastus yrityksen(tekn.vaihto RST2) jouduin keskeyttään ja ottaan rahat takasin.Rupes reppana tilittään että on lapset ja vaimo ruokittavana ettei hän näitä uskalla katsastaa.Oli ainoastaan pakolliset osat vaihdettu.Paikan pomo ei edes suostunut tuleen juttusilleni.Poistuin paikalta rikolliseksi leimattuna ja ajoin suoraan valtion konttoriin.Join kahvit, sovittiin prosenteista ja leima paperiin.
Cosworth 4x4 -90

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ke Tammikuu 12. 15:37:33 2005

Mittasin sen anturin boksin liittimestä käsin ja resistanssi oli 4,5k ohm. Mikä on normaali vai onko tuo?
Niin ja mittasin vielä sille bensanpaineen säätimelle tulevan jännitteen 8,16v.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Tammikuu 12. 16:16:30 2005

4 kOhm.... Ilmeisesti suhtkoht lämpösenä jos noita arvoja ollenkaan muistan? Rupeaa jo KE-jutut häipymään muistista. Kuulostaa kuitenkin ihan järkevältä. Tuo 8V sen sijaan ei ollenkaan, ellet ole mitannut sitä liitin irroitettuna? Kun se säätimen kuorma oli ainakin omassa ~30 Ohm nii se tekee yli 250 mA ohjausvirtaa, mikä on tuplasti sen mitä siihen piiriin on speksattu kovimmassa kylmäkäynnistyksessä. Mitkäs kaikki tuohon ohjaukseen nyt vaikuttikaan?... veden lämpö, täyskaasu, tyhjäkäynti, kiihdytysrikastus, ... Ilpoooo?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ke Tammikuu 12. 16:26:35 2005

En kyllä nyt ulkoa muista noita arvoja eikä kirjallisuuttaa ole tähän hätään saatavilla. Parhaiten tilanteen kertoisi virtamittaus siitä paineensäätimen läpi menevästä virrasta, normaalilämpöisellä koneella se on 0 mA ja eri tilanteiden (kiihdytys, moottorijarrutus ym. ) mukaan boksi sitä säätelee. Lämpöanturia voi testata myös irrottamalla sen anturin liittimen (keltainen) ja oikosulkemalla kontaktit. Tämä vastaa täyslämmintä konetta ja kaikki kylmäkäynnistysrikastukset on siis pois pelistä.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ke Tammikuu 12. 16:51:41 2005

Jep se 8,16v oli mitattu liitin irti. Voin koittaa vielä mitata mitä arvoja antaa liitin kiinni ja koittaa tota ilpon mainitsemaa liittimen oikosulkemista kun nyt saan vaan kahveet ryystettyä...

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Tammikuu 12. 20:12:40 2005

Jos ei sulla itsellä ole autosi tekniikkaan tarvittavaa kirjallisuutta niin voin laittaa sulle tulemaan ton S2:sen korjaamokäsikirjan sähköisenä. Onko tarvetta?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Pe Tammikuu 14. 18:11:52 2005

Kiitokset Jesselle korjaamokäsikirjasta. Moottorikin rupes pelaan kunnolla, vian aiheutti maavika...

Vastaa Viestiin