vikakoodit

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

vikakoodit

Viesti Kirjoittaja RS2600 » Su Tammikuu 2. 20:22:13 2005

Kattelin tänään vikakoodeja autodatan ohjeitten mukaa scorpiosta ,mut jäi vähän hämäämään et olenko tulkinnut ihan oikein noi ohjeet.

siellä kun lukee näin:

-trouble codes are displayed by illuminated LED switching OFF for approximately 1 second
-each trouble code consists of two groups. LED illuminates for approximately 2 seconds between each group

eli tosta käsittäisin niin että ledi palaisi koko ajan ja koodit olisi ledin sammumisia?
Tuntu kuitenkin toimivan juuri toistepäin ,eli suuremman aikaa ledi oli pimeänä ja tuli lyhyitä välähdyksiä sarjoissa.

Mulla ei ollut mikään ledi kylläkään käytössä vaan normaali valokynä 6-24v vaikuttaako mitenkään?
Jos joku ymmärtää näistä hommista jotain niin olis kiva saada vähän vinkkiä :)

Auto siis on scorpio dohc -90 ilman kattia

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Tammikuu 3. 8:55:28 2005

jospa lkokeilisit ihan ledillä niinkuib ohjeessa sanotaan

sen valo kynän voit työntää .......pohjaan asti.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Pe Tammikuu 14. 13:02:25 2005

Kokeilin käyttää hakua ja kuukkelia mutta ollakseni taas laiska kysyn täältä..

Eli kun työnnän nuo kynät ja analogisen jännitemittarin syvälle niin voisikos joku rautalangasta vääntää miten se ledi kytketään ja mihin? Siinä töppelissähän on kolme johtoa, kytkentä? Ja onko teillä rakennettuna joku testeri tyyliin niinkuin esim tuolla:

http://www.fordscorpio.co.uk/star.htm

Ja saa tietysti kertoa asiasta muutakin huomioitavaa ja ohjeistusta jos joku jaksaa vaivan nähdä. Kiitän.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Tammikuu 14. 13:14:11 2005

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Pe Tammikuu 14. 13:27:08 2005

Kiitos, oli nopeaa ja tarpeeksi selvät ohjeet. Empä osannut taas tuolta etsiä.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS2600 » Pe Tammikuu 14. 22:27:23 2005

Jos tota 24v scorpioo testailet niin autodatan mukaan siinä on sitten kolminumeroiset vikakoodit ja vähän erilainen kytkentä tuohon siipicossun linkittämään ohjeeseen verrattuna.
Ihan samalla tavalla tuli vikakoodit kynälampulla ja sillä lediviritelmällä muuten..

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Su Tammikuu 16. 20:01:50 2005

Eikun tuota velipojan XR:ää. (-91 2.9V6)

Onkos se kytkentä erilainen jo tuossa 92 mallissa vai vasta 95->?

Meillä ei analoginen yleismittari kertonut mitään mutta siitä ohjeesta puuttui tuo kahden johdon oikusulku.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Vastaa Viestiin