DOHC Sierran tyhjäkäyntivika...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

DOHC Sierran tyhjäkäyntivika...

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Tammikuu 20. 19:41:31 2005

Juu, olen käyttänyt hakutoimintoa! Mutta en löytänyt mitään joka minua lohduttaisi.

Eli vian kuvaus. Kuumana alkaa veulaamaan tyhjäkäyntiä josaain 400 ja 1000 välillä. Tipauttaa aina niin alas jotta meinaa sammua, muttei kuitenkaan. Kylmänä tätä ei tee. Ja myöskin kun sammutat auton ja paat uudestaan käymään niin hienosti käy tyhyjäkäyntiä, mutta kun pienenkin lenkin ajat ja pysäät valoihin taikka takas kotipihaan niin jo alkaa mahoton runkkaaminen. Päästöt on myös ihan viturallansa tyhjäkäynnillä.

Jotain puimista asiaan, kiitos?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Tammikuu 20. 20:16:20 2005

onko ne perinteiset tyhjäkäyntiventtiilit katseltu, vai onkos kyseessä kaasutin laite?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Tammikuu 20. 20:26:13 2005

DOHC ruisku on. Vituttaa hakata rahaa tollasiin käyttöautoihin. Tulpat, johdot ja pyörijä kansineen on vaihdettu täsä pari vuotta sitten. Ei kai se venttiili päästöihin vaikuta? Ja kai se vika ilmenisi myös kylmänä sekä aina?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Tammikuu 20. 20:35:58 2005

no se vähä riippuu. se saattaa käydä hetken hyvin, ja taas yhtäkkiä ruveta vellomaan. ja käsittääkseni sen pitäisi vaikuttaa kyllä päästöihin. onko se venttiili purettavissa, samaan tapaan kuin cosassakin?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » To Tammikuu 20. 20:38:37 2005

Seokset ja sytkä on kohillaan?

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » To Tammikuu 20. 21:11:13 2005

Kannatta kokeilla ottaa lambda-anturin liitin irti. jos paranee anturi voi olla viallinen. Kannattaa myös mitata tuleeko lambdan lämmitysvastukselle virtaa.(valkoiset johdot)
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

ixuz
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ixuz » To Tammikuu 20. 23:39:57 2005

Tarkistappa pakosarjan alla oleva huohotin putki.Siinä on yksi liitos tehty kumisella putkenpätkällä. Jos siinä on reikä, todennäköisesti on, niin tyhjäkäynti ailahtelee. Mulla ainakin joskus oli tämmönen vika. Samoin yhden kaverin dohcissa.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Tammikuu 21. 10:06:42 2005

ixuz kirjoitti:Tarkistappa pakosarjan alla oleva huohotin putki.Siinä on yksi liitos tehty kumisella putkenpätkällä. Jos siinä on reikä, todennäköisesti on, niin tyhjäkäynti ailahtelee. Mulla ainakin joskus oli tämmönen vika. Samoin yhden kaverin dohcissa.
Joo, tuttu vika. Se vaan oireilee eri tavalla. Nostaa kierroksia ylöspäin ja laskee normaaliin, kun nyt niinku tippuu.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Viesti Kirjoittaja Maissi » Ma Tammikuu 24. 0:50:51 2005

Oma cosa teki samaa. Otin tyhjäkäyntiventtiilin liittimen irti, niin kierrokset tippu n.500:taan. Säädin ne hieman ylemmäs, n.850, ja sit liitin takas. Ei oo enää "hummaillu".
Ilmeisesti kierrokset laskee liian alas, ja tuo vena puuttuu siihen, nostaa kierroksia kun luulee että sammuu, sit antaa taas laskeutua normaalikierroksille, eli liian alas. Siitähän se sit taas lähtee.

Autodatasta : "Ota irti joutokäyntinopeuden ohjausventtiilin moninapaliitin. Säädä perusjoutokäyntinopeus arvoon 800-850rpm. Kytke joutokäyntinopeuden ohjausventtiilin moninapaliitin takaisin."

Korjatkaa, jos olen väärässä.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Tammikuu 24. 13:07:04 2005

DOHC Sierassa vaan ei voi säätää mitään, vaan boxi tekee kaiken. Näin ollen kun nyppäät venttiilin johdon irti, niin auto sammuu.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ma Tammikuu 24. 17:55:34 2005

kaasuläppäkotelossa on perusjoutokäynnin säätöruuvi. Oli ainakin ex 92 kattimallissa ja on tossa nykysessä IS kattimallissa, molemmat Dohc myllyllä.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Huhtikuu 19. 0:06:11 2006

Mulle ilmeni samanlainen ihme tyhjäkäyntikierrosten soutaminen nyt kun vaihdoin uuden lambda-anturin pimenneen tilalle.
Näitä erinäköisiä versioita tyhjäkäynnin vioista on ollu kyllä riittämiin.

Ainoastaan nyt kun oli labda-anturi paskana ja kävi jumalattoman rikkaalla soosilla ,niin ei ollu tyhjäkäynnissä pienintäkään ongelmaa :lol:

Päästöistä en sen enempää tiedä ,kuin että seosmittari näyttää siinä vihreiden ja rikkaiden punasten rajalla olevan ,kunnes boxi alkaa säätää seosta laihemmalle ja sitten alkaa se perkeleen kiekkojen aaltoilu :evil:

Auto ei kumminkaan ihan sammu. Täytyypi koittaa tota perusjoutokäynnin säätöä ja sit tyhjäkäyntivenan liitin irti ,jos se toimii tossa dohcissa tolleen :?: Vai voiko sen koko tyhjäkäyntivenan hylätä ja säätää vaan se perusjoutokäynti sopivaksi.

Ja sit vielä tosta seosmittarista sen verran ,et nyt kun kone käy mittarin mukaan ok lambda-arvoilla ,niin onko se verrannollinen HC päästöihin mitenkä hyvin. Oli ennen uutta lambdaa yli 1100 HC (ei-kattipeli )

Vinkit on tervetulleita tohon seilaamiseen ,et sais ton katastettua ja seisontaan pois mielestä.

lars
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:50:51 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja lars » Ke Huhtikuu 19. 15:38:29 2006

Mulla oli ainakin jo edesmenneessä dohc:ssa samat viat.Kun vaihto jarrusylinterin tivisteen/o-renkaan ni jo meni päästöistä läpi.Sai sit vissiin ilmaa sitä kautta?

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Huhtikuu 19. 20:14:50 2006

Nyt ei kiekat heittele. Perustyhjäkäynnin säätöruuvi on tehtaalla laitettu yhteen asentoon ja mitään säätömahista ei ole ruuvin toisella puolella ole normaalein konstein.
Ihan tasanen kanta paisto reijän sisällä.
papukaijoilla sai onneks yläpuolelta survottua väkisin sitä hiukan aukipäin ja se autto ongelmaan.

Tosi tyhmää laittaa sinne tommonen sokea säätöruuvi. Kyllähän se ruuvi ja kaasuvivun puoli vuosikymmenten saatossa myös kuluu hiukan ja tehtaan säätöarvo muuttuu sen mukana.

jonno
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
Paikkakunta: Pori

Re: DOHC Sierran tyhjäkäyntivika...

Viesti Kirjoittaja jonno » La Syyskuu 16. 0:33:06 2006

MouTine kirjoitti:Eli vian kuvaus. Kuumana alkaa veulaamaan tyhjäkäyntiä josaain 400 ja 1000 välillä. Tipauttaa aina niin alas jotta meinaa sammua, muttei kuitenkaan. Kylmänä tätä ei tee. Ja myöskin kun sammutat auton ja paat uudestaan käymään niin hienosti käy tyhyjäkäyntiä, mutta kun pienenkin lenkin ajat ja pysäät valoihin taikka takas kotipihaan niin jo alkaa mahoton runkkaaminen. Päästöt on myös ihan viturallansa tyhjäkäynnillä.
Oletko saanut ongelman ratkaistua? Omassa käyttökatiskassa nimittäin on ruvennut samaa vaivaa esiintymään.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: DOHC Sierran tyhjäkäyntivika...

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Syyskuu 16. 12:38:22 2006

jonno kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Eli vian kuvaus. Kuumana alkaa veulaamaan tyhjäkäyntiä josaain 400 ja 1000 välillä. Tipauttaa aina niin alas jotta meinaa sammua, muttei kuitenkaan. Kylmänä tätä ei tee. Ja myöskin kun sammutat auton ja paat uudestaan käymään niin hienosti käy tyhyjäkäyntiä, mutta kun pienenkin lenkin ajat ja pysäät valoihin taikka takas kotipihaan niin jo alkaa mahoton runkkaaminen. Päästöt on myös ihan viturallansa tyhjäkäynnillä.
Oletko saanut ongelman ratkaistua? Omassa käyttökatiskassa nimittäin on ruvennut samaa vaivaa esiintymään.
Heh... Joo, oon tosiaan. Auton tyhjäkäynti ja koko käytös muuttui kun laittoi jaon kohdalleen (kolme hammasta), uuden lambdan ja maadoitti boxin kunnolla. Että sellanen pikku säätö auttoi pikku vikaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ti Toukokuu 15. 21:39:44 2007

Mennäämpäs aiheella ratsastaen... :lol:

Elikkä, potilas olis toi -90 DOHC sirra ruisku ja tyhjäkäynti on n.1500r/min.Sen alle ei suostu laskemaan... Vastaa kaasuun hyvin laskee kiekat nätisti tuohon 1500 takas, mut ei kirveelläkään alle (en nyt ihan kirvestä kokeillut :lol: )
Mut siis, lisäilmaventtiili vaihtui uuteen ja se tiputti n.500r/min pois.Ilmanpuhdistaja on suht uus ja siitäkin ilmasin pölyt pois.Kaaluläpän asennontunnistajaa koitin herkistellä, ei vaikutusta kun ylöspäin pikkasen...

Tulpat on varmaan 3-5 kertaan kastuneet ja ajettu 4-5kk pätkäajoa eli n.100m korkeintaan kerralla ja takas talliin.Käymään lähtee kun vähän avainta näyttää...
Käytin tänäpä koneen kuumaks, eli vedet kiersi ja lefti pyöris 4-5 eri otteeseen....

Tuossa nyt vissiin tärekimmät mitä muistan et on kokeiltu ja tehty.

Niin juu ja johdot lukuunottamatta puolan johtoa ovat uudet, pyörijä ja kansi kans.Tulpatkin muuten mut tosiaan kastuneet muutaman kerran...Voipi tietty olla että lampdakin ottanut nokkiinsa kun kerran tulpatkin muutaman kerran kastuneet... :roll:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Toukokuu 15. 21:48:42 2007

vaikuttas imuvuodolta. Katsoppas kaasuläppäkotelon alapuolelta, siellä on yks tulpattu alipainelähtö, jossa on siis vain kumitutti tulppana, se on yleensä halki ja alkaa jossain vaiheessa vuotaa, nostaa kierrokset juurikin kuvaamallasi tavalla.
Pedal tu tö metal!

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ti Toukokuu 15. 21:55:51 2007

Ville K kirjoitti:vaikuttas imuvuodolta. Katsoppas kaasuläppäkotelon alapuolelta, siellä on yks tulpattu alipainelähtö, jossa on siis vain kumitutti tulppana, se on yleensä halki ja alkaa jossain vaiheessa vuotaa, nostaa kierrokset juurikin kuvaamallasi tavalla.

Ok.Tarviipa huomenna tutkia...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ke Toukokuu 16. 15:24:34 2007

Joo, oli tulppa halki ja teippasin sen tiiviiks, mut ei auttanut.
Taitaa olla jarrutehostimessa toi vika.Kun painaa jarrua auton käydessä niin kierrokset nousee n.500-700r/min.
Perjantaa haen uuden tehostajan niin joskos sitten toimeis... :roll:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 16. 20:10:09 2007

pakko kommentoida vaikka offtopiciksi menee:

jos tyhjäkäynnillä pakokaasuarvot on päin persettä on turha syyttää lambdaa, koska lambda säätää vasta kierroksilla. jos taas tyhjäkäynnillä kaikki hyvin mutta kierroksilla päin aunusta voi silloin syyttää lambdaa..

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ke Toukokuu 16. 21:15:10 2007

samiharju kirjoitti:pakko kommentoida vaikka offtopiciksi menee:

jos tyhjäkäynnillä pakokaasuarvot on päin persettä on turha syyttää lambdaa, koska lambda säätää vasta kierroksilla. jos taas tyhjäkäynnillä kaikki hyvin mutta kierroksilla päin aunusta voi silloin syyttää lambdaa..

Niin siis en tiiä onko pakokaasuarvot päin persettä vaiko ei, mut tyhjäkäynti on n.1500r/min.Tuli vaan mieleen että eikös sekin voi tuohon vaikuttaa???Saatan olla väärässäkin, mutta tuli mieleen.

Ja sitten asiaan...Vaihdoin toisen jarrutehostimen ja siihen ehjän sen tiivisteen pääsylkyn väliin.Jarrupoljin tuntuu paremmalta ja kiekat ei lähe mittarin mukaan nousemaan, mutta korvakuulolla nousee ja jos oikeen niinkun pumppaa jarrua niin sitten nousee enempi, eli vissiin on tehoistaja paskana?
Oikeen muuta en enää keksi.
Vanhalla lisäilmaventiilillä vissiin vahingossa meni kiekat kerran kaks normiksi kerran kaks sen jälkeen kun otti sen irti ja rasvas.Mut heti kun sammutti niin kierrokset taas nousi sinne 2000r/min.Tällä uudella jää 1500r/min.
Tiiä sitten vaikuttaako toi asiaan kun ei ole kunnon tiivistettä tuossa lisäilamanturassa vaan ns.tiivistesilikoonia.Haen perjantaina tiivistepaperia ja teen siitä tiivisteet sekä tuohon että kaasuläppäkotelon ja imusarjan väliin.

Mut tyhjäkäynnin ei vissiin kuulu nousta mahottomasti vaikka kuinka jarrua pumppaa, eli sinällään uskon että kummatkin tehostajat on rikki... :evil:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 16. 22:26:01 2007

oothan tarkistanut sen jarrutehostimelle menevän putken lähtökohdan imusarjasta, se on klassinen vuotokohta.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Toukokuu 16. 22:33:24 2007

samiharju kirjoitti:pakko kommentoida vaikka offtopiciksi menee:

jos tyhjäkäynnillä pakokaasuarvot on päin persettä on turha syyttää lambdaa, koska lambda säätää vasta kierroksilla. jos taas tyhjäkäynnillä kaikki hyvin mutta kierroksilla päin aunusta voi silloin syyttää lambdaa..
Mulla ainakin oli rikkinäisellä lambdalla tyhjäkäyntipäästöt moninkertaisesti liian rikkaat ja uudella lambdalla ok.

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ke Toukokuu 16. 22:40:53 2007

KtK kirjoitti:
samiharju kirjoitti:pakko kommentoida vaikka offtopiciksi menee:

jos tyhjäkäynnillä pakokaasuarvot on päin persettä on turha syyttää lambdaa, koska lambda säätää vasta kierroksilla. jos taas tyhjäkäynnillä kaikki hyvin mutta kierroksilla päin aunusta voi silloin syyttää lambdaa..
Mulla ainakin oli rikkinäisellä lambdalla tyhjäkäyntipäästöt moninkertaisesti liian rikkaat ja uudella lambdalla ok.
Niin oli miullakin, tyhjäkäynnillä ihan liian korkeet ja kierroksilla just rajoissa. Uus lambda korjas asian.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 16. 22:48:31 2007

omituista.. :roll:

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » Ke Toukokuu 16. 22:52:41 2007

samiharju kirjoitti:oothan tarkistanut sen jarrutehostimelle menevän putken lähtökohdan imusarjasta, se on klassinen vuotokohta.
tuo taitaa olla mulla tossa vikana, esim. valoihin ku tulee ja jarruttaa vähän voimakkaammin niin kierrokset tippuu 500 rpm ja alkaa seilaamaan sitte siinä 1000 - 500 välillä :roll: huomenna voisin käydä räpläämässä tallissa hiukan.
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » To Toukokuu 17. 2:28:36 2007

samiharju kirjoitti:oothan tarkistanut sen jarrutehostimelle menevän putken lähtökohdan imusarjasta, se on klassinen vuotokohta.

Tuo linja on aivan uusi.Tosin ei varma jotta ei vuotiais, mutta aika kumma...Enempi uskon, että kaks vanhaa tehostinta falskaa...Muuta ei tule enää itellä mieleen... :roll:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » To Toukokuu 17. 10:21:29 2007

Tehostimen saa korjattua cvh:n venttiilinvarren kumilla...

Itse en ole korjannut mutta korjattuja olen nähnyt useamman ja toimivat.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » To Toukokuu 17. 21:25:58 2007

Corleone kirjoitti:Tehostimen saa korjattua cvh:n venttiilinvarren kumilla...

Itse en ole korjannut mutta korjattuja olen nähnyt useamman ja toimivat.

Noh, itte en enää noita kahta rukaa mihinkään suuntaan vaan laitan huomenna uuden niin johan on kumma ellei rupee toimiin... :twisted:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Toukokuu 17. 21:57:43 2007

Sehän nyt sinänsä ei oo kummallista jos kierrosluku vähän muuttuu jarrua polkiessa, sehän antaa koneelle lisäilmaa. Mm. seoksista sitten riippuu, kuinka paljon se kierroksia muuttaa ja vieläpä että mihin suuntaan.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » To Toukokuu 17. 22:06:50 2007

Fullspeed kirjoitti:Sehän nyt sinänsä ei oo kummallista jos kierrosluku vähän muuttuu jarrua polkiessa, sehän antaa koneelle lisäilmaa. Mm. seoksista sitten riippuu, kuinka paljon se kierroksia muuttaa ja vieläpä että mihin suuntaan.

No joo, ymmärrän että pikkasen muuttuu, muttakun n.400rpm/ min nostaa niin se on kyllä liikaa...Noh huomenna selkii...
Ja ei olekaan enää muusta toi kiinni kun jarruttaessa.Muuten käy suunnilleen normaalisti.Kiekkamittari heittää heti alkuun n.700rpm/ min.
Kun laittaa pelkästään virrat päälle niin n.700 nousee heti... :evil:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Pe Toukokuu 18. 22:17:32 2007

Noh, joo...Parani se tyhjäkäynti ja ei enää ota jarrustakaan nokkiinksa, kun vaihto uuden tehostajan, mutta pääsyyllinen taitaa löytyä kun ottaa jaon auki... :icon
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ti Toukokuu 29. 22:20:06 2007

Voi vitun prekele :icon
Nyt ruppee loppuun järki tuon sirran kaa...Joutusin ottamaan imusarjan irti kun piti vaihtaa sinne tiiviste niin eipä enää löydä tyhjäkäyntiä kohdalle :icon

Maanantai oli samantapaista ongelmaa, mut se ratkes siten, kun ajon n.30km ilman sitä hiilipanokselle menevää letkua, mut nyt ei tunnu auttavan mikään :cry:
Vaihdoin ne letkut toisin päin, eli mikä tulee bensatankista niin laitoin siihen sen letkun mistä ei mene ilmaa läpi (joku plotti on siinä letkussa) ja sen mistä onnistuu puhaltaan ilmaa niin imusarjalle...No se käy mut kiekat on n.1050rpm/min
Nyt letkut toisinpäin niin käy just ja just 400rpm/min.
Tuli mieleen, että oliskohan se map:pi mennyt rikki?Mahtaakos tuota onnistuu mitenkään testaan?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Toukokuu 29. 22:56:59 2007

Dokki-90 kirjoitti:Voi vitun prekele :icon
Nyt ruppee loppuun järki tuon sirran kaa...Joutusin ottamaan imusarjan irti kun piti vaihtaa sinne tiiviste niin eipä enää löydä tyhjäkäyntiä kohdalle :icon

Maanantai oli samantapaista ongelmaa, mut se ratkes siten, kun ajon n.30km ilman sitä hiilipanokselle menevää letkua, mut nyt ei tunnu auttavan mikään :cry:
Vaihdoin ne letkut toisin päin, eli mikä tulee bensatankista niin laitoin siihen sen letkun mistä ei mene ilmaa läpi (joku plotti on siinä letkussa) ja sen mistä onnistuu puhaltaan ilmaa niin imusarjalle...No se käy mut kiekat on n.1050rpm/min
Nyt letkut toisinpäin niin käy just ja just 400rpm/min.
Tuli mieleen, että oliskohan se map:pi mennyt rikki?Mahtaakos tuota onnistuu mitenkään testaan?
taitaa vuotaa imusarjan välistä. suihkuttele jarrucleneriä sinne tiivisteen juureen niin kierrokset nousee jos on vuoto onkelmaa

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ti Toukokuu 29. 23:29:48 2007

Mikitic kirjoitti:
Dokki-90 kirjoitti:Voi vitun prekele :icon
Nyt ruppee loppuun järki tuon sirran kaa...Joutusin ottamaan imusarjan irti kun piti vaihtaa sinne tiiviste niin eipä enää löydä tyhjäkäyntiä kohdalle :icon

Maanantai oli samantapaista ongelmaa, mut se ratkes siten, kun ajon n.30km ilman sitä hiilipanokselle menevää letkua, mut nyt ei tunnu auttavan mikään :cry:
Vaihdoin ne letkut toisin päin, eli mikä tulee bensatankista niin laitoin siihen sen letkun mistä ei mene ilmaa läpi (joku plotti on siinä letkussa) ja sen mistä onnistuu puhaltaan ilmaa niin imusarjalle...No se käy mut kiekat on n.1050rpm/min
Nyt letkut toisinpäin niin käy just ja just 400rpm/min.
Tuli mieleen, että oliskohan se map:pi mennyt rikki?Mahtaakos tuota onnistuu mitenkään testaan?
taitaa vuotaa imusarjan välistä. suihkuttele jarrucleneriä sinne tiivisteen juureen niin kierrokset nousee jos on vuoto onkelmaa

Se vuosi sieltä ja siks vaihoin sen tiivisteen.Ja teki kierrokset ihan toisinpäin kun ainetta suihkittiin eli laskivat.Kun se vuosi niin kävi tasasesti 800rpm/min.Ei
leijannut eikä mitään.Ei tosin nytkään leijaa...
Se ketä noita pakokaasuja nyt otti niin kyl sanos, et ei niillä letkuilla mitkä menee siihen hiilipanokseen ole mitään väliä kumminpäin menee, mut ainakin se nyt tyhjäkäyntiin tuntuu vaikuttavan...
Mut tarvii huomeen koittaa uudestaan ruiskutella ja kattoo ennen kun lähtee ottaa päästöi... :roll:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » To Toukokuu 31. 15:57:33 2007

Heh...Selkishän tän sirran tyhjäkäynti ongelma...Oli uus lisäilmaventtiili sökö/ jumissa.En viitsinyt ruveta sitä tutkiin kun takuuna saa viedä takas niin saapahan vähän rahaa takaspäinkin...Vanhassa ollutkaan vikaa..Se olikin se huohotinputken alakumiletku kun oli syyllinen...Mut nyt pelittää 8)
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Vastaa Viestiin