Cvh efi käyntiongelma

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Cvh efi käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Tammikuu 22. 20:41:15 2005

Kyse -91 mallin 1.6 escortista. Tähän mennessä autoon on vaihdettu uusi lambda, uusi tyhjäkäyntiventtiili ja imuilman lämpöanturi.

Vika: Käy huonosti tyhjäkäyntiä, nykii ja bensankulutus on noussut. Imuilman lämpöanturin töpseli on pidettävä irti tai käy entistä huonommin. Maantieajossa toimii kohtuu hyvin. Oisko kokemuksia samanlaisista ongelmista?
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Tammikuu 22. 23:00:03 2005

Nokalla ajettu jo yli 10 000 km? :roll:
Escort mk3 + 2x Focus mk1

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Su Tammikuu 23. 23:21:48 2005

Millasessa käytössä ollut? jos on ollu lyhyen matkan ajossa tai muuten nysväilty niin karstanpoistoajelun jälkeen käy taas tasaseen..porukoiden orionia piti käydä aina kengittämässä ku alko nykimään. Tulpan johdoista ja tulpista se on kans tarkka, ei toimi kunnolla ku omilla motograftin tulpilla ja johot kannattaa viimeistään uusia jos ajettu yli 100tkm Tyhjäkäyntisolenoidi voi kans temppuilla.
#350

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Tammikuu 24. 11:58:18 2005

Putsaa myös se kampiasennon anturi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Tammikuu 30. 21:54:47 2005

Voi olla, että on vaan paskainen tai kartainen eli anna kenkää kunnolla. Kestää jos kestää tai sitten ei... oma EFi projektiauto kävi hemmetin huonosti tyhjäkäyntiä aluksi, mutta 400 km:n maantieajon jälkeen jo ihan hyvin vaikka nokka & nostajat olivat äänestä päätellen loppu. Bonuksena löytyi todella likainen ilmansuodatin ja kotelokin oli aikamoinen näky. Saa nähdä mitä löytyy bensansuodattimesta, kun sinne asti pääsee.

makeN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja makeN » Ma Tammikuu 31. 23:36:59 2005

Sine kirjoitti:Bonuksena löytyi todella likainen ilmansuodatin ja kotelokin oli aikamoinen näky. Saa nähdä mitä löytyy bensansuodattimesta, kun sinne asti pääsee.


No huh huh, toi on jo loppuun ajettu suodatin..

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Re: Cvh efi käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Helmikuu 1. 9:28:48 2005

Cosesc kirjoitti:Kyse -91 mallin 1.6 escortista. Tähän mennessä autoon on vaihdettu uusi lambda, uusi tyhjäkäyntiventtiili ja imuilman lämpöanturi.

Vika: Käy huonosti tyhjäkäyntiä, nykii ja bensankulutus on noussut. Imuilman lämpöanturin töpseli on pidettävä irti tai käy entistä huonommin. Maantieajossa toimii kohtuu hyvin. Oisko kokemuksia samanlaisista ongelmista?
Kokemus on osoittanut ettei täällä ole kokemusta cvh efi:stä.
Mutta; Oli kesällä samat oireet, uudella tyhjäkäyntiventtiilillä ja lämpöanturilla ei vaikutusta. Vika löytyi hapettuneesta moottorin johtosarjan liittimestä jonka avaamalla ja putsaamalla alkoi toimia. (Imusarjan vasemmalla puolella telineessä oleva iso liitin). Pitkään etsin vikaa enkä ikinä olisi uskonut että tuosta löytyy.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cvh efi käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Ari » Ti Helmikuu 1. 16:42:24 2005

razorass kirjoitti:
Cosesc kirjoitti:Kyse -91 mallin 1.6 escortista. Tähän mennessä autoon on vaihdettu uusi lambda, uusi tyhjäkäyntiventtiili ja imuilman lämpöanturi.

Vika: Käy huonosti tyhjäkäyntiä, nykii ja bensankulutus on noussut. Imuilman lämpöanturin töpseli on pidettävä irti tai käy entistä huonommin. Maantieajossa toimii kohtuu hyvin. Oisko kokemuksia samanlaisista ongelmista?
Kokemus on osoittanut ettei täällä ole kokemusta cvh efi:stä.
Mutta; Oli kesällä samat oireet, uudella tyhjäkäyntiventtiilillä ja lämpöanturilla ei vaikutusta. Vika löytyi hapettuneesta moottorin johtosarjan liittimestä jonka avaamalla ja putsaamalla alkoi toimia. (Imusarjan vasemmalla puolella telineessä oleva iso liitin). Pitkään etsin vikaa enkä ikinä olisi uskonut että tuosta löytyy.
Saman tein juuri itsekin. Oireili Bensiinipumpun releen rätinänä ja välillä vedon puutteenna. Korjaantui akun miinusnavan irroituksella, mutta oirehti sitten uudellleen joko hyvinkin pian tai sitten pidemmänkin ajan päästä. Kriittisemmät on maapistokkeet. Mulla on tosta kytkis. Otan vaikka kuvan siintä ja laitan jakoon kun ehdin. Autolla on ollut vain kesäajoa ja lämpimässä hallissa säilytän. Silti oli hapettumaa. Olisi pitänyt putsata aikaisemmin, olisi säästynyt turhalta työltä.

Siis tarkennukseksi vielä putsasin boxin kytkentänastat(maanastoissa eniten hapettumaa) ja siihen tulevan johtosarjan nastat. Ja varmistin maakontaktit koriin.
Viimeksi muokannut Ari, Ke Helmikuu 2. 0:10:11 2005. Yhteensä muokattu 7 kertaa.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Helmikuu 1. 23:11:12 2005

Tutkin vikaa taas huomenna. kiitos vinkeistä.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Helmikuu 13. 0:07:08 2005

Vianetsintä on edennyt. Sylinterinkansi oli ylhäällä, ohjurinkumit sökönä, pakoventtiilit vuotaneet, kansitiiviste hikoillut nestettä 1. pyttyyn. Kansi on nyt rempattu ja kaikki konehuoneen liittimet puhdistettu ja rasvattu. PA- suodatin uusittu, tulpat uusittu, kaasuläpän asentotunnistin uusittu. Tulos= edelleen käy huonosti, tyhjäkäyntiä ei ollenkaan ja moottori ei ota kierroksia yli 3000rpm millään. Jatkotutkimukset johtivat MAP- anturiin. MAPin letku irti, letku tukkoon ja heti käy tyhjäkäyntiä hienosti. Polttoaine ei vain riitä kuormitukseen ajotilanteessa kun MAP ei rikasta seosta kierrosten mukaan. Uuden MAp- anturin hommaamisen jälkeen lisätarinaa....
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Helmikuu 13. 9:58:28 2005

Stefalla on ylimääräinen MAP-anturi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Su Helmikuu 13. 10:56:00 2005

multakin taitaa löytyä yksi. Mikäs sen vanhan osanumero oli?

Vastaa Viestiin