Muutosten todistaminen muutoskatsastuksessa?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Muutosten todistaminen muutoskatsastuksessa?

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ma Tammikuu 24. 14:03:37 2005

Jos päivittää autonsa koneen käyttäen mallisarjan tehokkainta mallia vertailuautona, niin millä tavalla olette onnistuneet konttorilla vakuuttamaan, että tarvittavat muutokset on tehty?
Riittääkö varaosakatalogin referointi ja kehoitus inssille todeta, että palikat ovat paikallaan? Pitääkö olla maahantuojan allekirjoittama paperi eroavaisuuksista ja korjaamon todistus että muutokset on tehty? Jotain tältä väliltä?
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Tammikuu 24. 14:47:00 2005

Oikeaoppisesti Ford tai sen edustaja toteaa muutokset tehdyiksi ja kirjoittaa tästä lausunnon jonka kanssa sitten katsastamaan. Käytännössä jos katsastaja tuntee kyseisen automallin, tai muutokset ovat selkeitä, niin katsastaja voi nämä itse todeta. Käytännössä useimmiten näin käykin, mutta katsastajalla ei ole mitään velvollisuutta tehdä tätä tarkistusta itse. ---> soitto ensin omalle asemalle.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Tammikuu 24. 15:33:07 2005

tais olla jotain että hitsaukset tulee esittää maalaamattomina!
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ma Tammikuu 24. 16:01:26 2005

Niin tai ainakin saumat viimeistelemättöminä. Itse en ole hitsailemassa, mutta sattuu tuo pösön taka-akseli olemaan sellainen että jouset ja kallistuksenvakain jäävät akseliputken sisälle piiloon, eli niitä ei ihan pienellä työllä mitatakaan :? 10 vuotta sitten ja vähän allekin olisi vielä riittänyt kun katsoo inssiä silmiin ja sanoo, että on ne vaihdettu. Parista koneenisonnuskatsastuksesta meni noilla eväillä läpi hienosti!
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ma Tammikuu 24. 20:28:15 2005

Kuka hullu lähtee konttorille ajeleen ilman massoja yms. prklzveettikele ! !! !

Nojoo, kuitenkin...itse oon joutunu aina hommaamaan voortilta todistuksen muutoksista.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ma Tammikuu 24. 22:00:53 2005

Ikinä ollu mitään korjaamon todistuksia. Kaikesta vaan niin selkeesti mustaa valkosella, että on konttorilla helppo todeta. Kyllä konttorillaki mitata osataan jos kaikki on paperilla esitetty siten ettei tarvi arvailla. Ja ottaa asiasta sen verran selvää ettei jää sormi suuhun ku jotain kysytään.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Tammikuu 25. 7:31:35 2005

rikke kirjoitti:Ikinä ollu mitään korjaamon todistuksia. Kaikesta vaan niin selkeesti mustaa valkosella, että on konttorilla helppo todeta. Kyllä konttorillaki mitata osataan jos kaikki on paperilla esitetty siten ettei tarvi arvailla. Ja ottaa asiasta sen verran selvää ettei jää sormi suuhun ku jotain kysytään.

Muttakun ei kaikille kelpaa "ei-virallinen" lappu.

Ei edes korjaamokäsikirja tjsp.

Eikä LÄHESKÄÄN kaikilla konttoreilla ole niin hyvää palvelua että alkaisivat siellä tutkimaan auton muutoksia...ehei...
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Tammikuu 25. 10:06:51 2005

Zimi Da Guitara kirjoitti:
rikke kirjoitti:Ikinä ollu mitään korjaamon todistuksia. Kaikesta vaan niin selkeesti mustaa valkosella, että on konttorilla helppo todeta. Kyllä konttorillaki mitata osataan jos kaikki on paperilla esitetty siten ettei tarvi arvailla. Ja ottaa asiasta sen verran selvää ettei jää sormi suuhun ku jotain kysytään.

Muttakun ei kaikille kelpaa "ei-virallinen" lappu.

Ei edes korjaamokäsikirja tjsp.

Eikä LÄHESKÄÄN kaikilla konttoreilla ole niin hyvää palvelua että alkaisivat siellä tutkimaan auton muutoksia...ehei...
Vaihda konttoria.. Kyllä siellä palvelua kuuluu saada. Siitähän ME asiakkaat maksetaan. :evil:

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Tammikuu 25. 10:38:53 2005

Zimi Da Guitara kirjoitti:Kuka hullu lähtee konttorille ajeleen ilman massoja yms. prklzveettikele ! !! !

Nojoo, kuitenkin...itse oon joutunu aina hommaamaan voortilta todistuksen muutoksista.
Ei kai kukaan harrasteautoonsa laita muuta massaa kuin kotelosuojaa? Kaikki näkyvät paikathan tietysti maalataan korinväriin.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ti Tammikuu 25. 11:03:13 2005

Jallu kirjoitti:Ei kai kukaan harrasteautoonsa laita muuta massaa kuin kotelosuojaa? Kaikki näkyvät paikathan tietysti maalataan korinväriin.
Jos ei sitten kuumasinkitä :wink:
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Tammikuu 25. 11:20:47 2005

Rahamiehillä vain taivas rajana ;)
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Vastaa Viestiin