
Oisko noin?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
Oisko noin?
Remppasin v-loppuna cossuani ja huomasin että putki joka tulee "rajapaineventtiililtä" oli murtunut/irti hukkaportista. Putki oli silleen ovelasti portin ja lokasuojan välissä että ei ollut aikaisemmin huomannut. Voisko olla mahdollista että se olis aiheuttanut sen rötäämisen/paukkumisen, koska nyt kun on uusi liitin ei tehe enää sitä vaik kuinka yrittäs? Tuli kauan "hukassa" olleet tehotkin takaisin.
Paineetkin nousee paremmin, tosin voi johtua kyl siitäki kun tuli korjattua ja vahvikehitsattua pakosarjakin. Saa nähä kauanko nyt kestää.

Jäsen 623
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Re: Oisko noin?
No itseasiassa jos se on ollut pidempään irti se hukkiksen letku niin eihän se toinen hukkis ole edes avautunut. Ja kun kummassakin pakokanavassa (1-4 ja 3-2) on ihan eri pakopaine niin saattaahan se jonnin verta vaikuttaa.. Mutta kyllä siihen vaikuttaa jo sekin että sarja oli "hieman" halki..rspete kirjoitti:Remppasin v-loppuna cossuani ja huomasin että putki joka tulee "rajapaineventtiililtä" oli murtunut/irti hukkaportista. Putki oli silleen ovelasti portin ja lokasuojan välissä että ei ollut aikaisemmin huomannut. Voisko olla mahdollista että se olis aiheuttanut sen rötäämisen/paukkumisen, koska nyt kun on uusi liitin ei tehe enää sitä vaik kuinka yrittäs? Tuli kauan "hukassa" olleet tehotkin takaisin.Paineetkin nousee paremmin, tosin voi johtua kyl siitäki kun tuli korjattua ja vahvikehitsattua pakosarjakin. Saa nähä kauanko nyt kestää.

Toyota Supra TT
-
- Ylläpitäjä
Minulle kyllä parikin ammattimiestä ovat sanoneet MIGn olevan hellävaraisempi kuin TIGin, kun vertaillaan sulan aiheuttamaa lämpökuormaa hitsattavalle materiaalille. MIGllä pitäis varsinkin paksut putket esilämmittää. TIGn kanssa esilämmitettyt palaset saattavat johtaa kärähtäneisiin ihokarvoihin. Joskus entisissä töissä kävi vanhanaikaisesti, kun rukkasen varsi loppui pikkuisen liian aikaisinrikke kirjoitti:Hitsauksista jää hitonmoinen jännitys rautaan. Omista poistu ongelmat ku käytin tiggiä ja hehkutusta.

-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
TIGillä saa varmemman lopputuloksen monimuotoisessa hitsaus kohteessa. Läpisulaminen on helppo varmistaa. MIGillä jää helposti juuri jostain vajaaksi mistä repeäminen sitten alkaa ja jos ottaa juuren varman päälle niin sisäpuolelle voi tulla liian iso palko. Kaasu ihan yhtä hyvä vaihtoehto. Juurivirheet vähentää enemmän kestävyyttä kuin hitsauksesta aiheutuneet jännitykset. Kaikissa vaihtoehdoissassa jälkihehkutus kannattavaa.
Cosworth 4x4 -90
-
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
Re: Oisko noin?
No itseasiassa jos se on ollut pidempään irti se hukkiksen letku niin eihän se toinen hukkis ole edes avautunut. Ja kun kummassakin pakokanavassa (1-4 ja 3-2) on ihan eri pakopaine niin saattaahan se jonnin verta vaikuttaa.. Mutta kyllä siihen vaikuttaa jo sekin että sarja oli "hieman" halki..
[/quote]
Eli sarja oli kahdessa osassa, kun irrotti toinen tippui lattialle.
KIITOS Henalle avusta ja seurasta.

Eli sarja oli kahdessa osassa, kun irrotti toinen tippui lattialle.
KIITOS Henalle avusta ja seurasta.

Jäsen 623
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
-
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti: