DOHC sierra nakuttaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
DOHC sierra nakuttaa
Eli kuulostaa ihan venttiilin naputukselta, mutta aika railakas sellainen. DOHC:ssa kai on kuitenkin hydrauliset nostajat.
Olisko mitään vinkkiä mistä vois kuulua / mitä asialle voisi tehdä?
Autolla ajette 210tkm eli ei luulisi kannen vielä olevan ihan loppu...
Olisko mitään vinkkiä mistä vois kuulua / mitä asialle voisi tehdä?
Autolla ajette 210tkm eli ei luulisi kannen vielä olevan ihan loppu...
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Voimakas naputus pari kertaa /sek. -> nostin sökö. Tarvikkeena n. 35e kpl, vaikea jäljittää mikä yksilö. Voi kokeilla vaihtaa ensin sen rivin josta ääni kuullostaisi tulevan (mahkut 50-50). Huomioi että tarvitset myös nokkaketjun kiristinpatruunan joka kerta kun nostat nokan (nokat) pois, orkkis luokkaa 40e.
Tarkista myös ketjun ohjurit; yleensä riekaleina ja ketju syö kantta...
Tarkista myös ketjun ohjurit; yleensä riekaleina ja ketju syö kantta...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
-
- Ylläpitäjä
Ja joskus auttaa yksinkertaisesti puhdistaminen ja öljynvaihto. Itse olen muutamasta autosta saanut nostimet hiljaiseksi Forte-pesulla ja uusilla öljyillä. Tiedä sitten kauanko auttaa, mutta ainakin yhdellä mersulla ajelin muutaman tuhannen ja ääni ei tullut sinä aikana takaisin. Ennen käsittelyä naputti niin helvetisti...
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Olen ehkä noloo, mutta empä juuri eroa saanut nostimen/vettä palotilaan tapauksessa...
jjs muuten. Sitä kiristintä ei tarvitse uusia joka kerta
Mä uusin ja uudestakin tuli mäntä pihalle nolouttani, mutta nyt se on kuitenkin saatu takaisin ja toimii!
Ohjeet siihen hommaan: Vedä mäntä ulos, syy paineet saatava pois. Vaativa homma: Paina mäntää ja purista sokkaa niin että saat sen ekaan loveen.
Laita koneeseen ja paina vasta paikallaan se alas asti. Jos ei konetta pyörittämällä nouse mäntä ylös auta jollain erikoisavaimella
jjs muuten. Sitä kiristintä ei tarvitse uusia joka kerta

Mä uusin ja uudestakin tuli mäntä pihalle nolouttani, mutta nyt se on kuitenkin saatu takaisin ja toimii!
Ohjeet siihen hommaan: Vedä mäntä ulos, syy paineet saatava pois. Vaativa homma: Paina mäntää ja purista sokkaa niin että saat sen ekaan loveen.
Laita koneeseen ja paina vasta paikallaan se alas asti. Jos ei konetta pyörittämällä nouse mäntä ylös auta jollain erikoisavaimella

-
- Ylläpitäjä
tai toinen tapa jos et haluu ketjun kiristin patruunaa vaihtaa joka kerta kun etsit rikkoutunutta nostajaa niin kampee se kuuskolo avaimella paikallee ja avaa vasta sitten nokkapyörät....Hessuhopo kirjoitti:JJS:n diagnoosi kuulostaa kyllä oikeansuuntaiselta, nakutus tulee n. 2x /s.
Itsekin epäilin nostinta, mutta täytyy hakea tukea teorialle ennekuin alkaa vaihtamaan...
Ilmeisesti pystyy vaihtamaan suht helposti irrottamatta kantta?
Kiitoksia ripeistä vastauksista;)
sen nostimen vaihtoon menee vartti..silmää voi yrittää antaa sille nostimelle (eli ei ole pyörinyt oikein kolossaan tai on tukkonen) niin ei tarvi kaikkia kokeilla erikseenvaihtaa näin toimin itse.