sierra lirisee,ilmaus asiaa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

sierra lirisee,ilmaus asiaa

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Tammikuu 30. 19:27:50 2005

dohc sierra lirisee,ei hukkaa nesteitä.
nesteet kirkkaat,ei kerää ylimääräistä painetta.
korkki pitää normipaineet.

miten ilmaan ton katiskan?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Su Tammikuu 30. 20:00:35 2005

Toi on eka merkki siitä että tiiviste on kohta sanomassa sopimuksen irti. 4:ssä dohc Sierrassa sama juttu ollut, aina tiiviste pettänyt jonkun ajan kuluttua. Vaihda se tiiviste nyt niin pääset helpommalla ja halvemmalla, jos tiiviste prakaa ajossa ja pääsee keittämään niin kansi on yleensä romua sen jälkeen. Tälläkin hetkellä mulla on 2 dohc-Sierraa työn alla, molemmista tiiviste pettänyt. Molemmissa oli sama lorina, toinen hukkasi jo vettä ja kansi oli pahasti syöpynyt, toisesta petti tiiviste ja kone heitti nesteet pihalle.

Ilmaus onnistuu parhaiten silleen että paisuntasäiliö on selkeästi korkein kohta, eli aja nokka rampeille ja anna koneen käydä lämpimäksi. Mutta se lorina jatkuu taas vähän ajan päästä.... :?
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Tammikuu 30. 20:09:38 2005

no voi..
jos alkaa nesteet häviämään ni sitten vaihdan.
kiitos neuvosta.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Su Tammikuu 30. 20:22:30 2005

caltsu kirjoitti:no voi..
jos alkaa nesteet häviämään ni sitten vaihdan.
kiitos neuvosta.
Silloin on jo myöhäistä myydä, heivaa auto nyt samalla pois jos kerran olet vaihtamassa. Yleensä jäähdytysnesteessä on jo selkeitä merkkejä vuodosta kun kone hukkaa vettä, on vaan vaikeaa peittää sellaista --> ostajat pelästyvät.

Korostan nyt samalla etten kannusta ketään myymään rikkinäistä autoa ehjänä vikojen piiloittamisen jälkeen. :roll:
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Tammikuu 30. 20:26:21 2005

Ghia-mies kirjoitti:
caltsu kirjoitti:no voi..
jos alkaa nesteet häviämään ni sitten vaihdan.
kiitos neuvosta.
Silloin on jo myöhäistä myydä, heivaa auto nyt samalla pois jos kerran olet vaihtamassa. Yleensä jäähdytysnesteessä on jo selkeitä merkkejä vuodosta kun kone hukkaa vettä, on vaan vaikeaa peittää sellaista --> ostajat pelästyvät.

Korostan nyt samalla etten kannusta ketään myymään rikkinäistä autoa ehjänä vikojen piiloittamisen jälkeen. :roll:
Mahtoko tarkottaa sillä vaihdolla tiivisteen vaihtoa... :roll:
#446

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Su Tammikuu 30. 20:36:10 2005

Niin, mahdollisesti. Sigussahan vaan lukee että Sierra on myynnissä... Tiedä näistä... :roll:
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Tammikuu 31. 10:47:50 2005

Joopa joo. Isännän doch ja mun dochi lorissu aina niin kauna ku ollu meillä ja rempankin jälkeen toi mun oma lorisee ja vielä eri kansi. Käy tosin paljon nätimmin nyt...
Tosin lorina kuuluun vain ja ainoastaan nopeassa kierrosten nostossa. Neste;)pumppu pumppaa tehokkaammin?

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Ma Tammikuu 31. 14:38:38 2005

Näin on, lorisee aina kun polkaisee kaasua esim. pienellä vaihteella tai tyhjäkäynnillä. Jos säätää poppivehkeet vähän kovemmalle niin sitä lorinaa ei kuulu.... :wink:
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Tammikuu 31. 14:55:19 2005

Ghia-mies kirjoitti:Näin on, lorisee aina kun polkaisee kaasua esim. pienellä vaihteella tai tyhjäkäynnillä. Jos säätää poppivehkeet vähän kovemmalle niin sitä lorinaa ei kuulu.... :wink:
Jahas sullakin on sama korjaussarja ;)

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ma Tammikuu 31. 15:29:37 2005

Onko paisuntasäiliöön paluuletkua vesirajan yläpuolelle? Esim 2wd cossujen orkkis p-säiliössä oli turbon jäähdytyksen paluu juuri siten ja aiheutti hieman lirinää. Uudemmassa paisarissa paluu on vesirajan alapuolella.
Yleensä kyllä oudot lirinät viittaa ongelmiin kansipahvin kanssa.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ma Tammikuu 31. 18:25:58 2005

JRZ kirjoitti:
Ghia-mies kirjoitti:
caltsu kirjoitti:no voi..
jos alkaa nesteet häviämään ni sitten vaihdan.
kiitos neuvosta.
Silloin on jo myöhäistä myydä, heivaa auto nyt samalla pois jos kerran olet vaihtamassa. Yleensä jäähdytysnesteessä on jo selkeitä merkkejä vuodosta kun kone hukkaa vettä, on vaan vaikeaa peittää sellaista --> ostajat pelästyvät.

Korostan nyt samalla etten kannusta ketään myymään rikkinäistä autoa ehjänä vikojen piiloittamisen jälkeen. :roll:
Mahtoko tarkottaa sillä vaihdolla tiivisteen vaihtoa... :roll:
tiivistettä tarkoitin.
voiko viallinen vesipumppu tehdä ilmakuplia järjestelmään?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ti Helmikuu 1. 21:15:47 2005

Ghia-mies kirjoitti:Niin, mahdollisesti. Sigussahan vaan lukee että Sierra on myynnissä... Tiedä näistä... :roll:
nyt on liriliri sierra mennyt pois ja "uusi" sierra ei lirise :D
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ti Helmikuu 1. 21:28:01 2005

Lorisee, lorisee, kun nostaa kierroksia. Eikä nesteitä katoa.

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ti Helmikuu 1. 21:50:58 2005

2.0 dohc moottorin kannentiiviste pettää yleensä nelos sylinterin ja vesikanavan välistä. Jos epäilyttää että tiiviste vuotaa, niin kone käymään ja pellin alle katsomaan. Anna koneelle kierroksia ja katso tuleeko paisuntasäiliöön selvästi ilmakuplia. Tiiviste kestää yleensä noin 200 tuhatta kilometriä. Muutamaan koneeseen olen vaihtanut ja kahteen niistä laitoin kolmikerros metallitiivisteen, löytyy Fordilta.

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ti Helmikuu 1. 21:59:35 2005

Viime viikolla käytetty kansi irti. Lorisee sen jälkeenkin, ei taida olla vikaa? Entinen tiiviste ei ole vuotanut eikä uusikaan vuoda.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ti Helmikuu 1. 22:11:12 2005

Mä en edes harkinnut vakio tiivistettä vaan suoraan rs2000:sen 3-kerroksinen sinne meni...

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Joulukuu 20. 10:08:30 2005

Lirisee mullakin toi dohc ,kun tyhjäkäynnillä antaa kaasua. Ei kupli paisuntasäiliö missään tilanteessa kumminkaan ja vesi ei vähene.

Kansiremppa tohon on tehty 2003 kesällä.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Joulukuu 20. 13:32:24 2005

Mullaki lirisi oma DOHC vaikka kansiremppa oli tehty. Miten tommonen DOHC kuuluu ilmata? Vai ilmaantuuko ittellään...
Jäsen #606

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Joulukuu 20. 14:05:46 2005

lirin-lorin täälläkin.. kylmänä lorisee eniten ja siinä nopeassa kierrosten nostossa.. liikkuu niin kauan kun liikkuu :-)

DragoN1982
Viestit: 385
Liittynyt: To Toukokuu 8. 10:14:16 2003
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja DragoN1982 » Ti Joulukuu 20. 14:25:13 2005

olafu kirjoitti:Mullaki lirisi oma DOHC vaikka kansiremppa oli tehty. Miten tommonen DOHC kuuluu ilmata? Vai ilmaantuuko ittellään...
Tuosta ilmauksesta on varmasti montaa eriversiota. Periaatteessahan sierrassa on itseilmaavajärjestelmä.

Itse vaihdoin juuri eilen jäähdytinnesteen sekä termostaatin. Nostin auton keulan tunkilla ilmaan n. puolenmetrin korkeuteen...
Sitten hiljoksiin kaatelin nestettä kun kaveri puristeli samalla jäähdyttimen letkuja, sitten kun nestetaso oli minimissä niin laitettiin auto käyntiin, puhallin ja lämmöt täysille.
Sitten taas puristeltiin letkuja sekä lisättiin nestettä kun termostaatti aukesi, ilmalukonkin teki aluksi mutta se lähti pois.
Välillä sammutettiin auto ja annettiin paineen tasaantua käyttämällä paisuntasäiliönkorkkia auki, samaa hommaa jatkettiin jonkun aikaa.

Nyt on ajeltu lämmöt kohdillaan lämpimässä hytissä eikä lirinästä ole tietoakaan.
Sierra 2.3i DOHC 16v
Mondeo mk2 2.5 V6 24v

Vastaa Viestiin