Vapaavirtaussuodatin Mondeoon

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

kakenet
Ylläpitäjä

Vapaavirtaussuodatin Mondeoon

Viesti Kirjoittaja kakenet » Ma Tammikuu 31. 14:30:08 2005

Onko kukaan rakennellut moista viritystä mk1 2.0 Mondeoon. Mikä suodatin ja minkälaisia kiinnitys patentteja? Laiskuuttani kyselen ku ei jaksa itse suunnitella...

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Tammikuu 31. 14:47:06 2005

Kaverilla on mk1 Modeossa greenin paneeli. Kaikissa bensa nelikolla varustetuissa Mondeoissa on sama suodatin. Jenkeistä esimerkiksi saapi valmiita kittejä ja ainakin PiperCross ja K&N tekee Suomessa saatavilla olevia bolt-on sarjoja. Jos et koneelle muuta tee, kuin vaihdat suodattimen, hanki paneelisuodatin. Vältyt monelta turhalta säädöltä sen kanssa.

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ma Tammikuu 31. 15:48:46 2005

Pelkän paneelin ainoa hyöty on lähinnä puhdistettavuus, tosin sellaisen hinnalla saa jo vinon pinon paperisuodattimia. Voihan olla, että tuning-filtterin mukana saa jonkun kivan tarran vielä lisäksi :wink:

Olin rivin välistä lukevinani, että kysyjä oli kiinnostunut alkuperäisen putsarikotelon korvaamisesta. Hyvin suunniteltu sellainen saattaa teoriassa auttaa jotakin, kunhan ilma otetaan varmasti vähintään yhtä viileästä paikasta kuin alkuperäisessä. Muussa tapauksessa teho saattaa jopa laskea.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Tammikuu 31. 16:03:17 2005

Hessu kirjoitti:Pelkän paneelin ainoa hyöty on lähinnä puhdistettavuus, tosin sellaisen hinnalla saa jo vinon pinon paperisuodattimia. Voihan olla, että tuning-filtterin mukana saa jonkun kivan tarran vielä lisäksi :wink:

Olin rivin välistä lukevinani, että kysyjä oli kiinnostunut alkuperäisen putsarikotelon korvaamisesta. Hyvin suunniteltu sellainen saattaa teoriassa auttaa jotakin, kunhan ilma otetaan varmasti vähintään yhtä viileästä paikasta kuin alkuperäisessä. Muussa tapauksessa teho saattaa jopa laskea.
Taajuusviritetyillä putsarikoteloilla näin tapahtuu varmasti...

EDIT: niin siis teho laskee, huomasin itsekin, ettei tarvii nus nus
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Tammikuu 31. 16:38:05 2005

Ilmanputsarikotelo pitää maadoittaa!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Tammikuu 31. 17:59:30 2005

MouTine kirjoitti:Ilmanputsarikotelo pitää maadoittaa!
Niin että poistaa staattista sähköä
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Tammikuu 31. 18:19:55 2005

siipicossu kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Ilmanputsarikotelo pitää maadoittaa!
Niin että poistaa staattista sähköä
Juu, staattista sähkö ei pidä missään tapauksessa päästää imuilmaan. Kun sen tekee, niin ihan koko kone on valmista tavaraa...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ma Tammikuu 31. 18:49:45 2005

MouTine kirjoitti: Juu, staattista sähkö ei pidä missään tapauksessa päästää imuilmaan. Kun sen tekee, niin ihan koko kone on valmista tavaraa...
Joo, kun staattinen sähkö pääsee tekemisiin sytytystulpassa asustelevan dynaamisen sähkön kanssa, niin syntyy irreversiibeli sähkökemiallinen reaktio jonka seurauksena kone RÄJÄHTÄÄ!!!!!!111

:lol:
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Helmikuu 1. 18:42:01 2005

Hessu kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Juu, staattista sähkö ei pidä missään tapauksessa päästää imuilmaan. Kun sen tekee, niin ihan koko kone on valmista tavaraa...
Joo, kun staattinen sähkö pääsee tekemisiin sytytystulpassa asustelevan dynaamisen sähkön kanssa, niin syntyy irreversiibeli sähkökemiallinen reaktio jonka seurauksena kone RÄJÄHTÄÄ!!!!!!111

:lol:
Kaikkea sitä oppii ku foorumia selaa :D :lol:

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Ke Helmikuu 2. 0:14:14 2005

koskar kirjoitti:
Hessu kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Juu, staattista sähkö ei pidä missään tapauksessa päästää imuilmaan. Kun sen tekee, niin ihan koko kone on valmista tavaraa...
Joo, kun staattinen sähkö pääsee tekemisiin sytytystulpassa asustelevan dynaamisen sähkön kanssa, niin syntyy irreversiibeli sähkökemiallinen reaktio jonka seurauksena kone RÄJÄHTÄÄ!!!!!!111

:lol:
Kaikkea sitä oppii ku foorumia selaa :D :lol:
jep, kyllä kannatti maksaa taas jäsenmaksu, muuten ois jäänyt tästäkin tiedosta paitsi :shock:
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Helmikuu 2. 7:56:53 2005

Niin on maksanut aiheen aloittanut kerholainenkin, jotta pääsee tänne tekniikkaosioon kyselemään asioista.

Älkää pojat heti karkottako uutta jäsentä viisastelulla... :wink:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Helmikuu 2. 9:32:25 2005

pitääkös se maadoitus pultata ihan maahan asti vrt. tv-antennin maadoitus?

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Helmikuu 2. 10:19:53 2005

pojaaat taas jauhaa. Focuksen imuputkisto on kuituvahvistettua muovia ilmamäärämittaria ja läppärunkoa myöten. Välissä on vähän kumia...

Jaa mutta saattaishan tuo ehkä johtaakin sähköä. Pitääkin mitata.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Helmikuu 2. 10:34:25 2005

Jos joku tämän trolliketjun vastaajista ei ole koskaan perehtynyt imupuolen virittämiseen akustisesti, ei välttämättä tarvitse vastata.

Vastaaminen ei tänne foorumille ole mikään pakko, vaikkei asiasta mitään tietäisikään... Pyydän anteeksi uudelta jäseneltämme, täällä sentään joihinkin kysymyksiin saa aivan järkeviä vastauksia, tähän ei montaa valitettavasti...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin