Sierra turbotusta ja ruiskutusta

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

timppa83
Ylläpitäjä

Sierra turbotusta ja ruiskutusta

Viesti Kirjoittaja timppa83 » Ke Helmikuu 2. 21:31:59 2005

miten iso homma olis laittaa turbo 2.0l kaasari DOCH
kone on laitettu muuten uusiin puihin elikkä kaikki sisä osat on vaihettu ja porattu, saapiko kaasari koneeseen turboa ja minkä hintanen semmonen olis. pystyykö laittamaan ruiskun suoraan vai pitääkö myös asentaa uudet johot että semmonen olis!!!!!!! :roll:

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ke Helmikuu 2. 21:51:27 2005

tosta dohc:in turbotuksesta ollu ennenki juttua ja lieneekö se nyt sit järkevää :roll:
Ruiskua ei oo vaikee laittaa muutaku et kanteen joutuu vinguttamaan sellaset kolot suuttimille jotta virtaa paremmin tavara sinne minne kuuluu, siinä tulee erillinen johtosarja kokonaan millä ei oo mitään tekemistä koneen johtosarjan kanssa. Muutenkin joutuisit tuota kantta työstämään että saisit palotilat isommaksi ja puristussuhdetta laskettua.
Ja eihän se kallista oo jos ei hirmusia tehoja lähde hakemaan, ja itellä löytyy taitoo tehdä.

EDIT: ja jos ruiskulla meinaat tehdä niin vakio efin tuotto loppuu 0,3barissa ja sen jälkeen joutuu lisärikastamaan. Ja sitäkin parempi vaihtoehto on että heti alumperin laitat sinne esimerkiksi Megasquirtin ja isommat suuttimet.

Viisaammat korjatkoon/jatkakoon 8)
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dob » Ke Helmikuu 2. 21:57:33 2005

Hommaa varmasti on! :D

Saa kaasarikoneenkin toki turtbotettua, vaarii paineistetun kaasarin. Riippuu aika paljon siitä mitä koneellesi on rempan yhteydessä tehty, miten soveltuu turbokäyttöön. Jos lähdetty rakentamaan vaparivirikonetta, ei kannata varamasti ahtaa, jos tehty ihan perusremppa niin toimineen vallanmainiosti pienillä ahdoilla.. Olis tietty paras rakentaa motti samantien turbokäyttöä ajatellen niin riittää iloa (ja enemmän :) ) pitemmäksi aikaa..

Toki ruiskuun tarvii lankoja viritellä!


-Viisaammat lisätköön sekä korjailkoon..

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Re: Sierra turbotusta ja ruiskutusta

Viesti Kirjoittaja Ares » La Helmikuu 5. 14:08:54 2005

timppa83 kirjoitti:miten iso homma olis laittaa turbo 2.0l kaasari DOCH
kone on laitettu muuten uusiin puihin elikkä kaikki sisä osat on vaihettu ja porattu, saapiko kaasari koneeseen turboa ja minkä hintanen semmonen olis. pystyykö laittamaan ruiskun suoraan vai pitääkö myös asentaa uudet johot että semmonen olis!!!!!!! :roll:
Eihän se oo edes vaikeeta ku unohdat ruiskun vaan ja laitat kaasarin tilalle lähes suoraan sopivan Weber DAT 32/32. Tämä on paras vaihtoehto turbottaa kaasari doch 8)

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 5. 14:24:07 2005

Laitas käyttäen hakua.

Kun laitat hakusanaksi DOHC tai DOCH :wink: niin tuleepa hittejä.

Jos koneen olet remontoinut ja kanttakin ehkä hitusen oikonut niin mitenkähän Dokkilainen kestää nipussa pienilläkään paineilla :D

Et varmaankaan ottanut remonttia tehdessäsi huomioon mahdollista turbottamista? Silloin olisi voinut laittaa jo valmiiksi männät hieman pienemmillä puristuksilla jne..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Re: Sierra turbotusta ja ruiskutusta

Viesti Kirjoittaja kondis » Su Helmikuu 6. 1:00:38 2005

Ares kirjoitti:
timppa83 kirjoitti:miten iso homma olis laittaa turbo 2.0l kaasari DOCH
kone on laitettu muuten uusiin puihin elikkä kaikki sisä osat on vaihettu ja porattu, saapiko kaasari koneeseen turboa ja minkä hintanen semmonen olis. pystyykö laittamaan ruiskun suoraan vai pitääkö myös asentaa uudet johot että semmonen olis!!!!!!! :roll:
Eihän se oo edes vaikeeta ku unohdat ruiskun vaan ja laitat kaasarin tilalle lähes suoraan sopivan Weber DAT 32/32. Tämä on paras vaihtoehto turbottaa kaasari doch 8)
tuo on tietysti se helpoin tapa tuottaa pensan tuotto turbo vehkeeseen, mutta kyllä itse suosin tuota ruiskua vaikka siinä vähä enemmän hommaa onkin.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

timppa83
Ylläpitäjä

turbotus asiaa

Viesti Kirjoittaja timppa83 » Su Helmikuu 6. 13:00:42 2005

käypikö se Weber dat 32/32 kaasari suoraan
ja mitä eroa silla on tavan kaasariin niin jos sen turbon laittas
:roll:

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Helmikuu 6. 15:11:14 2005

kondis kirjoitti: Ruiskua ei oo vaikee laittaa muutaku et kanteen joutuu vinguttamaan sellaset kolot suuttimille
Ruiskudokissa on muuten sitten suuttimet suoraan kannessa imukanavan suulla, eli kannattaa samantien unohtaa kaasarikoneen kylkeen "bolt on-ruiskuasennukset", eli viila on aika voimaton tässä ongelmassa.
Jäsen #606

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Re: turbotus asiaa

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 6. 15:54:06 2005

timppa83 kirjoitti:käypikö se Weber dat 32/32 kaasari suoraan
ja mitä eroa silla on tavan kaasariin niin jos sen turbon laittas
:roll:
Weber dfth:n imusarjaan taitaa mennä ku vähä reijille antaa viilaa. Harju muistaakseni teki näin...

Vastaa Viestiin