2.9 tarvii hoito-ohjeita...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ade3
Ylläpitäjä

2.9 tarvii hoito-ohjeita...

Viesti Kirjoittaja ade3 » Ma Helmikuu 7. 19:15:37 2005

Ei tykkää toimia! Kylmänä saa startata noin 342 kertaa ennenkun saa pysymään käynnissä. Sit nikotellen pysyy, mut jenkaa antaessa tukehtuu. Lopulta kahen tunnin uurastuksen jälkeen ku lämmöt on vähän noussu pysyy käynnissä, mut kierrokset hyppii tyhjäkäynnillä ylös/alas. Kierrokset saa nousemaan tarkalla kaasujalan työskentelyllä -sit kun liikkeelle pääsee... Yli satasen vauhis kaikki ok! Ei järki riitä ja kadut rupee käymään ahtaaks...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Helmikuu 7. 19:25:09 2005

Onko mapilla vai ilmamäärämittareilla?

Jos ilmamäärämittareilla niin putsaa ne.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ade3
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ade3 » Ma Helmikuu 7. 19:28:52 2005

mabilla ja se on kunnossa!

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ma Helmikuu 7. 19:53:50 2005

Ei muuta kuin vikakoodeja lukemaan. Ohjeet löytyy http://www.dalidesign.com/hbook/eectest.html
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » Ma Helmikuu 7. 19:55:31 2005

Onko koneelle tehty jotain ennenkuin oireet alkoivat vai tuliko vika kuin salama kirkkaalta taivaalta?
Jos ei mitään tehty niin onko ollut oireita jo aikaisemmin ja jos niin mitä.

Oireet viitta ongelmaan kylmäkäynnin suhteen eli voi olla joku anturi rikki yms.
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Helmikuu 7. 20:03:54 2005

jo siihen sisältyy bensalle haiseva tyhjä käynti niin olisko suuttimet likaiset tai tiensä päässä mulla oli just toi vika ennen suuttimien vaihtoa sen jälkeen rauhoittui
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ade3
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ade3 » Ma Helmikuu 7. 20:10:55 2005

Vika/viat alkoi kyl aivan yht äkkiä. Pariviikkoo aikaisemmin kyl vaihoin tulpat. Vian alkamisen jälkeen vaihettu bensan suodatin, tulpan johdot, jakajan kansi ja pyörijä, lisäilmaventiili putsattu, ilmavuotoja ei löytyny, ei haise ja jne.

ade3
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ade3 » Ma Helmikuu 7. 20:14:46 2005

meinas unohtua! Välillä polttaa putkessa. Puolalta jakajalle tulee kunnon kipinä, mut jakajalta eteenpäin on varmaan joka toinen kipinä hukassa. Pitäis varmaan ostaa niitä irtokipinöitä :idea: :idea:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Helmikuu 7. 21:17:22 2005

mul 2.9i oli aluksi ilman lambdoja eli toimi hätäkäytöllä.. silloin piti startata kaasu pohjassa, muuten tukehtui bensaan. Nytkin vielä puolilämpimänä pitää kikkailla kaasulla vaikka on lambdat kiinni..

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Helmikuu 7. 22:03:42 2005

ade3 kirjoitti:meinas unohtua! Välillä polttaa putkessa. Puolalta jakajalle tulee kunnon kipinä, mut jakajalta eteenpäin on varmaan joka toinen kipinä hukassa. Pitäis varmaan ostaa niitä irtokipinöitä :idea: :idea:
onko jako tarkistettu??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Helmikuu 7. 22:38:06 2005

Onko tulpat oikeanlaiset? Nuo ovat kuulemma tarkkoja noista tulpista..

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Helmikuu 8. 7:27:37 2005

ettei joku lämpöanturi ole rikki?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Helmikuu 8. 11:33:43 2005

mun 2.9i:tä kohtasi tänään vanheneminen.. niinkin tärkeä osa kun öljytikku katkesi kun tarkistin öljyä :-) siis siinä päässä on sellainen muoviklunssi ja se jäi käteen. hyvä ettei alakertaan jäänyt vaikka tuskinpä se ois vauriota tehnyt.

lisäilin jälleen jäähdyttäjään nestettä, tuntuu menevän n 0,5l/2vko MUTTA ainakin ylävesiletkun liitos tihkuu eli kaippa se siitä häipyy. Osaako kukaan sanoa onko 2.0 ohc:n ja 2.9i:n syyläreillä eroja (sillä kysyn että sopiiko ostaa ihan normi 2.9i ylävesiletku kun nykyinen on oma patentti), autossani siis on 2.0 syyläri?

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ti Helmikuu 8. 11:40:17 2005

samiharju kirjoitti:mun 2.9i:tä kohtasi tänään vanheneminen.. niinkin tärkeä osa kun öljytikku katkesi kun tarkistin öljyä :-) siis siinä päässä on sellainen muoviklunssi ja se jäi käteen. hyvä ettei alakertaan jäänyt vaikka tuskinpä se ois vauriota tehnyt.

lisäilin jälleen jäähdyttäjään nestettä, tuntuu menevän n 0,5l/2vko MUTTA ainakin ylävesiletkun liitos tihkuu eli kaippa se siitä häipyy. Osaako kukaan sanoa onko 2.0 ohc:n ja 2.9i:n syyläreillä eroja (sillä kysyn että sopiiko ostaa ihan normi 2.9i ylävesiletku kun nykyinen on oma patentti), autossani siis on 2.0 syyläri?
on eroja, nelosen ja kutosen lähdöt toisin päin :roll: siis kutosessa on ylävesiletku oikealla ja ala vasemmalla, kuskinpaikalta katottuna :wink:
sierra xr4x4
escort mk1

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ti Helmikuu 8. 12:07:55 2005

Eikös 2.9:ssä ja dohcissa olet samankaltaiset syylärit?
#682

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Helmikuu 8. 13:50:29 2005

no prkl pistetääs hakuun kuuvetosen syyläri + vesiletkut.. anyone? :-)

ade3
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ade3 » Ti Helmikuu 8. 14:07:23 2005

Nyt rupee menee meloni nenään ton vehkeen kans!! Aamul oli pakko lähtee sil töihin kitkuttaa ja sehän meinas palaa tohon pihaan. Vaikuttas siltä et vasemman puolen putkisto kuumeni niin paljon et äänieristeet pohjassan ulkopuolella kyti n 2h. Kaiken lisäks se ei tykänny toimia enää juuri lainkaan. Pari kertaa veto hävis täysin, eikä konees ollu mitään henkee!!

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Helmikuu 8. 16:37:37 2005

samiharju kirjoitti:mun 2.9i:tä kohtasi tänään vanheneminen.. niinkin tärkeä osa kun öljytikku katkesi kun tarkistin öljyä :-) siis siinä päässä on sellainen muoviklunssi ja se jäi käteen. hyvä ettei alakertaan jäänyt vaikka tuskinpä se ois vauriota tehnyt.

lisäilin jälleen jäähdyttäjään nestettä, tuntuu menevän n 0,5l/2vko MUTTA ainakin ylävesiletkun liitos tihkuu eli kaippa se siitä häipyy. Osaako kukaan sanoa onko 2.0 ohc:n ja 2.9i:n syyläreillä eroja (sillä kysyn että sopiiko ostaa ihan normi 2.9i ylävesiletku kun nykyinen on oma patentti), autossani siis on 2.0 syyläri?
Muistaakseni tuohon ostin dokin syylärin (oli sama kuin v6, hintaa muistaakseni 125 euroa). Topic löytyy tekniikasta. Öljytikku maksoi luokkaa 10 euroa voortilta kun sen alle puoli vuotta sitten ostin :wink:

edit:
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... i&start=25
SLEI kirjoitti:Paljonko kustansi syyläri ja Brembon jarrulevyt? Levyt lienee 260mm?
Syyläri kustansi 125 euroa ja noi jarrulevyt niin vähän etten viitti siitä kailottaa. Sanotaan että sain ne samaan hintaan kuin "nimettömät" levyt :shock: Olivat hesan myymälän poistolistalla, eivät olleet kelvanneet kenellekään :lol:

Ja kyllä ovat 260mm.

Tässä muutama duunikuva:

ENTINEN SYYLÄRI

TODELLAKIN ENTINEN SYYLÄRI

TILAA ON..

..VAIKKA KATTOS TÄLTÄ KANTILTA

SIINÄ ISTUU

Homma meni muuten puikkoihin, mutta ilmaamisen kanssa tuli vähän ongelmia. Pikkusta piti röyhtäyttää liki 1.5 tuntia ennenkuin röyhtäily ja mahavaivat loppuivat. Kaikenlaista kokeilin, mutta pikkuhiljaa siitä hyvä tuli.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » Ti Helmikuu 8. 19:42:49 2005

Sytytysennakko persiillään niiden osien vaihdon seurauksena??
Tuli vaan mieleen onko esim. jakajan kansi oikein paikoillaan tms.?
Etenkin kun vika tuntuu kokoajan pahenevan..
:cry:
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

mekaanikkorace
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Marraskuu 8. 21:01:36 2004

Viesti Kirjoittaja mekaanikkorace » To Helmikuu 10. 21:28:01 2005

ade3 kirjoitti:Nyt rupee menee meloni nenään ton vehkeen kans!! Aamul oli pakko lähtee sil töihin kitkuttaa ja sehän meinas palaa tohon pihaan. Vaikuttas siltä et vasemman puolen putkisto kuumeni niin paljon et äänieristeet pohjassan ulkopuolella kyti n 2h. Kaiken lisäks se ei tykänny toimia enää juuri lainkaan. Pari kertaa veto hävis täysin, eikä konees ollu mitään henkee!!
veikkaisin kans sytytyksen ennakon säätöä , tai tulpan johtojen järjestystä nimim.putket alas asti punaset
ja onpaha vuoto imupuolella joskus aiheuttanu harmaita hiuksia kans
kyseisillä oireilla
Capri mkIII 2.8 injection -81
Escort mkII "rs2000" projekti-80

Vastaa Viestiin