päästöistä?sierra dohc..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

päästöistä?sierra dohc..

Viesti Kirjoittaja m_pajula » La Helmikuu 5. 19:56:05 2005

eli oli hc pitoisuus liian korkea päästömittauksessa,voiko johtua siitä ettei autossa ollu ku yks katti kiinni? kaveri huoltsikalla sano ettei johdu katista..

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » La Helmikuu 5. 20:15:00 2005

Mulla puuttuu se takimmainen katti ja viime keväänä arvot oli kierroksilla co% 0,1, hc ppm 60, o2 0,3 ja co2 15,4

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » La Helmikuu 5. 20:20:09 2005

tostakin puuttuu se takimmainen,se ekana veikkas tulppia nyt nekin vaihettu ja muutenki katottu sytkän hilut.. voiskohan liittyä ruiskun toimintaan??
se oli 108 ja sallittuhan on 100 :evil:

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » La Helmikuu 5. 20:59:01 2005

Lambda rikki.... :?:
Kannattaa tarkistaa.
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » La Helmikuu 5. 21:05:28 2005

lambda kunnossa..

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Su Helmikuu 6. 12:09:29 2005

niin mistähän tollanen korkea hc pitoisuus johtuu :?:

Cossu mies
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Cossu mies » Su Helmikuu 6. 12:10:37 2005

Ohjurin kumit luultavasti kuluneet :)

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Su Helmikuu 6. 12:36:12 2005

Palamattomia hiilivetyjä meinaa eli onkohan seoksessa jotain säädettävää, en osaa tosta sen enempää sanoa mikä noihin vaikuttaa.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Helmikuu 6. 12:37:45 2005

Escortissa otti päästöistä kiinni rekisteröintikatsastuksessa. Mittasi kadeinssi kylmällä koneella päästöt. Kun kone lämmitettiin kunnolla lämpöiseksi päästöt olivat ok. Juuri tuo HC oli koholla, muistaakseni oli jotakin 120 luokkaa siinä hylätyssä mittauksessa..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Su Helmikuu 6. 13:14:05 2005

ukormi kirjoitti:Escortissa otti päästöistä kiinni rekisteröintikatsastuksessa. Mittasi kadeinssi kylmällä koneella päästöt. Kun kone lämmitettiin kunnolla lämpöiseksi päästöt olivat ok. Juuri tuo HC oli koholla, muistaakseni oli jotakin 120 luokkaa siinä hylätyssä mittauksessa..
Sama oli mulla kans kun nyt muistelen, se kyllä lämmitti konetta/kattia niin kauan et meni alle sadan tuo arvo. Sano vaan et on sen verta vanhaa tekniikkaa tuo katti, että kestää heräily näin kylmänä vähän kauan :lol:

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Su Helmikuu 6. 13:19:29 2005

pitä ite käyä seuraavan kerran testauttamassa ku toi mun isä ajelee sen verran rauhallisesti etteihän se saa sitä lämpöseks :twisted:

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Su Helmikuu 6. 17:07:19 2005

m_pajula kirjoitti:pitä ite käyä seuraavan kerran testauttamassa ku toi mun isä ajelee sen verran rauhallisesti etteihän se saa sitä lämpöseks :twisted:
No mä ajelin omasta mielestä parikytä kilsaa aika agressiivisesti ja sit jouduin odottamaan konttorilla vartin niin tarvi taas lämmitellä kattia.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 6. 17:35:30 2005

Jos auto käy hyvin ja toimii muutenkin läpi koko kierrosalueen/kaasun niin sitten se oli vain kylmä kone...
Katin voi tietysti ottaa irti ja paineilmalla puhallella puhtaaksi toimi tossa äijän dochissa näin!

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Su Helmikuu 6. 19:09:24 2005

lämmöt kyllä oli kuulemma normaalissa.. :?
käy ihan nätisti, ei pölläytä jne..
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

markosas
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja markosas » Su Helmikuu 6. 19:19:39 2005

itsellä oli sama ongelma laitoin uuden termarin muistaakseni 88asteisen ja ennen katsastusta annoinkäydä reilun tovin ja suoraan halliin niin leima tuli

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Su Helmikuu 6. 20:34:46 2005

Multa kyseli et tulitko pitkästä matkasta et on varmasti lämmät paikat ku alussa oli vähän arvot korkeella, hetken se sitä "huuatti" ni rupes arvot tippumaan.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Helmikuu 6. 21:32:21 2005

dexta kirjoitti:Multa kyseli et tulitko pitkästä matkasta et on varmasti lämmät paikat ku alussa oli vähän arvot korkeella, hetken se sitä "huuatti" ni rupes arvot tippumaan.
juuri näin.mun autossa kierrokset 3500 puoli minuuttia ja vasta sitten katti lämpesi tarpeeksi ja päästöt meni alas.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Helmikuu 7. 12:25:50 2005

auttaskohan tohon jos pistäs vähä reippaammin masinolia?

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » To Helmikuu 10. 11:11:26 2005

ei auttanu lämmittely ei kuulemma johdu katista, käski viedä fordille huoltoon kun seokset on liian korkealla ja siitä johtuen korkea hc arvo,
mitähän vikaa tosta oikein osais ruveta ettimään?

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
nii sit tää äijä sano että joku anturi antaa "väärää" tietoa ja siks seokset on v*tuillaan...

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » To Helmikuu 10. 11:14:27 2005

Tarkasta kaikki nämä mappi, kaasuasennontunnistin, lisäilmaventtiili

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » To Helmikuu 10. 11:16:49 2005

Varma vippaskonsti jos et jaksa säätää.
Aja tankki miltei tyhjilleen ja lisää 2-5L masinolia, tenua tms tankkiin ja katsastukseen. Menee läpi ja sen jälkeen äkkiä tankki täyteen.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » To Helmikuu 10. 11:44:28 2005

ckolli kirjoitti:Varma vippaskonsti jos et jaksa säätää.
Aja tankki miltei tyhjilleen ja lisää 2-5L masinolia, tenua tms tankkiin ja katsastukseen. Menee läpi ja sen jälkeen äkkiä tankki täyteen.
ei o mun auto vaan isän ni ei millään viittis.. mut ei kyllä viittis viedä fordillekkaan..
täyty tutkia.. :x

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » To Helmikuu 10. 20:48:56 2005

Sellainen ongelma oli meillä -95 vm corollassa, että koneessa oli liikaa öljyä. Tämä aiheutti päästöjä, vaikak ei savuttanutkaan.. Kun pudotettiin öljyt pois (oli minimin ja maximin välin verran maximin yläpuolella) ja uudet tilalle, ei ollut ongelmia...

Winkki, vinkki :wink:

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Helmikuu 10. 23:02:49 2005

eikös dokissa ilmenny toi vika sillon ku pakonokka on yhden hampaan myöhäsemmällä? Skorppi se muistais :)

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » To Helmikuu 10. 23:33:04 2005

ytte kirjoitti:eikös dokissa ilmenny toi vika sillon ku pakonokka on yhden hampaan myöhäsemmällä? Skorppi se muistais :)
:shock: Älä edes viitsi! Nyt ei muuten naurata...
Huh mikä homma edessä jos on!!

Itellä muuten on ongelmaa dochissa kanssa. Käryää bensa jatkuvasti. Lambdan vaihdoin ja sitten alkoi toimimaan paremmin... mutta edelleen käy huonosti jos käyttää tyhjäkäyntiä alkaa käryämään bensa hetken päästä ja vähän ehkä huonosti käy ja jos kaasua painaa niin saattaa sammua ei vastaan kaasuun kunnolla. Liikkeelle lähteminen pienillä kierroksilla tuottaa ongelmia...

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Helmikuu 10. 23:41:50 2005

ytte kirjoitti:eikös dokissa ilmenny toi vika sillon ku pakonokka on yhden hampaan myöhäsemmällä? Skorppi se muistais :)
Vähän kaikissa moottoreissa tuo tulee ilmi... nimimerkillä itsellä myös ahdin + downpipe heloittanut punaisena...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Helmikuu 10. 23:54:55 2005

Ares kirjoitti:
ytte kirjoitti:eikös dokissa ilmenny toi vika sillon ku pakonokka on yhden hampaan myöhäsemmällä? Skorppi se muistais :)
:shock: Älä edes viitsi! Nyt ei muuten naurata...
Huh mikä homma edessä jos on!!

Itellä muuten on ongelmaa dochissa kanssa. Käryää bensa jatkuvasti. Lambdan vaihdoin ja sitten alkoi toimimaan paremmin... mutta edelleen käy huonosti jos käyttää tyhjäkäyntiä alkaa käryämään bensa hetken päästä ja vähän ehkä huonosti käy ja jos kaasua painaa niin saattaa sammua ei vastaan kaasuun kunnolla. Liikkeelle lähteminen pienillä kierroksilla tuottaa ongelmia...
kaikki on mahdollista.

Tarkistahan omasta autostas bensanpaineet,

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Pe Helmikuu 11. 0:06:24 2005

Oletko tarkistanut ettei ole imuilma vuotoja? Veljeni autossa kävin kaikki mahdolliset letkut ja tulpat imu puolelta läpi, löysin vuodot ja korjasin. Tyhjäkäyntikin muuttui oikeaksi ja eikun leimalle. Yleismittarilla pystyy katsomaan lambadan toimintaa moottorin käydessä, itse olen mitannut poksin liittimestä.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Helmikuu 11. 9:57:15 2005

Bensapaineet on ruuvattu minimiin siitä säätimestä...
Lambda on vaihdettu(käytetty), mutta pitäis kai se testiä siltikin
Kaasuasennonanturin testasin ja näytti olevan kunnossa. Mappia en ruvennut, kun ei viitsi ihan vaan ton takia oscilloscooppia ostaa :)

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Helmikuu 11. 16:36:15 2005

Ares kirjoitti:Bensapaineet on ruuvattu minimiin siitä säätimestä...
Lambda on vaihdettu(käytetty), mutta pitäis kai se testiä siltikin
Kaasuasennonanturin testasin ja näytti olevan kunnossa. Mappia en ruvennut, kun ei viitsi ihan vaan ton takia oscilloscooppia ostaa :)
Mapin testaaminen on niinkin helppoa että ottaa sen irti... Oireina yleensä puutuneisuus, eikä vastaa kaasuun juuri lainkaan...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Helmikuu 11. 16:39:31 2005

Ensimmäisenä vaihdan lämpöanturin ku tuntuu siltä ettei voi näyttää oikein lämmöt ei paljon ala asennosta nouse ja eikös se juuri vaikuta sillä tavalla että luulee että tarttee ryypyttää ja syöttää liikaa bensaa...

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Pe Helmikuu 11. 21:46:28 2005

Ares kirjoitti:Bensapaineet on ruuvattu minimiin siitä säätimestä...
Lambda on vaihdettu(käytetty), mutta pitäis kai se testiä siltikin
Kaasuasennonanturin testasin ja näytti olevan kunnossa. Mappia en ruvennut, kun ei viitsi ihan vaan ton takia oscilloscooppia ostaa :)
Entä ne imuilma vuodot? Jos niitä on vähänkään, lamda haistaa ne ja rikastaa seoksen. Mittaa koneen käydessä boksin liittimeltä, jos ei vuotoja niin jännite pitäis olla muistaakseni siinä 1.2v paikkeilla. Vuodot taas aiheuttaa sen että jännite vaihtelee koko ajan ylös ja alas.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Helmikuu 11. 21:55:11 2005

Jari T kirjoitti:
Ares kirjoitti:Bensapaineet on ruuvattu minimiin siitä säätimestä...
Lambda on vaihdettu(käytetty), mutta pitäis kai se testiä siltikin
Kaasuasennonanturin testasin ja näytti olevan kunnossa. Mappia en ruvennut, kun ei viitsi ihan vaan ton takia oscilloscooppia ostaa :)
Entä ne imuilma vuodot? Jos niitä on vähänkään, lamda haistaa ne ja rikastaa seoksen. Mittaa koneen käydessä boksin liittimeltä, jos ei vuotoja niin jännite pitäis olla muistaakseni siinä 1.2v paikkeilla. Vuodot taas aiheuttaa sen että jännite vaihtelee koko ajan ylös ja alas.
OK, sen teen kunhan saisi joskus tallin vapaaksi tai jonkun muun...Ei ihan pikku projekti ottaa noita laippavetareita pois. 5 ruuvia irti yhdessä päivässä, muina ei mitään tulosta...
Äijän 4x4 perä remppaus menossa

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Pe Helmikuu 11. 22:01:31 2005

Ares kirjoitti:
Jari T kirjoitti:
Ares kirjoitti:Bensapaineet on ruuvattu minimiin siitä säätimestä...
Lambda on vaihdettu(käytetty), mutta pitäis kai se testiä siltikin
Kaasuasennonanturin testasin ja näytti olevan kunnossa. Mappia en ruvennut, kun ei viitsi ihan vaan ton takia oscilloscooppia ostaa :)
Entä ne imuilma vuodot? Jos niitä on vähänkään, lamda haistaa ne ja rikastaa seoksen. Mittaa koneen käydessä boksin liittimeltä, jos ei vuotoja niin jännite pitäis olla muistaakseni siinä 1.2v paikkeilla. Vuodot taas aiheuttaa sen että jännite vaihtelee koko ajan ylös ja alas.
OK, sen teen kunhan saisi joskus tallin vapaaksi tai jonkun muun...Ei ihan pikku projekti ottaa noita laippavetareita pois. 5 ruuvia irti yhdessä päivässä, muina ei mitään tulosta...
Äijän 4x4 perä remppaus menossa
Onko vetareiden pultit jumissa?

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Helmikuu 11. 22:22:40 2005

Jep jumissahan ne on ja hyvin! Iskumeisselillä sai nuo 5 irti ja sekin vaivalloista kuten voit kuvitella...
Karmea systeemi kun vertaa työnnettävään ja eipä ne yhtään kummemmin kestä niihin suurimpiin tökättäviin verratessa...

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Pe Helmikuu 11. 22:36:50 2005

Ares kirjoitti:Jep jumissahan ne on ja hyvin! Iskumeisselillä sai nuo 5 irti ja sekin vaivalloista kuten voit kuvitella...
Karmea systeemi kun vertaa työnnettävään ja eipä ne yhtään kummemmin kestä niihin suurimpiin tökättäviin verratessa...
Oletko ajatellut kulmahiomakonetta? Sillä leikkaa pulteista kannat pois,akseli irti ja lukkopihdeillä pultin jämät pois. Kerran jouduin näin tekemään yhteen pakettiautoon. Se kävi näppärästi, jämät kiertyi helposti pois.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Su Helmikuu 13. 21:30:40 2005

yks imu vuoto löyty&korjattu, meni testistä läpi mut vieläkin pomppii reilusti yli sallitun.. :evil:

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Helmikuu 13. 21:37:20 2005

m_pajula kirjoitti: yks imu vuoto löyty&korjattu, meni testistä läpi mut vieläkin pomppii reilusti yli sallitun.. :evil:
Sellainen jippo tuli tuossa kaverin kanssa puheeksi, että onko sinulla moottorin/vaihteiston maadoitus kunnossa runkoon :roll: Tuolla kyseisellä kaverilla oli ollut moottorin ja akun -navan välinen potentiaaliero 0,2volttia, joka taas riitti sekoittavaan lambdan toimnnan. Tällöin jo vihjailin, että yleisin syy ruiskuissa sekoiluun on juurikin ilmavuodot ja sähköviat :D

Vastaa Viestiin