Abs:n ilmaus?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Abs:n ilmaus?

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Helmikuu 13. 14:36:21 2005

Uhri scorpion -95(uusi kori)

tarkoitus vaihtaa abs pumppu kyseiseen....
Niin mites ilmaus? akkun kaapelit irti mutta riittääkö normaali pumpaus ilmaus?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Helmikuu 13. 15:26:08 2005

Jaa-a tästäkin on kuultu erilaisia versioita , muunmuassa :
-Auton pitää olla käynnissä ilmauksen ajan
-virta vain päällä
-normaalisti kuin ilman abs:ää
ym. erilaisia ilmaus versioita on liikkeellä , mikähän on sitten se oikea ??
ex Jäsen #10

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Helmikuu 13. 16:45:16 2005

Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta :D En vielä yhtään autoa ole nähnyt, jossa ilmaus pitää suorittää käynnissä ollessa.. Itse olen kaikissa ilmannut liittämällä yksitelleen sellaisen letkun nippaan, toinen pää jarrunesteeseen ja sitten pumpannut polkimella ja yrittänyt varoa nesteen loppumista..

Ja joskus laajemman jarruremontin jälkeen on pistetty kaikkiin nurkkiin sama patentti + joissakin maastureissa vielä taka-akselille jakavaan venttiiliin. Sitten avattu nipat, kaadettu säiliö täyteen ja sumpille 8) Kerkeää järjestelmä täyttyä omalla painollaan rauhassa, ennen kun menee rumppaamaan polkimia..
-virta vain päällä
Mitä tuo auttaa? Absin moottoriyksikköhän tarvitsee vain virtaa, mutta sekäänhän ei toimi tietääkseeni alle 10km/h nopeukissa.. Vai toimiiko jossakin vuosimallissa?

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Helmikuu 13. 19:47:55 2005

Itse olen myös ilmannut noin .

Viimeksi eilen kuulin tuon "käynnissä" jutun :lol:
ex Jäsen #10

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Helmikuu 13. 20:07:11 2005

Jake kirjoitti: Viimeksi eilen kuulin tuon "käynnissä" jutun :lol:
Olisi kiva tietää, että mihin tuo perustuu? Tehostaja tulee itselle mieleen.. Mutta, mutta.. Ei sitäkään ilmauksessa tarvita..

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Su Helmikuu 13. 20:16:22 2005

Etujarrut pystyy ilmaamaan kun pistää sopivan palikan penkin ja jarrupolkimen väliin. Virrat päälle abs pumppu käy niin kauan kunnes järjestelmässä on paine. Takajarruissa muistaakseni perinteinen ilmaus.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 13. 20:32:37 2005

Se käyttäminen kaiketi perustuu siihen että esim. joissain traktoseissa (M-F 3000-srj ainakin) pitää koneen käydä kun jarruja ilmataan.. Selittäis ainakin miks joku vois väittää niin :-)

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 13. 20:40:15 2005

Se on paljon helpompaa ku tehostin on apuna ei siinä mitään nauramista ole!

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Helmikuu 13. 21:05:27 2005

Ares kirjoitti: Se on paljon helpompaa ku tehostin on apuna ei siinä mitään nauramista ole!
Ei siinä mitään nauramista olekkaan, mutta ihmetyttää vain, että miksi moottorin pitäisi olla käynnissä. Itse olen homman hoitanut -70 luvulla tehdyssä hallissa, jossa ei ole ilmastointia, niin muutaman kymmenen sekunninkin moottorin käyttö tuoksuu ja pitkään, puhumattakaan useiden minuuttien käytöstä. Kesällä ilmauksen hoitaa työkalujen puitteissa juoksupojan kanssa ulkona :P

Etujarrut pystyy ilmaamaan kun pistää sopivan palikan penkin ja jarrupolkimen väliin. Virrat päälle abs pumppu käy niin kauan kunnes järjestelmässä on paine. Takajarruissa muistaakseni perinteinen ilmaus.
Missä automallissa tuo abs-pumppu runttaa tuota painetta linjaan, vaikka auto on pysähdyksissä? Mazassa ja toyotassa näin ei itsellä tapahtunut :? Silloin kun letku hajosi, niin abs-yksikkö kylläkin pumppasi säiliön tyhjäksi metsäreissulla varoitusvalojen säestämänä..

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 13. 21:23:11 2005

Jaa eipä siihen hajun poistamiseen ennenkään oo tarvittu ilmastointia. Ihan vaan ovi tai ikkuna hetkeksi auki. Tai sitten käyttää autoa ovi auki jolloin ei hajua jää...

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Helmikuu 13. 21:25:34 2005

Ares kirjoitti: Jaa eipä siihen hajun poistamiseen ennenkään oo tarvittu ilmastointia. Ihan vaan ovi tai ikkuna hetkeksi auki. Tai sitten käyttää autoa ovi auki jolloin ei hajua jää...
Ei kehtaa ovet auki hallissa työskennellä, kun on niin tehoton lämmitys.. Vanhat kunnon lämpöpatterit on seinillä 8) Kylmän koneen ajaa illalla halliin, niin amulla on hallissakin pakkasen puolella :shock:

Edit; Tämä oli siis joskus joulun pintaan -25c pakkasella
Edit II; Ja kyseinen kone Timberjack 870B

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Su Helmikuu 13. 21:52:26 2005

PowerUp kirjoitti: Missä automallissa tuo abs-pumppu runttaa tuota painetta linjaan, vaikka auto on pysähdyksissä? Mazassa ja toyotassa näin ei itsellä tapahtunut :? Silloin kun letku hajosi, niin abs-yksikkö kylläkin pumppasi säiliön tyhjäksi metsäreissulla varoitusvalojen säestämänä..
Eikös me olla cosworthrs clubissa :wink: elikkä fordissa

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Helmikuu 13. 21:55:51 2005

cossuesco kirjoitti:
PowerUp kirjoitti: Missä automallissa tuo abs-pumppu runttaa tuota painetta linjaan, vaikka auto on pysähdyksissä? Mazassa ja toyotassa näin ei itsellä tapahtunut :? Silloin kun letku hajosi, niin abs-yksikkö kylläkin pumppasi säiliön tyhjäksi metsäreissulla varoitusvalojen säestämänä..
Eikös me olla cosworthrs clubissa :wink: elikkä fordissa
Mallissa, ei merkissä :D

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Su Helmikuu 13. 21:56:49 2005

PowerUp kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:
PowerUp kirjoitti: Missä automallissa tuo abs-pumppu runttaa tuota painetta linjaan, vaikka auto on pysähdyksissä? Mazassa ja toyotassa näin ei itsellä tapahtunut :? Silloin kun letku hajosi, niin abs-yksikkö kylläkin pumppasi säiliön tyhjäksi metsäreissulla varoitusvalojen säestämänä..
Eikös me olla cosworthrs clubissa :wink: elikkä fordissa
Mallissa, ei merkissä :D
Cosworth :D

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Helmikuu 13. 21:57:47 2005

cossuesco kirjoitti:
PowerUp kirjoitti:
cossuesco kirjoitti: Eikös me olla cosworthrs clubissa :wink: elikkä fordissa
Mallissa, ei merkissä :D
Cosworth :D
aa :D Nyt tietää tämänkin tulevaisuuden varalle 8)

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Helmikuu 13. 22:00:58 2005

No onpa taas mennyt pakokaasujen haisteluksi.

Kyllä noi Voortin vanhemmat Absit pitää ilmata pumppu pyörien. Ei auto käynnissä vaan pumppu käynnissä.

Tätä kysytään jatkuvasti joten imaiskaa noi talteen..Hieman laitonta on ilman lupaa mutta mutta...

JARRU
JARRU
JARRU
JARRU

En tiedä käykö noin uuden Scorpion jarrujen ilmaukseen mutta luulusi käyvän..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Helmikuu 13. 22:06:47 2005

Ainakaan cossusta ei saa ilmattua polkemalla, vaan kuten edellä on jo todettu virrat päälle ja ilmausruuvi auki.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Helmikuu 13. 22:10:59 2005

No tutkitaan.. vanhassa scorparissa pitää olla virrat päällä että voi ilmata takajarrut....

No otetaan suojalasit mukaan =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Su Helmikuu 13. 23:08:21 2005

Mä oon ilmannu aina virrat päällä ja sillein on toiminu.. sierrat scorpiot ja mondeo..Cossussa sekos absit kun vaihdoin etujarrupaloja, ei ollu virrat päällä ku painoin männät sisään.Piti napsetta ajaessa.Sit virrat päällä männät pohjaan ja jarrua pumpaten ja sama uudestaan ni taas alko rokkaamaan..
#350

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Helmikuu 14. 10:59:32 2005

PowerUp kirjoitti:Edit II; Ja kyseinen kone Timberjack 870B
Noiden Timpernaakkelien parissa on mulla vierähtänyt 3,5 vuotta opiskelun ohessa.. huolto- ja korjaustöitä, siinä sivulla Agrihuolto eli Massikka. Jontikka, Sampo jne.

Vastaa Viestiin