Scorpio kytkentäkaavoja?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Scorpio kytkentäkaavoja?

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » La Helmikuu 19. 20:17:47 2005

Olisko jollain kaavoja jotka passais -93 cossu scorppiin. Haynesin kaavat ei oikein sovi kun loppuu sulakkeetkin kesken.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Helmikuu 19. 22:21:23 2005

mää tarvisin samat
tarkennuksena että 92-94 on samantyyliset kaaviot
ja sitten 95 se vaihtuu ihan erinlaisiksi.
95 kaaviot multa löytyy jos joku taarvii, pitäis vain skannata ne ensin
jos verrataan 86-91 > 92-94
kojelaudat erinlaisia jonka johdosta
releet ei ole enää kojelaudan sisällä.
hanskalokeron katossa kaks relettä luukun alla.(tai neljä riippuu varuste tasosta).
sulakkeet löytyy konehuoneesta
ennen oli vain vasemmalla puolella relekotelo ,uudessa on myös akun luona relerasia.
jos sulle käy niin jatketaan keskustelua tässä.
mulla on yhden viikonlopun kokemus sähkö järjestelmästä tästä mallista.
(14h+12h)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » La Helmikuu 19. 23:06:28 2005

Vilkkujen sulake palaa heti kun laittaa virran päälle ja samalta menee peruutusvaloille (ohjekirjan mukaan), mutta mihin muualle vielä kun en vilkkua koittanut ja p-asento oli päällä niin jo räpsähti. Abs valokin vilkuttelee mutta se ei ole ongelma, työpaikalla on testeri jolla jo korjasin yhdestä scorpiosta jarrut. Muuten sähköt on tosi neitseelliset, poppivehkeet on orggikset, jopa liittimet on paikallaan. Ja ilmeisesti ajotietokone saa eri nopeussignaalin kuin mittari kun keskikulutus näyttää koko ajan 55l/100km kun l/h toimii.

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Su Helmikuu 20. 10:12:43 2005

Vianselvitystöiden tuloksia: ei liity vilkkuun ei pakkivaloihin. Virta päällä oikosulua ei ole mutta kun auton laittaa käyntiin niin sulakkeen virrankulutus kasvaa reilusti. Kun auton sammuttaa niin hetken päästä virrankulutus katoaa. Löytyi muuten uusia ominaisuuksiakin autosta, kaukosäädettävä varashäly ja keskuslukko. Lähettimiä ei vaan ole.
Nopeusmittarikin oli mulle yllätyksenä vaijerilla. Eli nopeustieto ilm. puuttuu ajotietokoneelta ja sen takia 4:kaan ei mene päälle.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Helmikuu 20. 10:54:29 2005

Pappacosworth kirjoitti:Vianselvitystöiden tuloksia: ei liity vilkkuun ei pakkivaloihin. Virta päällä oikosulua ei ole mutta kun auton laittaa käyntiin niin sulakkeen virrankulutus kasvaa reilusti. Kun auton sammuttaa niin hetken päästä virrankulutus katoaa. Löytyi muuten uusia ominaisuuksiakin autosta, kaukosäädettävä varashäly ja keskuslukko. Lähettimiä ei vaan ole.
Nopeusmittarikin oli mulle yllätyksenä vaijerilla. Eli nopeustieto ilm. puuttuu ajotietokoneelta ja sen takia 4:kaan ei mene päälle.
ajon esto on kauko ohjattava mutta keskuslukko ja varashäly ei ??ei..ehkä.
avaimina on boschin tekemät avaimet.
en sitten tiedä miten ne ohjelmoidaan avaimet yritin kaikenlaisia komplikaatioita mutta ei onnistunut.
suosittelen poistamaan ne käytöstä.
varashälytin boksi on ratti pylvään alla leveä laatikko.
siihen tulee kaksi liitintä toisessa todella ohkasia ja toiseen paksumpia.
mulla farkussa oli seuraavastipaksummissa johdoissa.
valkoinen ja keltainen +> lukko aukeaa ja lukittuu.
valkopuna +> takaluuku aukeaa.
niihin kytkin kaukoohjattavan kauko ohjaimen.
onko sulla mittaristosssa kiekka mittarin edessä ledi > ajon eston ledi
keskellä kojelaudan päällä edessä ledi>varashälyttimen ledi.
ajon eston boksi löyty kun poistat radion aukostaan ja katsot reikään oikealle.

mittaristo on todellakin vaijerilla.
en tiedä mistä tulee nopeus tieto ajotietokoneelle mutta tuntuu että sulla se puuttuu kun vika on 55 litraa nimittäin se on maksimi näyttö kulutukselle.
nää oli mun vehkeestä joka on 94 mallinen
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Su Helmikuu 20. 11:26:48 2005

Konepellin katkaisija on rikki. Mutta kun sitä vähä renkkas niin rupes torvi antamaan äänimerkkejä. Ei ole ledejä näkösällä missään. En saanut vielä vilkkuja toimimaan mutta maantie kutsuu taas. Eiköhän sitä nyt pari päivää pärjää. Pitää laittaa töissä lämpöisessä vaikka ohitus tilapäisesti viikselle.

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ke Helmikuu 23. 22:59:35 2005

Sain kaavoja lainaan Fordilta ja pikku hiljaa etenee vianhaku. Vilkku on jostain läheltä sulakerasiaa poikki, toivottavasti ei rasialla. Nopeustunnistimen virransyöttö oli ilm. hinkkautunut pakosarjan lämpöpelliin puhki. Kerkis testaamaan just sen verran että ajotietokone ja vakionopeussäädin toimi ennen kuin poltti uudestaan sulakkeen.

Vastaa Viestiin