DOHCin nokkien ajotukset

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

DOHCin nokkien ajotukset

Viesti Kirjoittaja mjh » Ma Helmikuu 21. 14:55:28 2005

Onko kellään minkäälaisia kokemuksia dokin nokkien ajoitusten "parantamisesta"? Tarkotus ois saada vähä yläkierroksille lisää vetoja. Onhan tuossa sen verran alhaalla vääntöä et ois vara vähä tinkiäki 8) No joo, mut taitaa hampaan muutos olla jo vähä liikaa? Autossa peltisarja, putkisto ja vaparisuodin. Eikö nokkien myöhäistämisellä saada periaatteessa tehoaluetta ylemmäs?
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: DOHCin nokkien ajotukset

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Helmikuu 21. 15:10:07 2005

mjh kirjoitti:Eikö nokkien myöhäistämisellä saada periaatteessa tehoaluetta ylemmäs?
Ja putkea punaiseksi...

Tehopenkistä aika ja eikun säätämään :D
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Helmikuu 21. 21:25:11 2005

Sitä ennen säädettävät nokkapyörät! Ei kai muuten kannata penkkiin viedä?!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Ti Helmikuu 22. 8:59:56 2005

Kyllähän nuo säädettävätki vois olla hankintalistalla, vaik sais kai noista alkuperäsistäki tehtyä, mut ois hyvä kuulla vähä kokemuksia ensin. Eli onko minkälaista vaikutusta. Eikö kukaan oo säädelly dohcin nokkia?
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Helmikuu 22. 12:36:06 2005

mjh kirjoitti:Kyllähän nuo säädettävätki vois olla hankintalistalla, vaik sais kai noista alkuperäsistäki tehtyä, mut ois hyvä kuulla vähä kokemuksia ensin. Eli onko minkälaista vaikutusta. Eikö kukaan oo säädelly dohcin nokkia?
Aika konekohtaista, mutta ilman säädettäviä pyöriä en suosittele ollenkaan.

Voit saada jopa +5hp lisää voimaa, jos vääntöalueen meinaat pitää järkevänä...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Helmikuu 22. 23:26:16 2005

Onko joku DOHCin sielunelämää virittämisen kannalta tutkinut?
Kanavat kannessa ja imusarjassa on aika suuret, nokassa on nostoa eikä venttiilitkään mitkään pienet rimpulat ole, miksi kone hyytyy jo niin alhaisilla kierroksilla?
Asteita ei paljon nokissa ole, mutta taitaa siellä joku muukin ahistaa, onko joku isompaa läppää testannut? Cossun läppä menee suht heittämällä ainakin testikäyttöön paikalleen.
Onko Megasquirt DOHCin asentoanturin kanssa yhteensopiva?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS2600 » Ke Helmikuu 23. 18:12:48 2005

Venttiilien aukioloajat DOHC:ssa on ihan naurettavat ,se siinä ainakin ahistaa.

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Pe Helmikuu 25. 15:01:13 2005

Onko kellään tarkempaa tietoa noista nokkien aukioloajoita ja nostoista vakiona?
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Helmikuu 26. 3:10:57 2005

Cam lift. inlet mm 10.83
Cam lift. exhaust mm 10.83
Inlet valve opens before TDC ø13
Inlet valve closes after BDC ø51
Exhaust valve opens before BDC ø43
Exhaust valve closes after TDC ø13

Asteet ruiskun nokalle Sierran korjauskäsiksestä ja nostot Scorpio- sivustolta tarkistamatta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Ma Helmikuu 28. 18:26:51 2005

Aika vaisuiltahan nuo asteet vaikuttaa. Taitaa paras vaihtoehto olla hommata uudet nokat. Miten käy päästöjen kans virinokilla? Meneekö yli rajoista? Autohan on vähäpäästöinen.
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

Vastaa Viestiin