Liekkirenkaat 205 lohkoon?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

teron
Ylläpitäjä

Liekkirenkaat 205 lohkoon?

Viesti Kirjoittaja teron » Ma Maaliskuu 7. 23:05:15 2005

Nyppään lohkon parin viikon päästä pois 4wd cossu sierrasta (lohko 205). 2. sylinterin vierestä sen verran kiero, että pitää tasottaa, jotta pysyy paineet sisällä...

Kannattaako samalla koneistaa liekkirenkaat vai onko ihan turhaa hommaa tohon vanhaan lohkoon? Kuinka paljon maksanee? Taitaa tarvita uuden (kalliin) tiivisteen noi liekkirenkaat? Burtonilta on jo yksi group A tilattuna...

Onko ylipäänsä turhaa hommaa koneistaa 205 lohkoo? Mistä sais halvalla 200-lohkon?

Kuka noita lohkoja koneistaa? Autoracingissä puhuivat jostain GT motor:sta. Onko siitä pajasta kellään kokemuksia?

Kiitti,
tero

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Maaliskuu 7. 23:30:25 2005

jos sullei ole tarvetta pitkille pinnapulteille, niin tuskin tarvitsee 200 lohkoonkaan vaihtaa. toki helpottaisi tietää millaiset on tehotavoitteet.

liekkirenkaista on ollut puhetta, käytä hakua jos haluat enemmän tietää. niitä ei tartteta, hyvä kansipahvi on parempi vaihtoehto.

koneistamo riippuu siitä missäpäin sen pitäisi sijaita. kyllä suomessa on pajoja jotka lastua saa lohkosta otettua irti.

eli otaksun että helsingistä pitäisi koneistamon löytyä, ja sieltäpäin osaa helsingissä asuvat paremmin pajoja suositella.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Maaliskuu 8. 2:01:31 2005

pitskussahan toi gtmotor sijaitsee, takkatiellä. Ihan pätevä paikka, olen koneistanu siellä vauhtipyöriä ja kansijuttuja...
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Viesti Kirjoittaja LasseK » Ti Maaliskuu 8. 9:42:31 2005

Veljet on hiotuttaneet nokkia noihin baijerilaisiin tuolla ja hyvät niistä on tulleet...
#976

teron
Ylläpitäjä

olkoon gt sitten

Viesti Kirjoittaja teron » Ti Maaliskuu 8. 12:14:59 2005

Kiitti kommenteista. Taidan vaan suoristaa tuon 205 lohkon gt motorsilla ja jättää liekkirenkaatkin väliin. Luin vähän vanhoja viestejä ja tulin siihen tulokseen, että liekkirenkaisiin liittyy enemmän riskejä kuin hyötyjä. Tehotavoitteet on 300-350hp, eli sen verran ettei tarvi vielä fööniä vaihtaa. Isompi välijäähdytin on jo ostettuna. Niin ja burtonilta group A kannentiiviste...

t.tero

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ti Maaliskuu 8. 12:46:02 2005

Cossun vakio tiipparilla/cometicilla pääsee varmasti pitkälle ja on helppo paiskaa paikalle vaihtoehto,mutta kun liekkirenkaat saa pitämään ei tiivisteet enää pullahtele.Hajoo jotain muuta kuin kannen tiiviste.

Jos poraus on maltillinen ja kys kokoon löytyy tiivisteitä,ei kannata renkuloita laittaa.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ti Maaliskuu 8. 13:51:23 2005

Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Re: olkoon gt sitten

Viesti Kirjoittaja Antti » Ti Maaliskuu 8. 14:06:45 2005

teron kirjoitti:Kiitti kommenteista. Taidan vaan suoristaa tuon 205 lohkon gt motorsilla ja jättää liekkirenkaatkin väliin. Luin vähän vanhoja viestejä ja tulin siihen tulokseen, että liekkirenkaisiin liittyy enemmän riskejä kuin hyötyjä. Tehotavoitteet on 300-350hp, eli sen verran ettei tarvi vielä fööniä vaihtaa. Isompi välijäähdytin on jo ostettuna. Niin ja burtonilta group A kannentiiviste...

t.tero
Ainoo mikä mulla on kestänyt on liekkirenkaat, Ei maksa oikeastaan mitään ja voi pitää vakio sierran pahvia. (tietysti sitä pitää vähän leikata) On se mun mielestä paljon järkevämpää kun ostaa muutaman satasen pahveja ja toivoi et kestää.

Vastaa Viestiin