Virittämistä D-O-H-C

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

timppa83
Ylläpitäjä

Virittämistä D-O-H-C

Viesti Kirjoittaja timppa83 » Ke Maaliskuu 9. 22:48:23 2005

Kannattaako ruveta edes ajattelemaan 2.0l DOHC Virittämistä on vielä kaasarimalli, vai kannattaako vaihtaa kone, vai saisko mitenkään tosta koneesta irtoamaan jotain 60hp lisä potkua, vai minkä lainen kone kannattas ehtiä jota vois virittää. kun kori on tuunattu ja sisustaakin on laitettu aika lailla niin en kehtais ruveta vaihtamaan,
sähköposti:timo.karppinen007@luukku.com
:roll:


Edit: yleisön pyynnöstä muutettu. -j-

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Maaliskuu 9. 22:50:21 2005

:shock: :shock: :shock:

Käytä hyvä mies hakua. Laita hakusanaksi dohc ja heti napsahtaa 140 tulosta. Siellä on paljon turinaa tuosta dokin virittämisestäkin.

ps. 60 kaakkia (kestävällä koneella) lisää dokkiin maksaa ainakin autosi arvon verran, ehkäpä jopa paaaljon enemmänkin :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » To Maaliskuu 10. 8:16:48 2005

2.0 DOCH:sta tulee mieleen heti Cologne V6, Dual Over Camshaft Heads :) Dokkiin +60 hevosvoimaa irronnee parhaiten ahtamalla.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Pe Maaliskuu 11. 11:36:50 2005

virittäkää nyt joku tuota dohc pataakin. Ei aina tarte maamoottoreihin siirtyä, nimim. "minulla on maamoottori" :D :D :D
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Maaliskuu 11. 11:56:21 2005

Fullspeed kirjoitti:virittäkää nyt joku tuota dohc pataakin. Ei aina tarte maamoottoreihin siirtyä, nimim. "minulla on maamoottori" :D :D :D
no ku se maamoottori on vaan niin paljon halvempi virittää ja siihen löytyy palikoita jopa paikallisesta prismasta.. :wink:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Maaliskuu 11. 12:31:06 2005

Nyt tulee taatusti turpaan kun tällaista kirjoitan, mutta menköön.

<Liekitys päälle>

Koska yleinen totuudeksi muuttunut käsitys on, että DOHC on huono viritysaihio, niin eihän se voi muuksi muuttua. Eihän? :evil:

Itse tosin olen ollut sellaisen DOHC 16V:n kyydissä, että oksat pois. Ei ehkä ole samanlainen budjettiratkaisu kuin OHC:n virittäminen, mutta eipähän tule kymmentä samanlaista vastaan joka kadunkulmassa ja virityspotentiaalia varmasti on vieläkin. Olen jopa kuulut jotain huhuja, että rallikäytössä Escortin DOHC 16V koneesta on otettu yli 200 hp tehoja ulos. Pakko olla essonpaarin juttuja. Eihän siitä niin paljon voi lähteä, koska 30 vuotta vanhasta OHC:sta saa pelkillä venttivarrenkumien ja tötteröilmanputsarin vaihdolla vähintään 150 hp ja se moottori on sentään raudan ääressä tehty :wink:

<Liekitys pois>

Sitten tulee sellainen juttu, että kaikki eivät halua ajaa 20 vuotta vanhalla autolla. Itse pidän jostain syytä hieman vanhemmista autoista, mutta jotkut haluavat ajaa uudemmalla. Elämä kallis, dna halpa vai miten se menikään :lol:

Totta puhuen DOHC:n virittäminen ei ole halpaa ja osien saanti hankalaa/työlästä, mutta mahdotonta se ei ole. Itse kyllä henk.koht. valitsisin virityspohjaksi ruiskulla ilman kattia olevan mallin, jos mahdollista.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Re: Virittämistä DOCH

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Maaliskuu 11. 14:05:32 2005

timppa83 kirjoitti:Kannattaako ruveta edes ajattelemaan 2.0l DOCH Virittämistä on vielä kaasarimalli, vai kannattaako vaihtaa kone, vai saisko mitenkään tosta koneesta irtoamaan jotain 60hp lisä potkua, vai minkä lainen kone kannattas ehtiä jota vois virittää. kun kori on tuunattu ja sisustaakin on laitettu aika lailla niin en kehtais ruveta vaihtamaan,
sähköposti:timo.karppinen007@luukku.com
:roll:
No jos tyydyt vain 30 pollea lisää niin se irtoaa alle 200e:lla! Riippuen tietysti mistä ostaa/minkälaista ostaa
Ps. penkissä todistettu(2.0i dohc 8v)

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Maaliskuu 11. 14:52:12 2005

mulle soitti eilen varteenotettava scorpparin ostaja joka ainoastaan kehui scorpin maamoottoria.
'ekalla 86 4x hän oli ajanut yli700000km kunnes kori hajosi.
ja seuraavalla 88 versiolla hän on ruuvvvaannut 450000km
ja ei ole moottoria avannut.
eli se siitä maamoottorista.
miksi pitäis ahtaa joku dokki kun se ei kestä 200tkm vakionakaan (mutua)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Virittämistä DOCH

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Maaliskuu 11. 14:59:19 2005

Ares kirjoitti:
timppa83 kirjoitti:Kannattaako ruveta edes ajattelemaan 2.0l DOCH Virittämistä on vielä kaasarimalli, vai kannattaako vaihtaa kone, vai saisko mitenkään tosta koneesta irtoamaan jotain 60hp lisä potkua, vai minkä lainen kone kannattas ehtiä jota vois virittää. kun kori on tuunattu ja sisustaakin on laitettu aika lailla niin en kehtais ruveta vaihtamaan,
sähköposti:timo.karppinen007@luukku.com
:roll:
No jos tyydyt vain 30 pollea lisää niin se irtoaa alle 200e:lla! Riippuen tietysti mistä ostaa/minkälaista ostaa
Ps. penkissä todistettu(2.0i dohc 8v)
No kerro lisää mulle riittäisi tuollainen lisähepo määrä, olisi kiva jos talviauto sutaisisi muuallakin kuin märällä jäällä?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: Virittämistä DOCH

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Maaliskuu 11. 17:10:23 2005

SLEI kirjoitti:
Ares kirjoitti:
timppa83 kirjoitti:Kannattaako ruveta edes ajattelemaan 2.0l DOCH Virittämistä on vielä kaasarimalli, vai kannattaako vaihtaa kone, vai saisko mitenkään tosta koneesta irtoamaan jotain 60hp lisä potkua, vai minkä lainen kone kannattas ehtiä jota vois virittää. kun kori on tuunattu ja sisustaakin on laitettu aika lailla niin en kehtais ruveta vaihtamaan,
sähköposti:timo.karppinen007@luukku.com
:roll:
No jos tyydyt vain 30 pollea lisää niin se irtoaa alle 200e:lla! Riippuen tietysti mistä ostaa/minkälaista ostaa
Ps. penkissä todistettu(2.0i dohc 8v)
No kerro lisää mulle riittäisi tuollainen lisähepo määrä, olisi kiva jos talviauto sutaisisi muuallakin kuin märällä jäällä?
mua kiinnostais kans se että miten ihmeessä sä tolla hinnalla saat 30hv lisää,kerrohan ihmeessä.. :roll:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Maaliskuu 11. 17:23:48 2005

sierra friikki kirjoitti:mulle soitti eilen varteenotettava scorpparin ostaja joka ainoastaan kehui scorpin maamoottoria.
'ekalla 86 4x hän oli ajanut yli700000km kunnes kori hajosi.
ja seuraavalla 88 versiolla hän on ruuvvvaannut 450000km
ja ei ole moottoria avannut.
eli se siitä maamoottorista.
miksi pitäis ahtaa joku dokki kun se ei kestä 200tkm vakionakaan (mutua)
Kannessahan tuota ongelmaa on ollut, mutta niistä kyl pääsee rahalla eroon. Alakerta on luokkaa todella kestävä...

markosas
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja markosas » Pe Maaliskuu 11. 17:43:16 2005

Ares kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:mulle soitti eilen varteenotettava scorpparin ostaja joka ainoastaan kehui scorpin maamoottoria.
'ekalla 86 4x hän oli ajanut yli700000km kunnes kori hajosi.
ja seuraavalla 88 versiolla hän on ruuvvvaannut 450000km
ja ei ole moottoria avannut.
eli se siitä maamoottorista.
miksi pitäis ahtaa joku dokki kun se ei kestä 200tkm vakionakaan (mutua)
Kannessahan tuota ongelmaa on ollut, mutta niistä kyl pääsee rahalla eroon. Alakerta on luokkaa todella kestävä...
Löytyykö dokkiin mitään virikantta mikä menee suoraan paikalle heittämällä :?:

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Maaliskuu 11. 20:23:01 2005

Escort rs2000, mutta ulkoiset kalut ei sitten sovi konehuoneeseen... niin ainakin väittävät....tiedä sitten kuin 8v:n kamat sopis rs2000 kanteen...

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: Virittämistä DOCH

Viesti Kirjoittaja caltsu » Pe Maaliskuu 11. 20:35:55 2005

SLEI kirjoitti:
Ares kirjoitti:
timppa83 kirjoitti:Kannattaako ruveta edes ajattelemaan 2.0l DOCH Virittämistä on vielä kaasarimalli, vai kannattaako vaihtaa kone, vai saisko mitenkään tosta koneesta irtoamaan jotain 60hp lisä potkua, vai minkä lainen kone kannattas ehtiä jota vois virittää. kun kori on tuunattu ja sisustaakin on laitettu aika lailla niin en kehtais ruveta vaihtamaan,
sähköposti:timo.karppinen007@luukku.com
:roll:
No jos tyydyt vain 30 pollea lisää niin se irtoaa alle 200e:lla! Riippuen tietysti mistä ostaa/minkälaista ostaa
Ps. penkissä todistettu(2.0i dohc 8v)
No kerro lisää mulle riittäisi tuollainen lisähepo määrä, olisi kiva jos talviauto sutaisisi muuallakin kuin märällä jäällä?
mulle riittäisi vaikka 25 bhp 200eurolla.ohjeita ohjeita...
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Maaliskuu 11. 21:05:35 2005

Ei sitä kuitenkaan kukaan usko...

Katit pois(suora putki tilalle), vakio putsari pois ja imuvaimennin(vapaasti hönkivä tilalle), kannesta 0.8mm(liikaa tämäkin joutui laittamaan hieman paksumman tiivisteen joten ehkä joku 0.5mm sopiva pudotus), sitten bensapainetta ruuvataan kierros auki korkeintaan (kaikki tietää mistä?) ja eikun penkkiin

Hinnan hommalle voi itse arvioida 200e oli vain jotain sinnepäin...

Nicke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Nicke » La Maaliskuu 12. 13:24:03 2005

http://www.specialisedengines.co.uk/

Ei muuta ku tilailemaan DOHC viriosia.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Maaliskuu 12. 19:30:40 2005

Katittomassa ruisku DOHCissahan on 125hv jos kannen höyläyksellä puristussuhde nousisi 1 pykälän se olisi +5% tehoa lisää eli 131hv lisäbensan/säädön ja putsarin osuudeksi jäisi sitten 19hv. Kuulostaa aika kovalta tulokselta :shock:
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Maaliskuu 12. 19:53:18 2005

Juu enhän mä meinannut sitä aluksi itsekään millään uskoa, mutta pakkohan se oli ja tietysti nyt puhutaan moottooritehoista ei siitä mitä välittyy vetäville pyörille...(eikös ne tehtaan ilmoittamatkin ole konetehoja?)

Onhan tos dochin kannessa kyllä sellaiset imu ja pakoröörit että kyllä niistä pitäis "jotain" läpi mennä, kun vertaa es. ohc:hen :D

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » La Maaliskuu 12. 20:08:25 2005

Eräässä fast fordissa tai oisko ollu performance ford, missä dohciin vaihtoivat putkiston ja putsarin, eivät muistaakseni tehneet muuta, saivat n. 20 hepoa lisää. Pitää kaivaa lehti naftasta.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Maaliskuu 12. 20:16:19 2005

DiiJayJay kirjoitti:Eräässä fast fordissa tai oisko ollu performance ford, missä dohciin vaihtoivat putkiston ja putsarin, eivät muistaakseni tehneet muuta, saivat n. 20 hepoa lisää. Pitää kaivaa lehti naftasta.
1000e saa sellaisen lastun jolla saa 20hv lisää, mutta siihen kuuluu tietysti vapaasti hengittävä putsari kumikaula malli tietysti ja putkisto...
Kyseessä katiton ruisku malli

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » La Maaliskuu 12. 20:28:57 2005

Omassa dokissa:
-K&N 57i kit
-Martelius peltipakosarja
-Martelius 2,5" täyd. putkisto (sis. katin korvaus putki)
-bensanpaineet ruuvattu "kohilleen"

Mittaustulokset penkissä:
95kw (129,2hv)/5550rpm
188Nm/2560rpm

Eli vääntöä tullut ainakin lisää vakioon verrattuna.
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

T.O.M
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003

Viesti Kirjoittaja T.O.M » Su Maaliskuu 13. 16:58:50 2005

Kaverin 8-naulaseen ja EFI:llä varustettuun DOHC:i Sierraan tuli seuraavaa:

-Alakerran perus remppa: tasapainotukset, hionnat/ kiillotukset, tasapainotukse jne...
- uudet laakerit
- vanhat männät, mutta oli vielä mitoissaan joten uudet renkaat vaan.
- lohkon tasot, öljykanavat jne... perus jutut !
- vauhtipyörästä muistaakseni n.4kg pois (en oo ihan varma)
- kansi: perus remppa myös ja kanavien porttaus... kantta ei laskettu merkittävästi, tason oikasun verran vaan.
- nokat: oisko ollu jotain 270 ja 10,34 nostoa... kuitenki aika merkittävä muutos tais olla niiden suhteen.

Kyllä tuo nokkien vaihto, kannen porttaus, katin poisto ja kartio vaikutti aika mukavasti... ja onhan tuolla rempallakin vaikutusta ei oo ne kadonneet hepat laitumilla !
Tuohon vielä "peltisatsi" ja putkisto virtaamaan. Hieman b-paineita niin eiköhän siinä ole sopivasti tuolle koneelle (ehkä tulee tehtyä vielä sääd.nokkapyörät riippuu viitsimyksestä)!

Ainakaan tällä hetkellä ei tuolla 2.0l 145hv. Mondeolla ole pärjännyt tuolle Sierralle (lupaakohan ne nyt tuolle Mohnelle jotain karvan alle 10s. 0-100km/h! )

No joo, että semmosta...
  • Ford Sierra Cosworth 2WD -88
    Ford 17M 2000S V6 -70

markosas
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja markosas » Ma Maaliskuu 14. 12:54:45 2005

Ares kirjoitti:Escort rs2000, mutta ulkoiset kalut ei sitten sovi konehuoneeseen... niin ainakin väittävät....tiedä sitten kuin 8v:n kamat sopis rs2000 kanteen...
mistäköhän rs2000 kansia kannattais lähteä kyselee kun ei ole yhtään vastaan tullut :cry:

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Maaliskuu 14. 13:02:36 2005

markosas kirjoitti:
Ares kirjoitti:Escort rs2000, mutta ulkoiset kalut ei sitten sovi konehuoneeseen... niin ainakin väittävät....tiedä sitten kuin 8v:n kamat sopis rs2000 kanteen...
mistäköhän rs2000 kansia kannattais lähteä kyselee kun ei ole yhtään vastaan tullut :cry:
www.autio.net

Edit: Pyytävät vain ihan hulluja pelkästä tyhjästä kannesta :shock:

markosas
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja markosas » Ma Maaliskuu 14. 13:43:07 2005

Ares kirjoitti:
markosas kirjoitti:
Ares kirjoitti:Escort rs2000, mutta ulkoiset kalut ei sitten sovi konehuoneeseen... niin ainakin väittävät....tiedä sitten kuin 8v:n kamat sopis rs2000 kanteen...
mistäköhän rs2000 kansia kannattais lähteä kyselee kun ei ole yhtään vastaan tullut :cry:
www.autio.net

Edit: Pyytävät vain ihan hulluja pelkästä tyhjästä kannesta :shock:
Joo 360e kannesta ja venttiileistä siihen viellä nokat ja ym nippelit niin kyllä kannelle hintaa tulee.mutta kun kannen aattelin vaihtaa enkä dohc kantta laita niin kaitpa vaihtoehdot on vähissä :(

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Maaliskuu 21. 1:05:42 2005

Sine kirjoitti:Nyt tulee taatusti turpaan kun tällaista kirjoitan, mutta menköön.

<Liekitys päälle>

Koska yleinen totuudeksi muuttunut käsitys on, että DOHC on huono viritysaihio, niin eihän se voi muuksi muuttua. Eihän? :evil:

Itse tosin olen ollut sellaisen DOHC 16V:n kyydissä, että oksat pois. Ei ehkä ole samanlainen budjettiratkaisu kuin OHC:n virittäminen, mutta eipähän tule kymmentä samanlaista vastaan joka kadunkulmassa ja virityspotentiaalia varmasti on vieläkin. Olen jopa kuulut jotain huhuja, että rallikäytössä Escortin DOHC 16V koneesta on otettu yli 200 hp tehoja ulos. Pakko olla essonpaarin juttuja. Eihän siitä niin paljon voi lähteä, koska 30 vuotta vanhasta OHC:sta saa pelkillä venttivarrenkumien ja tötteröilmanputsarin vaihdolla vähintään 150 hp ja se moottori on sentään raudan ääressä tehty :wink:

<Liekitys pois>

Sitten tulee sellainen juttu, että kaikki eivät halua ajaa 20 vuotta vanhalla autolla. Itse pidän jostain syytä hieman vanhemmista autoista, mutta jotkut haluavat ajaa uudemmalla. Elämä kallis, dna halpa vai miten se menikään :lol:

Totta puhuen DOHC:n virittäminen ei ole halpaa ja osien saanti hankalaa/työlästä, mutta mahdotonta se ei ole. Itse kyllä henk.koht. valitsisin virityspohjaksi ruiskulla ilman kattia olevan mallin, jos mahdollista.


Samoilla linjoilla. Ei se DOHC moottoria kummempi ole. Rohkeesti vaan. :D :D
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Maaliskuu 23. 21:56:08 2005

Kansiremppaa valmistellessa olen vähän tuunaillut kantta ja imusarjaa, imusarja on aika ahdas, kannen päästä reilusti imukanavia pienempi. Imusarjasta lähti noin puoli desiä lastua, kun otin röpöt pois ja avarsin kannen päästä edes vähän samaan kokoon. DOHCin hyvä alavääntö johtunee juuri tuosta ahtaasta sarjasta ja pitkistä putkista.
Imusarjan banaaneja ei paljon pääse avartamaan(ilman Extrude hone masiinaa) niin tuli mieleen sen lyhentäminen ja uuden plenumin värkkäys, onko joku tuollaista väsäillyt?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Maaliskuu 23. 22:55:00 2005

Kirja tiedon mukaan rs2000 escon kone on virityttynä ollut yksi fordin tehokaimmista koneita kautta aikojen. F2 ryhmäläisissä oli parhaillaan 282hv
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Huhtikuu 2. 2:03:24 2005

Kansirempan tiimoilla kun olen konehuoneessa temunnut niin huomasin, että ECUn sytkänmyöhästys johdot näyttävät olevan 6 asteessa ja näyttävät siltä kuin olisivat aina niin olleetkin. Tuostako se 5hv:n ero tulee KAT ja kissattoman välille? Mitä bensaa 125hv DOCHissa pitää käyttää ja nakuttaako se 95 oktaanisella?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » La Huhtikuu 2. 8:50:08 2005

Kansiseppä-kaverini totesi CVH:N ja DOCH:n kansista että hän ei ymmärrä miksi foordi tekee niin järjettömän isot pakokanavat kansiin,ei muuta kuin `mörisee´ :roll: ,vertailuna oli pöydällä OHC:n kisakansi(230hv) jossa paljon pienemmät kanavat...
-kun tässä on tarkoitus alkaa tekeen evokantta omaan kilpuriin joskus niin CVH:n pakopuolta tullaan täyttämään reilusti :wink:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » La Huhtikuu 2. 9:08:08 2005

SLEI kirjoitti:Kansiremppaa valmistellessa olen vähän tuunaillut kantta ja imusarjaa, imusarja on aika ahdas, kannen päästä reilusti imukanavia pienempi. Imusarjasta lähti noin puoli desiä lastua, kun otin röpöt pois ja avarsin kannen päästä edes vähän samaan kokoon. DOHCin hyvä alavääntö johtunee juuri tuosta ahtaasta sarjasta ja pitkistä putkista.
Imusarjan banaaneja ei paljon pääse avartamaan(ilman Extrude hone masiinaa) niin tuli mieleen sen lyhentäminen ja uuden plenumin värkkäys, onko joku tuollaista väsäillyt?
Itse ajattelin oman imusarjan kokeilumielessä tehdä kahdella kaasuläpällä. Suunnittelin siitä yksinkertaisen ja helpon toteuttaa 5cm kannesta, siitä kohin imuputket poikki ja tilalle 8cmx8cmx??cm laatikko jonka päälle läpät tulee. Kaveri pystyy hitsamaan alumiinia ja ylimääräinen imusarja löytyy niin tarvii kokeilla mitä tulee.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Huhtikuu 2. 13:04:12 2005

Suoran imusarjan sahauskohtia minäkin silmittelin, mutta en kyllä laittaisi kahta läppää vaan aloittaisin kokeilut Cossun läpällä. Pientä dynotestiä varten Cossun lapän voi heittää paikoilleen vakioonkin imusarjaan ja kaasutella käsin.
Onhan se Cossun läppä pinta-alaltaan jo 16% suurempi vakiota.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Huhtikuu 8. 23:44:47 2005

Kansi paikoillaan ja taisi mennä jakokin kohdalleen, "tuntuu" tehokkaammalta, mutta kun on viikon ajanut vähän hitaammalla hanuri saattaa valehdella.
Laitoin 220cm3 nelireikäiset suuttimet ja pitäisi paineita säätää vähän alemmas. Mihin suuntaan se kiskossa oleva Weber-säädin mitäkin tekee, vähän ruuvailin, mutta en mitään kyllä huomannut?
Näkeekö WB:llä jotain putken päästä KAT autossa?
Nykäsin 6 asteen sytkän myöhästyksen pois, enkä ainakaan korvin mitään nakuttelua isolla vaihteella vedättäessä havainnut.
Onko tullut testailtua?
Poistin kyllä palotilasta vähän terävimpiä kulmia, hivenen ehkä vaikuttaa, mutta saattaa alumiinin hyvä lämmönjohtavuus kyllä estää hehkusytystä ellei sitten karstaa kerry.
Imusarjan suht reilu porttailu ei ainakaan tunnu vääntöä hukanneen.
Näytti vähän siltä, että Cossun läppä sopisi suoraan DOHC akseliin jakonsa puolesta. Olisikohan tuo 4mm kairaus ihan perus koneistamo kamaa vai pitääkö siihen joku oma liikkeensä etsiä ( PO tms.)?
270 asteiset nokat on ostettu ja peltisarjan tekemistä tai teetättämistä harkittu, ei se vakiokaan kovin pahalta näyttänyt ja vielä vähän isompia nypyjä hiasin hätäisesti.
Nokassa pitäisi olla 270 astetta ja enemmän nostoa kuin Piperin vakioista hiomissa ja niille luvataan noin 15hv. Peltisarja ja vain yksi KAT niin eiköhän se 150hv raja katkea.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Pe Huhtikuu 8. 23:57:51 2005

Aukipäin paineensäätimen ruuvia -> laihemmalle.
Itellä niiden sytkän myöhäistys johtojen kytkeminen aiheuttaaa nykimistä kaasua reilummin painettaessa, muuta eroa ei huomaa. Eikö ne normaalisti olekkin irti.
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Huhtikuu 9. 0:20:53 2005

mjh kirjoitti:Aukipäin paineensäätimen ruuvia -> laihemmalle.
Itellä niiden sytkän myöhäistys johtojen kytkeminen aiheuttaaa nykimistä kaasua reilummin painettaessa, muuta eroa ei huomaa. Eikö ne normaalisti olekkin irti.
Minulla ne on tehdasliittimillä rungossa, yksi on katkaistu ja taisi olla se tyhjäkäynnin nosto karva. Korjauskäsikset puhuu sytkän myöhäistämisestä käytettäessä lyijytöntä 95 oktaanista, jolle mielestäni lähes kaikki KAT autot Suomessa on säädetty.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » La Huhtikuu 9. 11:20:36 2005

no sitä liittimen vastakappaletta ei oo ainakaan kaikissa alunperin ja toimii ysivitosella. Eikö se oo sitä varten et jos käytetään ALLE 95 okt bensaa, tai muuten on taipumusta nakutukseen.
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » La Huhtikuu 9. 12:30:06 2005

Aikoinaan kun virittelin ekaa dokkia ja v8:ssa oli juttua et suomessa olis yksi mömmökone niin yritin selvittää et mistä se löytyis. Soittelin varmaan 20-30 paikkaa läpi eikä kukaan teinnyt et kenellä sellanen olis. Ei tuota vakioimusarjaa oikein muulla saa kunnolla avarrettua. Tuosta bensasta senverran että dokissa pitäis kyllä käyttää 98:aa vaikka se hikiseen 95:llä toimiskin, puristukset on senverran korkeat jo ilman kannen höyläystäkin.
#350

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Huhtikuu 21. 13:23:29 2005

Eipä ole sytkän säädön jälkeen nakutusta kuulunut ysivitosella, voipi olla ettei vanha enää mitään kuule, mutta OHC:n nakutuksen kyllä selvästi vielä 1-v sitten erotin.
Viritys ei ainakaan ole vanhan kaavan mukaan epäonnistunut, kun tehot ei varmasti ole laskenut yli 30% ja viimeisessä tankkauksessa kulutus oli 8.66L/100km.
Vaikka ruokana maksalaatikko aiheuttaa minulle puistatuksia niin mielelläni kuulisin kyseisen nimimerkin kertovan omasta DOHC turbo-koneestaan :wink:
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Huhtikuu 21. 14:13:09 2005

ruisku dohc:n ilmansaanti on kyllä uskomattoman ahdas. perustelen tätä sillä että sellainen on ollut ainut tähänastisista autoistani johon kartiofilterillä on tullut persemittarilla eroa muussakin kun äänissä. selvin ero tuntuu siinä että alkuperäisellä vaimennin + putsari systeemillä dohc tuntuis "vihaavan" kierrättämistä, kartiolla tuntuu yläkierroksillakin ees jotain.

kertokaas te joilla näitä on turbotettuna, mites toimii / millä puristussuhde helpoiten alemmas?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Huhtikuu 21. 14:54:23 2005

samiharju kirjoitti:ruisku dohc:n ilmansaanti on kyllä uskomattoman ahdas. perustelen tätä sillä että sellainen on ollut ainut tähänastisista autoistani johon kartiofilterillä on tullut persemittarilla eroa muussakin kun äänissä. selvin ero tuntuu siinä että alkuperäisellä vaimennin + putsari systeemillä dohc tuntuis "vihaavan" kierrättämistä, kartiolla tuntuu yläkierroksillakin ees jotain.

kertokaas te joilla näitä on turbotettuna, mites toimii / millä puristussuhde helpoiten alemmas?
Eipä tuo haluttomuus pelkästää filsusta ja imuäänenvaimentimista ole kiinni, ennen remppaa hyvällä kartiolla oli haluton ja nyt ei. Laatikot on poistettu ja 70mm alukaulalla filsu muoviputkessa moottorin edessä. Ennen silmälaakeri- ja kytkinremppaa käytin paljon välikaasua ja kiekkamittari pyörähti noin 2000rpm asti, nyt hyökkää samassa tilanteessa joskus 4000rpm asti.
Onko minkä hintaista Uudellamaalla käydä 4x4 penkissä mittaamassa tehot, ei siellä mitään säädellä tarvitsisi pelkkä lukema?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » To Huhtikuu 21. 17:02:13 2005

SLEI kirjoitti:
samiharju kirjoitti:ruisku dohc:n ilmansaanti on kyllä uskomattoman ahdas. perustelen tätä sillä että sellainen on ollut ainut tähänastisista autoistani johon kartiofilterillä on tullut persemittarilla eroa muussakin kun äänissä. selvin ero tuntuu siinä että alkuperäisellä vaimennin + putsari systeemillä dohc tuntuis "vihaavan" kierrättämistä, kartiolla tuntuu yläkierroksillakin ees jotain.

kertokaas te joilla näitä on turbotettuna, mites toimii / millä puristussuhde helpoiten alemmas?
Eipä tuo haluttomuus pelkästää filsusta ja imuäänenvaimentimista ole kiinni, ennen remppaa hyvällä kartiolla oli haluton ja nyt ei. Laatikot on poistettu ja 70mm alukaulalla filsu muoviputkessa moottorin edessä. Ennen silmälaakeri- ja kytkinremppaa käytin paljon välikaasua ja kiekkamittari pyörähti noin 2000rpm asti, nyt hyökkää samassa tilanteessa joskus 4000rpm asti.
Onko minkä hintaista Uudellamaalla käydä 4x4 penkissä mittaamassa tehot, ei siellä mitään säädellä tarvitsisi pelkkä lukema?
Halvin on vissiin Klaukkalan diesel, muistaakseni 40e. En tosin muista onko nelivetodyno...

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Huhtikuu 21. 17:05:42 2005

Tharkad kirjoitti: Halvin on vissiin Klaukkalan diesel, muistaakseni 40e. En tosin muista onko nelivetodyno...
Ei oo nelivetodyno ja hinta oli muistaakseni 32e..
Toyota Supra TT

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » To Huhtikuu 21. 23:31:06 2005

SLEI kirjoitti:Eipä ole sytkän säädön jälkeen nakutusta kuulunut ysivitosella, voipi olla ettei vanha enää mitään kuule, mutta OHC:n nakutuksen kyllä selvästi vielä 1-v sitten erotin.
Viritys ei ainakaan ole vanhan kaavan mukaan epäonnistunut, kun tehot ei varmasti ole laskenut yli 30% ja viimeisessä tankkauksessa kulutus oli 8.66L/100km.
Vaikka ruokana maksalaatikko aiheuttaa minulle puistatuksia niin mielelläni kuulisin kyseisen nimimerkin kertovan omasta DOHC turbo-koneestaan :wink:
Tai sit mä kuuntelen liian tarkkaan mut kaverin sierraa ku kuuntelin ni kävi korvaan ysivitosella..Ite käytän vain ysikasia joka vehkeessä.
harmi kun en kerenny aikoinaan penkiin asti viri-4x4dokilla kulutus siinä oli alimmillaan kesällä sekalaista ajoa josta n.60% maantieajoa keskimäärin 120km/h karvan alle 7l ja korkeimmillaan 9.5l saksassa melkein kokoajan kaasu pohjassa ja kaupunkiajossa kiihdytyksissä aina taydet.
#350

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » La Huhtikuu 23. 10:38:14 2005

SLEI kirjoitti:Vaikka ruokana maksalaatikko aiheuttaa minulle puistatuksia niin mielelläni kuulisin kyseisen nimimerkin kertovan omasta DOHC turbo-koneestaan :wink:
Nii, mitähän tuosta kertos. Ruiskun kanssa on ollut niin paljon ongelmia, ettei juurikaan käyttökokemuksia ole. Nyt kun tuo talli homma näyttää vihdoin ratkeavan, niin eiköhän sitä tulevana kesänä nää mihin siitä on..

Alku metreillä kannet oli aika kulutus tavaraa, ne ei oikeen kestänyt jos sattu keittämään. Mutta elämä opettaa, termari ja flektin anturit kylmemmäksi..Nyt ei ole ollu kansien kans ongelmia.

Itse koneessa ei ole mitään erikoista palikkaa. Nokat on vakioista hiotut, kanavia siistitty ja puristuksia laskettu. Katsastuksessa oli ahtoja 0.1 ja tehoja 96Kw (puolella kaasulla). Tällä hetkellä taitaa olla ahtoja 1 barin luokkaa ja tehoista ei tietoa.

Että semmosta...

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Huhtikuu 23. 10:55:22 2005

Maksalaatikko kirjoitti: Nii, mitähän tuosta kertos. Ruiskun kanssa on ollut niin paljon ongelmia, ettei juurikaan käyttökokemuksia ole. Nyt kun tuo talli homma näyttää vihdoin ratkeavan, niin eiköhän sitä tulevana kesänä nää mihin siitä on..

Alku metreillä kannet oli aika kulutus tavaraa, ne ei oikeen kestänyt jos sattu keittämään. Mutta elämä opettaa, termari ja flektin anturit kylmemmäksi..Nyt ei ole ollu kansien kans ongelmia.

Itse koneessa ei ole mitään erikoista palikkaa. Nokat on vakioista hiotut, kanavia siistitty ja puristuksia laskettu. Katsastuksessa oli ahtoja 0.1 ja tehoja 96Kw (puolella kaasulla). Tällä hetkellä taitaa olla ahtoja 1 barin luokkaa ja tehoista ei tietoa.

Että semmosta...
Onko puristuksia laskettu kantta työstämällä vai männistä pois, paljonko puristukset on nyt? Mikä turbo, millainen pakosarja, koska ahdot tulee peliin? Mikä ruisku autossa on DOHC + isommat suuttimet?
Paljonko nokissa nostoa ja asteita, hydr. painimet ?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » La Huhtikuu 23. 11:46:06 2005

Männistä muistaakseni sorvattiin milli pois ja kiertokanget on sen millin lyhyemmät kans. Eipä ole koskaan tullu laskettua puristussuhdetta. Turbo on kasattu kaikenmaailman romuista, mitä sillon pyöri nurkissa. Tarkoitus olis vaihtaa johonkin hieman parempaan(Cossun vakio ahdinta vastaavaa aattelin). Siinä on sekaisin Garretin 4 ja 3:sta huonolla menestyksellä...Pakosarja on omavalmiste 4-1 häkkyrä. Putket lähtee kannesta alaspäin ja nousee sitten takas ylös. Tossa kuva konehuoneesta, josta selviää turbon sijainti.

http://personal.inet.fi/private/papu/pictures/esko6.jpg

Ruiskuna on Megasquirtti ilman sytkän ohjausta. Tämäkin olis tarkoitus päivittää kevään aikana sytkän ohjauksen osalta. Suuttimina on Cossun keltaiset, hyllyssä odottaa uudet 465/3.8b.

Nokistakaan ei ole mitään tietoa, tuli ton kannen mukana. Muistaakseni vain imupuolen nokkaa on hiottu. Nostimet on alkuperäiset.

Koneen kasauksesta on jo jokunen vuosi menny, ni ei meinaa enää itsekkään muistaa mitä sinne tuli tungettua :oops:

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Huhtikuu 25. 0:14:10 2005

Maksalaatikolla oikea asenne koneen laittamisessa :) Kai tässä pitää melkein kokeeksi yhtä dohc konetta ruuvata kerran on nyt varastossa.

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ma Huhtikuu 25. 10:33:54 2005

ytte kirjoitti:Maksalaatikolla oikea asenne koneen laittamisessa :)
Joopajoo, kone on tosiaan kasattu sillo kun vielä istuin koulun penkillä. Ei oikeen pelimerkit meinannu riittää mihinkään erikoisuuksiin..Ja viimeiset viisi vuotta on ollu etäisyyttä tohon autoon sen 300 kilsaa, mutta mutta pikku hiljaa hyvä tulee....

Jospa jo tulevana kesänä sen sais liikenteeseen

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Toukokuu 4. 3:26:34 2005

Olikos doch männä mitat nämä: halk.82,tappi 20,puristus kork 32
Tuli vaan tuossa mieleen kun 200(s13) nizmon männät olisi mitoiltaan 83/20/30 joten noi saataisi mennä turbotettaessa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Toukokuu 4. 3:51:07 2005

Aksu kirjoitti:Olikos doch männä mitat nämä: halk.82,tappi 20,puristus kork 32
Tuli vaan tuossa mieleen kun 200(s13) nizmon männät olisi mitoiltaan 83/20/30 joten noi saataisi mennä turbotettaessa.
86mm mäntä, tappia ja korkeutta ei ole tullut vielä mitattua.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin