sähköposti:timo.karppinen007@luukku.com

Edit: yleisön pyynnöstä muutettu. -j-
Valvoja: CRSC Hallitus
no ku se maamoottori on vaan niin paljon halvempi virittää ja siihen löytyy palikoita jopa paikallisesta prismasta..Fullspeed kirjoitti:virittäkää nyt joku tuota dohc pataakin. Ei aina tarte maamoottoreihin siirtyä, nimim. "minulla on maamoottori"![]()
![]()
No jos tyydyt vain 30 pollea lisää niin se irtoaa alle 200e:lla! Riippuen tietysti mistä ostaa/minkälaista ostaatimppa83 kirjoitti:Kannattaako ruveta edes ajattelemaan 2.0l DOCH Virittämistä on vielä kaasarimalli, vai kannattaako vaihtaa kone, vai saisko mitenkään tosta koneesta irtoamaan jotain 60hp lisä potkua, vai minkä lainen kone kannattas ehtiä jota vois virittää. kun kori on tuunattu ja sisustaakin on laitettu aika lailla niin en kehtais ruveta vaihtamaan,
sähköposti:timo.karppinen007@luukku.com
No kerro lisää mulle riittäisi tuollainen lisähepo määrä, olisi kiva jos talviauto sutaisisi muuallakin kuin märällä jäällä?Ares kirjoitti:No jos tyydyt vain 30 pollea lisää niin se irtoaa alle 200e:lla! Riippuen tietysti mistä ostaa/minkälaista ostaatimppa83 kirjoitti:Kannattaako ruveta edes ajattelemaan 2.0l DOCH Virittämistä on vielä kaasarimalli, vai kannattaako vaihtaa kone, vai saisko mitenkään tosta koneesta irtoamaan jotain 60hp lisä potkua, vai minkä lainen kone kannattas ehtiä jota vois virittää. kun kori on tuunattu ja sisustaakin on laitettu aika lailla niin en kehtais ruveta vaihtamaan,
sähköposti:timo.karppinen007@luukku.com
Ps. penkissä todistettu(2.0i dohc 8v)
mua kiinnostais kans se että miten ihmeessä sä tolla hinnalla saat 30hv lisää,kerrohan ihmeessä..SLEI kirjoitti:No kerro lisää mulle riittäisi tuollainen lisähepo määrä, olisi kiva jos talviauto sutaisisi muuallakin kuin märällä jäällä?Ares kirjoitti:No jos tyydyt vain 30 pollea lisää niin se irtoaa alle 200e:lla! Riippuen tietysti mistä ostaa/minkälaista ostaatimppa83 kirjoitti:Kannattaako ruveta edes ajattelemaan 2.0l DOCH Virittämistä on vielä kaasarimalli, vai kannattaako vaihtaa kone, vai saisko mitenkään tosta koneesta irtoamaan jotain 60hp lisä potkua, vai minkä lainen kone kannattas ehtiä jota vois virittää. kun kori on tuunattu ja sisustaakin on laitettu aika lailla niin en kehtais ruveta vaihtamaan,
sähköposti:timo.karppinen007@luukku.com
Ps. penkissä todistettu(2.0i dohc 8v)
Kannessahan tuota ongelmaa on ollut, mutta niistä kyl pääsee rahalla eroon. Alakerta on luokkaa todella kestävä...sierra friikki kirjoitti:mulle soitti eilen varteenotettava scorpparin ostaja joka ainoastaan kehui scorpin maamoottoria.
'ekalla 86 4x hän oli ajanut yli700000km kunnes kori hajosi.
ja seuraavalla 88 versiolla hän on ruuvvvaannut 450000km
ja ei ole moottoria avannut.
eli se siitä maamoottorista.
miksi pitäis ahtaa joku dokki kun se ei kestä 200tkm vakionakaan (mutua)
Löytyykö dokkiin mitään virikantta mikä menee suoraan paikalle heittämälläAres kirjoitti:Kannessahan tuota ongelmaa on ollut, mutta niistä kyl pääsee rahalla eroon. Alakerta on luokkaa todella kestävä...sierra friikki kirjoitti:mulle soitti eilen varteenotettava scorpparin ostaja joka ainoastaan kehui scorpin maamoottoria.
'ekalla 86 4x hän oli ajanut yli700000km kunnes kori hajosi.
ja seuraavalla 88 versiolla hän on ruuvvvaannut 450000km
ja ei ole moottoria avannut.
eli se siitä maamoottorista.
miksi pitäis ahtaa joku dokki kun se ei kestä 200tkm vakionakaan (mutua)
mulle riittäisi vaikka 25 bhp 200eurolla.ohjeita ohjeita...SLEI kirjoitti:No kerro lisää mulle riittäisi tuollainen lisähepo määrä, olisi kiva jos talviauto sutaisisi muuallakin kuin märällä jäällä?Ares kirjoitti:No jos tyydyt vain 30 pollea lisää niin se irtoaa alle 200e:lla! Riippuen tietysti mistä ostaa/minkälaista ostaatimppa83 kirjoitti:Kannattaako ruveta edes ajattelemaan 2.0l DOCH Virittämistä on vielä kaasarimalli, vai kannattaako vaihtaa kone, vai saisko mitenkään tosta koneesta irtoamaan jotain 60hp lisä potkua, vai minkä lainen kone kannattas ehtiä jota vois virittää. kun kori on tuunattu ja sisustaakin on laitettu aika lailla niin en kehtais ruveta vaihtamaan,
sähköposti:timo.karppinen007@luukku.com
Ps. penkissä todistettu(2.0i dohc 8v)
1000e saa sellaisen lastun jolla saa 20hv lisää, mutta siihen kuuluu tietysti vapaasti hengittävä putsari kumikaula malli tietysti ja putkisto...DiiJayJay kirjoitti:Eräässä fast fordissa tai oisko ollu performance ford, missä dohciin vaihtoivat putkiston ja putsarin, eivät muistaakseni tehneet muuta, saivat n. 20 hepoa lisää. Pitää kaivaa lehti naftasta.
www.autio.netmarkosas kirjoitti:mistäköhän rs2000 kansia kannattais lähteä kyselee kun ei ole yhtään vastaan tullutAres kirjoitti:Escort rs2000, mutta ulkoiset kalut ei sitten sovi konehuoneeseen... niin ainakin väittävät....tiedä sitten kuin 8v:n kamat sopis rs2000 kanteen...
Joo 360e kannesta ja venttiileistä siihen viellä nokat ja ym nippelit niin kyllä kannelle hintaa tulee.mutta kun kannen aattelin vaihtaa enkä dohc kantta laita niin kaitpa vaihtoehdot on vähissäAres kirjoitti:www.autio.netmarkosas kirjoitti:mistäköhän rs2000 kansia kannattais lähteä kyselee kun ei ole yhtään vastaan tullutAres kirjoitti:Escort rs2000, mutta ulkoiset kalut ei sitten sovi konehuoneeseen... niin ainakin väittävät....tiedä sitten kuin 8v:n kamat sopis rs2000 kanteen...
Edit: Pyytävät vain ihan hulluja pelkästä tyhjästä kannesta
Sine kirjoitti:Nyt tulee taatusti turpaan kun tällaista kirjoitan, mutta menköön.
<Liekitys päälle>
Koska yleinen totuudeksi muuttunut käsitys on, että DOHC on huono viritysaihio, niin eihän se voi muuksi muuttua. Eihän?![]()
Itse tosin olen ollut sellaisen DOHC 16V:n kyydissä, että oksat pois. Ei ehkä ole samanlainen budjettiratkaisu kuin OHC:n virittäminen, mutta eipähän tule kymmentä samanlaista vastaan joka kadunkulmassa ja virityspotentiaalia varmasti on vieläkin. Olen jopa kuulut jotain huhuja, että rallikäytössä Escortin DOHC 16V koneesta on otettu yli 200 hp tehoja ulos. Pakko olla essonpaarin juttuja. Eihän siitä niin paljon voi lähteä, koska 30 vuotta vanhasta OHC:sta saa pelkillä venttivarrenkumien ja tötteröilmanputsarin vaihdolla vähintään 150 hp ja se moottori on sentään raudan ääressä tehty![]()
<Liekitys pois>
Sitten tulee sellainen juttu, että kaikki eivät halua ajaa 20 vuotta vanhalla autolla. Itse pidän jostain syytä hieman vanhemmista autoista, mutta jotkut haluavat ajaa uudemmalla. Elämä kallis, dna halpa vai miten se menikään
Totta puhuen DOHC:n virittäminen ei ole halpaa ja osien saanti hankalaa/työlästä, mutta mahdotonta se ei ole. Itse kyllä henk.koht. valitsisin virityspohjaksi ruiskulla ilman kattia olevan mallin, jos mahdollista.
Itse ajattelin oman imusarjan kokeilumielessä tehdä kahdella kaasuläpällä. Suunnittelin siitä yksinkertaisen ja helpon toteuttaa 5cm kannesta, siitä kohin imuputket poikki ja tilalle 8cmx8cmx??cm laatikko jonka päälle läpät tulee. Kaveri pystyy hitsamaan alumiinia ja ylimääräinen imusarja löytyy niin tarvii kokeilla mitä tulee.SLEI kirjoitti:Kansiremppaa valmistellessa olen vähän tuunaillut kantta ja imusarjaa, imusarja on aika ahdas, kannen päästä reilusti imukanavia pienempi. Imusarjasta lähti noin puoli desiä lastua, kun otin röpöt pois ja avarsin kannen päästä edes vähän samaan kokoon. DOHCin hyvä alavääntö johtunee juuri tuosta ahtaasta sarjasta ja pitkistä putkista.
Imusarjan banaaneja ei paljon pääse avartamaan(ilman Extrude hone masiinaa) niin tuli mieleen sen lyhentäminen ja uuden plenumin värkkäys, onko joku tuollaista väsäillyt?
Minulla ne on tehdasliittimillä rungossa, yksi on katkaistu ja taisi olla se tyhjäkäynnin nosto karva. Korjauskäsikset puhuu sytkän myöhäistämisestä käytettäessä lyijytöntä 95 oktaanista, jolle mielestäni lähes kaikki KAT autot Suomessa on säädetty.mjh kirjoitti:Aukipäin paineensäätimen ruuvia -> laihemmalle.
Itellä niiden sytkän myöhäistys johtojen kytkeminen aiheuttaaa nykimistä kaasua reilummin painettaessa, muuta eroa ei huomaa. Eikö ne normaalisti olekkin irti.
Eipä tuo haluttomuus pelkästää filsusta ja imuäänenvaimentimista ole kiinni, ennen remppaa hyvällä kartiolla oli haluton ja nyt ei. Laatikot on poistettu ja 70mm alukaulalla filsu muoviputkessa moottorin edessä. Ennen silmälaakeri- ja kytkinremppaa käytin paljon välikaasua ja kiekkamittari pyörähti noin 2000rpm asti, nyt hyökkää samassa tilanteessa joskus 4000rpm asti.samiharju kirjoitti:ruisku dohc:n ilmansaanti on kyllä uskomattoman ahdas. perustelen tätä sillä että sellainen on ollut ainut tähänastisista autoistani johon kartiofilterillä on tullut persemittarilla eroa muussakin kun äänissä. selvin ero tuntuu siinä että alkuperäisellä vaimennin + putsari systeemillä dohc tuntuis "vihaavan" kierrättämistä, kartiolla tuntuu yläkierroksillakin ees jotain.
kertokaas te joilla näitä on turbotettuna, mites toimii / millä puristussuhde helpoiten alemmas?
Halvin on vissiin Klaukkalan diesel, muistaakseni 40e. En tosin muista onko nelivetodyno...SLEI kirjoitti:Eipä tuo haluttomuus pelkästää filsusta ja imuäänenvaimentimista ole kiinni, ennen remppaa hyvällä kartiolla oli haluton ja nyt ei. Laatikot on poistettu ja 70mm alukaulalla filsu muoviputkessa moottorin edessä. Ennen silmälaakeri- ja kytkinremppaa käytin paljon välikaasua ja kiekkamittari pyörähti noin 2000rpm asti, nyt hyökkää samassa tilanteessa joskus 4000rpm asti.samiharju kirjoitti:ruisku dohc:n ilmansaanti on kyllä uskomattoman ahdas. perustelen tätä sillä että sellainen on ollut ainut tähänastisista autoistani johon kartiofilterillä on tullut persemittarilla eroa muussakin kun äänissä. selvin ero tuntuu siinä että alkuperäisellä vaimennin + putsari systeemillä dohc tuntuis "vihaavan" kierrättämistä, kartiolla tuntuu yläkierroksillakin ees jotain.
kertokaas te joilla näitä on turbotettuna, mites toimii / millä puristussuhde helpoiten alemmas?
Onko minkä hintaista Uudellamaalla käydä 4x4 penkissä mittaamassa tehot, ei siellä mitään säädellä tarvitsisi pelkkä lukema?
Tai sit mä kuuntelen liian tarkkaan mut kaverin sierraa ku kuuntelin ni kävi korvaan ysivitosella..Ite käytän vain ysikasia joka vehkeessä.SLEI kirjoitti:Eipä ole sytkän säädön jälkeen nakutusta kuulunut ysivitosella, voipi olla ettei vanha enää mitään kuule, mutta OHC:n nakutuksen kyllä selvästi vielä 1-v sitten erotin.
Viritys ei ainakaan ole vanhan kaavan mukaan epäonnistunut, kun tehot ei varmasti ole laskenut yli 30% ja viimeisessä tankkauksessa kulutus oli 8.66L/100km.
Vaikka ruokana maksalaatikko aiheuttaa minulle puistatuksia niin mielelläni kuulisin kyseisen nimimerkin kertovan omasta DOHC turbo-koneestaan
Nii, mitähän tuosta kertos. Ruiskun kanssa on ollut niin paljon ongelmia, ettei juurikaan käyttökokemuksia ole. Nyt kun tuo talli homma näyttää vihdoin ratkeavan, niin eiköhän sitä tulevana kesänä nää mihin siitä on..SLEI kirjoitti:Vaikka ruokana maksalaatikko aiheuttaa minulle puistatuksia niin mielelläni kuulisin kyseisen nimimerkin kertovan omasta DOHC turbo-koneestaan
Onko puristuksia laskettu kantta työstämällä vai männistä pois, paljonko puristukset on nyt? Mikä turbo, millainen pakosarja, koska ahdot tulee peliin? Mikä ruisku autossa on DOHC + isommat suuttimet?Maksalaatikko kirjoitti: Nii, mitähän tuosta kertos. Ruiskun kanssa on ollut niin paljon ongelmia, ettei juurikaan käyttökokemuksia ole. Nyt kun tuo talli homma näyttää vihdoin ratkeavan, niin eiköhän sitä tulevana kesänä nää mihin siitä on..
Alku metreillä kannet oli aika kulutus tavaraa, ne ei oikeen kestänyt jos sattu keittämään. Mutta elämä opettaa, termari ja flektin anturit kylmemmäksi..Nyt ei ole ollu kansien kans ongelmia.
Itse koneessa ei ole mitään erikoista palikkaa. Nokat on vakioista hiotut, kanavia siistitty ja puristuksia laskettu. Katsastuksessa oli ahtoja 0.1 ja tehoja 96Kw (puolella kaasulla). Tällä hetkellä taitaa olla ahtoja 1 barin luokkaa ja tehoista ei tietoa.
Että semmosta...
Joopajoo, kone on tosiaan kasattu sillo kun vielä istuin koulun penkillä. Ei oikeen pelimerkit meinannu riittää mihinkään erikoisuuksiin..Ja viimeiset viisi vuotta on ollu etäisyyttä tohon autoon sen 300 kilsaa, mutta mutta pikku hiljaa hyvä tulee....ytte kirjoitti:Maksalaatikolla oikea asenne koneen laittamisessa
86mm mäntä, tappia ja korkeutta ei ole tullut vielä mitattua.Aksu kirjoitti:Olikos doch männä mitat nämä: halk.82,tappi 20,puristus kork 32
Tuli vaan tuossa mieleen kun 200(s13) nizmon männät olisi mitoiltaan 83/20/30 joten noi saataisi mennä turbotettaessa.