kampiakselin tuplaurahihnapyörä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jaakkoki
Ylläpitäjä

kampiakselin tuplaurahihnapyörä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Maaliskuu 20. 15:31:32 2005

eli ohc kone kysessä ja otsikon mukanen pyörä hieman jumissa, eli miten tuon sais nätisti irti, ulosvetäjällä koitettu muttaku ei niin ei :shock:

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Maaliskuu 20. 15:38:35 2005

ensin crc purkilla likoomaan ja kun ulosvedin pitää osaa jännityksessä napauttelee vasaralla hieman ulosvetäjän päähän tai varovasti hihnapyörää. tasainen veto ei välttämättä riitä.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Maaliskuu 20. 16:06:15 2005

just nuin on kokeiltu

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Maaliskuu 20. 19:20:40 2005

Uskonpuutetta. Jatka yrittämistä.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Maaliskuu 20. 20:17:05 2005

Ei muuta ku ruuvaat ulosvetäjää kunnolla kyl se sieltä lähtee!

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Maaliskuu 20. 20:18:33 2005

Ei väkisin, vaan väsyttämällä. :wink:
CRC:tä ja huomenna uus yritys. 8)

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Su Maaliskuu 20. 20:18:54 2005

anna sille pyörälle pienet kuumat samalla kun veto on päällä.
onhan ulosvetäjä kunnollinen?
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Maaliskuu 20. 20:28:05 2005

Yllättävän tiukassa välillä kyllä ovat.
Kunnon ulosvetäjällä kyllä lähtee.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Peltsi
Viestit: 59
Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
Paikkakunta: Tammisaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peltsi » Su Maaliskuu 20. 20:30:14 2005

jarkkoscosworth kirjoitti:anna sille pyörälle pienet kuumat samalla kun veto on päällä.
onhan ulosvetäjä kunnollinen?
Joo tosiaan lämmitä kunnolla ja ulosvetäjän" leukojen" alle palat lattaraudasta jos mahtuu ettei lohkee paloja ja ulosvetäjä sopivan kokoinen tiuhakierteinen malli
Sierra Cosworth 4x4 -91 R.N/A
Escort RS Cosworth -92

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Su Maaliskuu 20. 20:33:19 2005

Ota lämmitäessä huomioon että siinä pyörän takana on sitte kampiakselin stefa varo polttamasta.Eri asia sitten jos oot koneen kokonaan purkamassa ja uusimassa stefat yms mitä sitten teetkin.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Maaliskuu 20. 21:37:42 2005

Voihan sinne koneen ja pyörän väliin jotain yrittää kiilata, jos uskaltaa. Minun piti uskaltaa, kun ei muuten halunnut ulos tulla. Meinasin jo pillillä lämmittää, mutta sitten kokeilin tuota keinoa. Nätisti tuli ja paikat jäivät ehjäksi, kun varovasti naputteli.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Maaliskuu 20. 21:45:19 2005

Tuli vielä mieleen tuon ulosvetäjän käytöstä..
Kannattaa antaa välillä vähän löysää,vetoon ja jos mahdollista kääntää ulosvetäjää eri asentoon. :wink:

Ja joskus pitää jättää veto päälle pitkäksi aikaa, ja käydä vaikka syömässä.

Voima EI aina ole näissä se paras lääke. :twisted:

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Maaliskuu 20. 22:19:29 2005

Tupi kirjoitti:Ota lämmitäessä huomioon että siinä pyörän takana on sitte kampiakselin stefa varo polttamasta.Eri asia sitten jos oot koneen kokonaan purkamassa ja uusimassa stefat yms mitä sitten teetkin.
joo tuo stefa pitäs just vaihtaa. ulosvetäjä tahtoo vähän antautua pitää varmaan hommata jostakin kestävämpää mallia oleva. eiköhän se sieltä lähde :roll:

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Maaliskuu 20. 22:21:22 2005

Bootsi kirjoitti:Tuli vielä mieleen tuon ulosvetäjän käytöstä..
Kannattaa antaa välillä vähän löysää,vetoon ja jos mahdollista kääntää ulosvetäjää eri asentoon. :wink:

Ja joskus pitää jättää veto päälle pitkäksi aikaa, ja käydä vaikka syömässä.

Voima EI aina ole näissä se paras lääke. :twisted:
jep kyllähän se tuossa pari tuntia oli jännityksessä muttei vielä tänään antautunut, tosin ei kyllä ihan tosissaan yritettykkään :lol:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Maaliskuu 21. 12:27:38 2005

Eikös siinä hihnapyörässä ole kumia välissä ei sitä paljon auta kuumentaa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

kumia

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Ma Maaliskuu 21. 13:13:03 2005

jep .. ulkoreuna on erillinen. kumia välissä. ei siitä kannata kiskoa.

eikös siinä ollut 8 tai 6 millin kierteet siinä kehällä..??

eli tekee raudan niiden väliin... :roll:

niistä kiristää keskipulttiavasten jota avaa vaika aluksi 10 mm...



jotenkin noin olen niitä tehnyt .........
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: kumia

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Maaliskuu 21. 13:47:55 2005

+2.bar kirjoitti:jep .. ulkoreuna on erillinen. kumia välissä. ei siitä kannata kiskoa.

eikös siinä ollut 8 tai 6 millin kierteet siinä kehällä..??

eli tekee raudan niiden väliin... :roll:

niistä kiristää keskipulttiavasten jota avaa vaika aluksi 10 mm...



jotenkin noin olen niitä tehnyt .........
Tuota meinasin ehdottaa, mutta en muistanut oliko ne kierteet myös muissa kuin Cosan hihnapyörässä. Fordilla on ihan virallinen työkalu jolla se hihnapyörä työnnetään niistä pienistä ja isosta pultista ulos.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Maaliskuu 21. 15:19:10 2005

Siihen on helppo tehdä ulosvetotyökalu, tarpeeksi järeä lattarauta ja reiät pulteille. Sitten kiinnitysmutterilla ja pulteilla kitkuttelee sen ulos, kuten aiemmin jo mainittin. Itse joutunut tekemään useita työkaluja kun aina se valmiiksi tehty on mennyt hukkaan (sen siitä saa kun joutuu faijan tallissa askartelemaan). Normaalilla ulosvetäjällä jos vetää hihnapyörän ulkoreunasta, kumi antaa periksi, eikä voima kohdistu oikeaan paikkaan.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Re: kampiakselin tuplaurahihnapyörä

Viesti Kirjoittaja Antti » Ma Maaliskuu 21. 16:44:19 2005

Jaakkoki kirjoitti:eli ohc kone kysessä ja otsikon mukanen pyörä hieman jumissa, eli miten tuon sais nätisti irti, ulosvetäjällä koitettu muttaku ei niin ei :shock:
Ja sit kun laitat hihnapyörän takasin laita kuparitahnaa välii, niin
ens kerralla lähtee helposti

Vastaa Viestiin