-94 mondeo 2,0 zetecistä?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

-94 mondeo 2,0 zetecistä?

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Su Maaliskuu 6. 19:01:01 2005

Olen hakuakin tässä yrittänyt käyttää, mutta en löytänyt haluamiani vastauksia.
Onko näissä 2l mondeoiden sylinterien/mäntien toleransseissa samaa ongelmaa kuin 1,8? Miten kestäviä koneita nämä zetecit sitten yleisesti ottaen ovat? Kyseessä olisi paaaaaljon ajettu yksilö, jotta uskaltaako semmosta mennä laittamaan.. vielä vanha poliisiauto. :roll: Millaisia ongelmia tekniikan kanssa voi odottaa tulevan vastaan.. Jakohihnan vaihtoväli (hihnapyörät)?
Ovatko kaikki tuon ikäiset 2,0 zetecit 130hp moottorilla? Meneekö rs2000 kansi suoraan tuohon ja jos onnistuu, riittääkö soppa vakioruiskulla(vai onko tuossa polliisiversiossa joku lastu jo valmiina :wink: )
Mistä löytyy tietoa zeteceistä, mielellään suomenkielellä?
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Su Maaliskuu 6. 19:05:33 2005

Vähän offtopic, mutta tekis itsekin mieli tietää onko noita poliisiautoja jollain lailla laitettu konehuoneen puolelta?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Maaliskuu 6. 21:49:19 2005

se mäntien/porauksen toleranssiongelma on ollut ennen -97 valmistetuissa 1.8 zeteceissa eikä niissäkään ihan kaikissa mutta pääosassa kyllä.

RS2000 kone perustuu Dagenham I4:ään eli sierran/scorpion "dohc" koneeseen eli ei oo mitään tekemistä zetecin kanssa.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Su Maaliskuu 6. 22:11:57 2005

samiharju kirjoitti:RS2000 kone perustuu Dagenham I4:ään eli sierran/scorpion "dohc" koneeseen eli ei oo mitään tekemistä zetecin kanssa.
Jep.. :oops: Ei ole nämä moottorit tuttuja allekirjoittaneelle, kuten huomata saattaa.. :wink:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Maaliskuu 7. 2:22:01 2005

Siitä on olemassa myös 136 hp versio, jossa on mäntien alapuolelle öljysuihkut. Sitä konetta on ollut tuotannossa ainakin -93.

teme_l
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja teme_l » Ma Maaliskuu 7. 21:54:08 2005

Ainakin tuolla naarajärven vankilassa noille poliisimondeoille tehtiin käytännössä lähes täydellinen remppa: kaikki nivelet yms. alustan kuluvat osat vaihdettiin, kone hoonattiin ja rengastettiin, luonnollisesti uusien laakerien ja tiivisteiden kanssa, korista poistettiin ruosteet ja maalattiin kauttaltaan uusiksi ja vielä penkit verhoiltiin uudelleen, joten todennäköisesti on hyvässä kunnossa. En tiedä käykö ihan jokainen poliisiauto tuon rulianssin sitten läpi...

Ford on tainut aina ilmoittaa 136hp 2.0 Zetecin tehoksi? Ainakin oman Mondeon käsikirjassa niin lukee (vm. 96) ja nelivedolle ilmoitetaan se 130hp... en tosin ole huomannut katsoa mitä rekisteriotteessa seisoo, mutta kyllä nuo ainakin briteissä väittävät kaikkien etuvetoisten omaavan sen 136hp.

Trooperille tiedoksi, että ainakin turbodiisseli maijoissa on joku "poliisilastu" :shock: Eipä tuo silti mihinkään liikkunut :lol:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Maaliskuu 7. 22:18:32 2005

ne poliisiautot on vain mallisarjan tehokkaimpia versioita(okei, ei mitään ST yms. versioita oteta huomioon.). ei niitä mitään viritetä erikseen. ja poliisilastun olemassaoloakin epäilen.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Maaliskuu 7. 22:38:43 2005

teme_l kirjoitti: Ford on tainut aina ilmoittaa 136hp 2.0 Zetecin tehoksi? Ainakin oman Mondeon käsikirjassa niin lukee (vm. 96) ja nelivedolle ilmoitetaan se 130hp... en tosin ole huomannut katsoa mitä rekisteriotteessa seisoo, mutta kyllä nuo ainakin briteissä väittävät kaikkien etuvetoisten omaavan sen 136hp.
Isot pojat kertoivat, että jossakin vaiheessa teho tippui 130 heppaan saastemääräysten tiukentuessa. En ole tarkkaan ottanut selkoa, että milloin tämä muutos tapahtui.
Viimeksi muokannut Sine, Ma Maaliskuu 7. 22:54:46 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Maaliskuu 7. 22:41:30 2005

teme_l kirjoitti:Ainakin tuolla naarajärven vankilassa noille poliisimondeoille tehtiin käytännössä lähes täydellinen remppa: kaikki nivelet yms. alustan kuluvat osat vaihdettiin, kone hoonattiin ja rengastettiin, luonnollisesti uusien laakerien ja tiivisteiden kanssa, korista poistettiin ruosteet ja maalattiin kauttaltaan uusiksi ja vielä penkit verhoiltiin uudelleen, joten todennäköisesti on hyvässä kunnossa. En tiedä käykö ihan jokainen poliisiauto tuon rulianssin sitten läpi...
Ihanko ite oot vankina ollu? :twisted:

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Maaliskuu 7. 22:50:07 2005

Sine kirjoitti:
Isot pojat kertoivat, että jossakin vaiheessa teho tippui 130 heppaan saastemääräysten tiukentuessa. En ole tarkkaan ottanut selkoa, että milloin tämä muutos on tapahtui.
Mk2 mondeon pitäisi olla tuolla 130hv moottorilla. Vääntöaluetta kasvatettu tehon kustannuksella.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Maaliskuu 7. 23:19:05 2005

samiharju kirjoitti:Ihanko ite oot vankina ollu? :twisted:
Kuulemma kaikki clubilaiset ja muut liikennekriminaalit joutuu aikanaan sinne :wink: .

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ti Maaliskuu 8. 8:14:52 2005

Hectori kirjoitti:ne poliisiautot on vain mallisarjan tehokkaimpia versioita(okei, ei mitään ST yms. versioita oteta huomioon.). ei niitä mitään viritetä erikseen. ja poliisilastun olemassaoloakin epäilen.
Ainakaan Pohjois-Savon liikkuvien Mondeossa ei ole mitään lastuja...vakio perhelahnoja kaikki tyyni. Poliisivarustus nostaa vielä autojen painoa melko lailla. SiviiliBaasissa on tehtaan virisarja, jolla tehoa nostettu peräti 154hp :arrow: +170hp! :P
S a a b & F o r d

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Maaliskuu 8. 15:50:57 2005

Tähtisilmä kirjoitti:
Hectori kirjoitti:ne poliisiautot on vain mallisarjan tehokkaimpia versioita(okei, ei mitään ST yms. versioita oteta huomioon.). ei niitä mitään viritetä erikseen. ja poliisilastun olemassaoloakin epäilen.
Ainakaan Pohjois-Savon liikkuvien Mondeossa ei ole mitään lastuja...vakio perhelahnoja kaikki tyyni. Poliisivarustus nostaa vielä autojen painoa melko lailla. SiviiliBaasissa on tehtaan virisarja, jolla tehoa nostettu peräti 154hp :arrow: +170hp! :P
Varsinkin valot katolla varmasti vaikuttavat ilmanvastukseen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

teme_l
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja teme_l » Ti Maaliskuu 8. 20:48:58 2005

samiharju kirjoitti:Ihanko ite oot vankina ollu? :twisted:
Tuli neljä kuukautta "verhoiltua" noita entisiä poliisimaijoja, jollasta tuli sitten päästyä tenestämään (TDi VW, niinkuin ne kaikki nykyään ovat) ja laiskahan se oli ku mikä... harmi ettei ollut enää valoja katolla. Siis noissa pitäisi olla samantyyppinen nakuturbojen "lastu", jollasia monet suomalaiset lehdetkin ovat testanneet. Joku PST tehoyksikkö tjsp. oli joskus Spinnerin testauksessa. Bensakoneet on ihan vakioita. Tai noin se työnjohtaja siellä jutteli, saattoihan tuo huvikseen vitsaillakin.

EDIT: Siis olin verhoomossa työelämään tutustumassa ennen armeijaa... Ihan vaan nyt enempien väärinkäsitysten välttämiseksi :D.

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja lappis » Ti Maaliskuu 8. 21:42:29 2005

[quote="siipicossu"][/quote]Varsinkin valot katolla varmasti vaikuttavat ilmanvastukseen.

Pidää muuten kivan vihellyksen kahdes sadas 8)

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Su Maaliskuu 20. 20:43:22 2005

Kyllä tässä pitäis kohta jonkinmoinen mondeo hommata. Sais laittaa sierran laitumille. :wink: :wink: Kumpihan olisi järkevämpi ostos noin käyttöpeliksi..
kaks litranen
vaiko
-93, 1,8 litranen (autofakta antoi tehoksi 82kW ??). Tällä jälkimmäisellä on ajettu 197tkm (huoltokirja). Ja kuvissa näytti aika hyväkuntoiselta.. paitsi takapuskurissa oli reikä ja etupäässä kuuluu jokin kolahteleva ääni(koiranluukohan?).
Autot pyörivät samoissa hinnoissa.. 1,8:n sais pari sataa halvemmalla..
Mielipiteitä..
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Su Maaliskuu 20. 20:52:52 2005

samiharju kirjoitti:se mäntien/porauksen toleranssiongelma on ollut ennen -97 valmistetuissa 1.8 zeteceissa eikä niissäkään ihan kaikissa mutta pääosassa kyllä.

RS2000 kone perustuu Dagenham I4:ään eli sierran/scorpion "dohc" koneeseen eli ei oo mitään tekemistä zetecin kanssa.
Osaisiko joku kertoa tuosta toleranssiongelmasta lisää? Tiedän kyllä mitä se meinaa, mutta tuleeko siitä suuriakin ongelmia ajan myötä/käytössä? Miten erottaa ko ongelman omaavan auton ?

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Su Maaliskuu 20. 20:59:32 2005

Alakerta kolisee..
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Maaliskuu 20. 21:32:36 2005

Kylmänä kolisee ja saattaa leikata kiinni parhaimmassa tapauksessa. Uutena näitä on laitettu kuntoon Fordin toimesta uusilla palikoilla.

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Su Maaliskuu 20. 21:50:17 2005

Ok, kiitos, tarkoitus olisi tommoinen 1.8 zetekillä oleva escortti tässä kevään mittaan, sillä kyselin.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Maaliskuu 21. 9:10:55 2005

Teemu.R kirjoitti: Autot pyörivät samoissa hinnoissa.. 1,8:n sais pari sataa halvemmalla..
Mielipiteitä..
Juu osta se kakslitranen pois kuleksimasta. Sillä parilla sadalla saa kuitenkin paljon enempi puhtia konehuoneeseen, kuin mitä 1.8 viilaamalla samalla hinnalla.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Maaliskuu 21. 16:30:43 2005

lappis kirjoitti: Pidää muuten kivan vihellyksen kahdes sadas 8)
Joskus ne autot alkaa viheltää kun posotat taajamassa vastaan vaan kuuttakymppiä...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Maaliskuu 21. 16:47:03 2005

jive kirjoitti:Juu osta se kakslitranen pois kuleksimasta. Sillä parilla sadalla saa kuitenkin paljon enempi puhtia konehuoneeseen, kuin mitä 1.8 viilaamalla samalla hinnalla.
Siis se 1,8 on sen pari satkua halvempi, 90tkm vähemmän ajettu ja huoltokirjallinen.
Enemmän kyllä kiinnostaa tuo isompikoneinen.. se vaan, et saako varautua jo koneremppaan piakkoin kun mittarissa on jo kummiski 288tkm.. :roll: .. Ja huoltokirjaahan tuossa 2,0 ei ole.. eli jakopäärempasta ja todellisista kilsoista ei ole mitään hajua..
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Huhtikuu 4. 17:50:45 2005

Nyt on sitten Mondeo hommattu. -93, 230tkm ajettu kaksi litrainen. Ihmeen tehottomalta tuntuu sierran jälkeen :roll: .. toki aika sitkeän oloinen moottori tuo kyllä on.
Onko ketään, joka olis vaihtanut umpioihin ne muovit jotka noissa on yleensä keltaiset. Haulla en löytänyt ja en ole vielä perehtynyt pitääkö umpiot/ puskuri/ vilkut ottaa pois paikoiltaan niiden vaihtamiseksi?
Koneessa on mobil rally formula öljyt, joten ne varmaan tulisi vaihtaa 5w- 30 fe öljyihin..vai? Venttiilikoneisto ei pidä ääntä, joten onko näissä öljyjutuissa sitten perää mitä täälläkin foorumilla on puhuttu, että täytyisi olla noi omat litkut koneessa.
Pitkän matka-ajon jälkeen kierrokset jää vähäksiaikaa 1500rpm tipahtaen n 10- 15 sek päästä normaaliin, lienee ominaisuus? :roll:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

Hartzza
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Hartzza » Ma Huhtikuu 4. 17:55:28 2005

Teemu.R kirjoitti:Nyt on sitten
Onko ketään, joka olis vaihtanut umpioihin ne muovit jotka noissa on yleensä keltaiset. Haulla en löytänyt ja en ole vielä perehtynyt pitääkö umpiot/ puskuri/ vilkut ottaa pois paikoiltaan niiden vaihtamiseksi?
Itse ainakin kun vaihoin ne muovit niin puskuri oli jo valmiiksi irti, vilkku ja umpio pois, vilkku lähtee hyvin helposti pois paikoiltaan. ihan helppo nakki vaihtaa ne muovit.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Huhtikuu 4. 17:59:22 2005

Umpio pitää vissiin irroittaa että saa lasin pois edestä ja muovin vaihdettua sisälle.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Huhtikuu 4. 18:10:29 2005

Thanks.. Eli puskuri, vilkut ja umpiot irti. Pitää ootella lämpimämpiä kelejä.. :)
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Huhtikuu 4. 20:27:36 2005

Teemu.R kirjoitti:Thanks.. Eli puskuri, vilkut ja umpiot irti. Pitää ootella lämpimämpiä kelejä.. :)
Juu puskuri irti, mutta jos sinulla on kolaroimaton auto, niin mondeon umpiot on molemmat yhtä ja samaa palikkaa. Ei tartte kuin ottaa vilkut irti, umpion lasin ympäriltä metalliset klipsit pois ja varovasti irroittaa lasi. Pelimies hommaa uuden lasin tiivisteen, mutta hyvin on vanhatkin toiminu. Ne metalliklipsit irtoaa mukavasti sopivan kokoisella talttapäisellä ruuvarilla vääntämällä.

Vesipumppu kannattaa vaihtaa jos ei ole jo vaihdettu. Itellä oli 223tkm 2.0 alakerta ja laakerit näytti olevan kohtuullisessa kuosissa vielä. Nokat alkoi kyllä olemaan hionnan tarpeessa.

teme_l
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja teme_l » Ke Huhtikuu 6. 21:28:24 2005

Enklanniksi tipsit vaihtoon -> http://www.fordmondeo.org/ubbthreads/sh ... e=0#454967

EDIT: Niinno näköjään ihan sama homma, minkö jive tuossa yllä selosti...

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » To Huhtikuu 7. 19:11:24 2005

Kiitoskia kaikille vastaamaan vaivautuneille. Koetin tuossa, että lähteekö mondeossa flekti pyörimään.. ja hämmästys oli suuri, kun lähtikin jo lämpömittarin näyttäessä tasan puolta. Taitaa mittari näyttää omiaan. :roll:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

teme_l
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja teme_l » Ke Huhtikuu 13. 21:50:45 2005

Omassakin mondeossa näyttää lämpömittari varsin kummia... Ainakin joskus, kun maantieajossa lähti flekti pyörimään (?) laski mittarin mukaan lämmöt nollaan 8) ... Tosin nykyään kyllä toimii ihan ok, tiedä sitten mikä härö syksyllä siinä oli.

Vastaa Viestiin