sierra mk1>2 etuakseliston eroja?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

sierra mk1>2 etuakseliston eroja?

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Maaliskuu 20. 22:48:30 2005

Niin kaivataan tietoa lähinnä normi sierran olka-akselista että onko mk1>2 jotain isompaa eroa?

Valussa näyttäs olevan eroa ainakin... Taka-ajatuksena tässä se kun tuo toinen puoli on saanut vähän kipeetä ja noita mk1 rojuja on "hyllyssä" niin sen laittasin sinne mk2:n tilalle.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Maaliskuu 21. 12:22:38 2005

Mä en oo huomannut mitään eroa noissa tavallisissa mk1 ja mk2 sierrojen välillä...
Nuita paskoja ku liikkuu nurkissa ihan liikaa ja menee seuraavassa romukuormassa pois kyl!

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Maaliskuu 21. 12:44:15 2005

mitähän mahdat tarkoittaa sierrassa olka akselilla?
mulla ainakin nyt pätkii
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

LICE
CRSC jäsen 2016
Viestit: 155
Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 17:28:46 2001
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja LICE » Ma Maaliskuu 21. 13:15:02 2005

Ei niissä ainakaan niin suuria eroja ole etteikö ne keskenään toisiinsa sopis...

-LICE-

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Lehto » Ma Maaliskuu 21. 13:38:03 2005

En mäkään ole niissä mitään eroja huomannut
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Maaliskuu 21. 14:04:40 2005

sierra friikki kirjoitti:mitähän mahdat tarkoittaa sierrassa olka akselilla?
mulla ainakin nyt pätkii
Oikeaoppinen nimi sille osalle johon tulee alatukivarsi, iskari jne kiinni...

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Maaliskuu 21. 14:11:07 2005

ahaa ymmärrän siis se osa missä on pyörän laakeri sisällä.
on niitä erinlaisia .
pienellä iskarilla oleva malli ja isolla iskarilla oleva malli
4x4 ja cossu malli jossa eri kiinnitys tapa iskarilla ja alatukivarrella
tavallisessa on pallossa mutteri
lisäksi sellainen missä on abs anturille paikka ja hammaskehä siellä sisällä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Maaliskuu 21. 14:18:06 2005

sierra friikki kirjoitti:ahaa ymmärrän siis se osa missä on pyörän laakeri sisällä.
on niitä erinlaisia .
pienellä iskarilla oleva malli ja isolla iskarilla oleva malli
4x4 ja cossu malli jossa eri kiinnitys tapa iskarilla ja alatukivarrella
tavallisessa on pallossa mutteri
lisäksi sellainen missä on abs anturille paikka ja hammaskehä siellä sisällä.
Navaksi mä oon sitä ennen sanonut, mutta kai sitä pitää ruveta käyttään oikeata nimiä joskus ;)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 21. 14:35:52 2005

Ares kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:ahaa ymmärrän siis se osa missä on pyörän laakeri sisällä.
on niitä erinlaisia .
pienellä iskarilla oleva malli ja isolla iskarilla oleva malli
4x4 ja cossu malli jossa eri kiinnitys tapa iskarilla ja alatukivarrella
tavallisessa on pallossa mutteri
lisäksi sellainen missä on abs anturille paikka ja hammaskehä siellä sisällä.
Navaksi mä oon sitä ennen sanonut, mutta kai sitä pitää ruveta käyttään oikeata nimiä joskus ;)
navaksihan niitä moni sanoo mutta olka-akseli on oikea nimitys..olin ite kans vähän aikaa silleen et wtf ku kuulin ton nimityksen ensimmäisen kerran..aina oppii jotaan uutta.. :)
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Maaliskuu 21. 14:57:23 2005

täsmennetäänpä vielä. eli olkatappi on se, jonka varassa pyörä kääntyy - teoriassa. mc phersonissa (ja myös muissa systeemeissä) ei ole varsinaista olkatappia vaan sen muodostavat alapallonivelen sekä yläpallon tai phersonissa joustintuen yläpään nivelpisteen välinen "tappi".

olka-akseli on puolestaan akseli tai kuvitteellinen akseli johon pyörä laakeroituu.

Muokattu oikeaksi :twisted:
Viimeksi muokannut samiharju, Ma Maaliskuu 21. 20:09:35 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Maaliskuu 21. 16:56:49 2005

Joop, heivataan se sinne alle ja katotaan sit taas kuinka viturallaa kulmat taas on... :roll:

Mullakin meni hetkenaikaa kysymystä tehdessä kun mietin että mikä prkl sen osan nimi taas nyt olikaan ja tuolla purkaamoiden varaosa listoissa puhuttiin olka-akselista niin sieltä se tuli sitten...

Taidan laittaa molemminpuolin mk1:n rojut kun tuntus olevan paremmat/uudemmat laakeritkin niissä.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Vastaa Viestiin