flektin anturin johdotus. kiire!!

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

flektin anturin johdotus. kiire!!

Viesti Kirjoittaja m_pajula » La Huhtikuu 2. 22:04:36 2005

TÄMMÖSEN anturin tulin ostaneeksi escoon pitäs olla ohc sierran sähköflektin anturi bilteman mukaan.
mites/mistä/ tohon tulee johdot?noi navat oli numeroitu mut en muista enää miten..
kiire ois siks että pitäs lähtee huomenna viikoks hallille kasaamaan escoa eikä oo pääsyä nettiin sieltä metän keskeltä..

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » La Huhtikuu 2. 22:28:45 2005

hyvät arvauksetkin on tervetulleita...

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Huhtikuu 3. 0:30:33 2005

m_pajula kirjoitti:hyvät arvauksetkin on tervetulleita...
Jos toi on sama kuin DOHCissa niin kun käännät muovikuoren nipukan ylöspäin niin reunimmaiset on parit.
Yleismittari kontakteihin ja sytkällä tai puhaltimella lämpöö.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Huhtikuu 3. 2:52:39 2005

Niin ja kytkentä tehdään ainakin omasta mielestä näin: nelinapainen rele ja siihen virta esim. akulta napoihin 30 ja 85. Releen napa 87:sta flektin plussaan ja anturinliittimistä toinen maihin, toinen releen napaan 86. Kannattaa katsoa vielä siitä mahdollisesta releestä sen napajärjestys, mutta noin sen pitäs yleensä mennä.
Ja tohon on hyvä laittaa vielä anturilta releelle tulevaan johtoon hyppyjohto kapiinin puolelle ja kaksiasentoinen katkaisija, josta toinen napa maihin eli flektin pakko-ohjaus.

Toinen tapa on tehdä toi ilman relettä ja kierrättää vain virta tai maa suoraan anturin läpi flektin moottorille.

Anturista sen verran, että toi on varmaan kahdella eri lämpötilalla toimiva, joten jos käytössä tuntuu nostavan lämmöt liian korkealle, kannattaa vaihtaa anturin napaparia ja katsoa auttaako asiaan. Toi alempi/ylempi pari voi olla vaikea saada mitattua, jos anturia lämmitetään suoraan jollain suurella lämmönlähteellä, mutta vedessä lämmittämällä toi vois onnistua irrallaankin.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Su Huhtikuu 3. 12:03:00 2005

kiitos paljon vinkeistä, pitää lähtee kokeilemaan..

Vastaa Viestiin