Paisarin korkki? Pinta nousee ja raivo kasvaa...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Paisarin korkki? Pinta nousee ja raivo kasvaa...

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Huhtikuu 5. 7:08:46 2005

Mitkä asiat moottorissa määrittelee millaista paisuntasäiliön korkkia käytetään? Mustaa 1.0bar vaiko keltaista 1.2bar. Capri hukkaa edelleen vesiä. Nyt tosin ei enää säiliö tulvi ääriänsä myöden kuten teki viime kesänä ja vanhalla lämppärin kennolla. Nyt on uusi kenno. Korkki on tällä hetkellä uusi musta 1.0 bar. Ennen kikkailin vanhalla mustalla korkilla joki oli löysässä. Jemmassa olis vielä vanha keltainenkin...

Tosin käynti ei onnu, putkien päistä ei tule eikä haise mikään epäilyttävä ja ö-tikkukin on ehtaa kirkasta tavaraa täynnä.

...tuttaa.
Viimeksi muokannut MouTine, Ma Huhtikuu 11. 20:33:02 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Huhtikuu 5. 15:40:50 2005

Onko korkit uusia. Rupeavat vanhemmiten helposti hiukan tihkuttamaan välistä kun hapettuvat. Keltainen varmaan sopii paremmin sinne.

Ja ei kai paisarissa näy kuplintaa koneen käydessä tai haise vieno pakokaasun haju. Kantsii varoo kun haistelee sieltä ,ettei saa vesikelloja kärsäänsä :D

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Huhtikuu 5. 16:35:19 2005

Mulla on niinkos kolme korkkia. Kaksi mustaa (1.0bar), joista toinen uusi. Yksi vanha keltainen. (1.2bar) Nyt on kokeilussa sellaainen että vanha musta on löysällä. Sillalailla ainakin ennen kitkuttelin menemään enen vanhaan. Tuolla uudella mustalla teki sen että pinta vaan oli joka aamu kylmänä alempana.

Viime kesänä tosin oli sellaisia tilanteita että säiliö oli ihan kattoon asti nestettä täynnä ja kupli vimmatusti. Nyt huolellisen ilmaamisen ja uuden lämppärin kennon myötä se on hävinnyt.

Millasia kokemuksia ihmisillä on viallisista korkeista? Miten tollanen korkki pelaa? Eikös se päästä painetta pois, eikä sisään?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Huhtikuu 5. 17:56:49 2005

Kyllähän sen korkin kuuluu päästää painetta pois eikä sisälle. Oikeat määrät nestettä ? ettei olisi liikaa. mutta tuskinpa nyt vaan.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Huhtikuu 11. 20:10:23 2005

No niin... Aikansa pelasi toi vanha musta (1.0bar) korkki löysälä taktiikka, mutta taas se tekee sitä että kun kone lämpiää niin säiliön pinta nousee kattoon asti. Kun korkkia raottaa, niin vettä pulpahtaa pois. Flekti kun hörähtää käymään, niin pinta laskee. Ja kun käy ajamassa lenkin että tulee syylärin läpi virtausta niin nestepinta laskee lähes normaaliin, mutta paikallaan pinta nousee liikaa ja painetta kertyy.

Mikäs virallinen virka tuolla pikku letkulla on joka kulkee termeri kotelosta säiliön yläreunaan? Klinttasin sen tukkoon niin helpotti vähän, koska siitä tuli ihan koko ajan virtaamalla nestettä. Termostaatissani on sellainen ohivirtaus reikä lautasessa.

Lämmöt ei nouse liikaa. Nyt puhutaan kokoajan reilusti alle 100 asteen lämmöistä. Matka-ajossa 80 astetta. Ja tämä todettu Autometerin mekaanisella mittarilla jonka anturi syylärin ylävesitilassa ihan letkun vieressä.

Ja moottori on tuo 2.9i 24v.

Millainen vaikutus on jos korkki on liian kesy? Eli 1.0bar vaiko 1.2bar?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Huhtikuu 11. 20:56:49 2005

tuota.. mahtaako siinä olla saman kokoinen syyläri ja vesiletkut (eli siis yhtä paljon tilavuutta) kun cossu scorpiossakin? tuli mieleeni että saattaahan se olla että kyseisen moottorin lämpötilan muutoksia vastaava vesitilan määrä on isompi kun sun nykyinen joten sen kautta vois tehdä tollasta.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Huhtikuu 11. 21:01:03 2005

Siinä on nyt pari litraa enempi vesitilavuutta kuin alkuperäisenä. Noin 10 litraa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Huhtikuu 11. 21:16:51 2005

MouTine kirjoitti:Siinä on nyt pari litraa enempi vesitilavuutta kuin alkuperäisenä. Noin 10 litraa.
Vaihda suurempi paisuntasäiliö.
Tee koe...
Laita lämpimällä koneella nestepinta maksimiin. Anna jäähtyä reilusti kylmäksi. Katso kuinka paljon alle minimin menee. Hanki tuota neste-eroa vastaavaa tilavuutta pari desiä suurempi paisuntasäiliö.

Kun on suurempi vesimäärä paisumassa niin entinen säiliö ei riitä :wink:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Huhtikuu 11. 21:24:45 2005

Vai pitäskö suosiolla laskea tota yrittämääni nesteen tasoa? Oon ollu rakentaessa hyvin tietoinen että paisarin pitää olla koko järjestelmän ylin kohta ja näin ollen mulla on säiliössä minimi-rajan alla parinsentin päässä oma tussilla vedetty viiva joka vastaa syylärin ylävesitilan ylintä kohtaa. Normaalistihan tämä tasohan on minimissä.

Huomenna haen uuden keltaisen (1.2bar) korkin jonka vedän tiukkaan ja menen vetämään isoa lujaa pikatielle. Annan stna isän kädestä koko järjestelmälle!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Huhtikuu 11. 21:30:45 2005

MouTine kirjoitti:Huomenna haen uuden keltaisen (1.2bar) korkin jonka vedän tiukkaan ja menen vetämään isoa lujaa pikatielle. Annan stna isän kädestä koko järjestelmälle!
Varo ettei skoude tuu ja nappaa pahvia kuivumaan :oops:

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ma Huhtikuu 11. 21:32:03 2005

MouTine kirjoitti: Annan stna isän kädestä koko järjestelmälle!
Vanha viidakon sanonta: "Kun taito loppuu, alkaa väkivalta". :lol: :lol: :lol:

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Huhtikuu 11. 21:34:06 2005

samiharju kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Huomenna haen uuden keltaisen (1.2bar) korkin jonka vedän tiukkaan ja menen vetämään isoa lujaa pikatielle. Annan stna isän kädestä koko järjestelmälle!
Varo ettei skoude tuu ja nappaa pahvia kuivumaan :oops:
Saa olla kova skoude jos meina mut saada kiinni...

Mutta edelleen onko vaihtoehtoja kansipahvivialle? Tarviipa tutkia noi tulpat ja käyn vaikka huomenna ruokkiksella jossain päästömittarissa. Tosin noi putketkin vuotaa hitusen...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Huhtikuu 11. 21:40:54 2005

Otetaan uusiksi.

Kun on suurempi vesimäärä kuin ennen, se myös kasvaa tilavuudeltaan enemmän kuin aiemmin. Jos sulla on sama paisari kuin ennen, niin vaikka kuinka laittelisit tiukempaa korkkia ja ajaisit seitsemää sataa, se tilavuus paisuu ihan samalla tavalla ja kuuluu POKS kun jostakin kohtaa repeää vesi ulos. Sitten voit vaihdella kansipaffeja

Eli laita vaikka kylmällä koneella nestetaso siten ettei paisarissa näy mitään ja aja kone lämpimäksi. Tod.näk sitten taso on lähellä maksimia tai sen yli. Kun laitat suuremman paisarin ( vaikka siitä cossu skorpparista ) niin sitten voit käyttää min ja max merkkien väliä.

Ai onko kokemusta?
2.0 paisari ja 2.9 kone :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Huhtikuu 11. 21:52:59 2005

Eikös ne säiliöt ole saman kokoisia?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Huhtikuu 11. 22:02:10 2005

MouTine kirjoitti:Eikös ne säiliöt ole saman kokoisia?
No ei ainakaan tuossa 2.0OHC vs. 2.9i V6 12 valve. Eroa on varmaan ainakin litran verran.

Tarkoitus on tilata voortilta uusi, maksoi muistaakseni luokkaa 40 euroa..Ehkäpä käyn sen huomenna tilaamassa kun nyt tuli puheeksi.

Luulin itsekin että hävittää vettä kun oli aina kylmänä alle alarajan ja kun laitoin maksimiin niin taas oli kohta kylmänä minimin alla. Kerran tarkistelin asiaa koneen käydessä tyhjäkäyntiä pihalla ja kas, siitähän se tuli yli niin mukavasti. Kun annoin asian olla, niin kylmänä ei pintaa edes nää mutta lämpimällä koneela on maksimissa. Ei tuo siis sinällään haittaa mutta voisihan se olla niinkuin pitäisikin.

Sitten kannattaa huolestua jos alkaa olla liikaa painetta järjestelmässä ja pakokaasu haisee glygolilta.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Huhtikuu 11. 22:06:38 2005

Ai jaa... Oma pötkö on kotoisin 2.0 kaasutin-DOHC Sierrasta. Tuossapa kuva... www.nic.fi/~moutine/capri/capri016.jpg Tarviipas huomanna testata tuotakin. Aamulla tod.näk. pinta on aika alhaalla niin annan sen olla enkä lisää.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Huhtikuu 11. 22:24:58 2005

Juu.. eiköhän siinä pitäis olla se cossun oma paisari, tai ainakin tilavuudeltaan vastaava pömpeli. Sillä luulis pelittävän oikein... :)
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Huhtikuu 11. 22:37:06 2005

MouTine kirjoitti:Ai jaa... Oma pötkö on kotoisin 2.0 kaasutin-DOHC Sierrasta. Tuossapa kuva... www.nic.fi/~moutine/capri/capri016.jpg Tarviipas huomanna testata tuotakin. Aamulla tod.näk. pinta on aika alhaalla niin annan sen olla enkä lisää.
Tuo sulla oleva on juuri se suurempi pömpeli mikä on 2.0 Dokissa ja V6 12 valvessa.
Tässä on 2.0 OHC PAISARI. Sierra 4x4 Cossussa on samantyylinen, erona letkulähdöt eteenpäin ja ylempikin letku vesirajan alapuolella, V6 koneisissa tuo suurempi.
Mutta kokeile joka tapauksessa tuota kikkaa ennen suurempia huolia :D

Ja tuo kuva tuon Sierrani konehuoneesta on otettu ennen "pientä" siivousta :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Huhtikuu 11. 22:49:40 2005

KIITOS ukormi tästä tiedosta. oon pannu vuotavan ylävesiletkun piikkiin tuon saman oikeen. eihän mullakaan mitään kutosen säiliötä ole :-)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Huhtikuu 12. 7:13:57 2005

Huomenta... Nyt ollaan töissä ja tuossa kotopihassa laseja krapatessani kurkkasin pellin alle niin kylmänä oli minimin ja maksimin puolessa välissä. Eli käytännässä on hlvtin paljon matkaa rajaan jossa se rupeaisi vasta näkymään pinnan laskuna syylärissä. Tutkin asiaa illalla lisää...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Huhtikuu 12. 7:19:57 2005

mites sitten nämä vanhemmat autot missä ei ole paisuntasäiliötä..
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Huhtikuu 12. 8:31:42 2005

tanari kirjoitti:mites sitten nämä vanhemmat autot missä ei ole paisuntasäiliötä..
Syylärissä on korkki joka pitää jonkinmoiset paineet ja luonnollisesti ylävesitilan pitää olla yli kansien.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Huhtikuu 12. 20:03:39 2005

Kävin nyt sitten käskemässä autoa tuossa ja annoin käydä paikallaan ja ajoin ja jne jne... Kaikkia mahdollista.

Paisunta säiliön pinta on ihan rauhallinen eikä temppuillut yhtään. Nyt odotan mielenkiinnolla, kuinka paljon pinta lähtee tuosta joka aamu laskemaan ja jääkö se sitten lopulta johonkin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Huhtikuu 13. 9:20:40 2005

Kuten arvasin, pinta oli aamulla kylmänä laskenut minimin ja maksimin puoleen väliin. Jatketaan kokeilua ja tehdään samaa ajoa tänäinkin. Miten on, laskeeko pinta entisestään? Loppuuko vesi kesken? Se selviää seuraavassa jaksossa...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Huhtikuu 13. 11:39:07 2005

*hehkutus*

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Huhtikuu 14. 7:17:30 2005

Toinen aamu. Nyt näyttää hyvältä. Pinta oli nyt aamuna laseja jälleen raapiessani samalla tasolla kuin vuorokausi sitten. Jännityksellä odotan tulevia aamuja... Suuntaus on kuitenkin oikea, mutta en vielä lähde julistamaan Herran sanaa tuosta paisuntasäiliöstä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Huhtikuu 14. 22:07:02 2005

Vituttaa.net!

Vesimurheet ikään kuin siirtyivät. Käyttö Sierraani lähdin ajamaan kaverin pihalta tuonne suulille ja aattelin siinä sitten muutenkin autoa ajeluttaa kun ei sillä ole moneen päivään ajettu. Aikani ajeltuani ikkuna auki, liikennevaloissa havahduin kolinaan ja öljynpainevalon vilkahteluun. Pakkohan se siitä saatana jonnekin oli ajaa ja Ulvilan JET:in pihassa diagnosoin rutikuivan paisuntasäiliön ja ammottavan reijän syylärin muovipäädyssä. Köyden perässä mentiin tuonne talille.

Tallin pihassa porukalla ihmeteltiin ja uskaltauduin käynnistämään auton. Lähti ihan normaalisti käymään ja mitään ylimääräistä ei kuulunut eikä putkesta lentänyt mitään outoa. Toivo elää jos pelkällä syylärillä selviäisin.

Voi vittu. Kaiken vielä kruunaisi kun huomen aamulla Caprin vedetkin olisi jossain.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Toukokuu 5. 18:44:54 2005

Tuo V6 paisuntasäiliö tuli ja laitoin sen paikoilleen. Erot 2.0 OHC ( Ja Sierra Cosworth ) paisuntasäiliöön:

OHC=Tyhjään säiliöön vettä minimiin asti, 2dl. Maksimiin 5dl
V6 ( ja DOHC ) =Tyhjään säiliöön vettä minimiin asti, 5dl. Maksimiin 1 litra

Eli tuossa syy miksi omassa Sierrassani paisuntasäiliön vesiraja käyttäytyi sangen omituisesti :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 5. 20:27:55 2005

Onko minimin ja maksimin väli siis puoli litraa tuossa isommassa säiliössä?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Toukokuu 5. 22:01:17 2005

MouTine kirjoitti:Onko minimin ja maksimin väli siis puoli litraa tuossa isommassa säiliössä?
Kyllä on :wink:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 5. 22:30:34 2005

Aisa pihvi! Kiitos tiedosta. Tulee ihan Upi mieleen että ootko mamman desilitramitalla tiskipöydän ääressä kokeen suorittanut?

Caprin vesimurheet on ainakin lakanneet kun kiersi uuden mustan korkin tiukaan ja antoi sen veden laskea siihen puoleen väliin. Pelaa eikä mitään ole tarvinnut lisätä. Tosin se ohivirtaus letku on jäänyt edelleen lintaan. Voisihan sen vapauttaa ja katsoa mitä tapahtuu. Sierrakin pelaa ihan ok, kun vaan vaihtoi syylärin ja kaikki nesteet uudet. Uudet öljyt siis myöskin filtron kera.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Toukokuu 5. 22:41:19 2005

MouTine kirjoitti:Aisa pihvi! Kiitos tiedosta. Tulee ihan Upi mieleen että ootko mamman desilitramitalla tiskipöydän ääressä kokeen suorittanut?
Juuri tuolla tavalla sen mittasin.
Hyvin muuten arvattu :D

En ole Sierralla tänään ajanut, mutta tein testin että miten pinta nyt käyttäytyy. Laitoin kylmällä koneella pinnan minimiin ja annoin käydä paikoillaan normilämpöön. Nestepinta nousi melkein maksimiin. Eli nyt kun laitan maksimiin kuumalla koneella niin laskenee sen sentin pari kylmällä koneella.

Hyvä että sullakin autot toimii. Sierroissa on aika yleinen vika tuo syylärin vuotaminen. Kestää aikansa ja sitten alkaa vuotamaan päädyistä. Korjausta ei ole muuta kuin uuden ostaminen. Onneksi ei ole kallis.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 5. 22:47:50 2005

ukormi kirjoitti: Hyvä että sullakin autot toimii. Sierroissa on aika yleinen vika tuo syylärin vuotaminen. Kestää aikansa ja sitten alkaa vuotamaan päädyistä. Korjausta ei ole muuta kuin uuden ostaminen. Onneksi ei ole kallis.
No ei se ihan noin oo... Caprista on vaihdelaatikko paskana ja Sierrakin tosiaan kulki sen 10km ilman mitään vesiä. Pikku reijästä ei ollu kyse. Ja maksohan se Nissens 120e mun täysillä bonuksilla. Mutta ny pelaa ainakin toinen ja toiseenkin se laatikko on tuloillaan. Katotaan eka mitä toi vanha on syönyt.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Toukokuu 5. 22:51:22 2005

MouTine kirjoitti: No ei se ihan noin oo... Caprista on vaihdelaatikko paskana ja Sierrakin tosiaan kulki sen 10km ilman mitään vesiä. Pikku reijästä ei ollu kyse. Ja maksohan se Nissens 120e mun täysillä bonuksilla. Mutta ny pelaa ainakin toinen ja toiseenkin se laatikko on tuloillaan. Katotaan eka mitä toi vanha on syönyt.
Itse maksoin samaa luokkaa syyläristä tuohon kutoseen. Mutta se raha on pieni raha kun ajatellaan mitä maksaa jotkut muut osat :shock:
Syylärin on kuitenkin erittäin tärkeää olla kunnossa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vastaa Viestiin