ohc kytkimen vaihto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

ohc kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Huhtikuu 7. 2:30:48 2005

Pari peruskysymystä:


Saako 2,0 taxi sierrasta kytkimen vaihdettua helpoimmin

a: Irroittamalla kehäpultit ja vetämällä moottoria eteen jolloin laatikon pitäisi jäädä paikoilleen?

b: Irroittamalla koko paskan ja tekemällä laatikon irroituksen moottorista "pöydällä"?

c: Irroittamalla laatikon moottorin kyljestä auton alla?


Vaihteistona on 5v Type 9.

Ilmeisesti näitä 5v t9:ejä on kahta mallia, mitä eroa on ko mallien välillä ja miten tunnista kumpi mulla on?

-Auto: Sierra '88, 2.0 ohc.


Tällaiseen topicciin on varmaan jo vastattu mutta en löytäny "etsi" toiminnolla muuta ohc:n kytkinremppaan liittyvää kuin kaiken maailman turbovolvojen kytkinpakinoita....

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » To Huhtikuu 7. 8:18:20 2005

Taitaa helpointapa olla irrottaa vaihdelaatikko, laatikon saa helpommin irti jos viitsii pudottaa etuakselia noin 5cm alaspäin. Eli ensin tekee kierretangosta noin 5cm pidemmät pultit kuin etupalkin omat on ja laittaa ohjuripultin molemmin puolin palkkia ja pudottaa palkin ja moottorin pulttienvaraan.
Vaihdekepin joutuu irrottamaan (pitäisi olla kiinni 3lla kuusiokolo pultilla).
Kardaani irti, kehäpultit irti ja vaihteiston kannatin rauta irti ja laatikko pois.

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » To Huhtikuu 7. 8:25:37 2005

Helpoimmalla tosiaan pääsee irroittamalla kardaanin ja laatikon.

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

jatkoa

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Huhtikuu 7. 9:31:00 2005

Siis auto on ahtaassa tallissa, ja en saa nostettua keulaa mitenkään kovin ylös. noo täytyyy kokeilla.

Käytössä on kyllä 1.5t moottorin nosturi ;)

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: jatkoa

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Huhtikuu 7. 10:18:22 2005

ParDe kirjoitti:Siis auto on ahtaassa tallissa, ja en saa nostettua keulaa mitenkään kovin ylös. noo täytyyy kokeilla.

Käytössä on kyllä 1.5t moottorin nosturi ;)
Onneksi ulkona on tilaa ja pian jo kesä :-) Joo ite ottaisin loodan irti kans.

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

kiitos

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Huhtikuu 7. 11:17:58 2005

Kiitos vihjeista!

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » To Huhtikuu 7. 11:42:18 2005

Kannattaa sitten varata joku työkalu jolla keskität sen uuden kytkilevyn. Itse olen soveltanu vanhasta laatikosta sellaisen tapin missä on boorit ni saa aika kivasti keskelle.

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » To Huhtikuu 7. 12:40:47 2005

JP kirjoitti: Vaihdekepin joutuu irrottamaan (pitäisi olla kiinni 3lla kuusiokolo pultilla).
Kolmella TORX:illa...

Vastaa Viestiin