Virta kateissa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

grinduster
CRSC jäsen 2015
Viestit: 476
Liittynyt: To Syyskuu 2. 12:17:08 2004
Paikkakunta: Jämsä/Kangasala

Virta kateissa

Viesti Kirjoittaja grinduster » Pe Huhtikuu 8. 14:54:33 2005

Olisi seuraava ongelma: Bensapumpulle ei tule virtaa. Johto on ehjä sulakerasialta pumpulle. Auto ( 1.8 esko '94) käynnistyy iloisesti kun ottaa pumpulle virtaa suoraa akulta. Mutta kun paine laskee putkessa kone sammuu (johdot pois tässä vaiheessa). Valot toimii hienosti ja bensamittarikin toimii. Vaihdoin jo pumpun releen ja viivereleen. Eikä auttanut. Mistähän tietäisin tuleeko akulta virta rasiaan? Niin tuleeko akulta virta suoraan pumpun releelle? Pumpun maadoitus on tarkastettu.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Virta kateissa

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Huhtikuu 8. 15:24:57 2005

grinduster kirjoitti:Olisi seuraava ongelma: Bensapumpulle ei tule virtaa. Johto on ehjä sulakerasialta pumpulle. Auto ( 1.8 esko '94) käynnistyy iloisesti kun ottaa pumpulle virtaa suoraa akulta. Mutta kun paine laskee putkessa kone sammuu (johdot pois tässä vaiheessa). Valot toimii hienosti ja bensamittarikin toimii. Vaihdoin jo pumpun releen ja viivereleen. Eikä auttanut. Mistähän tietäisin tuleeko akulta virta rasiaan? Niin tuleeko akulta virta suoraan pumpun releelle? Pumpun maadoitus on tarkastettu.
Virta päälle ja mittaamaan, että tuleeko edes releelle sähköä

EDIT:

Ja jos sähkö tulee releelle, niin sitten pitää selvittää tuleeko ohjaus...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Huhtikuu 8. 16:07:13 2005

Ei kai tappokytkin ole lauennut?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Huhtikuu 8. 16:14:26 2005

ettei ole vaan se tyyppi vika ...anteeksi "useasti toistuva vika"
sulakerasia rikki.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Huhtikuu 8. 17:01:11 2005

sierra friikki kirjoitti:ettei ole vaan se tyyppi vika ...anteeksi "useasti toistuva vika"
sulakerasia rikki.
Siis tarkotat varmaan "useasti toistuva ominaisuus" :wink:

grinduster
CRSC jäsen 2015
Viestit: 476
Liittynyt: To Syyskuu 2. 12:17:08 2004
Paikkakunta: Jämsä/Kangasala

Viesti Kirjoittaja grinduster » La Huhtikuu 9. 13:18:52 2005

No joo tulihan sitä Haynesia luettua. Releelle tuli virta. Sulake toimi. Kaikki tuntui olevan muka kunnossa. Sitten tuli valaistuminen. Hätäkytkin lauennut. Voi sitä ketutukseen määrää, kun tämän tajusin. Auto on ollut tallissa paikallaan ja kytkin on lauennut. Erikoista. Tuohan voi sitten laueta ihan normaaliajossakin. Eikai kellekkään näin ole käynyt? Arvaako tuolla lähteä olleenkaan hiekkatielle ajamaan? Kiitos kuitenkin hyvistä arvauksista.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Huhtikuu 9. 17:56:44 2005

JesseT kirjoitti:Ei kai tappokytkin ole lauennut?
"Hätäkytkimestä" yleensä käytetään nimitystä tappokytkin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin