miksi suuttimet ei aukee??

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Valkama
Ylläpitäjä

miksi suuttimet ei aukee??

Viesti Kirjoittaja Valkama » Su Huhtikuu 10. 14:21:11 2005

Tein takniikan vaihdon scorpio kossusta capriin, mutta kun piti alkaa käynnisteleen niin ei mitään kipinä on pensapumppu pyörii ja tekee painetta, mutta ne perk...leen suuttimet ei aukea ei taida tulla pulssia suuttimille.. kaikki liitokset tuhat kertaa käyty läpi...Ottaako suuttimekkin tietonsa suoraan kampiakselilla olevasta anturista??mikä johto on unohtunut kytkeä?? :(

Yoco
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Yoco » Su Huhtikuu 10. 22:01:41 2005

Käsittääkseni suuttimien tieto tulee virranjakajan sisällä olevasta anturilta. Mutta omassa tapauksessani rikkinäinen MAP-anturikin esti suuttimille tulevan maan ainakin tämän hetkisen tunteen perusteella vika oli siinä. joten herran haltuun vaan ja tuurillahan ne laivatkin seilaavat.

*Juuso

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ma Huhtikuu 11. 18:49:55 2005

No ei se ainakaan jakajasta johdu kun ei siinä sellaista ole. Oisko jääny joku maajohto irti, esim siellä koneen ja rintapellin välissä on alunperin toisessa kannessa maapiuhoja kiinni. Niistä joku irti?
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Huhtikuu 11. 20:20:56 2005

Toimiiko se pumppu oikein. Eli suriseeko myös startatessakin? Entä tuleeko kipinä?

Itselläni ei tullut kipinää eikä pumppu toiminut oikein koska kammen-asento anturi oli johdoistansa väärin päin. Eli ootko joutunut liittämään niitä johtoja jonkun vaurion takia? Ja tämän pitäisi myös vaikuttaa suuttimien avautumiseen.

Katso myös ne kaksi moottorin pääjohtosarjan liitintä. Niistä johtimet hapertuvat helposti.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Valkama
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Valkama » Ma Huhtikuu 11. 21:24:18 2005

täytyypä tutkiskella, mutta noitten kaikkien pitäis olla ok ja kipinäkin tulee mutta pulssia suuttimille ei löydy..

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Huhtikuu 12. 1:15:21 2005

Eikös noi suuttimet aukea yleensä maaohjauksella, joten kannattaa mitata tuleeko niihin myös virtaa. Yleensä toi virta tulee ihan suoraan, kun kääntää virrat päälle. Jos joku maajohto on jäänyt irti niin se voi aiheuttaa jonkun releen toimimattomuuden esimerkiksi, mutta jos pumppu ottaa alkupaineet virrat päälle käännettäessä tai on kytketty suoraan virtalukon kautta ilman boksiohjausta (jatkuva pyörintä) niin vian ei pitäisi olla siinä.

Valkama
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Valkama » Ke Huhtikuu 13. 14:50:09 2005

Kiitoksia avuista, mutta vika löytyi kaasuläpän asentotunnistimen kolme johtoa väärässä järjestyksessä joten ei lähtenyt käymään nyppäsin liittimen irti ja heti hörähti nyt vaan johdot oikeeseen järjestykseen ja sitte mennään. :D

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Huhtikuu 13. 17:35:14 2005

Hyvä tietää... Mitenkä ne on voineet mennä väärään järjestykseen? Millons Caprin voisi nähdä jossain?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Valkama
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Valkama » Ke Huhtikuu 13. 21:35:04 2005

johdot oli oikein mutta ei vaan käymään ku tuuppaa liittimen kiin nyt mietityttää miss vika???

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » To Huhtikuu 14. 14:25:23 2005

ootko koittanu toisella kaasuläpän anturilla
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » To Huhtikuu 14. 18:47:48 2005

Semmonen anturi ois myynnissä halavalla jos tarve ilmenee... 8)
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Vastaa Viestiin