Escortin ahdin Sierrassa...?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Escortin ahdin Sierrassa...?

Viesti Kirjoittaja Pusa » Ti Huhtikuu 12. 18:34:57 2005

Jep jep. Tulin tänään ekaa kertaa tutkineeksi hieman tarkemmin tuota Cossuni ahdinta ja huomasin, että ahdin ei olekaan alkuperäinen.

Nelikossahan kuuluisi olla Garretin T03, mutta minullapa on TB3403, eli Escortin "T35".

Turbo-Voorttia kun en ennen ole omistanut niin tyhmänä kysyn, että mitäs tämä käytännössä tarkoittaa? Onko muutos huonompaan vai parempaan suuntaan?
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Huhtikuu 12. 19:39:04 2005

Escon ahdin ei välttämättä ole huono juttu, varsinkin jos virität autoasi. Sillä pääsee muutamankymmentä kaakkia pidemmälle.
Escon ahdinta on joskus moitittu viivettä aiheuttavaksi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ti Huhtikuu 12. 21:03:37 2005

Kuten jjs sanoi, mutta jos siinä on .48 pakopesä niin viivettäkään ei ole enempää, mutta sitten taas tuo yläpään lisäpotku hyytyy taas siihen.
Tässähän se menee...

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Huhtikuu 12. 22:52:10 2005

mullon sellanen siivessä, ja täytyy sanoa että hieman alempaa saisi herätä. toisaalta ylhäältä löytyy sitten potkua aika mukavasti. no aina ei voi saada kaikkea.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » Ke Huhtikuu 13. 7:38:49 2005

Jos aletaan nyt oikein arvuuttelemaan, niin mikähän on mahtanut olla tämän muutoksen alkuperäinen syy? Työn suorittajalta sitä tuskin saa koskaan selville (Made in Italy).

Onko se tehty siksi, että vakiahdin on hajonnu ja tällanen on ollu hyllyssä valmiina? Onkohan se vaihdettu tarkoituksella, jolloin on tavoiteltu jotain vakiahdinta parempaa?

Sopiiko tämä ahdin suoraan vakiahtimen tilalle ilman mitään muutoksia? Tämä kiinnostaa, koska jos joudun joskus tekemään jotain muutoksia.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Huhtikuu 13. 22:27:46 2005

kuten jjs sanoi, sillä saa enemmän paukkua.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Huhtikuu 13. 22:36:31 2005

Pusa kirjoitti:Jos aletaan nyt oikein arvuuttelemaan, niin mikähän on mahtanut olla tämän muutoksen alkuperäinen syy? Työn suorittajalta sitä tuskin saa koskaan selville (Made in Italy).

Onko se tehty siksi, että vakiahdin on hajonnu ja tällanen on ollu hyllyssä valmiina? Onkohan se vaihdettu tarkoituksella, jolloin on tavoiteltu jotain vakiahdinta parempaa?.
Eipä tuota syytä voi arvailla jälkeenpäin että miksi vaihdettu.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » To Huhtikuu 14. 14:25:42 2005

siipicossu kirjoitti:
Eipä tuota syytä voi arvailla jälkeenpäin että miksi vaihdettu.

Joo, näinhän se on. Lähinnä tässä kiinnostaa se tosiasia, että onko minulla nyt vakiota parempi vai huonompi setti käytössä?
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » To Huhtikuu 14. 14:40:14 2005

Ehdottomasti parempi jos vaan olisi kunnossa. Tuolla ahtimella kun vaihdat mapin,lastun ja suuttimet saat n. 330-350 hv. Olettaen, että kaikki on kunnossa! Cooleri on myös kannattavaa vaihtaa.
Tässähän se menee...

Vastaa Viestiin