Onkos tämä juuttuva kurkkuinen ?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Foortman
Ylläpitäjä

Onkos tämä juuttuva kurkkuinen ?

Viesti Kirjoittaja Foortman » La Huhtikuu 16. 11:35:20 2005

Tuollainen weberisieltä pellin alta sitten löytyi.

Onkos tuo sellainen juuttuva kurkkuinen vai mikäs härpätin tuo on??

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Huhtikuu 16. 12:15:08 2005

Ei ei ei ei ei

Sitä foordin omaa kaasaria on sanottu juuttuva kurkkuiseksi= muuttuva kurkkuinen eli luistikaasutin

Tuo on ihan perus weberi

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Huhtikuu 16. 12:34:49 2005

niin siinä muuttuvakurkkuisessa on nimensä mukaisesti muuttuva kokoinen kurkku eli sellainen muovisysteemi joka muuttaa kurkun kokoa tarvittaessa. tunnetaan myös nimellä VV = Variable Venturi.

Kutsutaan juuttuvakurkkuiseksi paitsi helpon nimimuutoksen vuoksi myös siksi että vanhemmiten ne eivät aina pelaa niinkuin pitäisi...

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » La Huhtikuu 16. 13:11:34 2005

VV on toimiessaan ihan oiva peli käyttöautossa, eli en oikopäätä sitä aivan alimpaan helvettiin manaisi (toiseksi alimpaan vain) :wink:
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Huhtikuu 16. 14:25:57 2005

Henk.koht. on kahdenlaista kokemusta Fordin VV-kaasarista 1.3 CVH Mk3 Escortissa. Ensimmäisessä (vm. 82) se ei oikein toiminut kunnolla mitenkään, vaikka säädettiin ja säädettiin ja korjattiin myös Fordin toimesta (mm. uudet kalvot). Laitoin käsiryypyn ja ei silti toiminut. Ostin sitten korvaus-Weberin ja ongelmat hävisivät. Toisessa (vm. -86/-85) se toimi täysin eikä ikinä ollut mitään vikaa.

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » La Huhtikuu 16. 15:33:52 2005

Sine kirjoitti:Henk.koht. on kahdenlaista kokemusta Fordin VV-kaasarista 1.3 CVH Mk3 Escortissa. Ensimmäisessä (vm. 82) se ei oikein toiminut kunnolla mitenkään, vaikka säädettiin ja säädettiin ja korjattiin myös Fordin toimesta (mm. uudet kalvot). Laitoin käsiryypyn ja ei silti toiminut. Ostin sitten korvaus-Weberin ja ongelmat hävisivät. Toisessa (vm. -86/-85) se toimi täysin eikä ikinä ollut mitään vikaa.
Samaa mieltä 1.3 -85 cvh:ssa kesällä pelittää mutta talvella ei pelitä ei sitten millään eli eikäy tyhjäkäyntiä ynnä muuta.

Foortman
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Foortman » La Huhtikuu 16. 16:41:58 2005

Mulla toi tyhjäkäynti seilaa 600-1200 mutta ei kuitenkaan aina tee tuota. Tulin ajatelleeksi tuota kaasaria syylliseksi, liekkö tuossa jotai tyyppivikoja ?

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Huhtikuu 19. 1:11:25 2005

Niin toi kuvan kaasarihan oli sitten kakskurkkunen alipainetoimisella (eli ei mekaaninen) kakkoskurkulla.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Foortman
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Foortman » Ti Huhtikuu 19. 17:11:54 2005

Fullspeed kirjoitti:Niin toi kuvan kaasarihan oli sitten kakskurkkunen alipainetoimisella (eli ei mekaaninen) kakkoskurkulla.
Voikos sitä jotenkin säätää että milloin se avaa sen toisen kurkun ??
Se saisi avautua pikkaisen aikaisemmin kun tuo auto on kaupunki / taajama ajossa.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ti Huhtikuu 19. 18:36:27 2005

Eikös tuo ole se weberin dfth kaasari? Mielestäni ne ovat niin pyllystä, että kannattaa vaihtaa weberin dgv kaasariin suosiolla. Ilmeisesti ohc- sierrassa paikoillaan? Tarttee muuten sitten imusarjankin, jos vaihdat dgv:n/ dgavn.
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

Foortman
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Foortman » Ti Huhtikuu 19. 18:45:09 2005

Teemu.R kirjoitti:Eikös tuo ole se weberin dfth kaasari? Mielestäni ne ovat niin pyllystä, että kannattaa vaihtaa weberin dgv kaasariin suosiolla. Ilmeisesti ohc- sierrassa paikoillaan? Tarttee muuten sitten imusarjankin, jos vaihdat dgv:n/ dgavn.
Jep ohc koneessa kiinni ja ongelmia tuo wembele tuntuu tuottavan mutta mutta... jos tuon hetkeksi saisi toimimaan ihmisiksi koska vaihto varmaankin tapahtuu, mutta vasta muutaman kuukauden jälkeen.....

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Huhtikuu 19. 18:48:19 2005

Foortman kirjoitti:
Fullspeed kirjoitti:Niin toi kuvan kaasarihan oli sitten kakskurkkunen alipainetoimisella (eli ei mekaaninen) kakkoskurkulla.
Voikos sitä jotenkin säätää että milloin se avaa sen toisen kurkun ??
Se saisi avautua pikkaisen aikaisemmin kun tuo auto on kaupunki / taajama ajossa.
Huono sitä on säätää. Onko kalvo ehjä? Mulla on kolme vastaavaa kaasaria ollu ja kahessa on ollu kalvossa reikä. Ei arvatenkaan oikein pelaa.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Foortman
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Foortman » Ti Huhtikuu 19. 18:50:17 2005

No olen niin hemmetin tumpelo noitten kaasareitten kanssa etten edes tuohon osaa vastata eli tarttisin apua rankemman kautta ...

Uskallanko ees purkaa vasta alottelijana koko kaasaria ??

Vastaa Viestiin