2.3 DOHC

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

2.3 DOHC

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Huhtikuu 14. 23:01:51 2005

Nopea kysymys. Onko sama kone Galaxyssä kuin Scorpiossakin? Mitä eroa koska toinen lienee etuveto?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Pe Huhtikuu 15. 8:20:27 2005

Lohkon pitäisi mun tutkimisen mukaan olla sama, sehän käy melkein heittämällä rs2k lohkon tilalle.
Ford Fiesta ST 2013
#727

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Huhtikuu 15. 9:12:09 2005

Joo, niin vähän ajattelinkin ettei ihan bolt-on mene Galaxyn kone. Eli metsästetään Scorpin konetta sitten vaan jos ton Sierran kone on poikinut.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jive
Ylläpitäjä

Re: 2.3 DOHC

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Huhtikuu 15. 9:12:17 2005

MouTine kirjoitti:Nopea kysymys. Onko sama kone Galaxyssä kuin Scorpiossakin? Mitä eroa koska toinen lienee etuveto?
Ee.. siis toisessa kone pitkittäin? juu pitäisi olla sama kone. jossain täällä oli linkki sumujen saarten scorpio sivuille, jossa kone esiteltiin. Pistä haku laulamaan.

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Re: 2.3 DOHC

Viesti Kirjoittaja Jari S » Pe Huhtikuu 15. 11:51:41 2005

MouTine kirjoitti:Nopea kysymys. Onko sama kone Galaxyssä kuin Scorpiossakin? Mitä eroa koska toinen lienee etuveto?
Oletko kysynyt eroja maahantuojan teknisestä neuvonnasta? Itse lähdin sieltä liikkeelle, kun laitoin scorpio 2.3 16v moottorin sierraan.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: 2.3 DOHC

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Huhtikuu 15. 12:10:20 2005

Jari T kirjoitti:scorpio 2.3 16v moottorin sierraan.
Kerroppas lisää tähän samaan topiciin. Tuota kun on moni täälläkin kysellyt (minä mukaanlukien joskus)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Huhtikuu 15. 12:56:04 2005

Kävin tuossa kavereita morjestamassa... Diplomaattinen vastaus oli että he voivat kirjoittaa runkonumeroa vastaan todistuksen tuosta Scorpin koneen vähäpäästöisyydestä, mutta eivät ota kantaa taikka kirjoita mitään lappuja sen asentamisesta Sierraan. Eli näin ollen jos tämä päästölappu muitten perus lappujen kanssa on konttorille ok, niin silloin.

Eli teoriassa tämä on aivan mahdollinen. Se on sitten eri asia jos joku konttori haluaa heittäytyä hankalaksi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Huhtikuu 15. 13:04:26 2005


Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Re: 2.3 DOHC

Viesti Kirjoittaja Jari S » La Huhtikuu 16. 14:03:21 2005

samiharju kirjoitti:
Jari T kirjoitti:scorpio 2.3 16v moottorin sierraan.
Kerroppas lisää tähän samaan topiciin. Tuota kun on moni täälläkin kysellyt (minä mukaanlukien joskus)
Auto alunperin 2.0i dohc -91, vaihteisto mt75. Siihen vaihdoin scorpio 2.3 16v -97 moottorin sekä moottorinohjauksen, EEC-5. Itse paikalleen sovittaminen kävi helposti, esim. vesiletkut käy suoraan, samoin startti. Pats ajonesto tuotti hieman harmaita hiuksia ja kustannuksia. Katsastus oli vaivaton, todistus moottorista jossa ilmenee myös päästöluokitus, siihen fordin edustajalta leima ja nimi alle. Näin lyhyesti, mutta kerron mielelläni tarkemmin yksityis kohdista jos joku tälläistä alkaa rakentaa.

Nicke
Ylläpitäjä

Re: 2.3 DOHC

Viesti Kirjoittaja Nicke » La Huhtikuu 16. 14:08:21 2005

Jari T kirjoitti:
samiharju kirjoitti:
Jari T kirjoitti:scorpio 2.3 16v moottorin sierraan.
Kerroppas lisää tähän samaan topiciin. Tuota kun on moni täälläkin kysellyt (minä mukaanlukien joskus)
Auto alunperin 2.0i dohc -91, vaihteisto mt75. Siihen vaihdoin scorpio 2.3 16v -97 moottorin sekä moottorinohjauksen, EEC-5. Itse paikalleen sovittaminen kävi helposti, esim. vesiletkut käy suoraan, samoin startti. Pats ajonesto tuotti hieman harmaita hiuksia ja kustannuksia. Katsastus oli vaivaton, todistus moottorista jossa ilmenee myös päästöluokitus, siihen fordin edustajalta leima ja nimi alle. Näin lyhyesti, mutta kerron mielelläni tarkemmin yksityis kohdista jos joku tälläistä alkaa rakentaa.
Onks sulla kuvia autosta??
Erityisesti konehuoneesta!!

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Re: 2.3 DOHC

Viesti Kirjoittaja Jari S » La Huhtikuu 16. 14:14:47 2005

Nicke kirjoitti:
Jari T kirjoitti:
samiharju kirjoitti: Kerroppas lisää tähän samaan topiciin. Tuota kun on moni täälläkin kysellyt (minä mukaanlukien joskus)
Auto alunperin 2.0i dohc -91, vaihteisto mt75. Siihen vaihdoin scorpio 2.3 16v -97 moottorin sekä moottorinohjauksen, EEC-5. Itse paikalleen sovittaminen kävi helposti, esim. vesiletkut käy suoraan, samoin startti. Pats ajonesto tuotti hieman harmaita hiuksia ja kustannuksia. Katsastus oli vaivaton, todistus moottorista jossa ilmenee myös päästöluokitus, siihen fordin edustajalta leima ja nimi alle. Näin lyhyesti, mutta kerron mielelläni tarkemmin yksityis kohdista jos joku tälläistä alkaa rakentaa.
Onks sulla kuvia autosta??
Erityisesti konehuoneesta!!
Saan kyllä kun vain osaisin laittaa ne tänne. Tämä tietokone ei ole minun vahvimpia alueita :D Yritän kumminkin.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Huhtikuu 16. 14:57:13 2005

Kerro vähän millainen toi 2.3 on Sierrassa vääntöö on yms. meneekö kakkua polkematta kuinka paljon?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » La Huhtikuu 16. 15:12:18 2005

SLEI kirjoitti:Kerro vähän millainen toi 2.3 on Sierrassa vääntöö on yms. meneekö kakkua polkematta kuinka paljon?
Vääntö alueella 2500-5200r.min on yli 200nm max 213nm 4510r.min. On penkitetty luotettavassa paikassa. Kulutus samaa luokkaa 2.0i dohcin kanssa, ehkä hieman alle joissain olosuhteissa. En vaihtais entiseen :D

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Huhtikuu 17. 15:48:59 2005

Menikö kone palkkeihin ja kannakkeisiin rimpuilematta, eikö öljypohja ole korkeampi tasapainoakselien takia?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Su Huhtikuu 17. 22:59:13 2005

SLEI kirjoitti:Menikö kone palkkeihin ja kannakkeisiin rimpuilematta, eikö öljypohja ole korkeampi tasapainoakselien takia?
Oli se aika tarkka sovittaa. Tyynyjä piti siirtää jonkin verran eteenpäin ja käyttää scorpion korvakoita. Tilaa ei jäänyt palkin ja hammastangon väliin paljon, mutta riittävästi. Ei ole ottanut kiinni kumpaankaan missään tilanteessa.

Vastaa Viestiin