Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
scorpio4x4
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
Viesti
Kirjoittaja scorpio4x4 » La Huhtikuu 16. 21:30:01 2005
Morjens vaan klubilaisille..
Lienenkö väärässä mutta ilmeisesti ei onnistu A4Lde lodjun istutus tohon -91 24v scorppiin...
johtosarjassa ainakin eroa ja toimineekohan kun ei saa tietoo moottorinohjaukselta??
Haulla löyty jo vähän tietoo mut ajattelin vielä varmistella...
Automaatti on peli... kun se toimii

#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
Pappacosworth
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti
Kirjoittaja Pappacosworth » Su Huhtikuu 17. 22:34:28 2005
Sisuskalut on samat mutta ohjaus on sähköinen, onko vaihdosta sitten mitään hyötyä. Toki parempi moottorijarrupakka siinä on, lukkosokka ei enää irtoa. Cossun loodassa on enempi vaan levyjä kuin tavallisessa.
-
scorpio4x4
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
Viesti
Kirjoittaja scorpio4x4 » Ma Huhtikuu 18. 6:31:42 2005
Laitettiin kunnostettu A4LD paikalleen ja jätettiin tuo A4LDe oottamaan ostajaa.
Jokohan tänäiltana sais savut projektista...
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
scorpio4x4
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
Viesti
Kirjoittaja scorpio4x4 » Ma Huhtikuu 18. 22:12:25 2005
Jiihaa!!!
24v kulki jo omin voimin tänään.... huomenna pitempää testilenkkii heittää..
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
Corleone
- Viestit: 528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
- Paikkakunta: Lpr
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Corleone » Ma Huhtikuu 18. 22:36:51 2005
Mikähän tuossa nyt on, ensin oireet olivat että kakkoselta kolmoselle vaihtaessa löi ensin vapaalle ja kolmonen meni päälle vasta kun nosti kaasun. Nyt sama vika plus kakkonen luistaa ku märkä v****, samalla lailla veto päällä kuin moottorijarrutuksessakin
Öljyä oikea määrä ja on ainakin vielä punaista...
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ma Huhtikuu 18. 23:30:12 2005
kas kummaa Corleone, mun taunarissa sama vika (a4ld siinäkin)..
eli garageshift toimii (ryömii siis eteen/taakse), kakkosta (tai kolmosta?) ei kuulu kun vasta 4000rpm jälkeen jolloin eka alkaa huutaa tyhjää kunnes keventää kaasua ja sit löytyy ilmeisesti 3 ja 4 saman tien.
sit kun runttaa kaasua lisää vaihtuu 3 ihan ok mut kakkosta jos hakee niin taas surraa tyhjää.. kaasun hellittäminen tuo kakkosen taas esille.
seuraava konsti on kaiketi "tulos tai ulos" kokeilu eli saatanasti jalkaa kiesille kunnas joko a) loota toimii tai b) loota rikkuu lopunkin. Loppuu pelleilyt prkl

-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Ti Huhtikuu 19. 2:16:05 2005
Katselin autoni vanhoja kuitteja ja yhdessä on teksti:
Asiakkaan kuvaus viasta: vaihteisto ei vaihda isompaan ennen kuin 4000 rpm:ssa. Samalla kuitilla on "jarruvanteiden säätö V6 2.9 EFI ja US 83" hinta 598mk ja "alipainejärjestelmän tiivistys" 478,50mk.
Ensimmäinen on selvää pässinlihaa: säätö. Jälkimmäinen toimenpide on mysteeri, että mitähän lie käytännössä on tehty?
Laatikolla on tuossa vaiheessa ajettu n. 2 ja puoli vuotta uusimisesta ja kilometrejä takana 23445 km.
Kävin taannoin paikallisella Fordin huollossa kyselemässä jarruvanteiden säädöstä ja tuttuhuoltokorjaaja kertoi kun sanoin ilmeisesti jotenkin väärin "vaihtaa vasta neljässä tonnissa", niin totesi vain, että se ei kuulosta hyvältä. Korjasin sitten, että yhdessä kuitissa luki noin ja että laatikko kyllä vaihtaa ok. Ilmeisesti vasta 4000 rpm:ssa vaihto on huono merkki.
Tulostin joku aika sitten samiharjun jostakin haaliman A4LD laatikon huolto-ohjeen, mutta sisällysluetteloa pidemmälle en ole päässyt. Vihko vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta, pitää yrittää ehtiä lukea se jossakin välissä. Kiitokset Samille jo etukäteen oppaasta.
Nyt kun laatikkoon vaihdettiin öljyt äskettäin, niin vaihdon tehnyt kaveri kertoi laatikossa olevien venttiilien karstoittumisen aiheuttavan vapaalle menemistä vaihteiden välillä.
-
scorpio4x4
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
Viesti
Kirjoittaja scorpio4x4 » Ti Huhtikuu 19. 7:28:37 2005
Tuosta tulos tai ulos kokeilusta.... en suosittele.
Lootaremppaajan kans oli puhe että silloin ainakin tosiaan saa sökön laatikosta.... jos luistaa annetaan happee helvetisti ni palaa pakat..

#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
Pappacosworth
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti
Kirjoittaja Pappacosworth » Ti Huhtikuu 19. 8:48:44 2005
Sierran loota jonka remppasin vaihtaa tosi hienosti ja napakasti ylöspäin mutta ei vaihda neloselle. Alaspäin ei meinaa vaihtaa ajoissa kakkoselle mutta se johtuu liian lievästä jousesta vaihtoventtiiliillä. Mutta luistoa ja pitkää vaihtoa siinäkin oli ennenkuin laitoin sinne korjaussarjan ja pannat. Nelosta olen ihmetellyt jo kauan. Vaihdoin hiljattain nopeustunnistimenkin jos se auttaisi, ei vaikutusta. Cossun perässä 2.0 dokin loota jaksoi luistamatta noin viikon, edellisellä om. se oli toiminut. Väittäisin että pitkät vaihdot ja kierrosten nousut johtuvat kuluneista levyistä ja pantojen säädöistä, sekä kitkamateriaalin kerääntymisestä venttiilipesään. Harmi että lootaan ei saa kunnollista suodatinta. Aionkin laittaa putkeen inline-suodattimen kun saan cossun loodan rempattua.
-
Pappacosworth
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti
Kirjoittaja Pappacosworth » Ti Huhtikuu 19. 8:58:25 2005
Corleone kirjoitti:Mikähän tuossa nyt on, ensin oireet olivat että kakkoselta kolmoselle vaihtaessa löi ensin vapaalle ja kolmonen meni päälle vasta kun nosti kaasun. Nyt sama vika plus kakkonen luistaa ku märkä v****, samalla lailla veto päällä kuin moottorijarrutuksessakin
Öljyä oikea määrä ja on ainakin vielä punaista...
Säädä pannat ekaks, pääsee käsiksi kun ottaa kuskin puolen katit irti ja lämpösuojan. Ehkä voi joutua pudotaan loodan häntääkin. Ohjeet löytyy mun a4ld topikista
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... highlight=