Spoikka ja kuinkas siintä maali otetaan irti. Ongelma jatkuu
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Spoikka ja kuinkas siintä maali otetaan irti. Ongelma jatkuu
Niin elikkäs sierran tuollainen vakio spoikka se himmeli joka on takakakontin päällä... lienee kumia tai jotain... kuinkas siitä saisi maalit irti?? Siinä varmaan tehtaalla laitettu väri .. mutta haluttais saaha se pois ..
Tästäkin jo varmaan juttua ollut mutta ei haulla sattunut silmään...
Kiitos jo etukäteen !!
Tästäkin jo varmaan juttua ollut mutta ei haulla sattunut silmään...
Kiitos jo etukäteen !!
Viimeksi muokannut Foortman, Ti Huhtikuu 19. 18:46:32 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
hiomapaperi kauniiseen käteen ja olut toiseen...Foortman kirjoitti:No niin nyt on koiteltu irroitella niitä maaleja![]()
Ei jarruneste irrota ei tärpätti ei painepesuri ... tiukassa on perhan siinä mistä ei ole lohekeillut ..
Kikkoja lisää sais sano jos tiedossa.
Niin ja kyselin maalinpoisto aineita niin pyörittelivät vaan päätä ja tuumasivat " hommaa uusi spoikka "
-
- Ylläpitäjä
koitin tuotakin ja olutta kului ... mutta kempele ...on eto tiukassa ..Tharkad kirjoitti:hiomapaperi kauniiseen käteen ja olut toiseen...Foortman kirjoitti:No niin nyt on koiteltu irroitella niitä maaleja![]()
Ei jarruneste irrota ei tärpätti ei painepesuri ... tiukassa on perhan siinä mistä ei ole lohekeillut ..
Kikkoja lisää sais sano jos tiedossa.
Niin ja kyselin maalinpoisto aineita niin pyörittelivät vaan päätä ja tuumasivat " hommaa uusi spoikka "
täytynee tosissaan vaan hinkkaa ja hinkaa ja hinkka ja käydä uus olut ja hinkkaa ...jne...
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Kovilla liuottimilla saattaa sulatella myös sitä muovi spoileria.
Pienemmissä kappaleissa voi käyttää maalinpoisto aineena KodinPutkimiestä, liuottaa maalia mutta ei sulata muovia.
Ei tietenkään niin tehokas kuin "oikeat" maalinpoisto aineet, mutta hellävaraisempi.
P.S. nykyisin nuo jarrunesteet taitaa olla siliconi pohjaisia, eikä siten poista maalia.

Pienemmissä kappaleissa voi käyttää maalinpoisto aineena KodinPutkimiestä, liuottaa maalia mutta ei sulata muovia.
Ei tietenkään niin tehokas kuin "oikeat" maalinpoisto aineet, mutta hellävaraisempi.

P.S. nykyisin nuo jarrunesteet taitaa olla siliconi pohjaisia, eikä siten poista maalia.

-
- Viestit: 393
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002
maalin irrotus
voipi olla vittumainen maalata jos sen liottaa vaikka nitro morssilla. voi imeytyä huokoiseen kumiin syvälle. ps olen joskus nähny sellasen. en maalannu.
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Re: maalin irrotus
NitroMorse on vesiliukoinen, mutta vaatii varmastikkin melko perusteellisen pesun ennen maalausta.Esa kirjoitti:voipi olla vittumainen maalata jos sen liottaa vaikka nitro morssilla. voi imeytyä huokoiseen kumiin syvälle. ps olen joskus nähny sellasen. en maalannu.
Ja taitaa sillä tosiaan sulaa koko spoileri,on se niin tehokas mönjä.

-
- Viestit: 160
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003
joo
kannattaa aina miettiä millä sotkulla noita putsaa....
ei ole ensimmäinenkerta että maali keittää .............
epäkeskohiomakone + 180 paperia ( kunhan ei kumpikaan biltemasta).
luulisin että sillä lähtis. ja sitten pohjalle elaksointi ainetta että ei
halkea uudestaan. !! hiontaväri + 600 vesihiontaa...........
ei ole ensimmäinenkerta että maali keittää .............
epäkeskohiomakone + 180 paperia ( kunhan ei kumpikaan biltemasta).
luulisin että sillä lähtis. ja sitten pohjalle elaksointi ainetta että ei
halkea uudestaan. !! hiontaväri + 600 vesihiontaa...........

auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
- Paikkakunta: Tammisaari
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
- Paikkakunta: Pori
Itse poistin maalin spoikasta kuumailma puhaltimen avulla mutta ainakin taitto/kulma kohdissa saa olla tosi tarkkana ettei lämpeä niin paljoa että kumi murtuu. Mulla lähti pari palaa pois liian lämmittämisen seurauksena ja jos on tehtaan tartuntamaali pohjina niin se ei välttämättä irtoa lämmittämälläkään vaan vaatii vielä kemiallista käsittelyä. Käytin muistaakseni jotain maalin ohennetta jolla sain tartuntamaalin pois, nimeä en muista. Se tartunmaali on tosi p*skamaista liisteriä sen jälkeen kun on lämmennyt.....onnea 

Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
-
- Ylläpitäjä
Spuler kirjoitti:Itse poistin maalin spoikasta kuumailma puhaltimen avulla mutta ainakin taitto/kulma kohdissa saa olla tosi tarkkana ettei lämpeä niin paljoa että kumi murtuu. Mulla lähti pari palaa pois liian lämmittämisen seurauksena ja jos on tehtaan tartuntamaali pohjina niin se ei välttämättä irtoa lämmittämälläkään vaan vaatii vielä kemiallista käsittelyä. Käytin muistaakseni jotain maalin ohennetta jolla sain tartuntamaalin pois, nimeä en muista. Se tartunmaali on tosi p*skamaista liisteriä sen jälkeen kun on lämmennyt.....onnea
Juu niin siinä kävi että tartuntamaali sieltä löytyi. Pinta tuntuu tolla lämmityksellä lähtevän ihan hyvin. Huomenna tapella sitten sen pohjankanssa
