hyvä cruise mondeoon
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
hyvä cruise mondeoon
Litoenin ad300 olis kohtuu edulinen mutta liekkö hyvä ?
Onko muita ehdotuksia ?
Onko muita ehdotuksia ?
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: hyvä cruise mondeoon
Kokemuksesta sanoisin että unohda noi halvat vakionopeussäätimet.cologne kirjoitti:Litoenin ad300 olis kohtuu edulinen mutta liekkö hyvä ?
Onko muita ehdotuksia ?
Itselleni meinasi tulla tuollainen kalliiksi kun tuli Mondeoon mystinen vika ja vikaa etsittiin pitkään. Viimeksi määrittelin vian hapettuneisiin jälkiasennusvakionopeussäätimen liittimiin. Asensin johdot uusiksi siten kuin niiden olisi pitänyt alunperinkin olla ja tuo mystinen sammuiluvika poistui. Oli muuten jälkiasennettu ammattiliikkeessä, joskaan ei voortilla

Muutenkin toiminta oli hieman epämääräistä.
Maksa enemmän ja osta orkkissysteemi.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: La Elokuu 30. 20:20:31 2003
- Paikkakunta: Joutseno
vakkari makso 130€ suoraan kahalta mukaan tuli kytkinpoljinkatk. ja induktiivinen nopeusanturi joka asennettin vetoakseliin, sähköt yksikölle kykinpoljinkatkaisimen kautta ja ajoon. ko mallihan ei sisällä ollenkaan niitä vittumaisia dippi katkaisijoita kuten esim rostra, vaan se ottaa asetukset suoraan ajossa, vauhtia 80 km/h ja tökkää nappia nin se haistaa pulssit ja muut ja toimii hyvin. En muista olivatko kaikki 300 mallit alipaine toimisia mutta tuo joka asennettin oli ainakin. Niin ja tämä kaikki noin 2v sitten ja säädin toimii vieläkin.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
no lisää hämmennetään soppaa. Pitäis kans saada tuohon mondeoon cruise, kun vanhassakin oli. Oliskos tuosta Waecosta kokemuksia ?
http://www.waeco.com/en/298_452.php
Vanhassa montsussa oli myös jälkiasennus, joka tehty Ford liikkeessä uutena, malli oli VDO ja toimi, kunnes...
Olivat ottaneet nopeussignaalin laatikolta ryöstöliittimellä.
Noh, ihmettelin kerran kun cruisattiin alko tuuli suhisemaan kovempaa ja kuopat rytkyttämää. Oli nostanut pikkuhiljaa nopeuden 150:een, kun tuo signaali häipyi.
p.
http://www.waeco.com/en/298_452.php
Vanhassa montsussa oli myös jälkiasennus, joka tehty Ford liikkeessä uutena, malli oli VDO ja toimi, kunnes...
Olivat ottaneet nopeussignaalin laatikolta ryöstöliittimellä.
Noh, ihmettelin kerran kun cruisattiin alko tuuli suhisemaan kovempaa ja kuopat rytkyttämää. Oli nostanut pikkuhiljaa nopeuden 150:een, kun tuo signaali häipyi.
p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
kerronpa kokemuksia minäkin,
fiestassa ('98) on ollu uudesta alipaine-rostra, alkanu viimevuosina hiukka nykimää, eli säätö ei ole enää niin tasasta kuin uutena.
Muuten pelannu hyvin vaikka liitännät tehty ryöstöliittimillä.
Ja se alipainehomma on tosi huono mäkisellä osuudella, ylämäessä häipyy ensin alipaine kun laite pistää vetoa lisää ja sitten ei jäljelläoleva paine riitä enää lisäykseen, joten vauhti akaa hyytyä mäessä, esim Turun uuden moottoritien mäissä.
Escossa ('00) oli sähkö-rostra, toimi hyvin kun sen säätäviiksi oli vaihdettu, oli joku juotosvika joka ilmeni kylmällä/kostealla
Focusissa (4v-autom) on kanssa sähkö-Rostra, toimii kohtuullisesti langattolalla ohjaimella joka on ratissa, paitsi että joskun putoaa päältä koknaan kun yrittää resumea.
Ylämäissä se on varsin hauska, Turun motarin mäissä kun laatikko ei heti ala kelata pientä sisään jotta vauhti säilyisi, vekotin painaa lisää kaasua kunnes tulee kick-down kakkoselle (sis 120 lähtövauhdista), ja sit kelataan taas muutkin vaihteet läpi. Johtuu osin ton 1.6 konee huonosta(korkealla olevasta) vääntökäyrästä.
kaikissa Rostrissa on ollu kytkentä moottoriin, joten jos heittää vaihteen vapaalle, ei kierrokset karkaa, siellä on vissiin joku esiasetettu raja nousulle joka joskus alamäkikiihdytysessä tulee esiin, kun vekotin puto pois samasta syystä.
haittana noissa on ettei mistää löydy säätöohjeita, kannen alla on 10 dip-kitkimen rivi josta varmaan v is valita sitä sun tätä.
fiestassa ('98) on ollu uudesta alipaine-rostra, alkanu viimevuosina hiukka nykimää, eli säätö ei ole enää niin tasasta kuin uutena.
Muuten pelannu hyvin vaikka liitännät tehty ryöstöliittimillä.
Ja se alipainehomma on tosi huono mäkisellä osuudella, ylämäessä häipyy ensin alipaine kun laite pistää vetoa lisää ja sitten ei jäljelläoleva paine riitä enää lisäykseen, joten vauhti akaa hyytyä mäessä, esim Turun uuden moottoritien mäissä.
Escossa ('00) oli sähkö-rostra, toimi hyvin kun sen säätäviiksi oli vaihdettu, oli joku juotosvika joka ilmeni kylmällä/kostealla
Focusissa (4v-autom) on kanssa sähkö-Rostra, toimii kohtuullisesti langattolalla ohjaimella joka on ratissa, paitsi että joskun putoaa päältä koknaan kun yrittää resumea.
Ylämäissä se on varsin hauska, Turun motarin mäissä kun laatikko ei heti ala kelata pientä sisään jotta vauhti säilyisi, vekotin painaa lisää kaasua kunnes tulee kick-down kakkoselle (sis 120 lähtövauhdista), ja sit kelataan taas muutkin vaihteet läpi. Johtuu osin ton 1.6 konee huonosta(korkealla olevasta) vääntökäyrästä.
kaikissa Rostrissa on ollu kytkentä moottoriin, joten jos heittää vaihteen vapaalle, ei kierrokset karkaa, siellä on vissiin joku esiasetettu raja nousulle joka joskus alamäkikiihdytysessä tulee esiin, kun vekotin puto pois samasta syystä.
haittana noissa on ettei mistää löydy säätöohjeita, kannen alla on 10 dip-kitkimen rivi josta varmaan v is valita sitä sun tätä.
-
- Viestit: 155
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 2. 21:46:53 2004
- Paikkakunta: E-Suomi
Laitoin pari vuotta sitten alkuperäisen vakkarin -00 mondeoon. Helppo homma. Ratti ja airbag vaihtoon. Jarrupolkimen katkaisin vaihtoon, kytkinpolkimeen lisäkatkaisin ja pieni johtosarja vaihoon edm. katkaisimille.
Sitten konehuoneeseen moottori/aivolaatikko ja vaijeri kiinni kaasuläppään. Mittaristoon pitää laittaa vielä merkkilamppu.
Toiminta todella "pehmeää" ja fiksumpaa kuin esim bmw:ssä. Hauska toiminto on nopeuden lisäyksessä. Yksi plus-painallus nostaa nopeutta n. 1,6 kmh, jos näpytät 10 kertaa nopeasti, niin näppäilyt jää muistiin ja nopeus nousee 16kmh.
Ylämäissä ainakin kärryn kanssa hyytyy, koska ei lisää kaasua, jos hetkellinen kulutus on 15l/100km.
Sitten konehuoneeseen moottori/aivolaatikko ja vaijeri kiinni kaasuläppään. Mittaristoon pitää laittaa vielä merkkilamppu.
Toiminta todella "pehmeää" ja fiksumpaa kuin esim bmw:ssä. Hauska toiminto on nopeuden lisäyksessä. Yksi plus-painallus nostaa nopeutta n. 1,6 kmh, jos näpytät 10 kertaa nopeasti, niin näppäilyt jää muistiin ja nopeus nousee 16kmh.
Ylämäissä ainakin kärryn kanssa hyytyy, koska ei lisää kaasua, jos hetkellinen kulutus on 15l/100km.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti: