kiinteät nostajat

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

kiinteät nostajat

Viesti Kirjoittaja wili » Ke Maaliskuu 16. 19:41:10 2005

http://www.ford-club.net/keskustelu/viewtopic.php?t=567

tuolla oliki jo juttua tosta, mut haluisin vähän enempi tietoa.. ku moni ei edes luen ford-clubin foorumia..

täälläkin oli juttua noista DIY kiinteistä nostajista joskus.. en vaan löytäny vaikka jonkun verran etsinkin..

minkäs kokoset säätölevyt sinne tarvis hommata.?
mites käyks sinne escort/orion dieselin (84-90) säätölevyt vai onko ne liian paksut?

jotai ohjeita ku sais ni olis kiva.?



ja nostajista kun nyt on puhe niin kertokaas vähän eroja hydraulisista/kiinteistä/anti-pump nostajista.. edut ja haitat.?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Maaliskuu 16. 20:20:01 2005

Mihin autoon kiinteet nostajat on tulossa? Ja miksi.

Säätölevyjä laitetaan sinne sen paksuisia ,et venanvälys on kohdallaan tietääkseni. Eli niitä ei tiädä ilman tarkistusta.

Ei ole omakohtaisia kokemuksia tosta systeemistä ja siitä tietävät kertokoot enemmän ,jos tarve vaatii.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ke Maaliskuu 16. 20:43:50 2005

escort mk4 olis auto.. ja en mä vielä tiedä tuleeko siihe noit, mut on vähän suunnitteilla..

mikä olis sopiva välys?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » To Maaliskuu 17. 6:39:56 2005

Rojut sisältä pois,vain "hattuosa" käyttöön.900 saab säätölevyt(yleensä 2kpl)+se nostajan öljyreikä migillä umpeen.
-Se on siinä-
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » To Maaliskuu 17. 8:20:56 2005

mut mikä olis oikee välys?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Maaliskuu 17. 8:39:28 2005

Kannattaisi kysyä vaikka jostakin RS1600i foorumista.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » To Maaliskuu 17. 11:08:20 2005

JOS nokka vaatii kiinteät nostajat niin kyllä se pitäisi ilmoittaa :wink:
Ja mitä järkeä on kierrättää vakionokalla joka ei ole tarkoitettu niihin kierroksiin :?
Eli nokkakaupoille mars.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » To Maaliskuu 17. 11:21:14 2005

ei olekaa vakio nokka.. ja suunnitelmissa on ehkä viel kireämpi.. noi nostajat menis siin samalla vaan

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Maaliskuu 17. 12:42:16 2005

Onko kenelläkään mitään ehdotuksia edes järkeväksi välykseksi kovilla nostajilla. CVH:ssahan on vielä keinut lisäksi liikkumassa, mutta cossussa nokka ois suoraan nostajalla ja mietinkin itse tota välystä johonkin 0,05-0,10 mm luokkaan.

Laitoin tonne ford-clubin foorumille kanssa kommenttia aiheesta ja siellä on myös yks oma ehdotus toteutustapaan, jos ketä asia kiinnostaa.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Toukokuu 4. 1:22:54 2005

jos ei tiedä minkälainen välys pitäisi olla, niin sitten kannattaa lähteä ihan auton vakio välyksestä liikkeelle. sitten katsoa kuinka se toimii kuumana, ja kuinka kylmänä ja muuttaa sen mukaan.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Toukokuu 4. 8:05:51 2005

Hectori kirjoitti:jos ei tiedä minkälainen välys pitäisi olla, niin sitten kannattaa lähteä ihan auton vakio välyksestä liikkeelle. sitten katsoa kuinka se toimii kuumana, ja kuinka kylmänä ja muuttaa sen mukaan.
Olenko nyt ihan väärin ymmärtänyt, mutta eikös hydrauliset nostajat ole periaatteessa välyksettömät eli öljynpaine pitää painimen kiinni nokassa koko ajan :roll:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Toukokuu 4. 12:46:02 2005

MikkoT kirjoitti: Olenko nyt ihan väärin ymmärtänyt, mutta eikös hydrauliset nostajat ole periaatteessa välyksettömät eli öljynpaine pitää painimen kiinni nokassa koko ajan :roll:
niin siis lähinnä tarkoitin että että esimerkiksi otetaan vaikka OHC koneen imu .20 ja pako .25 arvot ja sitten siitä lähdetään hakeen. ja sama jos rupeaa hakemaan vaikka DOHC koneelle välyksiä. käyttää sierran vakio välyksiä. oli ehkä kyllä huonosti ilmaistu.

sitten vain käytetään kone lämpimäksi ja katsotaan mikä siinä on välys. jos siihen tarvitsisi heittää joku arvo, niin mä laittaisin .10-.15 välykseksi kuumalle koneelle.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ke Toukokuu 4. 12:50:51 2005

MikkoT kirjoitti:Onko kenelläkään mitään ehdotuksia edes järkeväksi välykseksi kovilla nostajilla. CVH:ssahan on vielä keinut lisäksi liikkumassa, mutta cossussa nokka ois suoraan nostajalla ja mietinkin itse tota välystä johonkin 0,05-0,10 mm luokkaan.
Nokan hiojat ilmoittaa käytettävät välykset nokilleen.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ke Toukokuu 4. 13:08:42 2005

Kannattaisiko CVH:n tapauksessa kenties tukeutua RS1600i:n välysarvoihin, joita en nyt kyllä tähän hätään löydä.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Toukokuu 4. 13:23:19 2005

SiipiCozzu kirjoitti: Nokan hiojat ilmoittaa käytettävät välykset nokilleen.
no tottakai, jos on käytettävissä jokin jo ilmoitettu tieto, niin aina käytetään sitä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Toukokuu 5. 15:41:25 2005

Ei dieselin säätölevyt ainakaan CVH-koneeseen mene. Dieselin kuppihan on saman kokonen halkasialtaan kun Cossussa.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin