Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Ti Toukokuu 3. 17:09:29 2005
Tänään se sit alkoi. Vedätys kolmosella ja "puuuh" ikävän näköinen pilvi pakoputkesta. Pelti auki ja öljykorkista huohottaa niin pirusti..
Voiko olla muuta syytä kuin männästä olisi lähtenyt pala irti??
Kaikki nesteet on ihan normaaleja..
Viimeksi muokannut
KIP, La Toukokuu 14. 19:19:10 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
Hartsa
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
Viesti
Kirjoittaja Hartsa » Ti Toukokuu 3. 17:38:40 2005
Huohotus ei toimi > tukossa jostakin? Jos epäilet mäntä-/rengasvauriota niin puristuspainemittarilla tuo selviäisi varmaan helpoiten.
-
Laze
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Laze » Ti Toukokuu 3. 21:54:15 2005
Epäilisin et on tukossa. Itsellä tehnyt kerran niin ja putsasin vähän tuota edellisen omistajan patenttia.. Ei ole toistunut.
OFF TOPIC:
minkä värinen on toi sun farkku Sierra.. Viinipunainen?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Viesti
Kirjoittaja JRZ » Ti Toukokuu 3. 21:59:07 2005
Kyllä lähtisin tarkastamaan jotain muutakin huohotuksen lisäksi,mikäli mylly voimattomalta tuntuu.
#446
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Ke Toukokuu 4. 15:58:09 2005
Huohotus kyllä tuntuu toimivan, hönkii myös sieltä alakerran letkusta eli se on jotain muuta. Tehot tuntuu olevan tallella, tosin ei uskalla kiusata sitä enempää. Farkku sierra on tumman sininen..
http://www.cosworthrsclub.com/jasenautot/78/auto78.html
Täytyy kaivaa painemittari esille

Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Viesti
Kirjoittaja Jahman » Ke Toukokuu 4. 22:21:30 2005
Ellei öljynkulutus ole älytön ja käyntiääni on normaali niin puristuspainemittaus/ohivuotomittaus niin tiedät enemmän.
Edit: niin olit jo niitä paineita mittaamassa näköjään

Tässähän se menee...
-
Cosesc
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Viesti
Kirjoittaja Cosesc » Ke Toukokuu 4. 23:18:41 2005
Mäntä sulanut.....
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » To Toukokuu 5. 15:11:09 2005
Öljyn kulutuksesta vaikea sanoa vielä mitään. Käynti ääni on normaali..
Ei savuta putkesta eli se pölly minkä näin tuli ilmeisesti sitten huohotuksesta eikä putkesta niinkuin luulin, koska se tuli sisälle myös.. Ja nyt kun tarkemmin muistelee niin se oli kyllä jotenkin vaalaa ei sinistä kuitenkaan..
Paineet sylintereissä
4 ->13
3 ->12,4
2 ->12,9
1 ->7,5
Eli syy löytyi..
Männässä tai renkaissa jotain vikaa.
Vai voisiko kansipahvi pettää niin että paineet karkaa paluu puolelle jossa ei ole öljynpaineita ->syy miksi ei savuta pakoputkesta?
Tietääkö joku (muistaako) oliko 1 sylinterin vieressä sitä paluu reikää??
Viimeksi muokannut
KIP, To Toukokuu 5. 15:35:44 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » To Toukokuu 5. 15:31:39 2005
Tuota männän sulamis hieman epäilen kuitenkin perustuen seos mittarin lukemiin silloin kun tämä tapahtui. Mulla on fmi:n 1.4 ja se näytti 4. vihreetä.... Tiedä sitten voi kai se sulaa muutenkin..

Viimeksi muokannut
KIP, Su Toukokuu 15. 13:19:15 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
Laze
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Laze » To Toukokuu 5. 20:39:24 2005
Muuten näyttäs olevan kohtuu kunnossa.. Mut 1..

Kansi irti vaan.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » La Toukokuu 14. 19:22:29 2005
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jaakkoki » La Toukokuu 14. 19:27:21 2005
on kyllä juu päässyt vähän mäntä kulumaan
missä kunnossa lohko ?
-
Jake
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Viesti
Kirjoittaja Jake » La Toukokuu 14. 21:37:46 2005

Mites se noin ?
ex Jäsen #10
-
Jani
- Viestit: 201
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
- Paikkakunta: halikko
Viesti
Kirjoittaja Jani » La Toukokuu 14. 21:55:06 2005
Mul kans nakutti ja lähti pienii paloi männänrenkaista ja alko huohottaa.
Lancia Delta Integrale 8v
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 14. 23:06:37 2005
Vakiomäntä kestää max. ~1bar ennenkuin käy juuri -noin-. Oliko vakiot? Ja paineet?
EDIT: ei olekaan ahtimella?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jaakkoki » Su Toukokuu 15. 3:24:04 2005
jjs kirjoitti:Vakiomäntä kestää max. ~1bar ennenkuin käy juuri -noin-. Oliko vakiot? Ja paineet?
EDIT: ei olekaan ahtimella?
meinaatko tuolla "oliko vakiot", sitä että oliko niitä sorvattu (vakiomäntiä), vai oliko ne vaan vakiomännät ?

-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Viesti
Kirjoittaja Jahman » Su Toukokuu 15. 5:10:20 2005
Oivoioi, kyllä nyt on mennyt mäntä rikki

Tätä ei olisi tapahtunut jos olisit kysynyt asiaa 12.3.2003 ford clubista, tai #btcf:stä

....huonoa huumoria..?

Tässähän se menee...
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Su Toukokuu 15. 13:17:15 2005
Männät n.8tkm ajettu, mäntä 91,803. Paineet 0,5. Ei ollut sorvattu mäntä, nousee tasan lohkon pintaan. PÅerkele kun unohtu kysyä, auto on ollu kuukauden päivät mulla enkä ole itse tehnyt tuota konetta. Lohko virheetön samoin männän renkaat. Mäntä oli mahle. Varmaan nakuttanu enkä ole kuullut (radio) päällä

Viimeksi muokannut
KIP, Su Toukokuu 15. 13:45:34 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Su Toukokuu 15. 13:38:09 2005
no juu, syksyllä ostin sen surullisenkuuluisan (nyk. kiertopalkinto) stokkaturbon.. ekana iltaja ajoin ja säätelin, pääsi nakuttamaan, huohotti raskaasti.. hetken jo luultiin että syttyi auto palamaan kun kaikki (valkoinen?) savu tuli hyttiin. kansi pois ja mitään ei näkynyt, kannesta näki ettei nelonen ollut polttanut kunnolla lopuksi. mäntää en ole vieläkään ottanut lohkosta pois kun teis sit 205 koneen siihen kuplan mahleilla jne.
syy nakutukseen selvisi... edellinen "turboseppä" oli ollut kätevä ja laittanut 2.0 alakerran ja 1.6 kannen (~11,5 ruttu) ja siihen ihi rhb5 pilleri kiinni ja 0,5 ahtoa. "ite tein ja säästin".
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Su Toukokuu 15. 14:10:04 2005
Tulipa mieleen että joku näppärä osaa varmaan laskea?
Olen itse käsi lasku hommissa joten jätän suosiolla muille
Eli mäntä on 91,803mm, isku 76,95mm (Vakio)? Mikä on tällöin isku tilavuus?
Sitten kun lisätään palotilan tilavuus joksi mittasin 45ml. + kansipahvi joka puristuneena on 1,2mm? Mikä on puristussuhde??
Suuri kiitos sille joka vaivautuu auttamaan tyhmää!
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Su Toukokuu 15. 14:43:49 2005
Voiko olla totta? Puristussuhde 10.614435
Jos näin voi vaan ihmetellä että kesti näinkin kauan.

Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
ZyaS
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja ZyaS » Su Toukokuu 15. 14:53:31 2005
joo ajan kuluks laskeskelin..
iskutilavuus 2037.39cc
palotila 211,76cc
puristussuhde 10.62 :1
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Su Toukokuu 15. 16:53:35 2005
KIP kirjoitti:Voiko olla totta? Puristussuhde 10.614435
Jos näin voi vaan ihmetellä että kesti näinkin kauan.

10,62 mäkin sain.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Su Toukokuu 15. 17:45:01 2005
Eli nopeasta päätelystä 9,2 puristeinen kone 0,5bar paineilla toimii normaali käytössa kun ei pääse nakuttelemaan yms.
Taitaa nousta omasta projektista 8->8,5 pintaan ja paineet 1,0-1,3(coskis männillä)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Su Toukokuu 15. 17:48:34 2005
Näinpä.. Jä tästä päästäänkin siihen että kuka helv. tekee turbo koneen 10.62 puristussuhteella.. Ei ole kyllä mitään järkeä

Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
PowerUp
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja PowerUp » Su Toukokuu 15. 18:02:02 2005
Melkoisen moni.. Valitettavasti.. Ei ole ensimmäinen, jossa puristukset on "hieman" liian korkealla..
[Off-topic]
Eräs rakentelu-intoinen kaveri kävi kyselemässä taannoin äipän diesel-mazdan puristussuhteita.. Turbo kun on.. Tuumasin niiden olevan siinä 18 pintaan, niin saapa nähdä, että tekeekö tuo pöllö noilla suhteilla home-made-turbo-orionin

Tuo kaveri kun ei ole mikään ajattelun maailmanmestari
[/Off-topic]
-
ZyaS
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja ZyaS » Ma Toukokuu 16. 18:12:57 2005
PowerUp kirjoitti:Melkoisen moni.. Valitettavasti.. Ei ole ensimmäinen, jossa puristukset on "hieman" liian korkealla..
[Off-topic]
Eräs rakentelu-intoinen kaveri kävi kyselemässä taannoin äipän diesel-mazdan puristussuhteita.. Turbo kun on.. Tuumasin niiden olevan siinä 18 pintaan, niin saapa nähdä, että tekeekö tuo pöllö noilla suhteilla home-made-turbo-orionin

Tuo kaveri kun ei ole mikään ajattelun maailmanmestari
[/Off-topic]
no sillähän voi ajaa dieselillä
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ma Toukokuu 16. 22:00:09 2005
Huomioita:
-vakiomännällä ei nouse "tasan lohkon pintaan" vaan parikymppiä ylikin.
-jos on LC -männät, jää n. 0,5mm alle.
-pitäisi kestää 0,5bar jos sytkä kunnollinen/kohdillaan. Ilm. ei...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Ti Toukokuu 17. 16:25:54 2005
Jos tosiaan nousee "pari kymppiä" yli niin puristussuhde on silloin jo 10.86.
Se tasan lohkon pintaan oli silmä arvio. Alle ne ei missään nimessä ollut.
Ennakko oli säädetty 0:aan
Lohjan moottori koneistamolla meinattiin että mäntä on myös liian avonainen öljyrenkaan kohdalta turbo käytössä ja suositteli kuplan 92mm takomäntiä..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » Ke Toukokuu 18. 15:07:08 2005
KIP kirjoitti:ja suositteli kuplan 92mm takomäntiä..
Meinasko että räjähtää pannu hianommin noilla?
eivaan, on ne ittellä jotain jopa kestänyt...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Ke Toukokuu 18. 15:33:59 2005
Ei kai ne ihan paskoja ole.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » Ke Toukokuu 18. 16:01:35 2005
KIP kirjoitti:Ei kai ne ihan paskoja ole.
Ei kyllä vakiomännät on huonommat...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line