Koneen huohotus (syy selvisi)

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Koneen huohotus (syy selvisi)

Viesti Kirjoittaja KIP » Ti Toukokuu 3. 17:09:29 2005

Tänään se sit alkoi. Vedätys kolmosella ja "puuuh" ikävän näköinen pilvi pakoputkesta. Pelti auki ja öljykorkista huohottaa niin pirusti..
Voiko olla muuta syytä kuin männästä olisi lähtenyt pala irti?? :cry:
Kaikki nesteet on ihan normaaleja..
Viimeksi muokannut KIP, La Toukokuu 14. 19:19:10 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Ti Toukokuu 3. 17:38:40 2005

Huohotus ei toimi > tukossa jostakin? Jos epäilet mäntä-/rengasvauriota niin puristuspainemittarilla tuo selviäisi varmaan helpoiten.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Toukokuu 3. 21:54:15 2005

Epäilisin et on tukossa. Itsellä tehnyt kerran niin ja putsasin vähän tuota edellisen omistajan patenttia.. Ei ole toistunut.

OFF TOPIC:
minkä värinen on toi sun farkku Sierra.. Viinipunainen?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Toukokuu 3. 21:59:07 2005

Kyllä lähtisin tarkastamaan jotain muutakin huohotuksen lisäksi,mikäli mylly voimattomalta tuntuu.
#446

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ke Toukokuu 4. 15:58:09 2005

Huohotus kyllä tuntuu toimivan, hönkii myös sieltä alakerran letkusta eli se on jotain muuta. Tehot tuntuu olevan tallella, tosin ei uskalla kiusata sitä enempää. Farkku sierra on tumman sininen..
http://www.cosworthrsclub.com/jasenautot/78/auto78.html
Täytyy kaivaa painemittari esille :cry:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ke Toukokuu 4. 22:21:30 2005

Ellei öljynkulutus ole älytön ja käyntiääni on normaali niin puristuspainemittaus/ohivuotomittaus niin tiedät enemmän.

Edit: niin olit jo niitä paineita mittaamassa näköjään :)
Tässähän se menee...

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Toukokuu 4. 23:18:41 2005

Mäntä sulanut.....
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » To Toukokuu 5. 15:11:09 2005

Öljyn kulutuksesta vaikea sanoa vielä mitään. Käynti ääni on normaali..
Ei savuta putkesta eli se pölly minkä näin tuli ilmeisesti sitten huohotuksesta eikä putkesta niinkuin luulin, koska se tuli sisälle myös.. Ja nyt kun tarkemmin muistelee niin se oli kyllä jotenkin vaalaa ei sinistä kuitenkaan..
Paineet sylintereissä
4 ->13
3 ->12,4
2 ->12,9
1 ->7,5
Eli syy löytyi..
Männässä tai renkaissa jotain vikaa.
Vai voisiko kansipahvi pettää niin että paineet karkaa paluu puolelle jossa ei ole öljynpaineita ->syy miksi ei savuta pakoputkesta?
Tietääkö joku (muistaako) oliko 1 sylinterin vieressä sitä paluu reikää??
Viimeksi muokannut KIP, To Toukokuu 5. 15:35:44 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » To Toukokuu 5. 15:31:39 2005

Tuota männän sulamis hieman epäilen kuitenkin perustuen seos mittarin lukemiin silloin kun tämä tapahtui. Mulla on fmi:n 1.4 ja se näytti 4. vihreetä.... Tiedä sitten voi kai se sulaa muutenkin.. :roll:
Viimeksi muokannut KIP, Su Toukokuu 15. 13:19:15 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » To Toukokuu 5. 20:39:24 2005

Muuten näyttäs olevan kohtuu kunnossa.. Mut 1.. :roll: Kansi irti vaan.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Toukokuu 14. 19:22:29 2005

Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Toukokuu 14. 19:27:21 2005

on kyllä juu päässyt vähän mäntä kulumaan :lol:

missä kunnossa lohko ?

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Toukokuu 14. 21:37:46 2005

:shock: Mites se noin ?
ex Jäsen #10

Jani
Viestit: 201
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
Paikkakunta: halikko

Viesti Kirjoittaja Jani » La Toukokuu 14. 21:55:06 2005

Mul kans nakutti ja lähti pienii paloi männänrenkaista ja alko huohottaa.
Lancia Delta Integrale 8v
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 14. 23:06:37 2005

Vakiomäntä kestää max. ~1bar ennenkuin käy juuri -noin-. Oliko vakiot? Ja paineet?
EDIT: ei olekaan ahtimella?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Toukokuu 15. 3:24:04 2005

jjs kirjoitti:Vakiomäntä kestää max. ~1bar ennenkuin käy juuri -noin-. Oliko vakiot? Ja paineet?
EDIT: ei olekaan ahtimella?
meinaatko tuolla "oliko vakiot", sitä että oliko niitä sorvattu (vakiomäntiä), vai oliko ne vaan vakiomännät ? :D

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Su Toukokuu 15. 5:10:20 2005

Oivoioi, kyllä nyt on mennyt mäntä rikki :cry:
Tätä ei olisi tapahtunut jos olisit kysynyt asiaa 12.3.2003 ford clubista, tai #btcf:stä :D ....huonoa huumoria..? ;)
Tässähän se menee...

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Toukokuu 15. 13:17:15 2005

Männät n.8tkm ajettu, mäntä 91,803. Paineet 0,5. Ei ollut sorvattu mäntä, nousee tasan lohkon pintaan. PÅerkele kun unohtu kysyä, auto on ollu kuukauden päivät mulla enkä ole itse tehnyt tuota konetta. Lohko virheetön samoin männän renkaat. Mäntä oli mahle. Varmaan nakuttanu enkä ole kuullut (radio) päällä :oops:
Viimeksi muokannut KIP, Su Toukokuu 15. 13:45:34 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Toukokuu 15. 13:38:09 2005

no juu, syksyllä ostin sen surullisenkuuluisan (nyk. kiertopalkinto) stokkaturbon.. ekana iltaja ajoin ja säätelin, pääsi nakuttamaan, huohotti raskaasti.. hetken jo luultiin että syttyi auto palamaan kun kaikki (valkoinen?) savu tuli hyttiin. kansi pois ja mitään ei näkynyt, kannesta näki ettei nelonen ollut polttanut kunnolla lopuksi. mäntää en ole vieläkään ottanut lohkosta pois kun teis sit 205 koneen siihen kuplan mahleilla jne.

syy nakutukseen selvisi... edellinen "turboseppä" oli ollut kätevä ja laittanut 2.0 alakerran ja 1.6 kannen (~11,5 ruttu) ja siihen ihi rhb5 pilleri kiinni ja 0,5 ahtoa. "ite tein ja säästin".

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Toukokuu 15. 14:10:04 2005

Tulipa mieleen että joku näppärä osaa varmaan laskea?
Olen itse käsi lasku hommissa joten jätän suosiolla muille :lol:
Eli mäntä on 91,803mm, isku 76,95mm (Vakio)? Mikä on tällöin isku tilavuus?
Sitten kun lisätään palotilan tilavuus joksi mittasin 45ml. + kansipahvi joka puristuneena on 1,2mm? Mikä on puristussuhde??
Suuri kiitos sille joka vaivautuu auttamaan tyhmää!
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Toukokuu 15. 14:43:49 2005

Voiko olla totta? Puristussuhde 10.614435
Jos näin voi vaan ihmetellä että kesti näinkin kauan. :x
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

ZyaS
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ZyaS » Su Toukokuu 15. 14:53:31 2005

joo ajan kuluks laskeskelin..


iskutilavuus 2037.39cc
palotila 211,76cc
puristussuhde 10.62 :1

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Toukokuu 15. 16:53:35 2005

KIP kirjoitti:Voiko olla totta? Puristussuhde 10.614435
Jos näin voi vaan ihmetellä että kesti näinkin kauan. :x
10,62 mäkin sain.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Toukokuu 15. 17:45:01 2005

Eli nopeasta päätelystä 9,2 puristeinen kone 0,5bar paineilla toimii normaali käytössa kun ei pääse nakuttelemaan yms.
Taitaa nousta omasta projektista 8->8,5 pintaan ja paineet 1,0-1,3(coskis männillä)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Toukokuu 15. 17:48:34 2005

Näinpä.. Jä tästä päästäänkin siihen että kuka helv. tekee turbo koneen 10.62 puristussuhteella.. Ei ole kyllä mitään järkeä :evil:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Toukokuu 15. 18:02:02 2005

Melkoisen moni.. Valitettavasti.. Ei ole ensimmäinen, jossa puristukset on "hieman" liian korkealla..


[Off-topic]
Eräs rakentelu-intoinen kaveri kävi kyselemässä taannoin äipän diesel-mazdan puristussuhteita.. Turbo kun on.. Tuumasin niiden olevan siinä 18 pintaan, niin saapa nähdä, että tekeekö tuo pöllö noilla suhteilla home-made-turbo-orionin :lol: Tuo kaveri kun ei ole mikään ajattelun maailmanmestari

[/Off-topic]

ZyaS
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ZyaS » Ma Toukokuu 16. 18:12:57 2005

PowerUp kirjoitti:Melkoisen moni.. Valitettavasti.. Ei ole ensimmäinen, jossa puristukset on "hieman" liian korkealla..


[Off-topic]
Eräs rakentelu-intoinen kaveri kävi kyselemässä taannoin äipän diesel-mazdan puristussuhteita.. Turbo kun on.. Tuumasin niiden olevan siinä 18 pintaan, niin saapa nähdä, että tekeekö tuo pöllö noilla suhteilla home-made-turbo-orionin :lol: Tuo kaveri kun ei ole mikään ajattelun maailmanmestari

[/Off-topic]
no sillähän voi ajaa dieselillä

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Toukokuu 16. 22:00:09 2005

Huomioita:
-vakiomännällä ei nouse "tasan lohkon pintaan" vaan parikymppiä ylikin.
-jos on LC -männät, jää n. 0,5mm alle.
-pitäisi kestää 0,5bar jos sytkä kunnollinen/kohdillaan. Ilm. ei...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ti Toukokuu 17. 16:25:54 2005

Jos tosiaan nousee "pari kymppiä" yli niin puristussuhde on silloin jo 10.86.
Se tasan lohkon pintaan oli silmä arvio. Alle ne ei missään nimessä ollut.
Ennakko oli säädetty 0:aan
Lohjan moottori koneistamolla meinattiin että mäntä on myös liian avonainen öljyrenkaan kohdalta turbo käytössä ja suositteli kuplan 92mm takomäntiä..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Toukokuu 18. 15:07:08 2005

KIP kirjoitti:ja suositteli kuplan 92mm takomäntiä..
Meinasko että räjähtää pannu hianommin noilla?

eivaan, on ne ittellä jotain jopa kestänyt...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ke Toukokuu 18. 15:33:59 2005

Ei kai ne ihan paskoja ole.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Toukokuu 18. 16:01:35 2005

KIP kirjoitti:Ei kai ne ihan paskoja ole.
Ei kyllä vakiomännät on huonommat...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin