OHC 2,0 koneen öljykorkki sylkee itsensä irti kovan ajon aikana?
Koneen huohotusta muutettu:
Alakerta orkkis, öljykorkin huohotus reiät tukittu ja porattu kyrkeen reikä jossa 10mm kupariholkki ja letku alaspäin. Syy muutokseen päänsärky kun toi romu tykkäsi tunkea sitä moottoritilan käryä kabiiniin....
Ennen muutosta ei ilmeisesti ole tehnyt tuota, eikä muutoksen jälkeenkään, heti vaan vika ilmennyt noin kahden viikon ajan. Muutoksen huohotukseen tein joskus helmikuussa.
Alakerran huohotus toimii, samoin se yläkerran "patentti", eli ö-korkin huohotusletkusta tulee ihan tasaisesti, myös kierroksilla.
Eli ongelman ydin saattaa olla:
A) Korkin o rengas kulunut?
B: sylkee painetta öljypohjaan? (ohivuotoa hieman, mitatessa oli öö kakkonen noin 15'% heikompi, muuten paineet menetteli... yläkerta uusi, alakerta 230tkm.
Jännä kun toi vekotin tekee ton korkinsylkäsyn vain joskus? Ei tuprauttele, kuluttaa öljyä pari desiä tonnilla.
OHC:n öljykorkki ei pysy kiinni?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Aivan kuten itsekkin päättelit.
A) Korkin o rengas kulunut?
B: sylkee painetta öljypohjaan? (ohivuotoa hieman, mitatessa oli öö kakkonen noin 15'% heikompi, muuten paineet menetteli... yläkerta uusi, alakerta 230tkm.
Ja vielä yksi mahdollisuus lisää
C) yläkerran patentti menee aika-ajoin tukkoon ja yläpää ei huohota vaan pukkaa korkin ylös.
A) Korkin o rengas kulunut?
B: sylkee painetta öljypohjaan? (ohivuotoa hieman, mitatessa oli öö kakkonen noin 15'% heikompi, muuten paineet menetteli... yläkerta uusi, alakerta 230tkm.
Ja vielä yksi mahdollisuus lisää
C) yläkerran patentti menee aika-ajoin tukkoon ja yläpää ei huohota vaan pukkaa korkin ylös.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)