Ongelmia 2.0i ohc koneen kanssa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Ongelmia 2.0i ohc koneen kanssa

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ti Toukokuu 3. 9:38:32 2005

Noniin, on vaikka millä mitalla ko. koneesta edellisiä keskusteluja mutta en löytänyt niistä ihan selvää vastausta. Ongelmana on että en saa tota konetta käyntiin :evil:

Tähän mennessä oon tarkastanut: bensanpaine ok, puristukset ok, ajoitus kohdallaan, boksi toimii -> pätkii puolalle tulevaa signaalia ja ohjaa bensapumppua ok, kipinä tulee mutta voiko olla liian heikko että ei edes lupaa lähteä käyntiin? Tai voiko kone saada tosiaan niin paljon bensaa että ei kerkeä edes luvata käyntiin lähtemistä ennenkuin kastelee tulpat? Tulpat on vaihdettu uusiin.

Voisiko joku neuvoa mistä liittimistä ja miten voisin mitata tuon ilmamäärämittarin toiminnan, en enää kohta keksi muuta vikaa kuin sen? Mitä arvoja sieltä pitäs saada ulos?

Outoa sinänsä, auto hyytyi normaalissa 60km/h vauhdissa, vähän ensin tuntui että olisi sytyttänyt 3:lla tai vastaavaa ja sen jälkeen sammui jonka jälkeen ei ole edes luvannut lähteä käyntiin.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ti Toukokuu 3. 21:24:09 2005

Ilmavirrantunnistin – Moottori 2,0

Positiivinen napa Negatiivinen napa Resistanssi

43/27 ..................................... 46 .......................................... 50–90 ohm
26 .......................................... 46 .......................................... 350–550 ohm
26 .......................................... 43/27 ..................................... 480–600 ohm
25 .......................................... 46 .......................................... 1,7–3,2 kohm

Ilmavirrantunnistin:

x (25) x (43) x (26) x (46) x

Ilmavirrantunnistin – Moottori 2,0 (S & CH)

Positiivinen napa Negatiivinen napa Resistanssi

27 .......................................... 46 .......................................... 40–95 ohm
26 .......................................... 46 .......................................... 350–550 ohm
26 .......................................... 27 .......................................... 450–650 ohm
25 .......................................... 46 .......................................... 1,7–3,2 kohm

...Tämmöstä, pitäis kyllä käydä vaikka johto ois irti. Onko boschin vai motorcraftin jakajalla? Noissa motorcraftin jakajalla olevissa menee monesti se sytkäboksi siitä jakajan kylestä.
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ti Toukokuu 3. 22:37:40 2005

Teemu.R kirjoitti:Onko boschin vai motorcraftin jakajalla? Noissa motorcraftin jakajalla olevissa menee monesti se sytkäboksi siitä jakajan kylestä.
Kiitos, pitää mitata!

Motocraftin jakaja siinä on, sellainen isohko harmaa.
Harmillista kun ei ole toista sytkäboksia testaukseen, voiko sen toimivuuden jollain testata?
Viimeksi muokannut toniwe, Ke Toukokuu 4. 12:30:14 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ke Toukokuu 4. 10:45:36 2005

2.0 tai 2.0 S &ch????????????????????????

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Pe Toukokuu 6. 8:35:06 2005

Tossa motocraftin jakajassa lienee helpompi vaihtaa koko jakaja vai voiko sytkäboksin jotenkin helposti uusia erikseen?

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Pe Toukokuu 6. 10:08:22 2005

Kannattaa repii jostain Boschin jakaja tilalle jos siltä tuntuu, nimittäin varaosat maksavat hieman vähemmän sekä Motocraftin jakajaan esim. ei saa enää Fordilta orggis tulpanjohtoja. Boschiin niitä saa.

Motonetin hinnastosta voit katsoa sopivaa varaosaa siihen (mm. sytkämoduli). www.motonet.fi => Varaosat

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Toukokuu 6. 12:14:36 2005

joo, mun mielestä toi sytkämoduli kannattaa vaihtaa. aika usein on vika ollut siinä kun on katkennut kesken ajon. mä nyt en kyllä kuollaksenikaan muista antoikos se vielä kipinää, kun moduli on rikki, mutta muistaakseni kyllä sieltä kipinää tuli.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Su Toukokuu 8. 12:12:20 2005

Newis kirjoitti:Kannattaa repii jostain Boschin jakaja tilalle jos siltä tuntuu, nimittäin varaosat maksavat hieman vähemmän sekä Motocraftin jakajaan esim. ei saa enää Fordilta orggis tulpanjohtoja. Boschiin niitä saa.
Mites kun tuossa Motocraftin jakajassa ei oo mitään liittimiä, mutta Boschin jakajasta lähtee 3 napanen liitin mutta mun piuhasarjassa ei oo sille paikkaa. Voiko sen jättää kokonaan pois?

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Su Toukokuu 8. 13:38:15 2005

Johtosarja on hieman erilainen, kun kyseessä on boschin jakajalla oleva efi.
Suoraan et voi laittaa boschin jakajaa motocraftin jakajalla olevaan is:ään.
Moduuli ei ole kovin kallis, joten kannattaahan se uusia jokatapauksessa :wink: (älä kuiteskaa laita mulle laskua, jos ei sillä korjaannu :D ).
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Toukokuu 9. 8:20:12 2005

Teemu.R kirjoitti:Moduuli ei ole kovin kallis, joten kannattaahan se uusia jokatapauksessa :wink: (älä kuiteskaa laita mulle laskua, jos ei sillä korjaannu :D ).
Uudella modulilla on kokeiltu, ei vaikutusta. Kipinä tulee jokaiseen sylinteriin ja on säännöllinen.. kohta ei enää kyllä keksi mikä on vikana :cry:

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ma Toukokuu 9. 8:24:06 2005

haiseeko se bensalle kun olet aika paljon jo starttaillut? jos sulla on joku bensanputsari tukossa? onko tulpat ihan märät?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Toukokuu 9. 8:26:23 2005

caltsu kirjoitti:haiseeko se bensalle kun olet aika paljon jo starttaillut? jos sulla on joku bensanputsari tukossa? onko tulpat ihan märät?
Kyllä siellä bensa käryää ja bensanpaineet on ok startatessa. Ainoo mikä nyt vois olla ni bensa ja kipinä ei tuu yhtäaikaa mutta mikä sen vois aiheuttaa? Kuitenkin ajoitus on kohdallaan.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ma Toukokuu 9. 8:36:17 2005

oletko koittanut toisella puolalla tai puolan piuhalla? tai yms.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Toukokuu 9. 8:49:15 2005

caltsu kirjoitti:oletko koittanut toisella puolalla tai puolan piuhalla? tai yms.
Toisella puolalla on koitettu. Tänään haen vielä uudet piuhat, outoa jos on piuhoissa kun ei edes lupaa lähteä.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Toukokuu 9. 8:59:24 2005

Voiko ajoitus olla kuitenkin 180 astetta pielessä? Jos on teoreettinen mahdollisuus että on pielessä niin käännäppä 1&2 sekä 3&4 tulpanjohdot ristiin ja kokkeile lupaileeko. Mulla on eräässä ohjelmoitavassa ruiskussa "ominaisuus" että hässäkkä tilanteessa voi hävittää yhden tunnistuksen virranjakajasta ja samalla ei raukka tiedä on tunnistus nyt vai vasta 180 asteen jälkeen.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ma Toukokuu 9. 11:06:34 2005

suriseeko bensapumppu kun kääntää virrat päälle?? jos ei surise, ei lähe käymää!!

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Toukokuu 9. 15:18:19 2005

ford_86 kirjoitti:suriseeko bensapumppu kun kääntää virrat päälle?? jos ei surise, ei lähe käymää!!
Suriseehan se ja bensanpaineet nousee joten ei pitäs se olla ongelma.

sprint kirjoitti:Voiko ajoitus olla kuitenkin 180 astetta pielessä? Jos on teoreettinen mahdollisuus että on pielessä niin käännäppä 1&2 sekä 3&4 tulpanjohdot ristiin ja kokkeile lupaileeko. Mulla on eräässä ohjelmoitavassa ruiskussa "ominaisuus" että hässäkkä tilanteessa voi hävittää yhden tunnistuksen virranjakajasta ja samalla ei raukka tiedä on tunnistus nyt vai vasta 180 asteen jälkeen.
No auto hyytyi ihan ajossa, joten tuota vähän epäilen mutta täytyy kokeilla, tuntuu nyt olevan ton toiminta ihan kuun asennosta kiinni..

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Toukokuu 9. 18:48:22 2005

Oisko sitte itse jakajassa vikaa? Ei sattuis kellää tutulla olevan jakajaa, et vois koittaa toisella?

Ootko mitannu polttoaineen paineen?

Tuottopaine vähintään 5,0 bar (72,5 lb/in2)
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Toukokuu 9. 20:25:39 2005

Teemu.R kirjoitti:Oisko sitte itse jakajassa vikaa? Ei sattuis kellää tutulla olevan jakajaa, et vois koittaa toisella?

Ootko mitannu polttoaineen paineen?

Tuottopaine vähintään 5,0 bar (72,5 lb/in2)
Bensanpaineet on jotain 2,5-3 bar bensanpainemittarin mukaan.
Vaihdoin juuri tulpat ja tulpanjohdot joten niissä ei enää voi olla vikaa.

Bensa käryää pirusti mm. pakoputkesta joten luulisin sen bensaa saavan. Tuo lienee nyt ongelma että kipinä ei tuu oikeeseen aikaan.

Täytyy laittaa ostoilmo tosta motocraftin jakajasta, purkaamoilta jo kävin kysymässä mutta mistään ei löytynyt.

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Toukokuu 9. 20:29:25 2005

Jos ilmamäärämittari tai esim. kaasuläpän anturi olisi rikki, voisiko se aiheuttaa sen että ei edes lupaa lähteä käyntiin?

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Toukokuu 9. 20:31:33 2005

toniwe kirjoitti:Jos ilmamäärämittari tai esim. kaasuläpän anturi olisi rikki, voisiko se aiheuttaa sen että ei edes lupaa lähteä käyntiin?
Pitäis lähtee käyntiin, vaikka on piuhat irti..
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Toukokuu 9. 21:00:28 2005

meillä vittuili scorpiossa ilmamäärämittari ni ei lähteny käyntiin..

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Toukokuu 9. 21:16:43 2005

m_pajula kirjoitti:meillä vittuili scorpiossa ilmamäärämittari ni ei lähteny käyntiin..
Mutta lupasko ees lähteä? Mun kärry ei edes lupaile... :(

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Toukokuu 9. 21:20:54 2005

ei alkuun ees luvannu sit pienen kolistelun ja ravistelun jälkeen jo lupaili.. meillä oli kyllä sytkäkin vähä vituillaan..

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » To Toukokuu 12. 14:02:24 2005

Noniin, nyt on selvinnyt jo ainakin osittainen vika, tosin auto ei vieläkään ole ollut käynnissä mutta:

Ruvettiin sitten purkamaan enemmän konetta kun ei tuntunut käynnistyvän ja huomattiin että toinen lisärikastussuuttimista oli tullut tiensä päähän ja puski bensaa niin paljon kuin pumppu pumppasi.

Arvatkaa kuinka paljon bensaa on välijäähdyttimessä kun viikko ollaan yritetty käynnistää autoa ja aina se rikkinäinen suutin on laskenu kunnon määrän tavaraa ahtoputkeen :D

No kaadoin sen n. 2-3 litraa bensaa välijäähdyttimestä ja imusarjasta pois ja nyt odotellaa et loputkin haihtuu :D

Sit varmaan starttaa :!:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Toukokuu 12. 15:19:10 2005

toniwe kirjoitti:Arvatkaa kuinka paljon bensaa on välijäähdyttimessä kun viikko ollaan yritetty käynnistää autoa ja aina se rikkinäinen suutin on laskenu kunnon määrän tavaraa ahtoputkeen :D

No kaadoin sen n. 2-3 litraa bensaa välijäähdyttimestä ja imusarjasta pois ja nyt odotellaa et loputkin haihtuu :D

Sit varmaan starttaa :!:
oikeastaan voisi sanoa että oli ihan hyväkin ettei käynnistynyt. :lol:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

ZyaS
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ZyaS » To Toukokuu 12. 15:32:57 2005

Paljonkohan on mennyt öljyn sekaan bensaa? :evil:

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » To Toukokuu 12. 15:35:19 2005

Hectori kirjoitti:oikeastaan voisi sanoa että oli ihan hyväkin ettei käynnistynyt. :lol:
Joo parempi ettei käynnistyny, olis voinu olla kiire ettiä sammutinta :D

ZyaS kirjoitti:Paljonkohan on mennyt öljyn sekaan bensaa? :evil:
Ihan tarpeeksi, öljytikku ainakin roihahtaa mukavasti :)
Täytyy nekin vaihtaa ennenku rupee starttailee..

Toi suutin on luultavasti jo vähän aikaa ollu rikki koska kulutus on kokoajan noussu, nyt se vaan oli ihan rikki ja päästi niin paljon läpi ku vaa mahtu menemään.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » To Toukokuu 12. 19:42:33 2005

Asiasta neljänteentoista!
Aattelin tuossa, että narautanpa oman sierran tulille reilun kuukauden seisonnan jälkeen.
..Mutta eipäs se sitte suotunutkaan lähtemään. Pumppu ei alkanut pyörimään... No tuumasin siinä, että hätä ei ole tämän näköinen vaan se on pieni ja pyöreä :wink: .. ja pistin hyppyjoholla pumpun surisemaan-> ei vieläkään käyntiin.
Sitten menin kattelemaan sulakerasiaa.. pohjalla näytti olevan ainaskin puolitoista litraa vettä.. :shock:
Ja kysymys kuuluu, että miten sulakepoksi lähtee irti? Ja tuossahan on se motorcraftin jakajalla oleva ruutta, sikälimikäli se nyt siihen sulakepoksin kiinnitykseen mitenkään liittyy. :lol:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Toukokuu 23. 11:47:48 2005

Voin tarjota kopan kaljaa ku joku tulee sanomaan mikä tossa p*skassa on vikana :roll:

Kertauksena: puristukset ok, ajoitus kohdallaan. Saa bensaa, otin jopa imusarjan auki ja katoin että ihan oikeassa järjestyksessä ruiskii. Kipinä tulee tulpille. Kokeiltu myös toisella puolalla. Tulpat ja sytytysjohdot vaihdettu. Kokeiltu myös toisella ruiskunohjausboksilla. Bensapumppu pyörii, bensanpaineet ok.

Eli, ton järjen mukaan pitäs lähtee käyntii, mut ei. Ei edes lupaa. Tarpeeks ku starttaa ni bensa syttyy putkessa, muuten ei mitään elonmerkkejä.

Jos pitäs lähtee käyntiin ilman ilmamäärämittaria ja kaasuläpän asentotunnistinta, tai edes luvata, niin ei niissäkään voi olla vikaa.

Missäköhän se vika sit oikeen on?


Orionilla ajo rupee olee tylsää näil keleillä :cry:

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Toukokuu 23. 13:04:58 2005

Entä onko siinä kampiakselin asentotunnistinta, joka voisi olla rikki? Jotenkin tuntuu että jos on bensaa ja kipunaa niin se ei vain tule oikeaan aikaan.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Toukokuu 23. 14:11:34 2005

sprint kirjoitti:Entä onko siinä kampiakselin asentotunnistinta, joka voisi olla rikki? Jotenkin tuntuu että jos on bensaa ja kipunaa niin se ei vain tule oikeaan aikaan.
Eihän tuossa mun mielestä sellaista ole, joku varmaan korjaa jos oon väärässä. Motocraftin harmaakantisella jakajalla oleval ruisku.

tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tk » Ma Toukokuu 23. 15:26:44 2005

ettei käy kun mulla joskus muinoin kun caprin ruisku oharia yritin sahata käyntiin,pari viikkoa meni ihmetellessä ennenkun älysin tarkistaa tulpan johtojen järjestyksen,olin muistanu pyörimis suunnan väärin....1-3-4-2 eiku 1-2-4-3 :D
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Toukokuu 23. 20:56:53 2005

Kuseeko suuttimet?

Testauspaine -> 2,5 bar
Käämin resistanssi -> 15–17 ohm

Suuttimen resistanssi:

1. Irroita moninapaliitin tarkastettavasta suihkutusventtiilistä

2. Kytke ohmimittari suihkutusventtiilin napojen väliin ja vertaa mittarin lukemaa annettuihin arvoihin.



Suuttimen vuoto?

1. Irroita jakotukki, suuttimet ja paineensäädin.

2. Kytke polttoaineen syöttöputki ja paluuputki jakotukkiin ja säätimeen.

3. Aseta jakotukki sopivan astian yläpuolelle.

4. Laita virta päälle ja pois muutamia kertoja pensapumpun käyttämiseksi. Tarkasta, ettei gasoa vuoda suuttimien ohi.

5. Käytä jokaista suutinta erikseen kytkemällä sen napoihin 12 V jännite ja maadoitus. Tarkasta polttoainesuihkun muoto ja tuottomäärä.


On kyllä aika mystinen vika tuossa sun ruiskussa.. Oletko päässyt kokeilemaan eri jakajalla?
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ti Toukokuu 24. 16:48:58 2005

Ettei olisi yhtä tyhmä...sori ..ei kukaan voi olla niin tyhmä kuin mä:
Starttaan ja ihmettelen ja vannon muillekin ihmettelijöille, että kaikki on ok. Sitte kuitenki 1 on 4 eli sytkä oli 180ast pielessä, kun joku aasi oli katsonut vain hihnapyörän merkkiä.

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ke Toukokuu 25. 11:19:05 2005

Teemu.R kirjoitti: Oletko päässyt kokeilemaan eri jakajalla?
En ole, tuntuu olevan kivenalla noi motocraftin jakajat.

kynsi kirjoitti:Ettei olisi yhtä tyhmä...sori ..ei kukaan voi olla niin tyhmä kuin mä:
Starttaan ja ihmettelen ja vannon muillekin ihmettelijöille, että kaikki on ok. Sitte kuitenki 1 on 4 eli sytkä oli 180ast pielessä, kun joku aasi oli katsonut vain hihnapyörän merkkiä.
Joo kyllä tuonkin tarkistin, vaikka jakohihna ei edes ole missään vaiheessa ollut irti.




Kohta on halvalla ohc-turbo myytävänä kun kyllästyn tohon vian ettimisee... :roll:

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ke Kesäkuu 1. 20:32:40 2005

Mikä voisi aiheuttaa sen, että kipinä ei tule säännöllisesti, saattaa vähän aikaa tulla säännöllisesti ja sitten on tauko ja säännöllisyys saattaa vaihtua. Eli kun pyörittää konetta niin pari kertaa lyö kipinän normaalisti, sitten saattaa olla pitempi tauko ja sitten taas lyö ja tuntuu että ajoitus muuttuu samalla.

Sytytysyksikkö on vaihdettu ja kokeiltu jo toisella virranjakajallakin.
Puolalle boksi pätkii miinusta säännöllisesti.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ke Kesäkuu 1. 21:21:10 2005

Alkaa mennä jo aikamoiseksi lottoamiseksi.. :shock: Voisko tollanen mitenkään johtua virtalukon pohjasta??

Kaikki liittimet kannatta käydä läpi..

Eikös tuo vika pitäisi olla välillä puola- tulppa, jos kerran tasaseen pätkii poksilta? :roll:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ke Kesäkuu 1. 21:23:53 2005

Teemu.R kirjoitti:Eikös tuo vika pitäisi olla välillä puola- tulppa, jos kerran tasaseen pätkii poksilta? :roll:
Niin munkin mielestä... mitä kaikkea se liitin joka tulee sytytysyksikön kylkeen tekee? Määrääkö se ennakkoja tjsp?

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ke Kesäkuu 1. 21:43:42 2005

Tuleeko puolalle virta kokoajan tasasesti?
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Pe Kesäkuu 3. 21:36:38 2005

Teemu.R kirjoitti:Tuleeko puolalle virta kokoajan tasasesti?
Startatessa vai virrat päällä vai miten?

Tänään on taas painittu ongelman kanssa, oon mittaillu ja irrotellu vaik mitä, tällä hetkellä tilanne on se, et kipinä tulee oikeeseen aikaan, mut ei läheskään joka kerta. Saattaa vilkahtaa pari kertaa putkee ja sit onki pitempää hiljasta, sillä seurauksella että kastelee tulpat ja sit ei ainakaan lähe käyntiin.

Eli viittais et jossain sähköpuolella on vikaa, vinkkejä mikä saattas estää ton kipinän tulemisen? Kuuluuko kipinän tulon loppua kun bensapumpun releen ottaa pois?

Edelleen on voimassa kaljakoppa tarjous sille joka tulee laittaa ton kuntoon tai antaa ratkaisevan vihjeen ;) Tosin kaljat pitää noutaa Lahdesta..

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Pe Kesäkuu 3. 22:06:43 2005

toniwe kirjoitti:
Teemu.R kirjoitti:Tuleeko puolalle virta kokoajan tasasesti?
Startatessa vai virrat päällä vai miten?
Virrat päällä ja startatessa..
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » La Kesäkuu 4. 16:21:37 2005

Teemu.R kirjoitti:
toniwe kirjoitti:
Teemu.R kirjoitti:Tuleeko puolalle virta kokoajan tasasesti?
Startatessa vai virrat päällä vai miten?
Virrat päällä ja startatessa..
Kummassakin tulee ok eikä pätki.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Kesäkuu 5. 3:55:04 2005

Ootko tutkinut johtosarjan kuntoa?
Jos antaa joka kerta, kun starttaa, pari kertaa kipinän niin ei välttämättä viittaa johtosarjaan, mutta ei ole kuitenkaan mahdottomuus, että vika olisi siinä.

Itellä oli joskus jälkiasennusruiskusierra ja ostin sen käyntikunnottomana. Vikaa etsittiin päiväkaupalla ja kokeiltiin esim.: 3xboksi, 3xjakaja (bosch), 4xsytkäboksi, 2xpuola ja kaikkea muuta, mutta ei antanut kipinää ollenkaan. Johtosarjaakin mittailin pari päivää, mutta kaikki johdot oli yleismittarin mukaan ehjiä. Sitten vaihdoin uuden johtosarjan ja sain auton käyntiin. Kaupanpäälle testasin vielä kyseisessä vehkeessä kaikki kokeillut komponentit, joiden kunnosta ei ollut varmuutta ja kaikki oli ehjiä. Eli vika johtosarjassa.
Tarinan ruunaa sitten tämä: tarvitsin ton "hajonneen" johtosarjan myöhemmin toiseen autoon ja taas tutkin sitä pari päivää lisää, mutta vikaa en löytänyt. Painelin sitten kaikki liittimien kontaktit virtakynän kärjellä läpi ja johtosarja vaan suoraan kiinni seuraavaan autoon. Se lähti laakista käyntiin ja on toiminut nyt noin 2,5 vuotta ilman ongelmia.

Tästä itse opin sen, että tosi pienikin vika voi aiheuttaa paljon pään vaivaa ja välillä näitten vehkeitten kanssa pelleily on ihan henkimaailman juttuja, mutta eiköhän se vika tässäkin tapauksessa jostain löydy.

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Kesäkuu 6. 11:04:10 2005

Uskomatonta kyllä... kun puolalle tulee jatkuva virta, sekä startatessa pätkii maata tasaisesti niin eihän tuossa voi olla muuta kuin puola, virranjakaja tai sytytyspiuhat missä ongelma on ku kipinä ei kuitenkaan tuu säännöllisesti. Mulla on tuossa puolan miinuksessa ledi kiinni josta nään että pätkii sitä maata ihan oikein startatessa sekä yleismittari kiinni plussassa josta näkyy että virrat säilyy kokoajan.

Virranjakajan ja sen kylkeen sytytysyksikönkin vaihdoin ja eri puolillakin on kokeiltu.. huh... :evil:

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ma Kesäkuu 6. 13:34:36 2005

kuinka vanhaa polttoaine on?
semmonenkin vika joskus ollu edesmenneessä autossa.
ei edes sillon startatessa luvannu.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

RS200
Viestit: 68
Liittynyt: To Helmikuu 19. 9:06:40 2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja RS200 » Ma Kesäkuu 6. 14:54:28 2005

Ku muutkin ni mäkin heitän yhen arvan. mitenkäs koneen maadotukset? ja kaikki liittimethän on varmaan käyty jo parikertaa sprayn kanssa läpi ja hinkattu puhtaaks :(

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ke Kesäkuu 8. 11:50:57 2005

Nyt se käy ja kukkuu.. tosin mä en vieläkään tiedä ihan mikä tuossa aiheutti sen ettei se sanonut mitään. Yksi painekytkin mikä ohjaa ennakkoa oli rikki, voi olla että on ollut jo kauan ei pitäs vaikuttaa. Ilmamäärä mittari ei anna ohjearvoja vastusluvuissa, mutta kuitenkin tuntus toimivan. Sytytys oli kuitenkin pielessä, vaikka monta kertaa sitä katseltiin, lisäilin maadoituksia ja tuntuu kyllä että jossain johtosarjassa on kosketushäiriötä.. nytkään ei käy tyhjäkäyntiä niinkuin pitäs, mutta täytyy jatkaa ihmettelyä. Kiva kuitenki jo et liikkuu muutenki ku työntämällä.

Luultavasti jos olis tajunnu heti, että lisärikastussuutin petti eikä olis koskenu mihinkää muuhun ku vaihtanu vaan suuttimen ni toi toimis niinkuin ennenkin, tuli ehkä enemmän sekotettua systeemiä vikaa etsiessä, no nyt on taas säätö edessä.

Vastaa Viestiin