DOHC Sierrassa käyntihäiriö

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Nicke
Ylläpitäjä

DOHC Sierrassa käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Nicke » Pe Toukokuu 27. 18:42:57 2005

Auto on Sierra 2,0 iS -92

Elikkä se käy kolmella pytyllä. Tämän huomaa varsinkin kun antaa kaasua ja se tulee takaisin tyhjäkäynnille. Se käy paremmin kun se lämpenee. Välillä se voi käydä kolmella kunnes lämpiää.
Yli 2000 rpm se käy suht nätisti ja vetää tasaisesti.
Katsastuksessa päästöarvot olivat erinomaiset.

Tehty on:
Täydellinen kansiremppa (kyseinen vika oli jo ennen sitä)
Kaasuläpän asennontunnistin vaihdettu
Tulpat uusittu
Pyörijä, jakajan kansi, tulpanjohdot vaihdettu
Suuttimet, bensapaineen säädin, MAP vaihdettu
Kaikki mahdolliset töpselit katottu läpi
Uusi vesipumppu mut sekään ei auttanu... :(

Hyviä ehdotuksia siitä mitä se voisi olla otetaan vastaan!!

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Pe Toukokuu 27. 20:23:06 2005

ootko tarkistanu suuttimien piuhat? 1 ja 2 pytyn suuttimien johdot on muistaakseni yhteydessä toisiinsa, samoin 3:n ja 4:n pytyn. Yleismittarilla helppo tarkistaa.

Miltäs ongelma pytyn tulppa näyttää? Ettei olis kansi tai peräti lohko halki...

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Pe Toukokuu 27. 20:46:49 2005

Olin tossa talvella tekemässä kansirempan tohon autoon ja kansi on kyllä kunnossa, samoin lohko. Suuttimien piuhat testattiin useampaan otteeseen ennen kuin auto otettiin ajoon rempan jälkeen eikä niissä ollut mitään ihmeellistä. Piuhojen paikkoja jopa vaihdettiin pareittain mutta sekään ei vaikuttanut asiaan millään tavalla. Tulpan ulkonäköä ei ole tarkistettu nyt kun autolla on ajettu n. 3000 km rempan jälkeen, täytyy vielä tarkistaa.
Ihmeelliseltä vaikuttaa.... Mietittiin tossa vielä että pitäisikö oikein käydä merkkikorjaamolla tarkistamassa jos johonkin boksiin olisi tallentunut jonkunnäköisiä vikakoodeja, tossa autossa kun Autodatan mukaan pitäisi sellainen mahdollisuus olla. Että saisi edes jotain vihjeitä...
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Re: DOHC Sierrassa käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Toukokuu 30. 14:46:50 2005

Nicke kirjoitti:Auto on Sierra 2,0 iS -92

Elikkä se käy kolmella pytyllä. Tämän huomaa varsinkin kun antaa kaasua ja se tulee takaisin tyhjäkäynnille. Se käy paremmin kun se lämpenee. Välillä se voi käydä kolmella kunnes lämpiää.
Yli 2000 rpm se käy suht nätisti ja vetää tasaisesti.
Katsastuksessa päästöarvot olivat erinomaiset.

Tehty on:
Täydellinen kansiremppa (kyseinen vika oli jo ennen sitä)
Kaasuläpän asennontunnistin vaihdettu
Tulpat uusittu
Pyörijä, jakajan kansi, tulpanjohdot vaihdettu
Suuttimet, bensapaineen säädin, MAP vaihdettu
Kaikki mahdolliset töpselit katottu läpi
Uusi vesipumppu mut sekään ei auttanu... :(

Hyviä ehdotuksia siitä mitä se voisi olla otetaan vastaan!!
Se on vaan dohc ;) :lol: Ei muutaku kovaa ajoa :!:

Nicke
Ylläpitäjä

Re: DOHC Sierrassa käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Nicke » Ma Toukokuu 30. 16:47:34 2005

Ares kirjoitti:
Nicke kirjoitti:Auto on Sierra 2,0 iS -92

Elikkä se käy kolmella pytyllä. Tämän huomaa varsinkin kun antaa kaasua ja se tulee takaisin tyhjäkäynnille. Se käy paremmin kun se lämpenee. Välillä se voi käydä kolmella kunnes lämpiää.
Yli 2000 rpm se käy suht nätisti ja vetää tasaisesti.
Katsastuksessa päästöarvot olivat erinomaiset.

Tehty on:
Täydellinen kansiremppa (kyseinen vika oli jo ennen sitä)
Kaasuläpän asennontunnistin vaihdettu
Tulpat uusittu
Pyörijä, jakajan kansi, tulpanjohdot vaihdettu
Suuttimet, bensapaineen säädin, MAP vaihdettu
Kaikki mahdolliset töpselit katottu läpi
Uusi vesipumppu mut sekään ei auttanu... :(

Hyviä ehdotuksia siitä mitä se voisi olla otetaan vastaan!!
Se on vaan dohc ;) :lol: Ei muutaku kovaa ajoa :!:
Paras vihje tähän asti.....
Kovaa ajoa se on aina saanu ei se siitä ole kiinni....

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Toukokuu 30. 17:13:37 2005

mulla oli joskus sellanen dokki sierra johon oli jouduttu vaihtaan lohko kun oli keittäny kunnolla, eka vaan laitettu uus kansi joka heti kieroksi, sit oli todettu lohkossakin halkeama..

Nicke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Nicke » Ma Toukokuu 30. 17:28:14 2005

samiharju kirjoitti:mulla oli joskus sellanen dokki sierra johon oli jouduttu vaihtaan lohko kun oli keittäny kunnolla, eka vaan laitettu uus kansi joka heti kieroksi, sit oli todettu lohkossakin halkeama..
Älä pelottele tommosilla..... :?
Ei oo ikinä päässy keittää kunnolla ainakaan minun omistuksessa.
En usko että lohko on halki.

Ernok
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Ernok » Ti Kesäkuu 7. 1:11:31 2005

Käytetääs nyt samaa topiccia..

Eli kyseessä on myös 2-litrainen dokkisierra. Pari kertaa on käynyt niin, että kun polkassut hieman enemmän kierroksia (4000-5000rpm) on alkanut yksi tai useampi venttiili naputtamaan.No, naputus on tasaantunut kyllä 10-15min ajon jälkeen pois. Venttiilivälyksiähän ei itse tarvi säädellä?
Onko tämä tuon dokkisierran "ominaisuus", vai onko odotettavissa jotain säätöä?

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ti Kesäkuu 7. 2:39:15 2005

Ernok kirjoitti:Käytetääs nyt samaa topiccia..

Eli kyseessä on myös 2-litrainen dokkisierra. Pari kertaa on käynyt niin, että kun polkassut hieman enemmän kierroksia (4000-5000rpm) on alkanut yksi tai useampi venttiili naputtamaan.No, naputus on tasaantunut kyllä 10-15min ajon jälkeen pois. Venttiilivälyksiähän ei itse tarvi säädellä?
Onko tämä tuon dokkisierran "ominaisuus", vai onko odotettavissa jotain säätöä?
Luulisin että korjaantuu vaihtamalla uudet nostajat.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Kesäkuu 7. 12:38:26 2005

Ghia-mies kirjoitti:Piuhojen paikkoja jopa vaihdettiin pareittain mutta sekään ei vaikuttanut asiaan millään tavalla.
Otappas suuttimet ylös, pistele ne kaljapulloihin ja käske kaverin startata... vaikuttais vahvasti tukkeiselta suuttimelta
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Re: DOHC Sierrassa käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Ti Kesäkuu 7. 21:50:15 2005

Nicke kirjoitti:Suuttimet, bensapaineen säädin, MAP vaihdettu
Ei auta, on kokeiltu....
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: DOHC Sierrassa käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Kesäkuu 8. 11:42:40 2005

Ghia-mies kirjoitti:
Nicke kirjoitti:Suuttimet, bensapaineen säädin, MAP vaihdettu
Ei auta, on kokeiltu....
Ja hep... kokeileppa tulpata jarrutehostimen putki... saattaisi olla myös imuvuoto...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Nicke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Nicke » Ti Kesäkuu 21. 0:44:04 2005

Ei löydy vikaa sit millään.
Onko kellään omaa patenttia tohon vikakoodi lukuun??
Tai sitten halpaa korjaamoa jossa sen sais luettua, Loviisan tai Turun lähistöllä....

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Kesäkuu 21. 14:29:16 2005

Nicke kirjoitti:Ei löydy vikaa sit millään.
Onko kellään omaa patenttia tohon vikakoodi lukuun??
Tai sitten halpaa korjaamoa jossa sen sais luettua, Loviisan tai Turun lähistöllä....
Onko imuvuodot tutkittu eetterillä tai jollain muulla?

Mielestäni dohc pannussa ei ole sytyttävien pyttyjen laskuria, joten tuskimpa vikakoodit muuta kuin ehkä lambdasta valittavat... Ei se avaruustekniikkaa se sierrasi ole...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Nicke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Nicke » Ti Kesäkuu 21. 14:41:27 2005

PasiZ kirjoitti:
Nicke kirjoitti:Ei löydy vikaa sit millään.
Onko kellään omaa patenttia tohon vikakoodi lukuun??
Tai sitten halpaa korjaamoa jossa sen sais luettua, Loviisan tai Turun lähistöllä....
Onko imuvuodot tutkittu eetterillä tai jollain muulla?

Mielestäni dohc pannussa ei ole sytyttävien pyttyjen laskuria, joten tuskimpa vikakoodit muuta kuin ehkä lambdasta valittavat... Ei se avaruustekniikkaa se sierrasi ole...
Ei olekaan avaruustekniikkaa siksi se on niin häiritsevää kun ei vika löydy...
Ei ole tutkittu imuvuotoja mutta kansiremontin yhteydessä kaikki on ollut irti ja tiivisteitä vaihdettu eikä mitään havaittu.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Kesäkuu 21. 16:23:43 2005

Nicke kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:
Nicke kirjoitti:Ei löydy vikaa sit millään.
Onko kellään omaa patenttia tohon vikakoodi lukuun??
Tai sitten halpaa korjaamoa jossa sen sais luettua, Loviisan tai Turun lähistöllä....
Onko imuvuodot tutkittu eetterillä tai jollain muulla?

Mielestäni dohc pannussa ei ole sytyttävien pyttyjen laskuria, joten tuskimpa vikakoodit muuta kuin ehkä lambdasta valittavat... Ei se avaruustekniikkaa se sierrasi ole...
Ei olekaan avaruustekniikkaa siksi se on niin häiritsevää kun ei vika löydy...
Ei ole tutkittu imuvuotoja mutta kansiremontin yhteydessä kaikki on ollut irti ja tiivisteitä vaihdettu eikä mitään havaittu.
Olisiko kenties se p*****n jarrutehostin, sen tiivisteitä ei varmaan ole vaihdettu kansiremontissa ja on käyntihäiriön syynä vähän v***n monessa foortissa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Kesäkuu 23. 18:51:45 2005

Joku paininkuppi jumittaa? Eli jää venttiili kantamaan hieman. Vai kuuluko kansirempan piiriin kuppien vaihto?
Jäsen #606

Vastaa Viestiin