Missä vika?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jani
Viestit: 201
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
Paikkakunta: halikko

Missä vika?

Viesti Kirjoittaja Jani » Su Toukokuu 29. 16:57:27 2005

2.3 turbotettu mersun kone. Teho 240hv ja 400Nm. 1 bar ahtoo. Tehot alkaa tippumaan aika urakalla 4500 rpm, ahdin:Garret t03/4 ar60 52/54mm kotelot. Nokasta ei tietoa, mutta aika varmaan vakio. Haltechin ruutta.

Voisiko se olla nokka mikä siellä jarruttaa noin kovasti? Muita ehdotuksia?
Lancia Delta Integrale 8v
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Su Toukokuu 29. 20:23:12 2005

Miten ahdot? Pysyykö jatkuvasti 1bar vai lähteekö laskemaan tehon häviön myötä? Kello?

Jani
Viestit: 201
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
Paikkakunta: halikko

Viesti Kirjoittaja Jani » Su Toukokuu 29. 20:45:18 2005

piikki 1.2 ja sit laskee 1bar ja pysyy siinä. Lueskelin vähän mersu foorumilla ja siellä oli aika paljon juttua mersun huonosta nokka-akselista, että kuluu ykkösnokka helposti. Ei venttiili koneisto kyllä mitään ihmeempää ääntä pidä, mutta...
Lancia Delta Integrale 8v
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Su Toukokuu 29. 20:58:01 2005

ettei turbo sakkais
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Su Toukokuu 29. 22:30:21 2005

Saahan kone varmasti tarpeeksi soppaa?Liian ahdas downpipe/putkisto?

Onko sen mallin haltecissa tiedonkeruu toimintoa?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Jani
Viestit: 201
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
Paikkakunta: halikko

Viesti Kirjoittaja Jani » Su Toukokuu 29. 22:36:53 2005

Seosmittari näyttää ainakin ihan ok:ta, mutta se on tavallinen eikä laajakaista. putkistoa en ole katsonut sen tarkemmin ja en tiedä onko tiedonkeruuta, sen tiedän että sytkää ei ole samassa. auto on rakennettu professional motorsilla vuonna 98, en tiedä onko jotain muutettu sen jälkeen muuta kuin turbo huollettu ja alakerta rengastettu ja männäntapin helat uusittu. Auto on kaverin niin en pääse katsomaan putkistoa, mutta jos huomen kerkeis.
Lancia Delta Integrale 8v
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Toukokuu 29. 23:13:30 2005

lisää lottoa;

riittämätön välijäähdytin?

Jani
Viestit: 201
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
Paikkakunta: halikko

Viesti Kirjoittaja Jani » Su Toukokuu 29. 23:50:57 2005

Se on mitsu evo kakkosesta, Mutta se tekee sen jo heti ykkösellä niin huomaa että veto laiskistuu 4500-5000 rpm:n jälkeen. eikä ahtoilma varmaan siinä ajassa ehdi kuumentua kauheest
Lancia Delta Integrale 8v
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Toukokuu 30. 16:30:47 2005

no sit cooleri on poissa laskuista.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Toukokuu 30. 17:22:54 2005

Kellosta itekkin lähtisin ettimään vikaa. Bensanpaineet ok?

Jani
Viestit: 201
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
Paikkakunta: halikko

Viesti Kirjoittaja Jani » Ma Toukokuu 30. 18:22:37 2005

Kyllä ahdot mittarin mukaan ainakin pysyvät 1bar. Bensan paineista ei tietoa. Täytyy ihmetellä sitäkin sit, kerron lisää kun kerkee ihmettelemään
Lancia Delta Integrale 8v
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Ma Toukokuu 30. 20:01:30 2005

Eikö tuo ole juuri omanaisuus tuollaisella ahtimella vai oonko ihan väärin ymmärtänyt ?
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Toukokuu 31. 13:42:06 2005

Eihä noi t3/4 hybridit toimi ikinä kunnolla :D

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Toukokuu 31. 14:17:33 2005

Ahtimen sakkaus on yleensä alkukierrosten ongelma, ei yläpään. Oletko kokeillut nokka-akselin ajoitusta korjata jos tehoalue on liian alhaalla?
Viimeksi muokannut JesseT, Ti Toukokuu 31. 17:31:10 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Jani
Viestit: 201
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
Paikkakunta: halikko

Viesti Kirjoittaja Jani » Ti Toukokuu 31. 16:46:16 2005

Ne tehot olikin penkitetty to3:lla. sen takia käyrä laskee niin perkeleest. Tänään katotaan varmuuden vuoksi se nokan kunto. Uusi ahdin ostettu sen jälkeen eikä ole vissiin käytetty penkissä. Seuraavaksi se on menossa penkkiin. Kerron sitten miten kävi
Lancia Delta Integrale 8v
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT

Vastaa Viestiin