Ohc efi johtosarjan 2johtoa.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Henkku007
Ylläpitäjä

Ohc efi johtosarjan 2johtoa.

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Su Toukokuu 29. 17:21:12 2005

Sierran tekniikanvaihto (2.0 kaasari -> 2.0efi) alkaa olee aika loppuvaiheessa, oon tehnyt melkein kaikki sähkötkin. Vain kaksi piuhaa on vailla määränpäätä, olisiko jollain tietoa näistä piuhoista, kun ei kytkentäkaavioatakaan ole hallussa. Ja johtosarja on sillä isolla motocraftin jakajalla. Joskus aikasemminkin keskustelua ainakin tuosta piuha nro2, mutta silloin meni aika lailla arvauksien puolelle, että jätin vastaukset oman onnen nojaan, en haluaisi rikkoa boxia :) Eli voisiko joku yrittää mittareiden ym. härveleiden kanssa selvittää mihin päin edes tuo piuha nro2 menee ? Ja kyllä, hakua on yritetty käyttää.

Ensimmäinen piuha:
http://ex.fi/~henkku/piuhaa/piuha.JPG
Tämä on auton sisällä pelkääjänpaikan jalkatilassa, boxin lähetttyvillä. Kuvassa näkyy kuinka polttoainepumpun piuhat (+12 ja maa), niiden kanssa tämä tuntematon piuha tulee ja erkanee sitten omille teilleen, ja yhtään en tiedä mihin. Voisiko tämä olla joku automaattivehkeen vapaavaihde tunnistin ?

-------------------

Toinen:
http://ex.fi/~henkku/piuhaa/juttua%20012.jpg
Tuo surullisen kuuluisa 5pinninen liitin (löytyy normaalisti vasemman pilarin päältä lampun takaa, mutta minulla sisältä pitäkältä uumenista kuten on monesti todettu (laser malli)) Tuossa on 5piuhaa siis, 4 olen kytkenyt jo. Eli tuosta tuo musta-sininen piuha, en tiedä vieläkään mihin se menee, joskus oli foorumilla kova arvaus tästäkin.

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Su Toukokuu 29. 17:25:07 2005

mulla toi punanen meni virtalukolle ja siinä piuhan välissä oli putkisulake...??!! sit se toinen johto jossa on toi iso liitin, näyttää ihan suuttimien jännite johdoilta, mut arvelluttaa vaa ku se on tuolla jalkatilassa... :?

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Su Toukokuu 29. 17:31:09 2005

ford_86 kirjoitti:mulla toi punanen meni virtalukolle ja siinä piuhan välissä oli putkisulake...??!! sit se toinen johto jossa on toi iso liitin, näyttää ihan suuttimien jännite johdoilta, mut arvelluttaa vaa ku se on tuolla jalkatilassa... :?
Nro2 piuha on moottoritilassa, ku tein sinne alkuperäselle paikalle liittimen... Onko mahdllisuutta mitata kyseistä piuhaa ?

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Su Toukokuu 29. 22:41:44 2005

kokeile mitata, jos vaikka antaaki jotai lukemaa...??!!

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Su Toukokuu 29. 23:26:30 2005

ford_86 kirjoitti:kokeile mitata, jos vaikka antaaki jotai lukemaa...??!!
Mitata mitä ? Kun siis räätälöin vasta tota johtosarjaa että saisi auton edes käymään, ja nämä kaksi piuhaa ovat vielä ilman määränpäätä. Eli täytyisi mitata autosta mikä käy...

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Toukokuu 30. 7:04:29 2005

Henkku007 kirjoitti:
ford_86 kirjoitti:kokeile mitata, jos vaikka antaaki jotai lukemaa...??!!
Mitata mitä ? Kun siis räätälöin vasta tota johtosarjaa että saisi auton edes käymään, ja nämä kaksi piuhaa ovat vielä ilman määränpäätä. Eli täytyisi mitata autosta mikä käy...
tai sitten varmistat että jokapaikkaan menee johdot ja käynnistät auton? :roll:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Ma Toukokuu 30. 11:54:23 2005

tanari kirjoitti:
Henkku007 kirjoitti:
ford_86 kirjoitti:kokeile mitata, jos vaikka antaaki jotai lukemaa...??!!
Mitata mitä ? Kun siis räätälöin vasta tota johtosarjaa että saisi auton edes käymään, ja nämä kaksi piuhaa ovat vielä ilman määränpäätä. Eli täytyisi mitata autosta mikä käy...
tai sitten varmistat että jokapaikkaan menee johdot ja käynnistät auton? :roll:
Nokun toi tuskin lähtee käyntiin ennenkuin noi kaksi piuhaa on löytänyt paikkansa ?

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ti Toukokuu 31. 11:33:46 2005

oli mullaki ylimääräsiä johtoja laitetty sähköteipin sisään auton johtosarjassa..!! mut noi voi kyll olla jotai tärkeitä piuhoja. yritän kattoo mun johtosarjasta jos noita löytys...;)

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Ti Toukokuu 31. 12:44:13 2005

ford_86 kirjoitti:oli mullaki ylimääräsiä johtoja laitetty sähköteipin sisään auton johtosarjassa..!! mut noi voi kyll olla jotai tärkeitä piuhoja. yritän kattoo mun johtosarjasta jos noita löytys...;)
Juuh :)

Sulla pitäis olla siellä vasemman etulyhdyn takana (ohjaamosta päin katsoen) se 5 napanen liitin, missä on se sinimusta piuha, sen tarkotuksen kun tietäis ni ois just jees...

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Ti Toukokuu 31. 23:15:37 2005

Moi.

Pystyisikö kukaan jelppaamaan sen verta että mittaa efi ohc sierrastansa sen mustasinisen piuhan siitä 5napaisesta liittimestä ( http://ex.fi/~henkku/piuhaa/juttua%20012.jpg löytyy vasemman etulyhdyn takaalta runkopalkin päältä) että tulisiko siihen edes +12v, herätteenä tai jatkuvana. Jos ei tule ni koittaa seuraa sitä johonkin ?

Kun saan vedet ym. koneeseen sisälle ja muuten kuntoon (muutama pultti puuttuu ym.) niin koitan käyntiin ilman kyseistä piuhaa, mutta epäilen että ei kone ei inahdakkaan ennenkuin se johonkin kytketään. Ja jos laitan sinne sen jännitteen, niin siinä sitä sitten kiroillaan kun boxi palaa :)

Edit:
Btw. toi on se "vanha" johtosarja, eli sillä isolla jakajalla, en oo löytäny siihen kytkentäkaaviota, jokapuolelta löytyy kyllä vm. 87-90 kytkis.. Ja alfameran korjausopas löytyy...

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » To Kesäkuu 2. 13:13:40 2005

Sain sen verta selville että tuo mustasininen menee 6napaiseen liittimeen, mikä menee virranjakajan kylkeen olevaan sytytysmoduliin vai mikälie se mötikkä siinä... Ai ettäkun sais vaikka kytkentäkaavion tohon sarjaan niin peli ois varmaan aika lailla selvä.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Kesäkuu 2. 14:07:31 2005

No katsoppas, että meneekö sulla myös toi pelkkä musta (eli virta virtalukolta) tohon sytytysmoduuliin. Tutkin tossa juuri itsekkin tota alfamerin opasta ja jos toi sinimusta johto on irrallaan muusta johtosarjasta (tarkoitan, että ei mene boksille tai muuhun ruiskuun liiityvään palikkaan) niin sen on pakko olla toi virtajohto, joka on kytkentäkaaviossa musta johto virtalukolta.

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » To Kesäkuu 2. 14:25:59 2005

MikkoT kirjoitti:No katsoppas, että meneekö sulla myös toi pelkkä musta (eli virta virtalukolta) tohon sytytysmoduuliin. Tutkin tossa juuri itsekkin tota alfamerin opasta ja jos toi sinimusta johto on irrallaan muusta johtosarjasta (tarkoitan, että ei mene boksille tai muuhun ruiskuun liiityvään palikkaan) niin sen on pakko olla toi virtajohto, joka on kytkentäkaaviossa musta johto virtalukolta.
Pelkkä musta johto, virtalukon 15, on kytketty jo tuohon 5napaiseen liittimeen, mustaan piuhaan... Ainut piuha mikä on epäselvä, niin tämä musta-sininen... Ja se jatkaa siitä 5napaisesta liittimestä suoraan jakajan sytytysmoduliin... Eli kertaan, se pelkkä musta piuha on liitetty jo kauan sitten oikeaan paikkaan...

Edit: Ymmärtääköhän kansa nyt mitä yritän ottaa selville :) Tätä on tosin melko vaikea selittää...

Edit2: Hmm, MikkoT, onkos sulla vai kytkentäkaavio tuohon isolla jakajalla varustettuun johtosarjaan ? Mäki oon yrittäny tosta alfamerin kirjasta kattoa muttakun siinä on vain se 87-90 ja siitä eteenpäin oleva kytkis, unohtaneet kokonaan että jollain voi olla tollanen motorcraftin jakajaki...

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Kesäkuu 3. 18:59:52 2005


flashboy
Ylläpitäjä

Toinen:

Viesti Kirjoittaja flashboy » To Elokuu 4. 22:41:33 2005

sen 2 johdon voi jättää kytkemättä!!!!! itellä toiminu jo 5 vuotta hyvin ilman tota johtoa :D

Vastaa Viestiin